Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4... Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Demo lähti latautumaan ja illemmalla vaimon kanssa kokeilemaan. Ressa nelonenhan on (mielestäni) ylivoimaisesti pelisarjan paras peli ja eiköhän tämä uusi versio vain vankista sitä kärkipaikkaa.
 
Kokeilin demoa ja hermothan siihen meni enkä päässyt demoa läpi. Miten helvetissä sen kohdan voi muka päästä läpi missä ensin poltetaan elävältä joku ihminen siellä aukiolla ja sitten sun kimppuun hyökkää 50 kyläläistä ja ne pitäs muka listiä muutamalla panoksella? Voi vittu. Ihan mahdoton.
 
Kokeilin demoa ja hermothan siihen meni enkä päässyt demoa läpi. Miten helvetissä sen kohdan voi muka päästä läpi missä ensin poltetaan elävältä joku ihminen siellä aukiolla ja sitten sun kimppuun hyökkää 50 kyläläistä ja ne pitäs muka listiä muutamalla panoksella? Voi vittu. Ihan mahdoton.

Demo meni itellä läpi, kyseisen kohdan idea on vain pysyä hengissä: Pakene ja Taistele periaatteella. Itse Demo... Jumalauta miten vakuuttavaa pelattavuutta ja tunnelmaa puski kokoajan :D tämä menee ostoon!!
 
Kokeilin demoa ja hermothan siihen meni enkä päässyt demoa läpi. Miten helvetissä sen kohdan voi muka päästä läpi missä ensin poltetaan elävältä joku ihminen siellä aukiolla ja sitten sun kimppuun hyökkää 50 kyläläistä ja ne pitäs muka listiä muutamalla panoksella? Voi vittu. Ihan mahdoton.
Alkuperäisessä niitä ei tarvinnut tappaa. Ainoastaan säilyä hengissä tietyn aikaa.

Edit. Miika kerkesikin jo vastata
 
Demossa on ilmeisesti joku uber vaikea piilotettu vaikeustaso josta ei ole hajua kuinka se aktivoidaan ja se on tehty vain tätä demoa varten.

Että jos joku haluaa kokeilla niin eikun etsimään miten sen saa käyttöön.
 
Demossa on ilmeisesti joku uber vaikea piilotettu vaikeustaso josta ei ole hajua kuinka se aktivoidaan ja se on tehty vain tätä demoa varten.

Että jos joku haluaa kokeilla niin eikun etsimään miten sen saa käyttöön.
Aukeaa kuulemma ihan randomilla. Boottaa peliä aikansa niin peli tarjoaa tuota. Jengi on kuollut tuohon ekaan vihuun jo tuon vaikrustason kanssa ja kun kuolee niin palataan päävalikkoon ja normi vaikeustasoon. :D
 
Aukeaa kuulemma ihan randomilla. Boottaa peliä aikansa niin peli tarjoaa tuota. Jengi on kuollut tuohon ekaan vihuun jo tuon vaikrustason kanssa ja kun kuolee niin palataan päävalikkoon ja normi vaikeustasoon. :D

Ah eli saat vaan tuurilla yhden mahdollisuuden aina sillointällöin. Aika brutaalia mutta ainakin saa demolle uudelleenpeluu arvoa.
 
Kokeilin demoa ja hermothan siihen meni enkä päässyt demoa läpi. Miten helvetissä sen kohdan voi muka päästä läpi missä ensin poltetaan elävältä joku ihminen siellä aukiolla ja sitten sun kimppuun hyökkää 50 kyläläistä ja ne pitäs muka listiä muutamalla panoksella? Voi vittu. Ihan mahdoton.
Joo niinkun tuossa jo muutkin ehti vastaamaan niin ei tuossa ole tarkoituskaan saada noita kaikkia tapettua. Ei taida olla edes mahdollista. Tuon voi päästä läpi vaikka vain juoksemalla karkuun noita jonkin aikaa.
 
En muista koska viimeksi olen mitään demoa pelannut, taitaa olla vuosia ja vuosia aikaa. Mutta tämän demo oli jostain syystä pakko pelaa ja ai että. Ennakkotilaukseen meni peli :) Vaikuttaa niin mahtavalta. Ja se sanottakoon että itse olen alkuperäistä linnaan asti pelannut joskus. Että semi uutena kokemuksena tulee.

Ai että, tämä pari viikkoa menee hitaasti :D Toki otin peluuseen Revelationsin. Sitäkään en ole ikinä pelannut, joten eiköhän se tyydytä pahimmas ressa tarpeen.
 
Ehkäpä aika sitten kultaa muistot ja ne 100 läpivetoa Gamecubella orggis Ressa4:sta, mutta olihan tää vähän tahmee silmäkarkkidemo vaan + enempi jänskätyksen kuin räiskeen suuntaan modattu. Ja sounditkaan ei ole aikaansa nähden niin huikeet ja mitään yllätyksiä ei tullut paitsi paljon surkeempi pelattavuus mitä ikinä osasin odottaa. Orggis Ressa4 omia ehdottomia suosikkeja, mutta ei tällä demolla kyllä mua ennakkotilaajaksi saa millään. Ostetaan alelaarista tai käytettynä halvalla sitte ja vejetään läpi hienommilla graffoilla, keskinkertaisella ei-nykyaikaisella pelimekaniikalla.
 
Ehkäpä aika sitten kultaa muistot ja ne 100 läpivetoa Gamecubella orggis Ressa4:sta, mutta olihan tää vähän tahmee silmäkarkkidemo

Mun ei tartte edes testata demoa kun voin jo sanoa, että sulla vaikuttaa nostalgia aika paljon sillä orkkiksessa voi liikkua vain eteen sekä taakse ja kääntyä paikoillaan ja siitä kankeammaksi ei pääse enää mitenkään. Siinä on ihan samat tankki kontrollit mitä ihan ekassa ressassa.
Siis toki kävellessä voi kääntyä myös, mutta perus sivuttain liikkuminen ei onnistu ollenkaan.
Mä pelasin just kesällä re4 wii version ja sekin on äärimmäisen kankea vaikka siinä on sentään wii mote tähtäys joten se sentään on nopea ja tarkka.
Vasta quest 2 versio toi ohjauksen nykyaikaan.
 
Itselle demo oli ainaki tarpeeksi sulava. Toki tietty kankeus kuuluu tähän pelisarjaan, että en tiedä menettäiskö se jotain jos olisi "sulavemmat" kontrollit. Itse siis olen Ressa 5 pelannut enemmän kuin tarpeeksi ja olihan se kankea kuin mikä. Vaikuttaa tämä sulavemmalta kuin se.

Edit: Muistan alkuperäisestä sen verran myös, että siinä voi tosiaan vain eteen ja taakse liikkua. Se vasta oli tosiaan kankea.
 
Viimeksi muokattu:
Demoa vähän testasin ja ei oikein iskenyt. Ehkä tämä on tullut pelattua jo niin monta kertaa läpi eri konsoleilla ja PC:llä että enää ei pysty.
Hataralla muistilla voisin väittää että puhutaan ainakin 10 läpipeluu kerrasta eri alustoilla, no ehkä tämä pitää joskus alelaarista hommata.
 
Huomaa miten noobeja jengi on nykyään.

Kun 4 tuli oli se super smootti ja sulava kun verrattiin hitaaseen tankki meininkiin aikaisemmissa osissa. Juurikin niissä mitkä tekivät resident evilin. Nyt sama homma mutta toisinpäin. Tulee ihan sellainen olo et tuskin kauhean moni niitä orkkiksia on edes vetänyt 1-4 + code veronica, zero jne.

Eikä kaikkien ole pakkokaan mut niin ne pelit on tehty ja tarkoitettu vedettävänsä. Mulle esim 7 ja 8 ei ole kunnon ressoja kun ei ole perinteisiä zombeja eikä perinteistä liikkumista eli vähän "rajoittuneena" paskat housuissa mietit mitä kulman takaa tulee. Vähän vaikea nyt selittää mut ehkä jotkut tajuu.
 
Helvetin hyvältähän demo vaikutti. Jos tästä pelistä ennen tykkäsi niin varmasti tykkää tämänkin version kanssa. Nyt vaan Hogwards läpi ja tämän pariin muutaman viikon päästä
 
Huomaa miten noobeja jengi on nykyään.

Kun 4 tuli oli se super smootti ja sulava kun verrattiin hitaaseen tankki meininkiin aikaisemmissa osissa. Juurikin niissä mitkä tekivät resident evilin. Nyt sama homma mutta toisinpäin. Tulee ihan sellainen olo et tuskin kauhean moni niitä orkkiksia on edes vetänyt 1-4 + code veronica, zero jne.

Eikä kaikkien ole pakkokaan mut niin ne pelit on tehty ja tarkoitettu vedettävänsä. Mulle esim 7 ja 8 ei ole kunnon ressoja kun ei ole perinteisiä zombeja eikä perinteistä liikkumista eli vähän "rajoittuneena" paskat housuissa mietit mitä kulman takaa tulee. Vähän vaikea nyt selittää mut ehkä jotkut tajuu.

En vois olla enempää ja täsmälleen samaa mieltä kuin sinä!
 
Huomaa miten noobeja jengi on nykyään.

Kun 4 tuli oli se super smootti ja sulava kun verrattiin hitaaseen tankki meininkiin aikaisemmissa osissa. Juurikin niissä mitkä tekivät resident evilin. Nyt sama homma mutta toisinpäin. Tulee ihan sellainen olo et tuskin kauhean moni niitä orkkiksia on edes vetänyt 1-4 + code veronica, zero jne.

Eikä kaikkien ole pakkokaan mut niin ne pelit on tehty ja tarkoitettu vedettävänsä. Mulle esim 7 ja 8 ei ole kunnon ressoja kun ei ole perinteisiä zombeja eikä perinteistä liikkumista eli vähän "rajoittuneena" paskat housuissa mietit mitä kulman takaa tulee. Vähän vaikea nyt selittää mut ehkä jotkut tajuu.
Tiedän mitä tarkoitat, mutta en silti ole lainkaan samaa mieltä. Toki alkuperäiset Ressat tuli aikoinaan nuorena aikuisena (joten tuskin noobista käyn) pelattua tankkiohjauksella, kun ei paremmastakaan ollut tietoa, mutta kyllähän tuo tankkiohjaus jo aikoinaan vitutti ihan kybällä, vaikka pelit muutoin loistavilta tuntuivatkin.

Joka tapauksessa aikansa kutakin. Aikoinaan olivat Ressat aivan loistavia pelejä, mutta kehitys on kulkenut kulkuaan, enkä ainakaan itse pysty nykyään edes pelaamaan noita alkuperäisiä montaakaan sekuntia vitutuksen nousematta äärimmäiseksi. Grafiikat ja ohjaus kun ovat niin kamalia nykymittapuun mukaan. 7 ja 8 ovat itselleni ehdottomasti parhaat Resident Evilit ja niiden jälkeen tulevat sitten kakkosen ja kolmosen remaket. Ovat vaan grafiikoiltaan ja pelattavuudeltaan sen verran erinomaisia kaikki.

Itse en kaipaa ollenkaan pelejä, joissa on työläyttä ja tuskaisen hankalaa pelattavuutta surkeiden kontrollien takia. Pelien pitää olla nautittavia kokemuksia, vaikka niissä tiettyä haastavuutta saa toki ollakin. Siksi remaket näistä ensimmäisistä surkeiden kontrollien Ressoista ovat enemmän kuin tervetulleita. Toki kun remake on kyseessä, niin jo periaatteen vuoksi ostan RE 4 Remaken vasta aikaisintaan ensimmäisistä aleista. Aivan kuten käy sinänsä erinomaisen Dead Spacen remaken osalta. Tai siis sitä en aio ostaa ollenkaan, vaan odottelen rauhassa, kun se tulee sitten joskus Game Passiin pelattavaksi, kuten EA:n tekemille peleille on tapana käydä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom