Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption [PS3 Hype ja hankintahöpönlöpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Ostoonhan tämä menee heti julkaisupäivänä. Vaikeimmalla tasolla jos pelaisi niin ei tarvitse auto aimia käyttää. Haluan itse tappaa viholliseni, enkä antaa kunniaa pelin sisällä olevalle ohjelmalle.

Hyvänähän tämä peli pitää varmaan pelata ,niin kuin Fallout 3 ja kaikki joissa on hyvä/paha valintana. Tosin villin saluuna illan jälkeen krapulassa bandanan turvin jos kävisi ryöstämässä pankin ja siitä saatavalla saaliilla korvattaisiin illan aikana viinaan ja uhkapeleihin menneet rahat.

Pelkkä aavikolla haahuilu on jo varmaan niin mahtavaa! Voin vain kuvitella, kun ratsastelet metsässä ja yks kaks kimpuusi hyökkää ihan jumalaton karhu...oi joi. Hype on kova.

E: Itsekkin mietin tuota LE ostamista, mutta itseä vain arvelluttaa esimerkiksi tuo hevonen. Onko se koko pelin paras hevonen? Sehän veisi koko idean paremman ratsun etsimisestä. Tosin ainakin vpd.fistä ostettuna ei maksa kuin euron enemmän tuo LE, niin saisi sen soundtrackin jota voisi kuunnella vaikka sitten peltihevosessa ja voihan sen nuo koodit käyttää käyttämättä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Taisi jäädä GTA IVn moninpelit sulta aika vähiin? Auto-aim oli hostin valittavissa GTAn moninpelissä, oletettavasti sama vaihtoehto löytyy myös tästä.

Tiesin asiasta kyllä. Mainitsin tuosta jo aikaisemmin muutama postaus ylempänä. Lainaten itseäni:
Auto-aim on ainoa asia, joka edelleen huolestuttaa. GTA IV:ssä sillä pelaaminen oli tuskaista ja tylsää, mutta se oli mahdollista poistaa käytöstä. Toivottavasti tässä on myös tuo mahdollisuus.

Tuskin tuota mahdollisuutta tästäkään on poistettu. Aivan järjetöntähän se olisi.

Siinä olet kyllä oikeassa, että GTA IV:n puolella en juuri moninpeliä pelaillut. Sen verran kuitenkin, että kokemusta sen toimivuudesta on.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Toivottavasti kontrollit ovat noin yleisesti paremmat kuin GTA4:ssä jossa ne olivat jokseenkin kauheat. Onkin sitten todennäköisesti se ainoa mahdollinen kompastuskivi tässä pelissä. Itse asiassa toivoisin tätä PC:lle mieluummin.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Mutta siis foiko tuolla "lobbyssä" vastaantuleva ampua sut tai muutoin tappaa?

Eli, miten yksinäinen pelaaja voi liittymä mihenkään jengiin, jos siellä ammutaan mielipuolisesti kaikki vastaantulevat

Niinno onneksi posse voi olla vain 8 pelaajan kokoinen, eli ei ainakaan voi käydä niin että 15 ihmisen posse ampuu sut joka kerta kun olet yksin.Tosin huonolla säkällä voi tietty käydä niin että 8 hengen posse ja 7 hengen posse päättää molemmat tehdä yksinäiselle jätkälle kiusaa.

Voisin kuitenkin kuvitella että jos 8 hengen posse tappaa silmittömästi hauskana läppänä kaikkia yksinäisiä serverille liittyjiä, muodostaa yksinäiset pian oman possen kostonhimoisena ja sota on valmis ;)

Voisko se mappi oikeesti olla TÄMÄN kokoinen, on ainaki peltoa mitä tallata

GREAT SCOTT! :O 1.21GIGAWATTS.. eikun..

Eli .. hahah. Tulostaa tuon alueen kartan A4 kokoisena ja tökkää siihen nuppineulalla reiän - Se on pelaajan kokoinen... tai no.. reilusti isompi, oikeastaan. WOW.

Toivottavasti ei ole mahdollista että kun ratsastat keskellä ei mitään, tulee joku ja ampuu sun hevosen.. ja kävelet sieltä sitten pois sen 8 tuntia lähimpään.. johonkin. :D Tosin, olishan siinä melkonen villin lännen fiilis siinäkin; Jättää kaveri keskelle erämaata petojen syötäväks. (Tuosta tulikin samantien mieleen, että pitääkin pelissä napata joku viheliäinen jätkä ja viedä kojoottejen seuduille sidottuna ja katsella vierestä mitä tapahtuu. MUAHAHAH. Toimiikohan ;))

Toi kuvan järvi (vai mikälie) näyttää enemmän tolta kartassa olevalta Sea of Cordonadon lahdelta, sisi tuolla kartan vasemmassa reunassa. Mut eiköhän sitä lääniä kumminkin ole ihan tarpeeksi. Kunhan vaan löytyy mielenkiintosia paikkoja, eikä vaan pelkkää preeriaa joka paikassa. Jotain easter eggejä mukaan sitten!

Niin ja olihan GTA IV:n Free Modessakin koko Liberty City käytössä, ja oli se kyllä myös melko laaja paikka.

ihan Red dead redemptionin sivuilta kun katsoo "Features" -> "The world - The frontier" kohdan niin tuo screenshot on nimenomaan Lake don Julion kohdalla ja kuvassakin lukee lake don julio.

Ja todella näyttää siltä että screenshotissa näkyvä kohta on vain ja ainoastaan tuo pieni lahtirykelmä joka on punaisten viivojen välissä. Uskoisin siis että pelaaja on jotakuinkin siinä lähellä olevan keltaisen viivan ja vasemmanpuoleisen punaisen viivan keskellä, kasvot kohti yläoikeaa /^ ja tuo vasemman puoleisen punaisen viivan osoittama kohta maata on kuvassa näkyvä kallio joka peittää sen taakse valtavan järven.

Ja sit kun katsoo kokonaiskuvaa kartasta.... Ei voi kyllä verrata kokoa GTA IV liberty cityyn ja sanoa että sekin oli iso.

AFTER ALL ei tuossa järvessä ole mitään muuta tuonmuotoista kohtaa joten sen on OLTAVA siitä kohdasta. Aivan käsittämätöntä... en todellakaan voinut kuvitella pelialueen olevan noin laaja.

:eek:
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Toivottavasti ei ole mahdollista että kun ratsastat keskellä ei mitään, tulee joku ja ampuu sun hevosen.. ja kävelet sieltä sitten pois sen 8 tuntia lähimpään.. johonkin.

Jossain pelintekijät sanoivat, että jos hevosen menettää niin peli luo jonkin ajan kuluttua vastaan tulevan tehtävän josta sitten uuden hepan saa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Parin talon kylät toki, mutta en millään pysty näkemään, että kumpikaan näistä pätisi isompiin kaupunkeihin.

Oli miten oli, innolla odotellaan. Jää nähtäväksi kummalle konsolille hankin, mutta näillä näkymin ainakin molemmille.

Jossain näin tekstiä että isommankin kylän voi tyhjentää porukasta, mutta se täyttyy uudestaan 2-3 päivän kuluessa.

Ainoa mikä itseä hieman harmittaa on 25minuutin päiväsykli. Olisin melkeinpä halunnut siitä pidemmän. Nyt päivä- ja yötekemisille jää vain noin 12 ja puoli minuuttia aikaa toteuttaa.. vaikka vaihtuuhan se tietty sitten taas nopeasti jos on enemmän yötehtävää kun ehtii yhdessä yössä tehdä.

Olisin vaan toivonut että päivä olisi ainakin jonkun 40min, 20min yölle ja päivälle että ehtii yöllä löytyviä leirinuotioita ja päivällä ulos tulevia eläimiä metsästellä ilman kiirettä jne.

Lähde 25minuutin päiväsyklistä siis tässä:
Gaming - News - Hands-on: 'Red Dead Redemption' - Digital Spy


Jossain pelintekijät sanoivat, että jos hevosen menettää niin peli luo jonkin ajan kuluttua vastaan tulevan tehtävän josta sitten uuden hepan saa.

OK. Hyvä homma että ovat tuonkin tajunneet ajatella käteväksi ilmeisesti. Olis meinaan tuskaista jos siitä tulisi jonkinsortin painajainen että joutuu kävelemään kaukaa johonkin hevosen kuollessa.

Snobismia tai ei, mutta Heavy Rain mainittuine puutteineenkin (johon mahdolliset jatkopalat tuovat aikanaan selityksensä) on ainakin omassa pelihistoriassa yksi merkittävimmistä teoksista.

Pakko tähän väliin sanoa tuosta, että itsellä oli kyllä Heavy Rainia toisen kerran tutkiessa aivan mielettömän huijattu olo - jopa siihen asti että muutin mielipiteeni kertaheitolla pelin loistavuudesta aivan toiseen ääripäähän.

Why? Open the spoilers to find out.

Yritin nimittäin kuolla ihan väkisin kaiken epäonnistuen pelin melkein puoliväliin ja missään ei voi edes kuolla. Ei moottoritiellä, vaikka et ohjaimeen koskisikaan. Ei lasin täyttämässä tunnelissa vaikka kuinka ryömisit täysillä (lähtee vaan taju ja tehtävä epäonnistuu). Yritin siis pelata mahdollisimman huonosti ja tarina senkun jatkui melkeinpä samana, paitsi tehtävistä saadut vinkit Shawnin olinpaikasta ei tullut selville. Mutta aivan samat asiat tapahtui, jokatapauksessa. Yritin myös lääkitä Ethania sillä muijalla aivan täysin väärin, mutta se ei ollut mahdollista. Vääriä lääkkeitä ei voinut antaa, vääriä asioita (kuten laittaa siteet ilman hoitoa) ei voinut tehdä. Oli vain yksi tapa jolla sekin kohta suorittaa, kuten melkein kaikissa muissakin kohdissa. Pelattava osuus pelissä siis on omasta mielestäni aivan naurettavan huono. Ekakerralla se tosin sai sydämensykkeet korkealle kun luulin että on kyse hahmon elämästä jo pelin alkuvaiheilla, mutta näköjään hyvin pelaamisellani ei juurikaan ollut merkitystä. Totaalinen let-down itselle. Mutta ensimmäisen pelikerran intensiivisyyden takia en silti viitsi peliä täysin sudeksi haukkua. Tiedänpä vaan että en sitä tule pelaamaan vasta kun ehkä lisäsisältöjen ilmestyessä. Tosin, pitäisi kaiketi pelata peli uudestaan alusta loppuun ja nähdä pitkäaikaisseuraukset, mutta en vain jaksa kuluttaa tuntikaupalla aikaa siihen että teen tasan tarkkaan sen mitä peli haluaa mun tekevän, koska se näköjään on juurikin mitä pelin ensimmäinen puoli tuntuisi olevan täysin ja uutta nähtävää kohtauksissa ei ole.

MUTTAH takaisin RDR keskusteluun.


Olettekos muut jo miettineet etukäteen asioita mitä tehdä ja miten pelata? : D Itsellä nimittäin niin mieletön odotus päällä, että jo kelaillut päässä skenaarioita valmiiksi.

Ajattelin nimittäin olla hyvis, mutta varsin äkkipikainen sellainen.

Ja jo aiemman mainitsemani asia on ihan must-try, että ensimmäinen jätkä kuka onnistuu mut ärsyttämään tarpeeksi saa kuulan polveensa, sidon sen, heitän ratsun selkään ja vien sen villieläinten seudulle sidottuna. Katson mitä sille käy vähän etäämmältä, chillaillen hevosen selässä.

Pitää myös yrittää kalastaa karhuja/leijonia ihmissyötillä. Eli äijä lassottuna hevosen perässä ja yrittää saada karhu kiinnostumaan ja johdattaa se esim kaupunkiin tms kyseisellä syötillä. Kuinka ässää olis saada karhu eksymään saluunaan :D Voi olla tosin että senverran random maailma että tuollainen on mahdotonta toteuttaa kun eiköhän joku sen karhun siinä matkalla jo ampuisi tai karhun kiinnostus lopahtaisi tms. Silti, pitää kokeilla.

Miettinyt myös että voikohan leirin pystyttää milloin vaan ja skipata ajassa eteenpäin tyyliin "tallenna, etene ajassa 6 tuntia" kuten GTA:ssa? Ja huoneen vuokraus on varmasti turvallisempaa, mutta mitenköhän se sitten ilmenee, että ulos leiriytyminen on vaarallista? Voiko siihen esim herätä että karhu tulee herättään tai joku meinaa tulla ryöstämään? Toivottavasti.

Huh huh että on kyllä vähän liiankin suuri hype päällä itsellä pitkästä aikaa. Pitäis koittaa rauhoittua, ettei tule väkisinkin jotain pettymyksiä.

Ja trophy listasta päättelin että tässä on myös jonkinsortin nyrkkitappelutkin mukana (melee mainittu).. joten kuinka eeppistä olisi aloittaa perus saluunatappelu.

Myös - pardon me for stating it outloud - "sexual content" ja "nudity" maininnat pistää miettimään.. Voiko siis harrastaa perus käyn huorissa ja otan rahani takaisin toimintaa à la GTA ;>

No juu, ei muuta kun taas odottelemaan. Mutta olis hauska kuulla tosiaan muidenkin "pakko kokeilla" suunnitelmia ja pohdintoja tässä odotellessa :)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Olis meinaan tuskaista jos siitä tulisi jonkinsortin painajainen että joutuu kävelemään kaukaa johonkin hevosen kuollessa.

Miettinyt myös että voikohan leirin pystyttää milloin vaan ja skipata ajassa eteenpäin tyyliin "tallenna, etene ajassa 6 tuntia" kuten GTA:ssa?

Olen saanut käsityksen, että villihevosia pystyy lassolla pyydystämään ja kesyttämään. En tiedä mitenkä tuo sitten sujuu jalkaisin ja kuinka usein näitä villihevoislaumoja näkyy.

Leireistä taisin lukea jostakin, että pystyt ostamaan parempia telttoja/lepoalustoja jotka unen pituuden kanssa määräävät kuinka hyvissä voimin heräät, että uskoisin että voi edetä ajassa.

Itse haluan suorittaa suomalaisen baari illan jonkun pienen kylän saluunassa. Ensiksi juodaan viskiä, sitten pelataan korttia, epäillään jotakin huijaamisesta, sovitaan asia nyrkkitappelulla ja loppu illasta kömmitään yläkertaan rakkauden ammatilaisen luokse ja aktin jälkeen villin lännen tapojen tapaan heittopuukko viuhahtaa. Lopuksi kun lähtee saluunasta pois, viskaa pari pötköä dynamiittiä perään. Sen jälkeen hyppää hevosen selkään ja ratsastaa paikalta pois, kuin mitään ei olisi äsken tapahtunut.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Itse haluan suorittaa suomalaisen baari illan jonkun pienen kylän saluunassa. Ensiksi juodaan viskiä, sitten pelataan korttia, epäillään jotakin huijaamisesta, sovitaan asia nyrkkitappelulla ja loppu illasta kömmitään yläkertaan rakkauden ammatilaisen luokse ja aktin jälkeen villin lännen tapojen tapaan heittopuukko viuhahtaa. Lopuksi kun lähtee saluunasta pois, viskaa pari pötköä dynamiittiä perään. Sen jälkeen hyppää hevosen selkään ja ratsastaa paikalta pois, kuin mitään ei olisi äsken tapahtunut.


Hahaha, rock rock :D

Repesin myös tälle ulkomaalaisfoorumilta bongatulle kysymykselle:

"Can i hog-tie a fat guy and roll him down a hill?"



Hmmm, onkohan tässä se ikävä puoli että jos avaat tulen saluunassa ja ammut yhden tyypin, rupee samantien kaikki aseenomistajat ampumaan sua? Vois olla hieno saada tähän se perus lännenfiilis että jos tulee riitaa jonkun kanssa ja se vetäsee aseen, ammut sen raadoks ja jätkät senkun jatkaa korttipeliä kun ei asia koske niitä.

Tietty hyvä jos jotain asiaan puuttuvia sankareitakin voi joskus löytyä, kuten esim. joskus GTA IV:n siviilit, mutta ikävä homma jos ei voi hoitaa päiviltä vaan yhtä saluunan asiakasta.. Nähtäväks jää sekin.

Ja asuvarustuksenkin oon päättänyt jo niin 100% varmaks.. pitkä "duster" mallinen takki ja joku bad ass bandana kasvoille. Saattaa olla kyllä että käy taas kuten Fable peleissä konsanaan, että sitä yrittää ensin olla hyvis, sitten .. asioita vaan tapahtuu ja yhtäkkiä ollaankin koko pelimaailman pahin pahis - ja ylpeä siitä.

Olishan se mahtavaa olla se pelätyin. Mutta ehkä sen tekee vasta toisella pelikerralla ;)

Lisää hämäriä lake don julion kokomietelmiä:

http://img404.yfrog.com/img404/8184/rdrscale2.jpg

Kokoa alueella siis tosiaan näyttäisi olevan.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Itse toivoisin tuohon saluuna ammuskeluun sellaista yksityiskohtaa, että mitä pelätympi olet, sitä vähemmän muut puuttuvat asioihisi. Eli jos saluunassa on esim. kolme kaverusta, ja yhden kanssa tulee kinaa, ja jos satut olemaan pahamaineinen, sekä omistamaan kalliit vaatteet, että kultaiset revolverit, nämä kaksi kyseisen henkilön kaveria vain katsoisivat muualle, kun lahtaisit äijän saluunan baaritiskille.
Jos taas esim. pelin alkuvaiheessa, jolloin pahamaineisuutta ei ole vielä kertynyt, menisit haastamaan riittaa jonkun kanssa, jolloin tämän kaverit puolustaisivat häntä, koska pitäisivät sinua ns. keltanokkana. Kaikkein eniten toivon, että seriffit eivät puuttuisi ainakaan kovin helposti tuohon saluuna ammuskeluun. Siihenkin toki voisi tuo pahamaineisuus vaikuttaa, eli jos olisi niin pelätty, että kylän seriffikään ei uskaltaisi puuttua asioihisi.

Itse ajattelin olla se lainsuojaton, eli 'pahis'. Kuitenkin joissain tehtävissä joutuu lain parempaa puoliskoa vastaan taistella, niin tuntuu se jotenkin luontevammalta olla koko pelin ajan rikollinen, kuten kaikissa gta-peleissäkin. Esim. teet jollekkin tehtävän, jossa pitää räjäyttää vaikka seriffin toimisto, ja heti sen tehtävän jälkeen käyt pyydystämässä seriffille pari rikollista. Toisin sanoen pelissä joutuu varmasti kuitenkin olemaan rikollinen halusi tai ei. Ainakin tarina tehtävissä.
Kuitenkin kukin tietenkin pelatkoon omalla tavallansa, ja jos peli on uudelleen pelaamisen arvoinen, niin sillä toisella kertaa voin olla sitten se sankari.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Itse ajattelin olla se lainsuojaton, eli 'pahis'. Kuitenkin joissain tehtävissä joutuu lain parempaa puoliskoa vastaan taistella, niin tuntuu se jotenkin luontevammalta olla koko pelin ajan rikollinen, kuten kaikissa gta-peleissäkin. Esim. teet jollekkin tehtävän, jossa pitää räjäyttää vaikka seriffin toimisto, ja heti sen tehtävän jälkeen käyt pyydystämässä seriffille pari rikollista. Toisin sanoen pelissä joutuu varmasti kuitenkin olemaan rikollinen halusi tai ei. Ainakin tarina tehtävissä.
Kuitenkin kukin tietenkin pelatkoon omalla tavallansa, ja jos peli on uudelleen pelaamisen arvoinen, niin sillä toisella kertaa voin olla sitten se sankari.

Käsittääkseni pelin juonessa on kyse kyllä tälläkertaa hyviksien auttamisesta.

Pistänpä spoileritageihin vaikkei olekaan ihmeellinen fakta, kun sama info löytyy hands-on revikoista:

John Marston oli siis lainsuojaton mutta oma posse jollaintapaa petti Johnin ja jätti aavikolle kuolemaan. Tästä selviydyttyä ajatteli asettua aloilleen perhe-elämään. Mutta jonkinsortin sheriffit tai lainpalvelijat haluavat Marstonilta apua . John herrapa siitä ei pidä ja kieltäytyy, mutta Sheriffitpä päättävät kovin mukavasti uhata ampua herran perheen ellei Marston auta tuomaan oikeuteen kyseistä lainsuojattomien joukkoa jonka kanssa herra ennen ratsasti. Eli lainsuojattomasta Marston yrittää asettua aloilleen, mutta ei kuitenkaan mielellään lain ylläpitäjiä auta. Mutta hyviksille pitäisi palveluksia tehdä tälläkertaa, kaiketi.

Ja kyllä sitä TOTTAKAI tulee retosteltua laittomuuksia itsekin ja varmasti joku tehtävistä sellaiseenkin nakittaa, mutta jokatapauksessa yritän pitää kunnian ja famen ensipelaamisella hyvän puolella. Ampuen ärsyttävimmät ihmiset sitten vähän syrjemmällä, tms ;)
(ja muutenkin paino sanalla YRITÄN. Koskaan en ole vielä hyvis onnistunut missään pelissä olemaan tosin. D'oh.)

Mutta niin, tuosta pahamaineisuudesta ja muusta mitä sanoit olen kyllä aivan samaa mieltä. Ei siellä ison kihon kimppuun uskallettu käydä. Ja veikkaan että näin se varmaan meneekin. Ja hyviksenä/sankarina saattaa jopa olla että baaritappeluissa kansa tulee sun puolelle, jos hommaan sekaantuvat - mistäs sitä tietää. Mutta luulisi kunnian ja maineen tosiaan jotakuinkin noin peliin vaikuttavan, kun se peliin on sisällytettykin... Daaamn, kun ei malta odottaa :|
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Hands On:ia pukkaa viteona



Ja mitä pelistä tulee, niin meikä tahtoo ainaki tehä sillee, että muutamat wiskiputelit taskuun, hepalla jonnekki kukkulan päälle istuskelemaan, ryypiskelemään ja ampumaan lintuja kännissä :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Hands On:ia pukkaa viteona

Ja mitä pelistä tulee, niin meikä tahtoo ainaki tehä sillee, että muutamat wiskiputelit taskuun, hepalla jonnekki kukkulan päälle istuskelemaan, ryypiskelemään ja ampumaan lintuja kännissä :D

Haha. Toivottavasti viskit saa kantoon, tosiaan. Ja saa nähdä miten se sitten peliin vaikuttaa, että on kännissä. Jokseenkin mahtavaa, että peli on niin laaja että voi tulla noin erilaisia yksityiskohtaisia suunnitelmia eri ihmisiltä. Kuulostaa hienolta. Sama vois olla parin kaverin kanssa free roamissa vielä lepposampaa :D (sarcasm83 on PSN tagi, jos joku haluaa lisätä jo ajatellen tulevaisuuden posseilua.)

Ihan mukava Hands-on review, mutta ei ikävä kyllä näyttänyt sisältävän uutta videomatskua, ellen ihan väärässä ole.

Mahtavasti ovat saaneet kyllä koottua trailereista ja gameplay videoista yhtenevän paketin kulkemaan selostettujen asioiden rinnalla :)

Pystyyköhän tuossa itse "Ambush":aan ihmisiä?

Mietin että jos kidnappaa jonkun tyttösen ja sitoo sen tien viereen ja menee itse piiloon, auttaisikohan sitä kenties joku? Ja voikohan ihan perus ihmisiä itse ryöstää (niitä tappamatta)?

Luulisi kyllä että voi ryöstää ihan taviksiakin, jos junaryöstöt ja vaunuryöstötkin(?) onnistuu.

So many questions, too much time.

Oma kokeilulista senkun kasvaa; Pitää yrittää napata joku lassolla kiinni ja käydä roikottamassa sitä kielekkeen reunalta. HANG EM HIGH. :D

Löysinpä suhteellisen pitkän yksityiskohtaisen peliselostuksen jonkun hands-on testin tapahtumista, joka sen alkuperäisestä lähteestä kuitenkin poistettiin, koska se oli liian yksityiskohtainen. Kuulostaa mahtavalta.

WALL OF TEXT siis jälleen kerran spoilereiden takana. Ei kuitenkaan sisällä spoilereita tarinasta, mutta hienosti kertoo esim. siitä miten kaukana voi nähdä jonkun leirinuotion yöllä ja miten siviilit tosiaan välttelee pahamaineista lainsuojatonta, aarrekartoista, bountyhunteista jne.

Red Dead Redemption is a huge open world, free roaming western-styled sandbox game. You play as John Marston, a partially reformed outlaw who attempted to get away from a career of crime by living out his days peacefully on his ranch with his family. That was until the Bureau (future FBI) arrived with a request that he couldn't turn down… the line between good and evil is about to be obliterated. The preview starts out with John waking up next to his campfire in the middle of the desert somewhere near the Texan/Mexican border. The campfire scenario is the save game ability in Red Dead Redemption and allows you to shutdown and recuperate after a long stint of saving the wild west.

As you look around the shear size of the Red Dead world is mind boggling (well not really but it's a lot bigger than GTA IV and as always is also split into 3 distinct areas), desert scrub stretches out in all directions under a beautiful blue sky peppered with white puffy clouds… the wind is gently blowing some dust around and it appears as you would expect a Mexican desert to appear. John kicks out his campfire and whistles for his horse, which itself is also something to behold with its realistic look and oddly realistic movements. Travelling by horseback is key in Red Dead Redemption and as such you can see that the developers have put a lot of work into making sure this part of the game is as realistic as possible.

As we trot down the road we come across our first opportunity to engage in a side mission, on the side of the road we see 4 Mexican army officers surrounding a civilian and shouting something inaudible at him. We decide to not interfere and rather sit back to see how it all unfolds; the officers then draw their weapons and execute the civilian on the spot. The officers ride away and we carry on down the road and quite quickly come upon a scene where 2 prisoners are attempting to escape a prison wagon. Now it's time to get involved. The first prisoner is dropped with a pinpoint shot from our rifle and the second is quickly rounded up by lassoing him and hog tying him. We then carry him back to the officer who thanks us and summarily executes the returned prisoner. It seems justice and order are two words that haven't been invented yet. For our help in capturing this prisoner we are rewarded with a bit of honour and fame.

The Honour and Fame system is integral to your Red Dead Redemption experience and will alter the way that you are treated by strangers and friends alike. If you go out to kill as many innocents and lawmen as possible you will quickly start to realise that civilians will be avoiding you at all costs while lawmen and bounty hunters will be on your case 24/7. If you are an honourable cowboy the shop keepers and barmen may start rewarding you with free goods and people will be more eagre to interact with you.

We continued into the town of Chuparosa, a small rundown Mexican town where we see civilians continuing on with their daily lives preparing chickens, making horse shoes and generally just milling around. Now if we had been really bad up until this point we could possibly see the civilians making for the doors but seeing as we had a pretty neutral fame and honour rating at this time we were largely ignored. Except, that is for the ladies on the first floor of the saloon who were calling out to us and offering their wares. We stopped over at a local shop keeper and very quickly bought a bandana and upgraded our campsite, quickly enough for me not to see what else was on offer but there did seem to be quite a bit. As a guess we will be able to upgrade our weapons, outfits and pick up assorted items that could help us in our journey.

By this time more clouds had appeared over head and the sun was beginning to set over the horizon, Red Dead Redemption features full day/night cycles along with random weather (including rain and snow) and cloud formations. The sunset bathed everything in a warm orange glow and was a testament to how far we have come with lighting in video games. Over in the corner a lawman is nailing a wanted poster to the wall, here is our first mission. We grab the wanted poster from the wall and accept our mission to return the wanted man… dead or alive. A red skull appears on our mini map and off we go.

Along the way we decide to save a man who is being hijacked by bandits. Once done we loot the bandits' stage coach and the intended victim also thanks us by handing over a treasure map. This is second sort of mission in RDR. When we look at the map we can see a unique rock structure in the bottom left and in the top left a closer view of this structure with an arrow pointing to a certain spot. We continue on our way to the wanted man and unsurprisingly (this is a demo remember) we come across that unique rock structure pretty quickly, up the mountain we go to where the arrow was pointing and we come across an obviously man made rock pile pretty much exactly where that arrow was pointing. While on the other side of the valley smokes trickles up from someone else's campfire. We remove the rocks to uncover a chest with a gold bar inside and yet another treasure map.

The game will change what missions it offers you depending on which missions you prefer – so as you do more and more treasure hunts and less wanted posters you will be rewarded with more opportunities to hunt treasure…

We continue on our way and stumble across some wild dogs wandering around. This may be a good time to say that the world of RDR is teeming with wild life; in my short demo I saw 8 dogs, 3 skunks, 5 wild horses, 2 donkeys and a bunny. These animals interact with the world and each other all by themselves and really do bring a level of realism to the game. The dogs we had stumbled across may well have attacked us but as we prepare to defend ourselves a rabbit breaks from the cover and the dogs resume their chase of their original prey.

Over the next hill we find our bounty and his 6 defenders. Out comes our sniper rifle as we begin picking off the armed guards, as the first one drops the rest react realistically and dive for cover. Out comes our normal rifle and into cover we go, a short fire fight later and we have taken them all down and grabbed some proof that our bounty is disposed off… thankfully this bounty was a dead or alive option. Back to Chuparosa we go to collect our bounty along with some extra honour and fame for the hero of the day.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Tuli tuosta parin hevosen kärryajosta mieleen että jos mahdollista, niin ensimmäisenä aion mennä istuskelemaan hevosen selässä jollekkin korkealla kulkevalle tielle, mieluiten kalliopudotuksen vieressä menevälle. Venailen kärryjä, ammun kuskin ja vieressä istuvan, tai mahdollisesti vähän hevosia, jos ne sais horjahtamaan. Meinaan jos noiden kärryjen fysiikkamallinnus on niin realistinen kuin niiden uskon olevan, saattaa kalliolta putoaminen euphorian ja ragen ohjastelemana olla jotain järjettömän siistiä. :p

Rupee odotus käymään hiljalleen vaikeeks, toivottavasti ei tule yhtä pahaa henkkoht floppia kuin GTA IV:stä. Toisaalta hevoset ja ratsastajat + euphoria tuottaa mulle ainakin hupia tunneiksi.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Onkos mitään alustojen keskinäisiä eroja tiedossa vai onko täysin sama asia pleikkarillla ja boxilla?
Kun oon ostamassa PS3n lähiaikoina enkä osaa päättää pelaisiko tutulla Xboxi-ohjaimella vai opettelisko pleikkariohjaimen käyttöä RDR:n parissa. :o

Ainakin tuolla Xboxin puolella porukka oli kovasti jo laittamassa KonsoliFIN-possea pystyyn. Eiköhän niitä saada tälläkin puolella useampi kasaan. Ai että kun tulee hienoja kohtauksia mieleen sitten toteutettaviksi isoilla KonsoliFIN porukoilla :cool:
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Näihin kannattaa varmaan palata sitten pelin ilmestymisen jälkeen ja tyystin toisissa ketjuissa.

Lähtökohtaisesti peliseuraa löytyy, pelin toteutus tulee näyttämään sitten kuinka runsaasti.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Onhan se jos ei katso hevosen turpaa pitemmälle, mutta muita voi häiritä tuo 30m piirtoetäisyys.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3 Hype]

Onhan se jos ei katso hevosen turpaa pitemmälle, mutta muita voi häiritä tuo 30m piirtoetäisyys.

Otetettaessa huomioon pelin järkyttävän suuren koko luokan ja upeat grafiikat niin ei tuo piirtoetäisyys nyt voi mitään mahdottomia olla.
 
Ylös Bottom