Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Redfall

Peliin oli suunnitteilla uusia hahmoja ja parannuksia kunnes Microsoft veti töpselin seinästä ihan yllättäen.

Redfall sai niin huonon vastaanoton julkaisussa, että en tiedä oliko se enää pelastettavissa. Minuun peli onnistui vetoamaan kohtuullisesti varsinkin cooppina, mutta ensimmäiset isot päivitykset, kuten 60fps antoivat odottaa itseään liian pitkään. Sitten kun ne sieltä tulivat niin juna oli jo ajanut pelin ohi.
 
Sitten kun ne sieltä tulivat niin juna oli jo ajanut pelin ohi.

Tämä peli ei omaan silmääni kärsinyt pelkästään teknisistä ongelmista, vaan haasteita oli vähän kaiken kanssa ja mitä on tullut ymmärrettyä taustoista, niin moni työntekijä myös jätti Austinin kesken kehityksen erimielisyyksien takia, joten lopputulos oli tosiaan vähemmän yllättäen pannukakku. Edes studio itse ei täysin uskonut tuotteeseensa, joka myös ilmeisesti muuttui konseptista toteutukseen melko isosti. Konseptista, johon studio oli ilmeisesti väkisin pakotettu, kun Zenimax halusi nähdä parempaa kaupallista menestystä.

Mutta ehkä toki vastaanotto ei olisi ollut ihan niin huono, jos sentään teknisesti homma olisi ollut kunnossa. Nyt toki turha kai nykyisessä markkinatilanteessa on heittää rahaa Redfall-kaivoon, mutta kyllähän studio olisi voinut olla vielä pelastettavissa uuden projektin kanssa. Toki jos Arkane Austin oli jo ovien paukuttua haamu entisestään, niin rekryt olisi tietenkin pitänyt ensin hoitaa. Harvey Smith tuolla kuitenkin edelleen oli, joten ydinosaamista konseptointiin nyt ainakin olisi pitänyt riittää.
 
Ylös Bottom