Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4... Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Makuja on monia mutta eipä voisi olla enempää eri mieltä. Aivan loistavalta tuntuu tuo ammuskelu Dead Spacessa ja pirun tyydyttävää ammuskella vihujen raajoja irti jo pelkästään tuolla pelin ekalla aseella.
Ehkä itsellä juuri tuo on se ongelma, että ne vain irtoaa. Olisin kaivannut vähän munaa siihen ammuskeluun, niin että sen huomaa kun ammus osuu ja lässähtää, nythän sitä ei huomaa oikein mitenkään osuuko se ammus vai ei, kun viholliset eivät kauheasti muuten reagoi, kuin että raaja jossain kohtaa irtooaa. Samanlailla ne irtosi alkuperäisessä, tokassa ja kolmannessa osassa, niin olisin ehkä tuohon toivonut vähän enemmän uutta ja modernisointia. Mutta myönnän että oma ongelmani on juuri se, että odotin ihan uudenlaista peliä, mutta todellisuudessa grafiikkoja ja ääniä lukuunottamatta tuntuu juuri ihan yhtä hyvältä, kuin aikoinaan eka osa tuntui. Ressoissa vaikka raajat ei irtoa, niin siitä tulee kuitenkin tyydytystä kun se pistoolin ammus lässähtää siihen vihollisen päähän ja tuntee kuinka se osuu. Isompia uudistuksia odotan kyllä RE4 remakeen mitä tähän Dead spaceen tuli, ainakin aikaisemmat remaket ovat olleet mahtavia.
 
Ehkä itsellä juuri tuo on se ongelma, että ne vain irtoaa. Olisin kaivannut vähän munaa siihen ammuskeluun, niin että sen huomaa kun ammus osuu ja lässähtää, nythän sitä ei huomaa oikein mitenkään osuuko se ammus vai ei, kun viholliset eivät kauheasti muuten reagoi, kuin että raaja jossain kohtaa irtooaa. Samanlailla ne irtosi alkuperäisessä, tokassa ja kolmannessa osassa, niin olisin ehkä tuohon toivonut vähän enemmän uutta ja modernisointia. Mutta myönnän että oma ongelmani on juuri se, että odotin ihan uudenlaista peliä, mutta todellisuudessa grafiikkoja ja ääniä lukuunottamatta tuntuu juuri ihan yhtä hyvältä, kuin aikoinaan eka osa tuntui. Ressoissa vaikka raajat ei irtoa, niin siitä tulee kuitenkin tyydytystä kun se pistoolin ammus lässähtää siihen vihollisen päähän ja tuntee kuinka se osuu. Isompia uudistuksia odotan kyllä RE4 remakeen mitä tähän Dead spaceen tuli, ainakin aikaisemmat remaket ovat olleet mahtavia.
Mutta eihän tuo pidä paikkaansa ollenkaan? Tässähän nimenomaan on oikein tuo ominaisuus, että jokainen osuma kuorii ihoa jne enemmän ja enemmän pois noista kohdista mihin osut, kunnes lopuksi se raaja irtoaa kokonaan. Mutta ehkä tuo on sitten katsojan silmässä mikä näyttää ja tuntuu hyvältä. Hoksaan toki mitä tarkoitat RE:n kohdalla, nehän ihan kirjaimellisesti lässähtää siinä ne osumat.
 
Mutta eihän tuo pidä paikkaansa ollenkaan? Tässähän nimenomaan on oikein tuo ominaisuus, että jokainen osuma kuorii ihoa jne enemmän ja enemmän pois noista kohdista mihin osut, kunnes lopuksi se raaja irtoaa kokonaan. Mutta ehkä tuo on sitten katsojan silmässä mikä näyttää ja tuntuu hyvältä. Hoksaan toki mitä tarkoitat RE:n kohdalla, nehän ihan kirjaimellisesti lässähtää siinä ne osumat.
Kyllähän se kuorii joo, mutta on niin huomaamaton efekti. Tarkoitan sitä että vaikka pieni ääniefekti ja jokin reaktio siltä viholliselta, että nyt on osunut. Calliston pelasin aikaisemmin ja siinä se taistelu tuntui ihan pelaajassa asti mäjäyttää vihollisilta ruumiinosia irti, poikkean ehkä massasta mutta nautin todellakin Callistosta ja siitä taistelusta ja sen kohdalla oli himo vain jatkaa eteenpäin. Mutta lopetan offtopicin tähän.

Edittiä vielä sen verran, että pidän siis Dead spacesta erittäinkin paljon ja aikoinaan se oli yksi lempipeleistäni. Tässä ehkä isoin syy miksi olen niin kriittinen sitä kohtaan, kun odotin jotain todella mullistavaa remakelta.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän se kuorii joo, mutta on niin huomaamaton efekti. Tarkoitan sitä että vaikka pieni ääniefekti ja jokin reaktio siltä viholliselta, että nyt on osunut. Calliston pelasin aikaisemmin ja siinä se taistelu tuntui ihan pelaajassa asti mäjäyttää vihollisilta ruumiinosia irti, poikkean ehkä massasta mutta nautin todellakin Callistosta ja siitä taistelusta ja sen kohdalla oli himo vain jatkaa eteenpäin. Mutta lopetan offtopicin tähän.
Joo ei siinä, hoksaan kyllä nyt mitä ajat takaa. Tuossa alkuperäisessä RE4:ssahan oli tuolta osin jo tosi hyvä feedback osumista ja tyyppejä pystyi esim jalkaan ampumalla kompastuttamaan jne. Toivotaan, että tässä remakessa tuo olisi yhtä hyvällä tai miksei jopa paremmalla tasolla vielä. :)
 
Itsellä on vähän sellainen kutina, että tekevät tästä RE2 tapaan enemmän kauhupelin. Vaikka alkuperäinen oli enemmän räiskintää. Toki en sitä alkuperäistä ole pelannut kuin siihen linnaan asti, joten en osaa sanoa sen enempää.
 
Itsellä on vähän sellainen kutina, että tekevät tästä RE2 tapaan enemmän kauhupelin. Vaikka alkuperäinen oli enemmän räiskintää. Toki en sitä alkuperäistä ole pelannut kuin siihen linnaan asti, joten en osaa sanoa sen enempää.

Onhan se jo trailereiskin selvää että tästä tehdään enemmän kauhupeli. Kunhan ei ole mitään turhaa perässä jatkuvasti juoksevaa mörköä niin ei haittaa.
 
Onhan se jo trailereiskin selvää että tästä tehdään enemmän kauhupeli. Kunhan ei ole mitään turhaa perässä jatkuvasti juoksevaa mörköä niin ei haittaa.
Pakko sanoa ettei trailerit kerro aina totuutta, muttajoo ehkä se tämän pelin kohdalla pitää paikkansa. Olihan RE2 menestys. Ja samaa mieltä, en mäkään diggaa, jos kauheasti joku mörkö on kintereillä jatkuvasti. Alien Isolationiin en ole siksi koskenut pitkällä tikullakaan. Lähinnä siksi koska se alkaa turhauttaa.
 
Itsellä on vähän sellainen kutina, että tekevät tästä RE2 tapaan enemmän kauhupelin. Vaikka alkuperäinen oli enemmän räiskintää. Toki en sitä alkuperäistä ole pelannut kuin siihen linnaan asti, joten en osaa sanoa sen enempää.
Kauhu on kuitenkin todella yksilöllinen asia, joten mielellään ainakin itse kuulisin hiukan tarkemmin mitä tuolla nyt tarkoitat? Mikä teki RE2:sta sinulle enemmän kauhupelin kuin vaikkapa alkuperäisestä RE4:stä? Itse ainakin pidin noita Ganados-örvelöitä varsin karmeina tapauksina. Tavallaan karmeampia kuin zombit. Olen varmaan pelannut niin paljon jo kaiken maailman zombi-pelejä, että harvat zombit onnistuvat enää olemaan edes pelottavia. Lähinnä Days Gonen ja World War Z:n kaltaiset nopeat ja aggressiiviset zombihordet onnistuvat edelleen aiheuttamaan ahdistusta.
 
Viimeksi muokattu:
Kauhu on kuitenkin todella yksilöllinen asia, joten mielellään ainakin itse kuulisin hiukan tarkemmin mitä tuolla nyt tarkoitat? Mikä teki RE2:sta sinulle enemmän kauhupelin kuin vaikkapa alkuperäisestä RE4:stä?
Kuten sanoin, en ole kokenut RE4:sta kuin sinne linnaan asti. Ja siihen asti se oli aikamoista räiskintää, vaikka hiukkasen ahdistavampaa kuin vaikka vitosessa. En kuitenkaan saanut oikein pelkoasteita mihinkään nousemaan. Toki pelasin silloin sitä paljon vanhempana, kuin ehkäpä muut. Ja en oikein tiedä miksi se jäi kesken. Ehkäpä itsellä alkuperäinen nelonen taitaa olla liian vanhentunut, eikä tosiaan ole sitä nostalgiaa.

Alkuperäistä Re2 en myöskään pelannut, joten ei siinä Remakessa mitään nostalgiaa ole. Silti se peli on itselle pelottava. Ympäristö, äänet ja jopa Zombiet onnistuvat luomaan pelkoa. Siinä tuntuu ettei ole missään ole turvassa ja yleensä taistelu ei kannata ellei ole aivan pakko. Toki oman mausteensa tekee se että olen pelannut sitä illalla pimeässä huoneessa kuulokkeet päässä. Aivan mahtava peli.

Toivotaan että tämän Remake on yhtä loistava :)
 
Tyypit hei, ettekö muista että Resident Evil 4:n alkuperäisen Gamecube-kotelon takakannessa luki jo isolla, että "Forget survival horror. This is the most epic, intense and horrific action game ever".
Joka tapauksessa peli totesi siis itse, että nyt otetaan irtiottoa vanhaan ja mennään enemmän toiminnalla. Helppo siis ymmärtää, miksi se olisi jonkun mielestä "vähemmän kauhua".

Toki, kuten ylhäällä aivan syystäkin todettiin, on kauhu todella yksilöllinen asia. Itselleni RE4 oli silloin way back hemmetin kova hien ohimoille nostattava toimintapeli, joka oli ajoittain pelottava. Esim. Resident Evil 1 oli aiemmin pelottanut enemmän. Nykypäivänä tilanne voisi olla taas toinen.
 
Tyypit hei, ettekö muista että Resident Evil 4:n alkuperäisen Gamecube-kotelon takakannessa luki jo isolla, että "Forget survival horror. This is the most epic, intense and horrific action game ever".
Joka tapauksessa peli totesi siis itse, että nyt otetaan irtiottoa vanhaan ja mennään enemmän toiminnalla. Helppo siis ymmärtää, miksi se olisi jonkun mielestä "vähemmän kauhua".

Toki, kuten ylhäällä aivan syystäkin todettiin, on kauhu todella yksilöllinen asia. Itselleni RE4 oli silloin way back hemmetin kova hien ohimoille nostattava toimintapeli, joka oli ajoittain pelottava. Esim. Resident Evil 1 oli aiemmin pelottanut enemmän. Nykypäivänä tilanne voisi olla taas toinen.
Jep tuo lause käy järkeen. Combattiin keskityttiin enemmän, kuten vaikka myöhemmin tulleessa Dead Spacessa. Toki pelko on yksilöllistä ja joku saattaa ahdistua tottakai jos miljoona mörköä iskee edestä ja takaa :D
 
Mietteitä uudesta Ashley gameplaystä ja hahmosta.


12 min gameplaytä missä näkee tätä toiminnassa.

 
Viimeksi muokattu:
Näyttää kyllä hyvältä ja demo tulossa piakkoin. Se täytyy heti testata.
 
Hyvältä näyttää. Toki luulin että on synkempää settiä myös valaistuksen osalta. Ja aika actionpeliltä vaikuttaa. Mutta niin se alkuperäinen taisi olla myös.
 
Nyt olisi tarjolla uutta gameplaytä. Näyttäähän tää siltä Että Dead Space saa kovan haastajan. Kaikille parryn ystäville kerrottakoon että Leon pystyy parryamaan ihan mitä vaan. :D

 
Vähän kyllä pelottaa, että onko tämä vain graafisesti paranneltu remake. Aika samalta nuo paikat ovat videoissa näyttäneet kuin alkuperäisessä. Onkohan tähän lisätty ollenkaan uusia paikkoja? Ostoon tämä silti menee 100% varmuudella, koska Leon on pähee!
 
Ylös Bottom