Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Haulikkomiehenä kiva että löytyi jo sieltä mökistä doublebarrel-tykki! Meikän lempiase.. mutta mites tossa fps - kuvakulmassa pystyy ampumaan niin, että tähtäys tapahtuu aseen piipun kautta? Vai onko muka niin, ettei ole mahrollista?

On mahdollista tähdätä piipun kautta. Samalla kun tähtää first personissa niin painaa d-pad alas.
 
Kiitti nopeesta vastauksesta! Tota ei varmaa kovin moni ole hiffannukaan.. toinen juttu; mihin te ootte myyny noita hiluja, arvoesineitä yms. Ei kelpaa normi kauppaan ainakaa!?
 
Olenko käsittänyt bandanan / maskien idean väärin? Niiden kai pitäisi pitää henkilöllisyys salassa, jolloin ei tulisi bountya jos rötöstelee? Eivät ainakaan itsellä tunnu toimivan aina. Vähän silleen 50/50. Joskus tulee wanted tyyliin "person unkown" ja sitten välillä napsahtaa suoraan omiin nimiin kaikki rötökset. Bugaako? Enkö osaa ?
 
Olenko käsittänyt bandanan / maskien idean väärin? Niiden kai pitäisi pitää henkilöllisyys salassa, jolloin ei tulisi bountya jos rötöstelee? Eivät ainakaan itsellä tunnu toimivan aina. Vähän silleen 50/50. Joskus tulee wanted tyyliin "person unkown" ja sitten välillä napsahtaa suoraan omiin nimiin kaikki rötökset. Bugaako? Enkö osaa ?

Oletko vaihdellu vaatteita rötösten välillä? Kun rötöstelet, niin ihmiset oppivat tuntomerkkisi, vaikka on kasvot peitettynä. Mitä enemmän rötöstelet samat vaatteet päällä, sitä varmemmin ihmiset tajuavat että se olet sinä.
 
Tämä ei käytä PS4 Prolla automaattisesti supersamplingia jos jotakin kiinnostaa edes tuo. DigitalFoundryn porukka vahvisti asian ResetEran puolella ja tuo selittääkin sen, että omalla full hd telkulla ei tuota checkerboardingin aiheuttamaa suttuisuutta esiinny, kun en käytä pleikkarin omaa supersample asetusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tämä ei käytä PS4 Prolla automaattisesti supersamplingia jos jotakin kiinnostaa edes tuo. DigitalFoundryn porukka vahvisti asian ResetEran puolella ja tuo selittääkin sen, että omalla full hd telkulla ei tuota checkerboardingin aiheuttamaa suttuisuutta esiinny, kun en käytä pleikkarin omaa supersample asetusta.
Pitihän tuota kokeilla. Kieltämättä suttuisuus häviää fullhd-resolla ja näköjään ei rasita omia silmiäni yhtä paljon. Sekä konsoli tietenkin menee aika äänettömäksi.

Peli kyllä näyttää aika paljonkin huonomalta ilman supersample-asetusta, en uskonut siinä olevan näin isoa eroa. Täytyy palata takaisin tuo checkerboardingiin.
 
Olenko käsittänyt bandanan / maskien idean väärin? Niiden kai pitäisi pitää henkilöllisyys salassa, jolloin ei tulisi bountya jos rötöstelee? Eivät ainakaan itsellä tunnu toimivan aina. Vähän silleen 50/50. Joskus tulee wanted tyyliin "person unkown" ja sitten välillä napsahtaa suoraan omiin nimiin kaikki rötökset. Bugaako? Enkö osaa ?

Tietääkseni sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa tuleeko bountyä vai ei, vaan se vaan estää sen ettei se hyvis/pahis mittari liiku mihinkään kun on bandana ylhäällä.
 
Ei tämä kyllä vaikuta käynnistyvän oikein millään. Alussa kyllä vielä olen mutta odottelin, että olisi jo jotain tullut, joka imaisisi pelin pariin oikein kunnolla. Mikään ei ole erityisen hauskaa tai viihdyttävää. Holhoamista taas tuntuu olevan turhankin paljon, kun saa taputella hevosta ja palvella jengiä miten milloinkin. Tuntuu, että on kauhean kiinni tuossa porukassa eikä voi tehdä sellaista "normaalia" open world -touhua, eli että haahuilee tuntikaupalla muualla kunnes päättää käydä tekemässä jonkun tehtävänkin välillä.

Miten paljon tässä edes uskaltaa tai voi haahuilla kun on ollut jotain juttua, että leiri muuttaa ilman pelaajaa? Voiko sieltä porukka vetää herneet nenään ja lähteä, jolloin tehtävät häipyy mukana vai mikä juttu tuo käytännössä on? Sellaista reilua ne jo tekivät, että kun mentiin tehtävässä vankkureilla kaupunkiin niin tehtävän lopussa tyypit & vankkuri oli pois ja minä ilman hevosta. Kiva juosta takaisin leiriin kun ei halua vielä alkaa kauheasti rötöstelemään tehtävien ulkopuolella.

Tuntuu kauhean kahlitulta tämä alku. Jos vertaa autopeleihin niin aiempi RDR oli simcade/arcade ja tämä on lähellä simulaatio. Ei niinkään hauskaa kuin realistista jne. Nyrkkitappelu on tylsää/turhauttavaa, ammuskelu ei ole iskenyt sekään, metsästäminen ärsyttävää (eläimiä näkyy aina kun ei metsästä ja kun metsästää, ei ole mitään missään) ja holhoaminen rasittavaa. Lisäksi tehtävät on todella tiukan tuntuisesti käsikirjoitettuja, siis sillä lailla ikävällä tavalla, että tuntuu että vapautta ei ole niin paljon kuin voisi olla.

Tiedän kuitenkin että olen vasta alussa, joten nämä eivät ole mitään lopullista tuomiota. Toivon todella että tämä vielä vetäisee mukaansa.

Sekin pitää mainita, että ehkä turhan paljon on kaikkea säätämistä. Siinäkin pätee tuo "auto-vertaukseni". Olisin toivonut ykkösen tapaista "arcademaisempaa" länkkäripeliä. Ykkönen uusilla maisemilla, tarinalla, nykygrafiikoin sekä sopivasti lisätyin ominaisuuksin. Nyt tuntuu että on pistetty näitä simulaatioita vähän turhankin runsaalla kädellä sieltä hevosten kiveksistä lähtien. Niitä ei onneksi tarvitse erikseen silitellä.
 
On kyllä hyvä ja hauska peli! Oikeastaa tullu vaan ratsasteltu ympäri karttaa ja metsästelly peuroja yms. En ole varmaan missään pelissä nähny näin paljon yksityiskohtia, tyyliin Arthurin hiukset kasvaa ajan kanssa, Valentinessa oleva talo valmistuu hissukseen, hepat kakkii ja paljo muuta.

Ainut mikä itteä häiritsee on toi ampuminen, oon niin surkea siinä. Sama se oli GTA5:ssa, Rockstarin pyssymekaniikat eivät mun mielestä vaa toimi kunnolla.

Jos oon ratsailla ni ei ole toivoa osua mihinkää ilman deadeye:ta.

Tehtävät on ollu vähän sekalaista sorttia, toistaiseks ei mitään mikä ois jääny mieleen pidemmäks aikaa, oon chapter 3:n alussa. Olen myös sen huomannu, että en hirveän innoissani ole tekemässä tehtäviä, pelaan sen pari tuntia seikkaillen ja sitte laitan kiinni. Eli joku semmoinen koukutus puuttuu kuitenkin, hauskaa hetken samoillessa, tehtäviä tehden vähän niin ja näin.
 
Ei tämä kyllä vaikuta käynnistyvän oikein millään. Alussa kyllä vielä olen mutta odottelin, että olisi jo jotain tullut, joka imaisisi pelin pariin oikein kunnolla. Mikään ei ole erityisen hauskaa tai viihdyttävää. Holhoamista taas tuntuu olevan turhankin paljon, kun saa taputella hevosta ja palvella jengiä miten milloinkin. Tuntuu, että on kauhean kiinni tuossa porukassa eikä voi tehdä sellaista "normaalia" open world -touhua, eli että haahuilee tuntikaupalla muualla kunnes päättää käydä tekemässä jonkun tehtävänkin välillä.

Miten paljon tässä edes uskaltaa tai voi haahuilla kun on ollut jotain juttua, että leiri muuttaa ilman pelaajaa? Voiko sieltä porukka vetää herneet nenään ja lähteä, jolloin tehtävät häipyy mukana vai mikä juttu tuo käytännössä on? Sellaista reilua ne jo tekivät, että kun mentiin tehtävässä vankkureilla kaupunkiin niin tehtävän lopussa tyypit & vankkuri oli pois ja minä ilman hevosta. Kiva juosta takaisin leiriin kun ei halua vielä alkaa kauheasti rötöstelemään tehtävien ulkopuolella.

Chapter 1: 100% tutoriaali ja kädestä pitely ja putkijuoksu.
Chapter 2: 80% tutoriaali. Maailma on auki, mut aika vähän pystyt tekee ja aika vähän on fiksua tehdä.
Chapter 3: Sit saa touhuta mitä lystää.

Mulla oli chapter 2:n puolivälissä leiri siinä kunnossa ettei siellä ole tarvinnut käydä tai viedä mitään resursseja. Chapter kolmosen alkupuolella leiri oli max upgradettu jo. Hoitavat itse ruokansa jne.

Eilen vedin 12h tekemällä 1-2 tehtävää ja muuten touhuilin ihan hulluna kaikkea.
 
Siellä pelin control ja camera asetuksissa on aika paljon säätöjä, niillä voi kokeilla säätää peliä enemmän mieleisekseen.

Itse tiputin aim assistia (se on defaultina täysillä) niin oma ampuminen helpottui kummasti ja kamerasta tiputin look sensitivityä niin kameran liikuttamisen aikana pystyy paremmin saamaan kuvasta selvää sekä sopii paremmin fiilistelevälle roolipelaajalle. Myös juoksun vaihdoin asetuksista toggle asentoon.

Oma pelityyli on semmoinen, että varmaan 20h mennyt haahuilessa ja 5h mennyt tehtävissä. Hahmot, tarina ja tehtävät kyllä kiinnostavat itseäni paljon, mutta maailmassa haahuilu ja pikku puurtaminen on vielä mielekkämpää.

Se on kyllä selvä, että ei pelaamisen osalta näin raskas ja simulaatiomainen peli kaikille sovi. Ja aika pitkä tie pelissä on, että suurin osa asioista alkaa sujua pelaajalta hyvin. Itselläni on vielä suurin osa pelin asioista kokematta ja harva asia täysin hallussa +20h jälkeen.
 
Mun mielestä tää vaan paranee jatkuvasti pidemmälle pelatessa. Olen pikkuhiljaa laajentanut reviiriä ja käynyt tutkimassa paikkoja vähän muuallakin kuin leirin ja Valentinen välillä. On tää vaan hämmästyttävää, että jatkuvasti tulee vastaan uusia juttuja ja uusia ihmetyksen aiheita.

Aamulla pelatessa oli eräs isäntä paimentamassa lampaita ja en voinut vastustaa kiusausta, että menen dynamiitin kanssa paikalle hämmentämään lammaslaumaa. Sitten ajauduinkin jo tulitaisteluun paikallisten kanssa, jossa pääsin hengestäni. Mä olen ollut kyllä melkoinen pahis tässä pelissä, rahaakin taitaa saada meikäläisen päästä jo niin paljon, että hetkeen ei pysty velkoja kuittaamaan.

Rockstarin huumori iskee myös lujaa ainakin meikäläiseen. Välillä saa revetä ihan ääneenkin. Suosikkini oli tämä eräs alkupään tehtävä, laitan varalta spoileriin.
Baarireissu Lennyn kanssa oli ihan huikea! Lennyä sai etsiä milloin mistäkin, Morgan ajautui riitoihin ja välillä käytiin huoneissa kurkkimassa kuhertelevaa pariskuntaa.
 
Jokunen tunti tahkottu ja karhu mettältä tulin juuri. Nyt pitäisi viedä talja Trapperille. Aika hitaasti käynnistyy tarina ja olen vielä aivan ulapalla maailman meiningistä, jospa se tästä.

Jonkun verran leijuvia ihmisiä tullut vastaan, kaupungissa ekaa kertaa käydessä kaveri oli ensiksi laiturilla -> siirryttiin cutsceneen ja takaisin tullessa kaveri leijaili metrin mutalammikon päällä. Myöskin leirinuotiolla kaveri tuppailee levitoimaan toisinaan. Pikkuvikoja :cool:

En myöskään muista millon olisin saanut tupla levyllisen kotelon viimeksi, taisi olla FFVIII

Perus pleikka nelkku pyörii täällä täysin äänettömästi, peli näyttää uskomattoman hyvältä, hahmojen kasvoanimoinnit on toisinaan aika erikoisia pelimaailmassa liikkuessa

Edit: jätin karhuntaljan leiriin kun lähdin käymään Trapperilla, nyt tulin leiriin takasin niin talja on kadonnut, mistähän sitä osaisi etsiä?
 
Viimeksi muokattu:
Jonkun verran leijuvia ihmisiä tullut vastaan, kaupungissa ekaa kertaa käydessä kaveri oli ensiksi laiturilla -> siirryttiin cutsceneen ja takaisin tullessa kaveri leijaili metrin mutalammikon päällä. Myöskin leirinuotiolla kaveri tuppailee levitoimaan toisinaan. Pikkuvikoja :cool:
Mulla yhden tehtävän cutscenessä, jossa tää hahmo ampui, ilmestyi siihen paikkaansa kuin jostain teleportista. Ensin ajattelin, että se jotenkin kuuluisi asiaan, mutta eiköhän se ollut bugi. Pikkuvikoja tosiaan. :D

Toivottavasti tähän tulee vastaavan tyylinen lisäri kuin aikanaan ykkösen "Undead nightmare". Se on paras lisäri, mitä itse olen koskaan pelannut.
 
Oletko vaihdellu vaatteita rötösten välillä? Kun rötöstelet, niin ihmiset oppivat tuntomerkkisi, vaikka on kasvot peitettynä. Mitä enemmän rötöstelet samat vaatteet päällä, sitä varmemmin ihmiset tajuavat että se olet sinä.

No äskön ainakin tuli mentyä kylmälle alueelle ja kaivoin repusta ensi kertaa alun jälkeen ne talvikamat päälle. Tuli ryöstettyä yksi ihminen ja silminnäkijä pääsi pakoon niin bounty tuli samantien. Myssy oli päässä.

Tietääkseni sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa tuleeko bountyä vai ei, vaan se vaan estää sen ettei se hyvis/pahis mittari liiku mihinkään kun on bandana ylhäällä.

Mielestäni se kuvaus siinä on ristiriidassa tämän kanssa. Honormittari muutenkin liikkuu riippumatta onko kasvot peitettynä vai ei.
 
Mitäs tolla rahalla nyt sit tekee?

Leirissä rahaa tonni ja kaikki ostettu maksimiin. Ukolle ostettu kaikki mahdolliset vähänkään kiinnostavat vaatteet, hevoselle satutat jne. Ja aseet tuunattu.
Yli 4k rahaa ja mitään käyttöä ei oikein tunnu olevan. En voi alkaa pahaksi pojaksi ja maksella bountyjä ku haluan maineen ylös, jotta saan pari kaupunkilaispukua auki.
Ja kun en ole edes chapter 3 puolivälissä vielä..eli peliä on 2/3 jäljellä vielä ja nyt jo raha on turhaa. Ei noin isoilla panoksilla ees pääs pelaa uhkapeliä.
eef98726ad231e20cafec7e1175916f3.jpg
 
No äskön ainakin tuli mentyä kylmälle alueelle ja kaivoin repusta ensi kertaa alun jälkeen ne talvikamat päälle. Tuli ryöstettyä yksi ihminen ja silminnäkijä pääsi pakoon niin bounty tuli samantien. Myssy oli päässä.



Mielestäni se kuvaus siinä on ristiriidassa tämän kanssa. Honormittari muutenkin liikkuu riippumatta onko kasvot peitettynä vai ei.


Joo en olekkaan sata varma kuinka sen kuuluu toimia, mutta näin se toimi ykkösessä ja lukenu että se kuvaus on harhaanjohtava ja sen kuuluisi tässä toimia samalla tavalla.
 
Samaa mietin ettei rahalle oikein löydy käyttöä, Immersiokin vähän kärsii, kun tehtävissä oma posse valittelee kuinka rahaa tarvitaan kipeästi, samalla Arthurilla on itsellä se 6 tonnia takataskussa.

Yksi stranger tehtäväkin bugas täysin kun menin sovitun duuin jälkeen tapaamispaikalle, mutta tehtävän antaja ei reagoinut mitenkään. Latasin auto-saven, eikä hahmoa löytynyt enää ollenkaan. Piti sitten takapakkia ottaa tunnin verran taakse manuaali saveen asti.
Myös muita pikkubugeja löytynyt mm. keskellä tietä lyhty leijui ilmasssa, leiriltä vankkurilla lähtiessä vartija tarttui hevosiin kiinni ja matkusti sen 200 metriä mukana.

Chapter 4:n alkuun olen pelannut
Tuntuu että päätarina sai vasta 3 luvun lopussa mielenkiintoa kartanoon hyökkäyksellä. Alkupuoli tarinaa ollut sellaista: "kerätään vaikka tälleen rahaa ja suututetaan tässä samalla kaikki lähiseudulta", mikä on saanut näyttämään ainakin Dutchin täysidiootilta.
 
Nyt on useampi tunti takana ja valitettavasti RDR 2:sta riivaa samat ongelmat mitä on nähty studion aiemmissa peleissä. Aloitetaan vähäpätöisestä ongelmasta, joka liittyy tutoriaaleihin. Minkä takia Rockstarin avoimen pelimaailman peleissä tutoriaalilaatikko näytetään vasta siinä vaiheessa, kun paska on ehtinyt lentää tuulettimeen? RDR 2:ssa on tullut missattua useita tutoriaalitekstejä, koska tilanteesta riippuen NPC hahmon dialogi oli kesken tai luodit viuhahtivat pelaajan ohi. GTA -peleistä lähtien tämä on ärsyttänyt enkä ymmärrä miksi tähän ei voida tehdä muutosta. Pelkästään se, että tutoriaalilaatikko ei katoaisi automaattisesti olisi suuri apu. Astetta suurempi ongelma on se ettei rahalla tunnu olevan kovinkaan suurta arvoa pelissä. Jo nyt pätäkkää löytyy ihan mukavasti, vaikka käteistä onkin tullut tuhlattua kaikenlaisiin turhuuksiin. Tämän myötä nousee kysymys, miksi minun tulisi ryöstää räkälöitä tai ylipäätään omaksua lainsuojattoman roolia? Sitten päästään mahdolliseen deal breakeriin, joka koskee tulitaisteluita. En ole koskaan erityisemmin pitänyt Rockstar pelien ammuskelumekaniikoista ja toimintaosuuksista, mutta RDR 2 tuntuu pohjanoteeraukselta - etenkin nykypäivänä, sillä markkinoilta löytyy open world pelejä, missä nämä osa-alueet on toteutettu erinomaisesti (MGS:TPP ja Horizon: Zero Dawn). RDR 2:ssa Rockstar edelleen turvautuu jo kulahtaneeseen kaavan, missä pelaajan vastaan heitetään useita vihollisaaltoja, jotka maagisesti ilmestyvät eri ilmansuunnista. Serious Sam aikakaudella tämä oli täysin validi tapa heittää vihollisia pelaajan eteen, mutta nykypäivänä suhdaudun vähemmän ymmärtäväisesti tämänkaltaista suunnittelua kohtaan. En yksinkertaisesti ymmärrä mitä lisäarvoa tämä tuo pelille, jossa jo muutenkin riittää yllin kyllin pituutta. Omasta mielestäni olisi vain parempi, jos yksittäinen tulitaisteluosuus sisältäisi vain kourallisen vihollisia. Mitä tulee varsinaiseen ammuskeluun, niin syystä tai toisesta RDR 2:ssa ampuminen tuntuu todella tahmealta ja turhauttavan haastavalta. Ruudunpäivityksen piikkiin tätä ei voi laittaa, sillä peli rullaa mukavan tasaisesti.

Kovasti haluaisin pitää pelistä, koska sekä pelimaailma että tarina vaikuttaa kiinnostavalta. Lisäksi tuotantoarvot ovat aivan poskettoman korkeat. Ikävästi RDR 2:n pelattavuus jättää niin paljon toivomisen varaa etten tiedä onko tämä kaiken sen päänvaivan & hampaiden kiristelyn arvoista.
 
En kaipaa ohjeita. Otan itse selvää ja hoksaamisen kautta mennään. Ainakin toistaiseksi.

Ongelmana ollut itselle näissä vapaan maailman peleissä paikoin päätön harhailu. Pyrkinyt tällä kertaa etenemään päättäväisesti tehtävästä toiseen. Vähemmän samoilua.

Päivän liikuttavin hetki, kun entinen hevonen tuli vielä moikkaamaan tehdessämme preerialla kesytettyllä orilla lähtöä perusleiristä. Voi vain kuvitella miten on kiintymyksen laita ollut silloin kun olivat vielä traktorin edeltäjiä. Ei siitä kovin pitkä aika kuitenkaan ole.

Pelissä ’poliittinen viesti’ pinnan alla. Jätän spoilaamatta.

Dqnz9KdXgAABQL8
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom