Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption [X360 Hype ja hankintahöpönlöpötys]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Laitetttaan vielä tällainen handsoni video jos kukaan ei ole nähnyt.

Machinima: Hands-on

homer_droolRDR.jpg
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Mainittiin tuossa videossa, että "rikoksilla on silminnäkijät ja mikäli sellanen pääsee sherifille huutelemaan niin sitten tulee virkavalta perään". Tätä samaa ominaisuutta hypeteltiin jo aikoinaan GTA Vice Cityyn, jossa sitä ei kuitenkaan ollut. Eikä taida olla edes GTA IV:ssä. Haluan uskoa, että tässä on, mutta näinköhän vaan.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Mainittiin tuossa videossa, että "rikoksilla on silminnäkijät ja mikäli sellanen pääsee sherifille huutelemaan niin sitten tulee virkavalta perään". Tätä samaa ominaisuutta hypeteltiin jo aikoinaan GTA Vice Cityyn, jossa sitä ei kuitenkaan ollut. Eikä taida olla edes GTA IV:ssä. Haluan uskoa, että tässä on, mutta näinköhän vaan.

R* Sai kuitenkin ympättyä kyseisen ominaisuuden 2000-luvun puolessa välissä The warriorsiin, taitaa olla muuten kyseinen tuotos niitä harvoja leffapelejä joita ei ole tehty rahan kiilto silmissä. Aina sai olla hakkaamassa jtn tyyppiä maahan ettei vain pääsisi vasikoimaan epäonnistuneen murtokeikan seurauksena :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Mainittiin tuossa videossa, että "rikoksilla on silminnäkijät ja mikäli sellanen pääsee sherifille huutelemaan niin sitten tulee virkavalta perään". Tätä samaa ominaisuutta hypeteltiin jo aikoinaan GTA Vice Cityyn, jossa sitä ei kuitenkaan ollut. Eikä taida olla edes GTA IV:ssä. Haluan uskoa, että tässä on, mutta näinköhän vaan.

Muistaakseni IVssä jalankulkijat soittivat puhelimellaan apua paikalle, jos nyt oikein muistan.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Reilut parisen viikkoa sitten ei RDR ollut vielä onnistunu ihan vakuuttamaan minua, mutta uudet kuvat, videot ja ennakot kyllä ovat nyt tästä tehneet aika lailla ostoslistani ykkösen. En kuitenkaan ole laittanut ennakkovaraukseen, vaan haluan vielä muutamat arvostelut ja kommentit lukea. Nähdyn perusteella Rockstar on kyllä saanut peliin juuri oikeanlaisen tunnelman.

Muistaakseni IVssä jalankulkijat soittivat puhelimellaan apua paikalle, jos nyt oikein muistan.
Pitää paikkansa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Mainittiin tuossa videossa, että "rikoksilla on silminnäkijät ja mikäli sellanen pääsee sherifille huutelemaan niin sitten tulee virkavalta perään". Tätä samaa ominaisuutta hypeteltiin jo aikoinaan GTA Vice Cityyn, jossa sitä ei kuitenkaan ollut. Eikä taida olla edes GTA IV:ssä. Haluan uskoa, että tässä on, mutta näinköhän vaan.

Kiinnitin huomiota samaan lauseeseen. Toisaalta tätä ei mainita missään ominaisuuksissa, mutta toivotaan tämän olevan totta.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Toisaalta, en tiedä onko tuollainen ominaisuus täysin mahdoton ottaen huomioon että nyt ei voi perässä juosta nykyajan sotilaita rynkkyineen ja koptereineen. Yhdestä pienestä kaupungista luulisi löytyvän vain yhden seriffin(isomissa stadeissa varmasti useampia) jolle rikoksen todistajat voivat avautua. Tästä seriffi sitten lähtee apulais seriffeineen ja kylän miesten kanssa sinua jahtamaan. En usko että tämä on täysin mahdotonta pelin kontekstissa.

Jos systeemi todellakin on tuollainen kun Machiniman Hands On nopeasti mainostaa, mitäköhän tapahtuu jos jonkin kaupungin seriffin päästää päiviltä? Voisi hyvin kuvitella että tällainen kaupungi tulisi edustamaan juuri sitä itseään; villeintä länteä. Ja onhan vielä Wanted-julisteet. Näihin kun saa rikoksillaan oman pärstänsä saa peräänsä ties mitä palkkiometsästäjiä. Länsi luo hyvät perusteet vanhojen sääntöjen rikkomiseen näissä totutuissa GTA-rampageissa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Oli mekanismi mikä tahansa niin ei se omaa intoa vähennä tippaakaan. Pelkästään hands onin perusteella tässä on itselle kaikkea mitä olen länkkäristä himoinnut siitä hetkestä asti kun Gunia ensi kertaa pelasi. Ajatus vielä kuuppailusta samanhenkisessä seurueessa (vilkaisee merkitsevästi Foemanin suuntaan) herättää sellaista intoa, ettei mitään rajaa.

Nuo maisemat ovat ehkä kauneinta mitä olen videopeleissä nähnyt tähän mennessä, enkä itse yleensä ollenkaan innostu käyttämään tälläisiä termejä.

Jos vielä tekijät ovat onnistuneet siinä, että multiplayeria pelatessa pelaajat voivat tosiaan olla ihan eri puolilla karttaa ja kohdata satunnaisesti sopimissa paikoissa niin oi onnea! Mahdollisuudet alkaa järjestää väijytyksiä, fiilistellä öisin jossain vuoristossa tai lähteä ryhmässä metsästämään vaikka Sierra Madren aarretta tuntuu liian hyvältä ollakseen totta.

Pitänee ottaa tässä viimeinen viikko ennen julkaisua western pohjalta ja katsoa hyllystä läpi parhaat leffat että pääsee fiilikseen.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Pitänee ottaa tässä viimeinen viikko ennen julkaisua western pohjalta ja katsoa hyllystä läpi parhaat leffat että pääsee fiilikseen.

Täysin samat ajatukset itsellänikin. Sitten 21. perjantaina lävähtää nurkassa pölyyntynyt stetsoni päähän ja voi sitä iloa ja onnea. :cool:
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Ajatus vielä kuuppailusta samanhenkisessä seurueessa (vilkaisee merkitsevästi Foemanin suuntaan) herättää sellaista intoa, ettei mitään rajaa.
Todellakin, tätä tulee kyllä fiilisteltyä hyvässä seurassa yö myöhään Liven välityksellä!

Tosiaan jos infot antavat mitään indikointia siitä että pelimaailmassa voi oikeasti vain fiilistellä kavereiden kanssa(käydä saluunassa aiheuttamassa hämminkiä, samoilla hevosilla upeissa maisemissa, käydä metsällä "äjien" kanssa, väijyttää muita pelaajia ja vain elää villissä lännessä) on käsissä kyllä aika ultimaattinen Wild Wild West-peli. Vielä kun saisi mekaanisia hämähäkkejä jostain...

Pistän lähempänä julkaisua pystyyn KonsoliFin Posse-ketjun tuonne peliseura puolelle niin saadaan koottua saman henkiset antisankarit yhteen nuotiolauluja varten.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Muistaakseni IVssä jalankulkijat soittivat puhelimellaan apua paikalle, jos nyt oikein muistan.
Näinhän tuon taidettiin mainostaa toimivan IV:ssä. Kummasti se wanted level silti nousee, vaikka lahtaa muutaman jätkän jossain sillan alla eikä ketään mahdollisia puhelimen käyttäjiä näy missään. Tiedä sitten spawnaako siihen selän taakse kaveri kännykkä kourassa heti, kun kameran kääntää toiseen suuntaan. Toivotaan, että tässä se toimii. Tähän tuo on helpompi kuvitellakin kuin GTA:han, jossa aina voi jossain olla kaveri kännykän kanssa nurkan takana. Tässä sen silminnäkijän pitää päästä vähintään huutoetäisyydelle sheriffistä.

Toivotaanko parasta ja pelätään pahinta?

Jos systeemi todellakin on tuollainen kun Machiniman Hands On nopeasti mainostaa, mitäköhän tapahtuu jos jonkin kaupungin seriffin päästää päiviltä?
Hyvä pointti. Ei sheriffiä, ei ongelmaa. Kavalat ajatukset hiipivät mieleeni.

Asiasta aasiin.. Tuolla aikaisemmin postatussa Q&A:ssa mainitaan, jotta pianistin voi ampua mikäli paikallisen kuppilan musiikillinen anti ei miellytä. Kuka uskaltaa ensimmäisenä testata tuleeko tilalle uusi vai ollaanko sitten hiljaisuudessa loppupelin ajan? Itse taidan tyytyä pieneen nenän taputteluun, mikäli pianointi ei miellytä. Näin pianisti on mahdollisesti vielä seuraavallakin kerralla siellä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Pistän lähempänä julkaisua pystyyn KonsoliFin Posse-ketjun tuonne peliseura puolelle niin saadaan koottua saman henkiset antisankarit yhteen nuotiolauluja varten.

*honottaa J. Karjalaisen äänellä*

"Hän ei oo, oikea cowboy, jos naista ei hän saa mielestään!
Hän ei oo, oikea cowboy, näin ystävänsä hälle sanoivat!"

sitten raavaat miehet itkevät ja preerian tuulet ulvovat.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Amen brother, amen! Ja senhän me tiedämme ettei herkkien miesten nuotioita aivan noin vain sammuteta, ihan vain varoituksena kaikille inkkareille.

On muuten tullut jo jokin aika sitten tuolle loistavalle Ausgamers-artikkelille jatkoa.

Tässä artikkelin toisessa osassa päivitellään peliä teknisestä näkökulmasta ja vaikka yleinen hekumointi jäi tällä kertaa vähemmälle sisältää teksti muutamia mielenkiintoisia heittoja:
And all the while RAGE was being tweaked and moulded to bring us GTA IV, San Diego were in development with Red Dead Redemption; learning from mistakes or shortcomings essentially tested with GTA IV. This shows in the final result; the game is very, very quick to load (so no annoying GTA IV pre-load art screens), and the game-world seamlessly renders in incredible scope. The only time you're really facing any lengthy loads is if you fast travel to different areas, otherwise it's all-immersive, never once pulling you out of suspended disbelief and your overall experience.
The build I was playing only suffered minor moments of pop-up, and I never noticed a single hitch in frame-rate. There's also an incredible level of real-world detail - something I touched on in part 1 of my hands-on. Essentially there are never two areas of the landscape repeated twice.
One of Red Dead's optional side-quests involves finding treasure, the only thing is, the maps designed for this purpose are usually very vague, often only representing locations via crudely drawn landmarks. The idea then is to match up these amateurishly-drawn maps with the real-world. The first one I attempted was reasonably easy, but the second had me utterly baffled. I can see this quest seriously pushing the cerebral envelope for a lot of players.
The freedom to own or rent in every sizeable town was a very good idea, and I applaud the system, because off mission it's just as easy to die, and the last thing you'd want to do is have to travel some of the larger distances to get back to where you bit the dust.
If anything the story is a bonus mission, and all characters and NPCs aside, the greatest personality here is the world itself. Everything I've reported on and compiled over the last two days seamlessly interlocks and interacts to craft a truly organic and free-form gaming experience.
Kokemukset ovat siis suoraan tästä pelin boksi-versiosta.

Lähde: Ausgamers Part 1, Ausmers Part 2
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Tuo on erinomaista tietää, että peli lataa maisemat hyvin pitkälle saumattomasti. Itselleni ei varmasti tule käyttöä tuolle quick travel vaihtoehdolle, sillä juurikin länkkärissä kuuluu matkanteko olennaisesti tehtäviin ja tunnelman luomiseen. Mikäs sen parempaa kuin saada kuulla ketkuista, jotka ovat murhanneet viattomia ja lähteä pitkälle matkalle lännen halki tuomaan oikeutta herran kädestä näille jumalattomille?

Taustalla tietty soimaan Nick Caven ja Warren Ellisin Assassination of Jesse James soundtrack.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Peli on minullekin noussut odotuslistan kärkipäähän, mutta pelkään silti, että puolet näistä hehkutetuista ominaisuuksista loistavat poissaolollaan lopullisesta versiosta. Toisaalta, GTA IV:ssakin oli vakavat puutteensa mutta silti se on mielestäni yksi kaikkien aikojen parhaita pelejä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Peli on minullekin noussut odotuslistan kärkipäähän, mutta pelkään silti, että puolet näistä hehkutetuista ominaisuuksista loistavat poissaolollaan lopullisesta versiosta.
Melkein kaikki nämä täällä mainitut ominaisuudet ovat sellaisista teksteistä joissa kirjoittaja on perustanut kokemuksensa pervikka- tai jopa revikkaversioon. Näissä esintyyneet ominaisuudet tuskin tulevat häviämään mystisesti julkaisun ollessa enään kahden viikon päässä. Lupa siis innostumiselle sallittu.

EDIT: GameInformer on julkaissut hyvän artikkelin pelistä: What You Should Know About Red Dead Redemption.

Artikkeli mm. epäsuorasti varmistaa sen että pelin Free Roam-modessa todellakin voi vain tutkiskella ja säheltää muiden pelaajien ja possejan kanssa:
In Red Dead Redemption’s free roam mode, you and a group of seven other gamers can form a posse to explore the vast countryside. Together you can hunt down other posses, freak out local villagers by galloping through their towns guns blazing, or take down rebel strongholds.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Uudessa Pelaajassa on pikkanen previkka tästä ja siellä lukee Free Roamista seuraavaa. Osa näistä varmaan mainittu jo jossain kohdin, mutta kertaus on opintojen äiti.

Pelaajat voivat aiheuttaa maailmassa yleistä kaaosta ja saada sheriffin joukkoineen peräänsä, käydä putsaamassa jengien valtaamia rakennuksia, metsästää eläimiä ja jahdata lainsuojattomia. Haasteet ovat hieman erilaisia kuin yksinpelissä, sillä esimerkiksi metsästäessään posse voi joutua useamman eläinlauma-aallon hyökkäyksen kohteeksi.

Jos joku pelaaja rötöstelee paljon ja saa Most Wanted -statuksen, voivat muut pelaajat tappaa tämän palkkion toivossa.

Free Roam -tilassa on 50 kokemustasoa. Sitä mukaa kun suorittaa haasteita ja kerää XP:tä, saa käyttöönsä parempia aseita ja maailmaan avautuu uusia, vaikeampia haasteita.

Free Roam -uransa alussa pelaajalla ei ole edes hevosta, vaan kulkuvälineenä toimii itsepäinen aasi!

Aasissa on asennetta! Toivottavasti sillä voi ratsastaa myös myöhemmin, vaikka XP:tä kertyykin.

Siinä tulevassa DLC:ssä sitten tulee varmaankin ihan oikeita yhdessä tehtäviä tehtäviä.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Uudessa Pelaajassa on pikkanen previkka tästä ja siellä lukee Free Roamista seuraavaa. Osa näistä varmaan mainittu jo jossain kohdin, mutta kertaus on opintojen äiti.

Tuo Most Wanted ja oman jengin petturuus on suorastaan herkullisen kuuloista! Aijai, saavat vaan rentut varoa jotka lähtevät kaidalta tieltä pois :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360 Hype]

Melkein kaikki nämä täällä mainitut ominaisuudet ovat sellaisista teksteistä joissa kirjoittaja on perustanut kokemuksensa pervikka- tai jopa revikkaversioon. Näissä esintyyneet ominaisuudet tuskin tulevat häviämään mystisesti julkaisun ollessa enään kahden viikon päässä. Lupa siis innostumiselle sallittu.
Olen ennenkin lukenut previkoita, joissa kehutaan vaikka minkälaista oppivaa tekoälyä ja sitä, kuinka pelaajan tekemiset vaikuttavat kaikkeen, mutta eipä niitä ominaisuuksia ole ollut ainakaan niissä versioissa, joita minä kaupasta kotiini olen kantanut.

Myönnän olevani ihminen, joka välttää liiallisten ennakkotoiveiden kasvattamista, koska pettymysten riski nousee samalla, mutta oikeasti pelkään, että esimerkiksi tuo pianistin ampuminen on mahdollista vain yhden kylän yhdessä saluunassa, ja sitten joku samannäköinen kaveri soittaa siellä samaa luritusta taas seuraavan kerran kun menen sisään.

Olen enemmän kuin mielelläni väärässä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom