Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Minulla oli älyttömän pitkään ekasta tallista ostettu halvin horse. Sen jälkeen hain valkoisen arabialaisen. Ei ongelmia sen kanssa edes alussa. En tiedä sitten mitä tein eri tavalla taikka oikein. Naputtelin kyllä koko ajan hevosen hellimis-nappia että saa bondauksen tappiin.

Jokainen hevonenhan riuhtoo jos hakkaa liian tiuhaan vauhtia tai stamina loppuu.

Tietyt elukatkin aiheuttaa reaktioita, kuten sudet ja käärmeet. Harvemmin niidenkään kanssa lensin silti selästä. Puumatkin sain pääosin ammuttua ennen kuin ehtivät hypätä kimppuun. Noin kolmisen kertaa taisi ehtiä niin lähelle että lensin hepan kyydistä puuman vuoksi.

Nuo kyllä vaikuttaa kaikkiin hevosiin, joten en osaa sanoa miksi ongelmia olisi sen enemmän arabialaisen kanssa. En huomannut luonne-eroja vaikka niitä muka on mutta kuten sanoin, pelasin käytännössä pelin vain kahdella hevosella läpi.

Oikeastaan tuo koko bondaus on vähän rasittava ominaisuus. Menee ekalla pelikerralla tai fiilistellessä mutta jos haluaa pelata eikä eläytyä, niin vain rasittaa saada kulkuneuvo maksimiin. Erityisesti kun se ei vaadi kuin aikaa ja napin hakkaamista. Samanlaista immersiivistä kamaahan peli on täynnä mutta pelillisesti ne on lopulta erittäin rasittavia.
 
Jännä homma että tämän pelin käynnistäminen tulee kerta kerralta vaikeammaksi. Pidän tätä siis kuitenkin omalla listalla ehdottomasti top-3 pelien joukossa. Kuitenkin tosiaan mitä enemmän pelaa niin sitä hankalampi aloittaa uuttaa sessiota, mutta silloin kun pelin käynnistää niin saattaa helposti mennä se parikin tuntia pelailussa.

Edit; pelikellossa varmaan se 120h ja kokonaisprosentti siinä 70% pintaan
 
Viimeksi muokattu:
Gambler 4 haaste.. Siinä on sellainen haaste jolle saa varata kyllä melkein päivän per voitto. Yksi peli on sen verran hidas että siinä saa kyllä pelata aika kauan ellei sitten yritä kaikki tai ei mitään taktiikkaa :D

Edit: Heti kun pääsin sanomasta niin sitten sain toisen suoritettua. Tuosta haasteesta suoritettu nyt 2/3
 
Viimeksi muokattu:
Eilen sain chapterit päätökseen. Hieno peli ja tarina. Vähän kaksjakoinen fiilis kuitenkin kun ykkösen pelannut läpi niin tietää jo joitakin asioita. Toisaalta olisi ollut parempi kokonaan uusi tarina/hahmot mutta toisaalta hienoa fiilistellä ykkösosan juttuja samalla kun pelaa. Ei kuitenkaan pahaa sanottavaa tarinasta.
Vielä epilogit jäljellä. Saa nähdä vieläkö peli yllättää. Siitä hieno teos tämä on että ainakin tällä hetkellä vielä fiilis et pelaan uudestaan läpi tämän joskus mutta vaan eri tavalla. Sellaset pelit harvassa itsellä mitkä jaksaa innostaa vielä uudestaan.
Se ykkösen remastered olis kyllä kova juttu tähän kylkeen mut saa nähdä onko liikaa pyydetty.
 
Sama juttu mulla. Äsken sain Chapterit päätökseen mutta jotenki
Että miksi pitäis kiinnostua enää 100%, kun ei pelaa Arthurina. Ei sillä että Johnissa olisi jotain vikaa, mutta Arthur oli kuitenkin Arthur
. Voi tietenkin olla että epiloguet tarjoaa jonkun yllätyksen, mutta tällä hetkellä jotenki sellainen olo että ihan sama. Ehkä tämä peli vaatii nyt pientä taukoa

Toive sitten aikanaan kun melko varmasti tulee RDR 3.
Että päähahmo selviäisi hengissä
 
Sama juttu mulla. Äsken sain Chapterit päätökseen mutta jotenki
Että miksi pitäis kiinnostua enää 100%, kun ei pelaa Arthurina. Ei sillä että Johnissa olisi jotain vikaa, mutta Arthur oli kuitenkin Arthur
. Voi tietenkin olla että epiloguet tarjoaa jonkun yllätyksen, mutta tällä hetkellä jotenki sellainen olo että ihan sama. Ehkä tämä peli vaatii nyt pientä taukoa

Toive sitten aikanaan kun melko varmasti tulee RDR 3.
Että päähahmo selviäisi hengissä

Tuohon mahdollisen 3. toiveeseen, varmaan ollut yksi niistä kuningasideoista koko sarjaa luodessa tää tietty loppukuvio. Toivotaan että ensi kerralla homma toteutetaan jo introssa perinteisen spakettilänkkäreiden tyylin, tai jollain läheisellä mutta ei pelattavalla hahmolla ja lunastus lopuksi.
 
Omasta mielestä ainoa oikea lopetus pelille. Epilogissa saa sitten sitä ihqudaa onnellisuutta ihan tarpeeksi, ja sekin on mielestäni kerrottu varsin hyvin. 10/10 :)
 
26.10 tarina alkoi ja päätökseen tarina tuli 28.1

Miten tässä jaksaa innostua uusista peleistä nyt sitten vähään aikaan. Toki vielä pelattavaa riittää mutta tää tarina oli sellainen että haikea olo. Ja pitäis odottaa 5 vuotta seuraavaan Rockstarin peliin.

Kyllä Rockstar on ehdottomasti paras pelintekijä.

Kiitos Rockstar :)
 
26.10 tarina alkoi ja päätökseen tarina tuli 28.1

Miten tässä jaksaa innostua uusista peleistä nyt sitten vähään aikaan. Toki vielä pelattavaa riittää mutta tää tarina oli sellainen että haikea olo. Ja pitäis odottaa 5 vuotta seuraavaan Rockstarin peliin.

Kyllä Rockstar on ehdottomasti paras pelintekijä.

Kiitos Rockstar :)

Elätellään toiveita, että tähän tulee kunnon tarinavetoinen dlc, kun tuota lääniä on vielä käytettävissä.

Ittellä tarinan jälkeen peli on jäänyt lähes kokonaan telakalle, vaikka yksinpelin puolella on muutamat aarteetkin vielä etsimättä, ehkä vielä joskus ehtii palaamaan niihin. Osasyynä tähän kyllästymiseen on varmaan useiden RDR2:n pelimekaaniikoiden vanhentuminen 10 vuotta sitten, vaikka immersio-puoli olikin jotain ennen näkemätöntä, jaksoi se kantaa vain tarinan läpi.
 
Elätellään toiveita, että tähän tulee kunnon tarinavetoinen dlc, kun tuota lääniä on vielä käytettävissä.

Ittellä tarinan jälkeen peli on jäänyt lähes kokonaan telakalle, vaikka yksinpelin puolella on muutamat aarteetkin vielä etsimättä, ehkä vielä joskus ehtii palaamaan niihin. Osasyynä tähän kyllästymiseen on varmaan useiden RDR2:n pelimekaaniikoiden vanhentuminen 10 vuotta sitten, vaikka immersio-puoli olikin jotain ennen näkemätöntä, jaksoi se kantaa vain tarinan läpi.

Joo toivotaan. Toivottavasti huomio ei mee kokonaan onlineen.

Itsellä on toki kuten sanoin niin about 10% jäljellä, kuten aarteet ja kuuluukohan challenget tuohon 100% mutta vaikea innostua kun tarinan pelannut. Mun pitäis tehdä varmaan seuraavassa pelissä niin että teen eka kaikki sivujutut ja sitten vasta tarinan.

Itse pelin henkilöt... Jotenki mä pidin kaikista jotenki

Yhden henkilön suhteen kyllä erehdyin.
Micah
Rockstar pääsi kyllä yllättämään :)
 
Itse pelin henkilöt... Jotenki mä pidin kaikista jotenki

Yhden henkilön suhteen kyllä erehdyin.
Micah
Rockstar pääsi kyllä yllättämään :)

Itte pidin sitä taas k-päänä jonka kanssa tulee varmasti ongelmia, tosin en arvannut että pettää noin pahasti oman porukan. Ykkönen aukee kyllä nyt paremmin, miks John on niin Dutchin perässä ja sen kuolemaan asennoitus nyt pelatessa ihan eritavalla.
 
Oliko se aarteiden osalta niin ettei ne välttämättä ilmesty heti sinne missä niiden pitäisi olla. Että siinä olisi jonkinlainen bugi mahdollisesti? Kun en mä tietenkään varma ole, mutta sellainen olo että kahden aarteen osalta olen ollut oikeassa paikassa mutten silti mitään ole löytänyt. Täytyy käydä ne pari paikkaa nyt katsomassa uudelleen. 88.2% on tarkka % ja saas nähdä jääkö tuohon. Kyllä mä ehkä johonkin 90 % pääsen jos vaan viittin. Mutta se että pääseekö 100% niin siihen mun kärsivällisyys ei varmaan tule riittämään :)

Edit: mä tuossa mietin tuota mun 88.2 % ja sitä, että mikä mahtaa olla koko 100%:sta tarinan osuus. Että jos tekisi pelkän tarinan, niin paljonko sillon kokonais% näyttäis. Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa. Voisin heittää ehkä joku 60-70%
 
Viimeksi muokattu:
Oliko se aarteiden osalta niin ettei ne välttämättä ilmesty heti sinne missä niiden pitäisi olla. Että siinä olisi jonkinlainen bugi mahdollisesti? Kun en mä tietenkään varma ole, mutta sellainen olo että kahden aarteen osalta olen ollut oikeassa paikassa mutten silti mitään ole löytänyt. Täytyy käydä ne pari paikkaa nyt katsomassa uudelleen.

Itsekkin olin käynyt parissa oikeassa paikassa, mutta en ollut löytänyt aarretta sieltä. Liian lujaa olin kulkenut aluksi ja pyöritellyt kameraa. Ei siis löydy mitään isoa aarrearkkua, vaan tulee ehdotus painaa jotain nappia ja sitten pelihahmo kaivelee sen jostain kivenkolosta. Maltti on valttia.
 
Itsekkin olin käynyt parissa oikeassa paikassa, mutta en ollut löytänyt aarretta sieltä. Liian lujaa olin kulkenut aluksi ja pyöritellyt kameraa. Ei siis löydy mitään isoa aarrearkkua, vaan tulee ehdotus painaa jotain nappia ja sitten pelihahmo kaivelee sen jostain kivenkolosta. Maltti on valttia.

Joo. Mä sorruin. Siis mä löysin sen Jackin aarteen mutta täytyy tunnustaa että osittain avun kanssa. Sekä map 1, 2 että 3 oli sellaisia että menin heti oikeaan paikkaan, mutta en löytänyt heti, joten katsoin tarkan paikan. Se viiminen Jackin map 3 oli kyllä aika selvässä paikassa.


Edit: Oli muuten ennätys että sain venytettyä mitään peliä tarinan osalta näin pitkään. Tietenkin olisin voinut ehkä viikon venyttää, mutta kun jossain vaiheessa alkoi tulemaan niin paljon kysymyksiä että niihin halusi heti vastauksen, joten oli pakko pelata sitten vähän nopeammin. Tehtävistä sen verran että niiden suorittaminen ei kauan kestä. Eli aika helppoja tehtäviä. Ainiin. Gold saldo tehtävissä tais olla joku 91 vai 92/104 että ihan hyvä saldo
 
Viimeksi muokattu:
Onko se mikään ihme, jos peli alkaa kyllästyttämään mikäli tahkoaa tehtäviä kultaiseksi muutaman kuukauden ajan? Varmaan pelituntejakin tullut se 100 - 300h mittariin. Tauko pelistä lieneekin sitten ihan jo paikallaan :)

Ihmisten pelityylit ja mieltymykset vaihtelee, mutta kannattaa pitää takaraivossa se, että nauttiminen noin yleensä on suorittamista viihdyttävämpää.

Itsellänikin on ollut vaikeuksia innostua pelistä enää tarinan jälkeen, mutta kyllä se into sieltä on aina löytynyt. Taidan kuitenkin kohta noudattaa tuota yllä olevaa ajatusta ja lopettaa 100% hakemisen. Parempi vaan aloittaa peli alusta, kun se on oikeasti se asia mitä tekee mieli tehdä.
 
Mä oon sit varmaa niitä harvoja, jotka nauttii siitä fiilistelystä ja 100% tavottelusta enemmän kun sen tarinan aikana. Jätinkin tahallaan monet sivutehtävät ym sitten ihan sinne loppuun.
 
No totta joo. Onhan toi ihan hyvä pointti mitä Ac3way sanoi. Mutta en mä sitten tiedä. Olisinha mä voinut tietenkin pelata niin että tehtävä kerrallaan läpi ja tyydyn siihen ensimmäiseen suoritukseen. Tuolla tavalla varmaan tehtävät olisi saanut ehkä 1.5 kuukaudessa. Mutta sitten mä olisin kyllästynyt siihen kun en löydä sitä mitä etsin. Aarteet, kortit jne jne. Itseasiassa mä itsekin ihmettelen sitä että miksi mun piti saada ne kultaiseksi. Tietty olihan siinä se hyvä puoli että tuolla tavalla sain peliin ns lisäaikaa, mikä on varmaan Rockstarin tarkoituskin kun teki tuon gold systeemin.

Rockstarin pelit on kyllä mahtavia pelejä, mutta se ns "huono" puoli niissä on että niitä saa odottaa sellaisen 5 vuotta vähintään. Toisaalta ymmärrän kyllä sen että vaatii aikaa, että pelin saa hyväksi mutta silti jotenki haluais useammin. Nälkä kasvaa syödessä :D

Vähän offtopikkia liittyen seuraavaan GTA peliin
Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt niin seuraavaa GTA peliä ei ole tulossa Trumpin aikana. Toki kertokaa vaan jos olin ymmärtänyt väärin. En takaa että olen oikein suomentanut sen. Mutta näin olen lukenut netistä. Jenkeissähän presidentin kausi on 4 vuotta ja sama voi olla 2 kautta. Elikkäs voisko olla että seuraava gta ilmestyy vasta sitten kun Trump ei ole presidentti. Toivottavasti olen ymmärtänyt väärin. Kun 2017-2021 ja mahd toinen kausi 2022-2026. Eli seuraava GTA tulisi vasta 2027. Toki juuri toi kertoo siitä että olen ymmärtänyt luultavasti väärin.

3 viimeistä...

RDR 2010
GTA V 2013
RDR 2018

seuraaava GTA 2023-2024? :)
 
Mä oon sit varmaa niitä harvoja, jotka nauttii siitä fiilistelystä ja 100% tavottelusta enemmän kun sen tarinan aikana. Jätinkin tahallaan monet sivutehtävät ym sitten ihan sinne loppuun.
Fiilistelystä nautin itsekin ja tuli paljon jätettyä sivutehtäviä loppuun, kun itselläni kerrankin Rockstarin pelissä tarina vei niin vahvasti mukaan ja tuli Chapter 4 jälkeen juonen loppuosa mentyä vauhdilla eteenpäin. Omalla kohdallani voin jälkikäteen sanoa, että kiirehteminen ei ollut paras ratkaisu kerättävien asioiden sekä sivutehtävien kannalta, mutta se sopi siihen hetkeen sekä juoneen hyvin.

Ja kyllähän tässä pelissä moni kerättävä tai löydettävä asia on hyvin tehty, palkinnot ehkä niistä ei niin ihmeellisiä (mitä nyt muutaman saanut valmiiksi). Joten kyllä tuo 100% saavuttaminen voi ihan hauskaa puuhaa olla. Niitä on vaan niin paljon ja sitten fiilistely sekä satunnainen tekeminen maailmassa vie aikaa sekä alkanut itsestäni tuntua vähän työltä. Tosin tähän itselläni varmasti eniten vaikuttaa iso muutos pelissä Chapter 6 ja Epilogien välillä. Ei vaan pelaaminen ole sen jälkeen tuntunut samalta, vaikka +30h tullut pelattua tarinan jälkeen.
 
Moi, en tiedä onko oikea paikka tälle asialle, mutta onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Pelissä varjot ja välillä esim savu näyttää melko perseeltä, pIkselimössöltä. Mulla ps4 pro ja oon kuvaa säätänyt löytämieni ohjeiden mukaan. Jotkut sanoo että kannattaa ottaa HDR pois, mutta mulla se aiheuttaa ihan kauheen näköstä grafiikkaa ja bugeja, joten sen pidän päällä.
Onko tähän olemassa jotain ratkaisua vai onko pakko vaan purra hammasta ja sietää pikseliyrjöt?
IMG_20190206_002636.jpg
 
Ylös Bottom