Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

B-Specillähän saa vähemmän expaa kisoista
Kyllä sitä B-Spec puolella saa yleensä enemmän per kisa, mutta kisat kestävät kauemmin.
Esim.

A-spec
Level: 17
Expert Series: Turbo Challenge
Race: High Speed Ring

Car: Zonda R ‘09
Completion Time: 3 mins [+1.5 mins loading time]
Reward: 36.000 [8000/min]
Experience earned: 1650 [367/min]

B-spec
Level: 17
Expert Series: Turbo Challenge
Race: High Speed Ring

Car: Zonda R '09
Completion Time: 11 mins [+1.5 mins loading time]
Reward: 30.600 [2450/min]
Experience earned: 4.125 [330/min]


Grinding Map - Gran Turismo 5 Message Board for PlayStation 3 - GameFAQs
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sain kaverilta lainaksi tämän X2010:n.
Ja tässä äsken testasin sitä High Speed Ringillä. Ajan GT5:sta Driving Force GT:lla.

Kun ajan sillä suoria/suoraa, ratti heittelehtii ihan vit*sti.
Siis jotenkin puolelta toiselle. Eihän sitä saa millään pidettyä vakaana.
Miten saisin tämän ongelman poistettua?
Tarvitseeko jotain asetuksia säätää tai jotain?

Kiitos jo etukäteen avusta.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sain kaverilta lainaksi tämän X2010:n.
Ja tässä äsken testasin sitä High Speed Ringillä. Ajan GT5:sta Driving Force GT:lla.

Kun ajan sillä suoria/suoraa, ratti heittelehtii ihan vit*sti.
Siis jotenkin puolelta toiselle. Eihän sitä saa millään pidettyä vakaana.
Miten saisin tämän ongelman poistettua?
Tarvitseeko jotain asetuksia säätää tai jotain?

Kiitos jo etukäteen avusta.

ainut keino on ottaa virtajohto irti seinästä, mutta pitää usb kiinni pleikkarissa. Tämä sammuttaa forcefeedbackin. Toki ohjaukseen joutuu kiinnittää huomiota paljon, kun mitään keskittävää voimaa ei ole. Toimi minulla Indy 500 kisassa hyvin.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sain kaverilta lainaksi tämän X2010:n.
Ja tässä äsken testasin sitä High Speed Ringillä. Ajan GT5:sta Driving Force GT:lla.

Kun ajan sillä suoria/suoraa, ratti heittelehtii ihan vit*sti.
Siis jotenkin puolelta toiselle. Eihän sitä saa millään pidettyä vakaana.
Miten saisin tämän ongelman poistettua?
Tarvitseeko jotain asetuksia säätää tai jotain?

Kiitos jo etukäteen avusta.

Tuli mieleen kun aikanaan ajoin GT4ssa Audi R8lla, ja auto ei pysynyt sitten millään lapasessa. Koitin eri juttuja ja loppujen lopuksi vian korjasi se kun tein autolle Body rigidy refreshmentin, vai millä nimellä se kulkeekaan, sieltä Tuning shopista se löytyy. Sitä kuitenkin suosittelisin ensimmäiseksi. Toinen asia mitä kannattaa tehdä on että tarkistat auton säädöt, missä säädöissä esim Aerodynamics on?
Vika ei kuitenkaan välttämättä ole ratissa.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

1.06 päivitys toi hieman helpotusta tähän haasteeseen

Ensikerran lähdin nyt kokeilemaan ihan huvikseen tuota Monzaa Padilla. Tunnin verran siinä ajelin ja 4 kertaa maaliin pääsin. Omasta mielestä ihan hyvä aika ekaksi maaliin pääsyksi 2.32. Sitten paranikin jo 2.22. Seuraavaksi en päässyt kuin aikaan 2.21;4, joka söi ja pahasti. Päätin kuitenkin vielä yritää päästä maaliin asti ja sieltähän se pronssi (2.18;477) tuli!!! Kyllähän tuo 309100exp sitten lämmitti ja kovasti vaikka aluksi ajattelinkin, että turhaan haaskaan aikaani moiseen HC-settiin. Varsinkin kun ohjaimen L tatti alakaa jo olemaan niin kulahtanut, että uusi olisi paikallaan ostaa. Tuo -9sec madallus pronssiin kyllä on ihan ok asia, tulen varmasti yrittämään pronssittaa muitakin ratoja.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Ittekksin testasin Vettel challengea kun sain b-ukket vihdoin lvl30. Taisi mennä noin 30min niin oli kaikki kolme haastetta pronssilla. Eli pronssi on erittäin helppo ajaa ainakin ratilla, mutta hopealle tarvii jo enemmän ponnisteluja. Itte en lähde edes yrittämään kun en nauttinu autosta ollenkaan. Riittää kun sain kyseisen auton omaan talliin.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tullut jonkin verran tätä kokeiltua ja ihan käsittämättömältä tuntuu nuo hopea- ja kulta-ajat :D Pronssillekkaan en oo vielä mitään rataa ajanut, kun ei oo löytynyt oikeeta moodia yrittämiselle. Miten paljon alle kulta-aikojen porukka on päässyt?
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Tullut jonkin verran tätä kokeiltua ja ihan käsittämättömältä tuntuu nuo hopea- ja kulta-ajat :D Pronssillekkaan en oo vielä mitään rataa ajanut, kun ei oo löytynyt oikeeta moodia yrittämiselle. Miten paljon alle kulta-aikojen porukka on päässyt?

Monza on kullalla ja kulta-ajasta peräti kaksi sekuntia.
Vinkkinä 4-5 shikaanin oikaisu ;)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

On muuten huomattavasti helpompi ratilla kuin padilla. Jouduin pakosta pelaamaan nuo nyrren ja monzan padilla kullalle, mutta suzuka ei onnistunut n. 4h pelaamisella. Jäi aikaan 2.11.2. Nyt sain G27 ja parin tunnin pelaamisella sain tiputettua 2.10.2, eli vielä 0.2s pitäisi puristaa. Tuonkin pitäisi onnistua jos vain onnistuu kierros, sillä useasti on ensimmäinen kierros ollut parempi kuin tuolla ajalla (joku 1.05.3 on jo kohtalainen ensimmäiseen kierrokseen), mutta sitten kämminyt vain yhden mutkan ja se on siinä. Erittäin raivostuttava challenge siltikin, minä en jaksa yrittää liian paljon pelata näin ärsyttävää haastetta.. Tulee tuo jonain päivänä kyllä hiottua kullalle nyt kun se tuntuu mahdolliselta. Todella usein tuntuu rytmi katoavan ja kämmii jo ensimmäisissä nopeissa mutkissa. Yritän varmaan vaan liian kovasti.

Edit. JES! Menihän se! joku 3h ajelua (2h toissapv, eilen 30min, äsken 20min)tarvitsi niin sai kierrokset osumaan kohdilleen aika hyvin, ja tuloksena 2.09.766. Eikä ollut ensimmäinen kierros edes kummainen, 1.05.60 näytti ja normaalisti "hyvällä kierroksella" on ollut välillä 1.05.2-1.05.5, joten ajattelin jo ettei aika riitä kun olen tupannut toisella kierroksella sitten jonkun mutkan mokaamaan.

Erittäin ärsyttävä haaste loppupeleissä. Abs3, skid päällä, muuten poissa, rattitilaksi amateur ja forcet pois virtajohto irroittamalla. Nyt voi keskittyä ajamaan autoilla millä voi nauttia AJAMISESTA! :)

Sanoisin että padillakin tuo olisi joskus ehkä mennyt, mutta minun kärsivällisyys ei olisi riittänyt niihin 10+ tuntimääriin jauhaa tuota challengea suzukassa. Olihan tosin tekemistä nyrressäkin padilla.. Helpompi suzuka oli ratilla sitten kuitenkin kuin nyrre tateilla.

Ja sen verran vielä: Tuli trophy Gold Standard myös. Outoa, luulin tähän asti että tuon saadakseen vaatii kaikki kisat koko pelistä saada kullalle, ja minulla on muutama a-spec endurance kokonaan ajamatta vielä. Special Eventit, Licencet, B-Spec ja A-Spec muut sarjat on kyllä ajettu ja kullattu kokonaan, mutta enduranceja puuttuu ne muutama järjettömän pituinen.

Näytä liitetiedosto 7278
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sait trophyn, koska olet voittanut ne endurancet B-Specillä.

Ei kellään olisi vinkkiä näihin Red Bull -erikoishaastekisoihin? Ratilla ajalen, eikä vieläkään ole Nyrrestä eikä Suzukasta kultaa tullut.. :( Ei edes hopeata (!)
Että, olisko antaa pientä vinkkiä?
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Sait trophyn, koska olet voittanut ne endurancet B-Specillä.

Ei kellään olisi vinkkiä näihin Red Bull -erikoishaastekisoihin? Ratilla ajalen, eikä vieläkään ole Nyrrestä eikä Suzukasta kultaa tullut.. :( Ei edes hopeata (!)
Että, olisko antaa pientä vinkkiä?
niin eikös tuossa Warran viestissä ole ihan hyviä vinkkejä..
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Ei kellään olisi vinkkiä näihin Red Bull -erikoishaastekisoihin? Ratilla ajalen, eikä vieläkään ole Nyrrestä eikä Suzukasta kultaa tullut.. :( Ei edes hopeata (!)
Että, olisko antaa pientä vinkkiä?
Ei näihin mitään kaikille sopivaa poppakonstia ole. Kokeile eri asetuksia mitä täällä on listattu, katso videoista jarrutuspaikkoja ja ajolinjoja, ja sahaa rataa eri asetuksia koittaen. Äläkä luovuta kun ensimmäinen mutka menee v*tuiksi, vaan mieti miksi se mutka meni pieleen ja kokeile korjata asiaa.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Monza ohjaimella pronssille, vielä Nyrre ja Suzuka jäljellä. Olisiko jollain lainata minulle X1 S. Vettel versiota, ihan vakiota? Että voisin vähän hajoitella kun ajaa kerran ulos niin uusiksi ja se vituttaa.

[Edit]: PSN:juhna73
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Vihrosta viimein kaikki kullalla.

Oma vinkkini, varsinkin ratilla ajeleville, ABS isommalle (3-10) ja jarruta mutkan kohdalla, älä ennen. Eli käännät mutkaan ja jarrutat samalla.
Tietenkään 300km/h temppu ei toimi, mutta että ajoittaa jarrutuksen niin, että jarrutusta on vielä mutkassa.

Emt onko käytettävä vinkki, mutta itsellä se auttoi.
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itsehän suosittelen ajamaan ilman ABS:ää, sillä autossa on niin jumalaton pito, etteivät renkaat mene lukkoon... :D:D
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Ite tuli eilen ajettua Nurburgring ja Suzuka kullalle aika reippaasti. Ajattelin vain monen kuukauden jälkeen kokeilla niin vajaa tunti meni kumpaankin. Asetukset oli ABS 10, Skid recovery force päällä muut pois ja sitten itellä on tuo DFGT ratti niin virtajohto pois niin pystyi kääntämään paljon nopaemmin ja kovemmalla vauhdilla menemään mutkat. Sitten pieni vihje ei kannata Nurburgringin viimeistä shikaania oikoa ollenkaan vaikka Vettel oikookin. Sain siinä varmaan puoli sekuntia aina sitä haamua kiinni.;)
 
Vastaus: Red Bull X2010 / Sebastian Vettel challenge

Itse päätin ruveta tahkoamaan noita tuossa joulun alla, kun ei pronssit kelvanneet...

Monza nyt meni heittämällä kullalle reilu tunnin tiiviin harjoittelun jälkeen.
Nürburgringillä hopeaa ajalla 2:08:912 ja Suzukassa myös hopeaa ajalla 2:11.436. Molempia tahkottu muutaman tunnin ajan ja nämä ajat siis padilla ajettu.

Nyt olenkin hankkimassa rattia. En ole varma, mutta tuntuisi kun noita videoita katsoo, että ratilla auto vain kääntyy enemmän kuin pädillä. Esimerkkina nuo Suzukan alkupään mutkat, jotka tutoriaaleissa kehotetaan vetämään kaasu pohjassa. Voi tietysti olla, että ratilla kääntämisessä on enemmän sitä tarkkuutta ja varmaan myös nopeutta. Toisaalta olen netissä pelatessa huomannut kun rattimiehet vetelee aivan suvereenisti esimerkiksi GT500 autoilla (esimerkkinä, koska autot suunnilleen samantehoisia yms.) mutkia, joihin itse joutuu padikuskina hidastamaan reilusti enemmän, kun auto ei vain käänny samoissa vauhdeissa.
 
Ylös Bottom