Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rekkasimulaattorit

Mikä on tuo tuleva SSAO?

Sitten siihen mikä ongelma mulla on.
Ongelma on semmonen että lähes joka kerta kun ottaa keikan niin jossain vaiheessa sitä keikkaa koko reitti katkeaa johonkin tietyöhön/onnettomuuteen jonka ohi pääsee vain ajamalla liittymästä väärään suuntaan. Näin ollen tuntuu että joka keikka on pidempi kun se on suunniteltu.

Jokunen kärry/skini moodi ja Pro Mods on moodeja joita käytän.
 
Mikä on tuo tuleva SSAO?

Sitten siihen mikä ongelma mulla on.
Ongelma on semmonen että lähes joka kerta kun ottaa keikan niin jossain vaiheessa sitä keikkaa koko reitti katkeaa johonkin tietyöhön/onnettomuuteen jonka ohi pääsee vain ajamalla liittymästä väärään suuntaan. Näin ollen tuntuu että joka keikka on pidempi kun se on suunniteltu.

Jokunen kärry/skini moodi ja Pro Mods on moodeja joita käytän.

Tuo on ominaisuus pelissä, jonka voi ottaa pois tai säätää kuinka usein sitä tapahtuu. Detours tai joku sellainen nimi.
 
Tuo on ominaisuus pelissä, jonka voi ottaa pois tai säätää kuinka usein sitä tapahtuu. Detours tai joku sellainen nimi.
Mikähän se ominaisuus on SUOMEKSI?

Niitä on vähän mitä voi suomeksi pelata mutta kun voin niin pelaan.

Juuri käänsin järjestelmän kielen pleikkarilla suomeksi että voin tämän Last of Usin pelata joten kuten ymmärtäen läpi.
 
Mikähän se ominaisuus on SUOMEKSI?

Niitä on vähän mitä voi suomeksi pelata mutta kun voin niin pelaan.

Kiertotiet tai jotain sellaista, en tiedä miten se pelissä on käänetty. Mutta sille on sellainen slideri kuten on sille miten usein näkee random tapahtumia matkan varrella.
 
Kiertotiet nimellä on.
ATS puolella toi toimii. Siellä rampit jne on tehty eritavalla. Lenkkiä tulee 0-5mailia. Mutta ETS puolella voi tarkoittaa 200-300km, tai sitten ainut tie tukossa.
 
Nyt ei taas ymmärrä.

Kyse on tuosta näppäimistöni valaistuksesta olen asettanut sen staattiseksi punaiseksi sekä hiireen että näppikseen.

Erikoista mitä tapahtuu niin jos käynnistää kumpaakaan rekka peliä niin koko näppäimistö ja hiiri muuttuu täysin valkoiseksi.

Kaikissa muissa peleissä on ja pysyy punaisena kuten pitäisikin. Ei se nyt iso häiriö ole mutta ärsyttävää kuitenkin.

Näppis on ASUS ROG Strix Flare. Hiiri ROG Pugio
 
Nyt ei taas ymmärrä.

Kyse on tuosta näppäimistöni valaistuksesta olen asettanut sen staattiseksi punaiseksi sekä hiireen että näppikseen.

Erikoista mitä tapahtuu niin jos käynnistää kumpaakaan rekka peliä niin koko näppäimistö ja hiiri muuttuu täysin valkoiseksi.

Kaikissa muissa peleissä on ja pysyy punaisena kuten pitäisikin. Ei se nyt iso häiriö ole mutta ärsyttävää kuitenkin.

Näppis on ASUS ROG Strix Flare. Hiiri ROG Pugio
Ei ole häiriö laisinkaan, vaan ETS2/ATS pelien RGB tuesta.
Ajappa vaikka poliiseja vastaan ylinopeutta ja katso onko valkoiset. Ihan lasten kengissä vielä tuki, mutta siitä se lähtee

 
ETS 2 1.38 päivitys on saapunut ja sen mukana tukku pieni mutta mukavia uudistuksia.

MAP
  • Lille re-skin
  • Unique Truck Dealerships
  • Special Transport routes in Road to the Black Sea
  • Reșița to Târgu Mureș
  • İstanbul to Edirne
  • Pleven to Sofia


VEHICLES
  • Automatic transmission improved (shifting points, adaptive modes)
  • Paintable chassis covers for XF Tuning Pack
  • New tuning parts added to the FH Tuning Pack
  • Roof Horns (standalone mountable accessories)
  • Renault Trucks Range T AI vehicles added (4x2, 6x2)

FEATURES
  • Visual improvement - procedural ambient occlusion generation (SSAO)
  • Route Advisor redesigned
  • Navigation ETA to the next waypoint in route adviser and in world map
  • Tobii eye-tracking presets
  • RGB color picker redesigned
  • Added RGB, HSV and hex inputs
  • User defined color presets


SOUND
  • Update to FMOD 2.01.01
  • Individual horn sounds for each truck
  • Fixed the retarder sound when the engine is off
  • AI - exclusion of gear-shifts for trains and electric vehicles
 
Itelläni ei ole modeja asennettu, ainoastaan yks lisäri (Baltia) mut eipä vaan lähde peli käyntiin. Lataa alkuvalikkoon saakka mutta load gamen jälkeen kaatuu. Kannattaako kokeilla uudelleenasennusta? Steamin versio kyseessä.
 
Itelläni ei ole modeja asennettu, ainoastaan yks lisäri (Baltia) mut eipä vaan lähde peli käyntiin. Lataa alkuvalikkoon saakka mutta load gamen jälkeen kaatuu. Kannattaako kokeilla uudelleenasennusta? Steamin versio kyseessä.
Vedä steamissa se pelitietojen tarkistus, ei tarvi uudelleen asennella.
Edit: itsellä kyllä alkaa olemaan aika hilkulla et jätän promodsin taakseni ja käytän noita kaikkia muita karttamodeja. Eli venäjän kartat, ROEX, turkki jne.
Sillä niiden kanssa kaikki graffat ultralla, 4k ja 400% skaalaus ja SSAO täysillä. Tv maximi, eli 60fps lukittuna.

Mutta edellisen version promodsin kanssa jouduin tiputtamaan 1440p, 300% skaalauksella ja silti oli 45-60fps. Eli ei toivoakaan SSAO:sta.
Aikaisemmat promodsit toimineet 55-60fps.
Enkä edes aja ikinä promodsin alueilla suomea lukuunottamatta, kun koko eurooppa pelkkää motaria eikä se kiinnosta.
 
Nyt kun ETS on tovin pois promodsin odottelun vuoksi, niin innostuin tiettyjä kuormia ajelee ATS:ssä.

Mutta se isoin ongelma mulla nyt on nuo valot. Joka autossa pitkät valot on aivan uskomattoman surkeat ja käytännössä mihinkään et saa katolle pitkiä, joten ei niillä mitään näe.

Kaiken huippu on tämä Kenwoorth mikä mulla nyt on. Ylemmässä kuvassa lyhyet, alemmassa pitkät. En yksinkertaisesti voi vaihtaa pitkille pimeimpinä hetkinä, koska en näe mitään.
A2547385-0786-4953-98B3-6E61220FD528.jpeg
 
Nyt löytyi sellainen genren peli joka alkoi minuakin kiinnostaa eli truck & logistics simulator.
Kartta on kohtuu kompakti, ajelut aloitetaan ihan perus henkilöautolla ja peräkärryllä ja siitä siirrytään pickup ja pakettiautojen kautta sitten niihin rekkoihin.
Tavaraa hakiessa kamat lastataan itse trukilla.
Vaikuttaa just sellaiselta kivan simppeliltä ajelulta jota voisi pelata illalla vaikka sängyssä hetken tai pari.
Ongelmana vaan on hinta jossa on kunnon switch korotus sillä pc:llä tämä on 20$ ja switchilla 40$. Lisäksi tämä on early access peli eikä switch ole edes saanut niitä päivityksiä mitä pc.

Turha sitten tekijöiden valittaa ja ihmetellä kun switch versio ei myy.

 
Mulla on omalla kanavallani pari videota tuosta suomeksi


Mutta isoin ongelma pelissä on se, että tulee ilmestymään myös mobiilille ja kehittäjät haluaa pitää kokemuksen kaikilla samana. Peli tuntuu kokoajan ihan mobiili peliltä ja parin keikan jälkeen ei kyllä jaksa jatkaa, sillä se maailma on oikeasti todella surkea ja teennäinen, ajomalli ei ole mitenkään nautittava ja kun vielä nuo kuormat on yhtä ja samaa käytännössä kokoajan.
 
2021 saapuu Bus Simulator 21 myös. Pidin 18:sta todella todella paljon, joskin konsolilla fps oli kamala. Joten innolla odotan uutta.

Oikeastaan mua tökkii eniten jenkki ympäristö ja bussit.
0BC36E55-7B65-4851-A49A-1D3E9865F4A5.jpeg
 
Hyvin taipuu tuo lentosimuihin hankittu kalusto myös rekkailuun.
harmi vaan, että Wombat Trucker sai talvella jonkun sairaskohtauksen tms, eikä ole enää tehnyt videoita map comboista, joten mulla on peli pelaamatta, kun en jaksa kaivaa joka karttaan tiedostoja, enkä tiedä onko jossain valmista listaa load ordereineen. Ennen aina menin wombatin videoilla.

60BAF695-E116-4312-B357-5700A15ED701.jpeg
 
Onko joku saanut toimimaan etc 2 noita linja-autoja? Latasin modin netistä ja lisäsin sen kansioon mutta miten ne saa pelissä käyttöön kun busseja ei näy missään?
 
Haluaisin käyttöön mersuun etc 2 erilaisen mittariston. Miten sen saa käyttöön? Olen ladannut tiedostot ja lisännyt ne kansioon missä peli on. Pelin modeissa on vihreällä valo että käytössä mutta pelissä kun menee muokkaamaan sisustaa niin eipä näy missään... En ymmärrä, auttakaa.

Nämä ladannut: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=287117

Eli tästä kyse:

Euro Truck Simulator 2 14.2.2022 8.26.57.png
 
Olen monta tuntia yrittänyt saada näitä helvetin modeja toimimaan. Kun lataan modin, lisään sen kansioon missä peli on mutta pelin mod paikkaan ei tule mitään. Olen katsonut youtubesta miten toi pitäisi toimia mutta ei toimi. Toimiiko teillä muilla noi modit mitä lataatte netistä?
 
Ylös Bottom