Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4... Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Millä vaikeustasolla jengi aloitellut tätä?

Itse valitsin Standardin, vaikka pelin ohjeen mukaan Hardcore olisi niille jotka pelanneet alkuperäisen. Vaikeat pelit vain ei ole ollenkaan oma juttu, hermo kiristyy jos joutuu jankkaamaan monet kerrat samaa kohtaa ja hauskuus loppuu siihen. Toki tylsää sekin jos liian läpihuutojuttu. En pidä itseäni kovin hyvänä pelaajana enkä käytännössä koskaan pelaa mitään vaikeimmalla vaikeusasteella.

Pelasin siihen saakka mihin demo päättyi, ja ainakin vielä tuntui kohtuu kevyeltä ja ennen kaikkea loottia tulee melkoisesti. Aloin nyt sitten miettimään että onko tämä kuitenkin liian helppo :D No, tuskin kuitenkaan ihan läpihuutojuttu ja jospa ainakin turhautumisilta välttyisi näin.
 
^
Mulla on ihan sama juttu.
Kunhan pääsen aloittamaan, niin helpolla mennään ja sitten seuraava rundi vaikeammalla.

Itse asiassa näyttää olevan asentanut jo päivityksineen, joten eikun pelaamaan. Pari tuntia kerkeää tahkooman ennenkuin pitää taas alkaa leikkimään perhettä.

Tästä näköjään löytyy sama field of view säätö kuin kakkosestakin!!
Tää pitäisi olla lakisääteinen säätö mahdollisuus jokaisessa kolmannen persoonan pelissä.

Saiko tossa demossa sen haulikon alun kylähullu kohtauksessa?
Jos näin, niin missasin kyllä sen huolella. Mutta hyvä, että nyt löytyi:)
 
Viimeksi muokattu:
Ei tää kyllä mikään mestariteos ole. Siis itse en ole alkuperäistä pelannut, mutta reverenssinä toimii RE2 remake ja tää häviää ainakin näin alun jälkeen 10-0 sille. Mutta pelataan nyt pidemmälle jos mielenkiinto riittää.
Siis tää on näin parin tunnin jälkeen, voihan se heittää kuperkeikkaa vielä.
Js en tarkoita remaken tasoa, vaan pelinä yleensä.
 
Viimeksi muokattu:
Millä vaikeustasolla jengi aloitellut tätä?

Itse valitsin Standardin, vaikka pelin ohjeen mukaan Hardcore olisi niille jotka pelanneet alkuperäisen.
Vielä en oo kerennyt peliä aloittamaan, mutta aion standard vaikeustasolla aloittaa. Resident Evil pelit pelaan aina ekaksi sillä vaikeustasolla.
 
Millä vaikeustasolla jengi aloitellut tätä?

Vaikeimmalla alotin. Kävin myös poistamassa käytöstä kaikki noi deluxe edition charmit, aseet yms. helpottavat kilkkeet. Demon lopputaistelussa kuolin kerran kun iso kaveri pääsi liian lähelle ja one shottasi. Aim Assisti ei ole tällä vaikeudella käytössä, että saa nähdä kuinka alkaa otsasuoni pullistumaan kun yhdistetään tuohon kohtuu isoon deadzoneen. To be continue...
 
Varokaa YouTubea! Tuli vastaan videossa missä näytettiin Regenerator ja Iron Maideni niin jos haluatte säilyttää nää loppuun ja kauhistua kunnolla niin vältelkää YouTubea :D
 
Itellä se ei onnistunut :D yritin säilyttää nämä ihan läpipeluuseen asti niin sieltähän YouTube se sai lämäytettyä koti osioon nämä pätkät :D
Itsehän en muista mitä eilen on tapahtunut, joten voin rauhassa katsella ja lueskella juttuja peleistä. Jotain hyvää kun viiskymppiä lähestyy.
 
Jotain pesetoja tulee keräilyä harvakseltaan..
Älkää saatana sanoko, että tässä tulee joku muulikauppias, miltä voi ostaa pyssyjä...lopetan samantien...
 
2 ekaa chapteria nyt takan ja hardcorella seuraavanlaiset statsit:

Chapter 1:
time: 01:23:25
enemies killed: 38
deaths: 1
accuracy:
78,7%
times damaged: 13

Chapter 2:

1:45:10
52
3
73,3%
11

Ihan sopivalta tuntuu tuo vaikeus. Autosavee kanssa aina ennen isompaa mähinää, nii ei tarvii sieltä kirjotuskoneelta juosta takasin kuoleman korjatessa.
 
Hyvin on kyllä maistunut, huomattavasti mukavempi peli pelata mitä Callisto taikka Dead space. Chapter 9 tuli pelattua ja ei mitään kyllästymisen tunnetta tullut vaikka koko päivän pelasikin, mutta pakko mennä välillä nukkumaankin.
 
Vartin testasin peliä eilen, lähinnä tarkoitus laittaa säädöt kuntoon ja ohjainprofiili tehtyä jos tarvitsee. Alkuperäinen Resident Evil 4 yksi omista suosikkipeleistä.

En tiedä johtuuko siitä kun pelannut viime kuukauden pääsääntöisesti VR-pelejä, mutta ei lähtenyt ollenkaan tuo tähtääminen tässä. Päädyin rukkaamaan aika paljonkin acceleration-asetuksia ja camera speedia, mutta en mielestänu saanut aikaan vielä ollenkaan hyvää fiilistä sen kanssa. Sellainen tasaisen ympyrän piirtäminen tähtäimellä oli alkuun aivan mahdotona tehtävä, vaikka yleensä default-asetukset pienellä camera speedin nostolla ovat toimineet.

En pelannut demoa myöskään ja hieman yllätyksenä tuli pelin grafiikat (ehkä tässäkin tottumista taas), jotka eivät ollenkaan säväyttäneet vaikka niitä oli paljon kehuttu. RT:n otin pois päältä kun en huomannut juuri mitään eroa eikä VRR oikein täysin korjannut resoluutiotilan ongelmia. Eniten häiritsi sellainen heinän ”kohina” maassa, mikä lie siinä sitten.

Noh grafiikat ei ole se ykkösjuttu maailmassa kunhan saa säädöt sellaiseksi että pääosumat napsuu paremmin kohdilleen. Täytyy viikonloppuna kokeilla tuorein mielin vielä.
 
Miltä pelin vaikeustaso on tuntunut? Onko peli 1:1 alkuperäisen kanssa vai onko maisemissa ja reiteissä uusiakin tuulia? PC versio pitänee hankkia kun konsoleilla oli omat ongelmansa.
 
Tässä pelissä on kyllä hauskaa nouhoa joka ikinen nurkka. Aika paljon lisäilty tihertööriä löydettäväksi. Ja paljon side questeja. Mutta peli kyllä tarvitsisi jonkinlaisen mini mapin ruudulle. Jatkuvasti saa näpytellä karttaa erikseen. Kontrollit on myös vähän hakusessa, vaikka kakkosta ja kolmosta on pelattu suht paljon. Ne dynamiittiukot aiheuttaa päänvaivaa, kun Leon ei osaa kunnolla kääntyä taakse.

Peli myös tukee PS4:n ohjaimien ääniä. En edes muistanut, että ikivanhassa PS4:ssa edes on tuollainen ominaisuus.
 
En tiedä johtuuko siitä kun pelannut viime kuukauden pääsääntöisesti VR-pelejä, mutta ei lähtenyt ollenkaan tuo tähtääminen tässä. Päädyin rukkaamaan aika paljonkin acceleration-asetuksia ja camera speedia, mutta en mielestänu saanut aikaan vielä ollenkaan hyvää fiilistä sen kanssa. Sellainen tasaisen ympyrän piirtäminen tähtäimellä oli alkuun aivan mahdotona tehtävä, vaikka yleensä default-asetukset pienellä camera speedin nostolla ovat toimineet.

Pelissä on kohtuu korkea deadzone. Siitä luultavammin johtuu tähtäämiseen liittyvät ongelmat.
 
Ylös Bottom