Huomaa miten noobeja jengi on nykyään.
Kun 4 tuli oli se super smootti ja sulava kun verrattiin hitaaseen tankki meininkiin aikaisemmissa osissa. Juurikin niissä mitkä tekivät resident evilin. Nyt sama homma mutta toisinpäin. Tulee ihan sellainen olo et tuskin kauhean moni niitä orkkiksia on edes vetänyt 1-4 + code veronica, zero jne.
Eikä kaikkien ole pakkokaan mut niin ne pelit on tehty ja tarkoitettu vedettävänsä. Mulle esim 7 ja 8 ei ole kunnon ressoja kun ei ole perinteisiä zombeja eikä perinteistä liikkumista eli vähän "rajoittuneena" paskat housuissa mietit mitä kulman takaa tulee. Vähän vaikea nyt selittää mut ehkä jotkut tajuu.
Tiedän mitä tarkoitat, mutta en silti ole lainkaan samaa mieltä. Toki alkuperäiset Ressat tuli aikoinaan nuorena aikuisena (joten tuskin noobista käyn) pelattua tankkiohjauksella, kun ei paremmastakaan ollut tietoa, mutta kyllähän tuo tankkiohjaus jo aikoinaan vitutti ihan kybällä, vaikka pelit muutoin loistavilta tuntuivatkin.
Joka tapauksessa aikansa kutakin. Aikoinaan olivat Ressat aivan loistavia pelejä, mutta kehitys on kulkenut kulkuaan, enkä ainakaan itse pysty nykyään edes pelaamaan noita alkuperäisiä montaakaan sekuntia vitutuksen nousematta äärimmäiseksi. Grafiikat ja ohjaus kun ovat niin kamalia nykymittapuun mukaan. 7 ja 8 ovat itselleni ehdottomasti parhaat Resident Evilit ja niiden jälkeen tulevat sitten kakkosen ja kolmosen remaket. Ovat vaan grafiikoiltaan ja pelattavuudeltaan sen verran erinomaisia kaikki.
Itse en kaipaa ollenkaan pelejä, joissa on työläyttä ja tuskaisen hankalaa pelattavuutta surkeiden kontrollien takia. Pelien pitää olla nautittavia kokemuksia, vaikka niissä tiettyä haastavuutta saa toki ollakin. Siksi remaket näistä ensimmäisistä surkeiden kontrollien Ressoista ovat enemmän kuin tervetulleita. Toki kun remake on kyseessä, niin jo periaatteen vuoksi ostan RE 4 Remaken vasta aikaisintaan ensimmäisistä aleista. Aivan kuten käy sinänsä erinomaisen Dead Spacen remaken osalta. Tai siis sitä en aio ostaa ollenkaan, vaan odottelen rauhassa, kun se tulee sitten joskus Game Passiin pelattavaksi, kuten EA:n tekemille peleille on tapana käydä.