Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Nyt on story läpi! Oli kyllä hieno kokemus. Ja uudestaan tulee pelattua kyllä joskus ihan varmasti. Seuraavalla kertaa vedän ihan täys mulkkuna pelin läpi :)
Se tuberkuloosi hiukan itseä vaivas. Ei jaksanut enää keskittyä tutkimiseen kun ukko köhii. Toisaalta hieno käänne mut toisaalta vei hiukan intoa pelistä. Itse toivoin että saan pelin loppuun pirusti rahaa ja ranchin arthurille. Sieltä voi sitten jatkaa kartan tutkimista. No melkein mutta hahmo vaan vaihtui

Itte kun pelin pääsin läpi, niin loppu pelaaminen about viikossa, rupes ärsyttää kankee ohjaus ym. vanhahtavat pelimekaaniikat, kun ei ollut enää loistavaa tarinaa etenemässä. Onneks tuli paljon koluttua ja tehtyä ylimääräistä jo tarinan aikana. Toi kankee ohjaus, yli kova auto aim ja vanhahtavat pelilliset ratkaisut estää myös innostumasta online-puolesta.

Tarinavetoisena, vapaana yksinpelinä, kokemus oli kyllä kova :)
 
Aika myöhässä vastaus, mutta oliko sulla sattumoisin trigger stopit käytössä? Nehän aiheuttaa nimenomaan tuota. Tai sitten että asetuksista laitettu herkemmälle ne liipaisimet. Aiheuttaa myös kuvailemaasi ongelmaa.
Vastaus sinulle tulee myöskin hieman myöhässä. Minulla on ollut Elite-ohjaimessa Xboxin asetus, jota suositellaan Gears of Warin pelaajille. Se on sopinut minusta hyvin moniin muihinkin räiskintä- ja sotapeleihin.
 
Vastaus sinulle tulee myöskin hieman myöhässä. Minulla on ollut Elite-ohjaimessa Xboxin asetus, jota suositellaan Gears of Warin pelaajille. Se on sopinut minusta hyvin moniin muihinkin räiskintä- ja sotapeleihin.

Ei ole Gearssin asetuksessa tuunattu triggereitä. Mutta trigger stoppien käyttö siitä huolimatta aiheuttaa kyseistä ongelmaa. Oletko testannut eliteä näissä ongelmakohdissa, ilman trigger stoppeja ?

E: Ja tosiaan pro tipsinä: eliten triggerien oletettuja ongelmia voi itse diagnosoida aika tehokkaasti sieltä appista mistä voi niitä nappeja muutenkin vaihdella. Näkee sen liipaisimen liikeradan 0 - 100 ja miten reagoi painettaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole Gearssin asetuksessa tuunattu triggereitä. Mutta trigger stoppien käyttö siitä huolimatta aiheuttaa kyseistä ongelmaa. Oletko testannut eliteä näissä ongelmakohdissa, ilman trigger stoppeja ?

E: Ja tosiaan pro tipsinä: eliten triggerien oletettuja ongelmia voi itse diagnosoida aika tehokkaasti sieltä appista mistä voi niitä nappeja muutenkin vaihdella. Näkee sen liipaisimen liikeradan 0 - 100 ja miten reagoi painettaessa.
On ollut "trigger stopperit" käytössä eli tuo on varmaankin se syy tuohon ongelmaan? En ole nyt vähään aikaan pelannut RDR:ää Elitellä, mutta pitää testailla ensi kerralla ilman stopperia. Olen löytänyt mielestäni hyvät asetukset ohjaimeen, enkä niitä kovin herkästi muuttele, vaikka peli vaihtuisikin. Ilmeisesti pitäisi? :rolleyes:
 
On ollut "trigger stopperit" käytössä eli tuo on varmaankin se syy tuohon ongelmaan? En ole nyt vähään aikaan pelannut RDR:ää Elitellä, mutta pitää testailla ensi kerralla ilman stopperia. Olen löytänyt mielestäni hyvät asetukset ohjaimeen, enkä niitä kovin herkästi muuttele, vaikka peli vaihtuisikin. Ilmeisesti pitäisi? :rolleyes:

Ihan riittää että napsauttaa ne stopit pois ohjaimen takaa. Ei tarvitse sen enempää asetuksia sorkkia. Pätee varmasti myös siihen Just Causeen.
 
Pelailin pari iltaa sitten ekaa kertaa storyn läpäisyn jälkeen ja pakko myöntää ettei peli oikein jostain syystä enää nappaa kun story läpäisty. Storyn aion pelata uudestaan joskus läpi ja se kyllä kiinnostaa mutta jotenkin tuntuu että kaikki on nähty vaikka niin tuskin on. 120 tuntia tosin on antanut kyllä rahalle vastinetta. Storyn uudelleen pelaaminen kiinnostaa siitäkin syystä kun hiukan jäi hampaankoloon kun pelasin storya lopussa liian innolla ja yhtäkkiä chapterit olikin loppu ja se poisti asioita joita olisin halunnut tehdä. Ja myös se eri tavalla pelaaminen kiinnostaa.
Myös se että härväsin tehtävien välissä paljon vei storysta focuksen. Seuraavalla kertaa vähemmän baaritappeluita jne.:)
 
Joo suosittelen aloittamaan tauon jälkeen pelin alusta jossain vaiheessa.

Itse yritin väkisin tarinan jälkeen jatkaa pelaamista, mutta ei se enää hyvältä tuntunut. Nyt parin kk tauon jälkeen aloitin tarinan alusta ja tuntuu kyllä taas todella hyvältä peliltä.

Se on kiva, että nyt on enemmän aikaa rauhassa edetä omaan tahtiin. Ja tietää paremmin mitä haluaa tehdä. Ei ole sitä pakonomaista halua nähdä tarinan päätös tai kokeilla kaikkea mahdollista mitä Rockstar tarjoaa, kun ne on jo kertaalleen nähty. Toisaalta taas hahmoihin, juoneen, yksityiskohtiin ja maisemiin ehtii vielä enemmän paneutua toisella kertaa.

On kyllä uskomaton peli audiovisuaallisesti, taiteellisesti, yksityiskohdilta, immersiolta ja tarinankerronaltaan. Harmi vain, että tehtävissä mennään vähän liikaa turhan ampumisen suuntaan, varsinkin mitä pidemmälle peli etenee.
 
Itselläkin lopussa iski pieni paniikki vetää story loppuun ettei vaan lue/kuule loppu spoilereita mistään ja samalla jäi monta juttua tekemättä.
 
Täytyy myöntää, että itselleni tämä peli on ollut lähes bugivapaa ja erittäin hiottu kokonaisuus muihin openworld-peleihin verrattuna. Kenties jopa jäin vähän kaipaamaan omalla matkallani juuri tuollaisia hauskoja Rockstar-tyylisiä bugeja, vaikka kyllähän sitä kaikenlaista yllättävää ja mielenkiintoista NPC-touhua tuli myös aina välillä nähtyä.

Bugeista. Kerran ihan pelin alkuvaiheessa mies ratsasti hevosella rennosti jolkotellen Strawberryn sillalta näkymättömiä portaita/mäkeä pitkin taivaaseen. Sitä ihmettelin monttu auki ja rupesin vähän nauramaan.

Toinen oli Blackwaterissa, kun kaksi miestä ratsasti hevoskärryillä täynnä tukkeja mun ohi. Hetken päästä kuului kauhea meteli ja käännyin katsomaan niin kärryt oli heittänyt vauhdilla ympäri ja ne puut oli miesten sekä hevosten päällä. Siinä ei elossa olevia enää näkynyt, mutta kyseisten olentojen karua kohtaloa päivittelin aivan vieressä ja jatkoin matkaa.
 
Onko onglineen tullut uusia pelimoodeja ja onko tarinallisia tehtäviä tullut sinne ollenkaan? Se tapa toinen puukolla moninpeli moodi oli silloin aika omituinen, joten onko siihen tullut muutosta?
 
Kolmatta kertaa tätä nyt pelaan läpi, ja aika uskomatonta että tässä tulee vieläkin vastaan asioita, joihin ei ole törmännyt aiemmin! Oma pelityylini on vielä vauhtia etana, kiire ei ole mihinkään, vaan kaikkea muuta kuin stooria tulee puuhattua.
Mieleen tulee ainakin se strangerjuttu, lähellä Annesburgia se ratatyömaa, jossa piti selvittää kadonneiden rahojen kohtalo työmaapäällikon toimesta. Muitakin oli joitain..

Oonkohan ainut joka diggailee tosta Marstonista enemmän ku Sarkasmi- Artturista? Epilogin eka osa menossa nyt, mahdollisimman hitaasti tulee nautittua John-Jimin seurasta. Nuo Bountyt on huippuja itelle, ihme ettei Onlinessä juuri ole noita.. muutenkin koko online jäänyt vähemmälle, saisivat laittaa sen edes toimimaan kunnolla.
 
Hieno True Detective tyylillä tehty RDR2 intro, sama kaveri on myös tehnyt Narcos tyylisen videon.



Paljon on hienoja teoksia YouTubessa, tässä yksi:
 
Reilusti toista sataa tuntia meni, että tuli lopulta mentyä peli läpi. Vaikka kiusaus oli suuri, niin pelasin pelin läpi ilman, että olin kertaakaan edes vilkaissut minkään foorumin keskusteluja, saati lukenut arvosteluja, joten kaikki mitä pelissä tuli eteen tuli yllätyksenä, tai tuli opittua itse.

Nyt muutaman sivun täältäkin jälkikäteen lukeneena täytyy todeta, että tämä oli hyvä ratkaisu. Sen verran täältäkin on nopeasti selvinnyt mitä pelissä tapahtuu ja joitain "helpotuksia" elämään 1800 -luvun lopun Amerikassa.

RDR1:stä on niin kauan aikaa, etten muistanut siitä mitään muita hahmoja, kuin John Marshtonin. Dutchin, Billin ja Unclen olin unohtanut täydellisesti, vaikka nämä olivat jossain määrin ykkösosassa tärkeässä roolissa.

Pelin tunnelma oli mielestäni huikea, valaistukset, toisistaan merkittävästi poikkeavat alueet ja runsaat satunnaiset tapahtumat pitivät pelin virkeänä loppuun saakka. Pelistä tuntuu löytyvän edelleen jotakin uutta ja vieläkin on joitakin paikkoja näkemättä, vaikka kartta on nyt koluttu kokonaan.

Oman tarinani lopussa Arthur oli kaikkien rakastama ja muita auttava tyyppi, johon ilmeisesti unissa näkynyt kauris myös viittasi. Siinä vaiheessa, kun Arthurille todettiin Tuberkuloosi, niin arvasin mitä tuleman pitää, eli hänenä ei pääse seikkailemaan vapaana miehenä. Toisaalta myös viestit siitä, että kun aika tulee, niin Johnin ja hänen perheensä on lähdettävä viittasivat sankarilliseen päähahmon kuolemaan.

Tästä huolimatta tarina piti minut otteessaan ja peli koukutti totaalisesti. Tämä olikin ehkä yksi pelin ongelmista, sillä tutkittavaa lääniä on pelissä niin hirveä määrä, että tähän uppoaa jopa liikaa aikaa. En tiedä montako tuntia on mennyt pelkästään siinä, että olen selaillut karttaa ja katsonut mielenkiintoa herättävän kohteen ja ratsastellut sinne. Legendaarisia eläimiä tuli metsästettyä jonkin verran, mutta lopulta Johnille näitä jäi vielä useampia eläimiä saalistettavaksi. Sinänsä mielenkiintoista, että kartan mukaan muutama eläin on alueella, johon Arthurilla ei ole mitään asiaa, joten ilmeisesti nämä viimeiset taljat pääsee hakemaan ainoastaan pelin tehtävien suorittamisen jälkeen.

Pelissä esiintyneet hahmot olivat suurimmaksi osaksi mielenkiintoisia, mutta kyllä tuo Morganin kohtalo kosketti samoin kuin tuo oman hevosen hyvästeleminen pelin loppuhetkillä. Se, että Micah oli myyrä yllätti minua ehkä hieman, mutta toisaalta kaikki myös viittasi siihen. Micah oli selvästi alusta asti sellainen hahmo, jolle oma perse oli kaikkein tärkein.

Lopulta kuitenkin siinä vaiheessa, kun Johnin kanssa tehtävät oli saatu valmiiksi, niin ei itsellä riittänyt enää kiinnostus Johnina lähteä etsimään noita legendaarisia eläimiä, sillä jotenkin koin sen metsästämisen olevan enemmän Arthur Morganin ja leiriläisten elämää. Muutaman legendaarisen kalan kävin hakemassa ja löysin ainakin yhden sivutehtävän, mitä en Arthurina vielä löytänyt. En jaksanut sitäkään suorittaa, vaan takki oli Arthurin menettämisestä johtuen melkoisen tyhjä.

Pelissä oli kyllä ongelmia ja ymmärrän, ettei peli todellakaan sovi kaikille. Peli vaatii hidastempoisuutensa vuoksi aikaa ja paljon! Jos juoksee tarinan läpi, niin en usko tästä jäävän paljoa käteen. Peli oli minulle ihan parasta fiilistelyä, tutustumista ympäristöön ja siihen hirveään määrään kaikkeen yleissälään mitä pelissä voi kokea. Juonen tehtävät, varsinkin loppua kohden, toistivat itseään jo melkoisesti, sillä aina ratsastettiin johonkin, jotain meni pieleen tai muuten vain pistettiin kymmeniä ukkoja pinoon ja sitten palattiin kuuntelemaan miten Dutchilla on suunnitelma.

Jossain vaiheessa kesän jälkeen täytynee palata pelin pariin uudelleen ja sillä tavalla ajan kanssa, että metsästän kaikki legendaariset eläimet ja kalat, mutta myöskin kasaan tuonne leiriin kaikki mahdolliset koristeet. Parannukset oli helppo saada, kun niihin piti käyttää vain rahaa. Jotenkin ei luonto anna myöden vetää tuota honour –mittaria täysin punaiselle, mutta ehkä se pitäisi tehdä, jotta näkee pelistä vaihtoehtoisen lopun.
 
Samalla, kun tänään tullut päivitys siirsi pelin Online-puolen Betasta pois viralliseen julkaisuun tuli mukana myös uusi HDR-tila. Se toimii sekä yksinpelissä, että Onlinessa.

Kiva nähdä onko nyt pelissä kunnon HDR-tila.
 
Ylös Bottom