Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4... Remake

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Vartin testasin peliä eilen, lähinnä tarkoitus laittaa säädöt kuntoon ja ohjainprofiili tehtyä jos tarvitsee. Alkuperäinen Resident Evil 4 yksi omista suosikkipeleistä.

En tiedä johtuuko siitä kun pelannut viime kuukauden pääsääntöisesti VR-pelejä, mutta ei lähtenyt ollenkaan tuo tähtääminen tässä. Päädyin rukkaamaan aika paljonkin acceleration-asetuksia ja camera speedia, mutta en mielestänu saanut aikaan vielä ollenkaan hyvää fiilistä sen kanssa. Sellainen tasaisen ympyrän piirtäminen tähtäimellä oli alkuun aivan mahdotona tehtävä, vaikka yleensä default-asetukset pienellä camera speedin nostolla ovat toimineet.

Lukemani perusteella pleikka versiosta pitäisi löytyä myös gyro tähtäys joka saattaisi olla ratkaisu ongelmaan kun tottunut tähtäämään vr peleissä ihan omilla käsillä.
 
On kyllä joo kauhea deadzone boxilla o_O
En ole vielä itse testannut, mutta Reseteran puolella joku oli tämmöistä vinkkiä laittanut. Tuskin tuo ongelmaa kokonaan poistaa, mutta ehkä tuosta on apua boksilla.

I basically fixed the deadzones issue on Xbox with these Camera Acceleration adjustments, at least for me:
Camera Acceleration
  • Normal Gameplay
  • When Aiming
1.png


 
En ole vielä itse testannut, mutta Reseteran puolella joku oli tämmöistä vinkkiä laittanut. Tuskin tuo ongelmaa kokonaan poistaa, mutta ehkä tuosta on apua boksilla.

I basically fixed the deadzones issue on Xbox with these Camera Acceleration adjustments, at least for me:
Camera Acceleration
  • Normal Gameplay
  • When Aiming
1.png



Saatta olla että postaukset tehneen henkilön mielestä tuossa on hyvät "senssit" omaan näppiin, mutta mitään tekemistä noilla ei ole deadzonen kanssa. Ja näin ollen ei myöskään ongelmaan mitenkään vaikuta.
 
Saatta olla että postaukset tehneen henkilön mielestä tuossa on hyvät "senssit" omaan näppiin, mutta mitään tekemistä noilla ei ole deadzonen kanssa. Ja näin ollen ei myöskään ongelmaan mitenkään vaikuta.

Niinpä. Se on aika yllättävää kuinka montaa ihmistä deadzone ongelmat ei haittaa ollenkaan sillä kuten jossain ressa aiheessa aikoinaan kirjoitin niin RE4 hd versiossa on tietääkseni sekä ps4,xbox one ja switch versiossa vaatimaton 40% deadzone ja silti hyvin harva valittaa tuosta.
Mulle se kertoo vaan siitä kuinka suurin osa käsittelee analogista tattia digitaalisena ohjaimena eli näpyttelee sitä laitaan asti sen sijaan, että kääntäisi sitä vaan hieman sillä muuta selitystä tuolle en keksi.
 
Niinpä. Se on aika yllättävää kuinka montaa ihmistä deadzone ongelmat ei haittaa ollenkaan sillä kuten jossain ressa aiheessa aikoinaan kirjoitin niin RE4 hd versiossa on tietääkseni sekä ps4,xbox one ja switch versiossa vaatimaton 40% deadzone ja silti hyvin harva valittaa tuosta.
Mulle se kertoo vaan siitä kuinka suurin osa käsittelee analogista tattia digitaalisena ohjaimena eli näpyttelee sitä laitaan asti sen sijaan, että kääntäisi sitä vaan hieman sillä muuta selitystä tuolle en keksi.

Tuon on muuten just noin. Olen ihan livenä tehnyt monen vähän kasuaalimmin pelaavan kaverin luona saman havainnoin, eli analogitatissa on tasan 2 asentoa. Keskellä tai jossain laidassa. (toki laitoja on ympyrässä... loputon määrä(?), eli onko asentojakin? Vai onko siinä yhtään laitaa? Oh well...) Tai sitten on omaan näppiin hoonattu senssit, ja kaveri nappaa ohjaimen ja tähtäys lähtee seilaamaan laidasta laitaan. Samat kaverit ei yllättäen myöskään ymmärrä mikä idea on kontrol freekeissä, yms. tatin korokkeissa. Eikä varmasti olekaan mitään ideaa, jos sitä tatin koko liikerataa ei aio hyödyntää.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, pääsin sitten linnaan asti. Reilu 5 ja puol tuntia takana ja kyllähän tämä pieksee varsinkin ressu 3 remaken mutta myös ressu 2 remaken aika mennentullen.

Itse pidän 4 siitä että siinä ei ole tätä edestakaisin juoksemista etsien missä se tavara on joka käy tähän puzzleen et pääsee eteenpäin. Ressu 4 soljuu kokoajan eteenpäin suoraviivaisesti ja juurikaan vanhoilla alueilla ei käydä. Puzzlet on kevyitä joskin tähän versioon niitä on hivenen vaikeutettu, mutta ei tarvitse juosta ympäri pelialuetta etsimässä sen puzzlen ratkaisua.

Muutokset on olleet suurimaksi osaksi onnistuneita. Uudet alueet on toimivia lisäsyksiä peliin ja vanhat alueet on pistetty nykyaikaiseen kuntoon. Yksi muutos oli kuitenkin josta en pidä ja se oli tämän gondola hissi kohtauksen poisto, oli korvattu ihan erilaisella kohtauksella.

Bossitaistelut on olleet täysin identtisiä alkuperäisen version kanssa mutta paremmilla kontrolleilla joka tekee niistä paljon miellyttävempiä pelata.

Pelottava peli ei ole yhtään ollut tähän mennessä, tosin tunnelmaa se kyllä tihkuu. Katsotaan kun päästään tokan alueen scary kohtauksiin tuleeko jännäkakka housuun.

Kokonaisuutena tähän mennessä ollut ihana nautinto vihdoin pelata tätä yhdestä parhaista action/kauhu peleistä koskaan.
 
Itekki saavuin juuri linnan porteille. 7h 22min xbox kellottanut käynnissäoloajan. Siitä voi varmaaan tunteroisen nypätä pois ja ollaan aika lähellä totuutta. Kakkosen remake jäi itellä kesken tossa joulun alla. Senki alotin sillä vaikeimmalla ja vituttaa (yhä) ne mustekasetit. Ärsyttävää pelata samoja kohtia uudestaan kuoleman korjatessa. Tämä onneksi autosavee aivan jokaisen taiston jälkee, nii vaikka viholliset on vaikeita, henki höllässä ja resurssit tiukilla, niin koskaan ei montaa metriä tarvitse juosta ja ollaan jo saman örkkilauman kimpussa. Eli peli soljuu kivasti eteenpäin vaikka 3-4 kuolemaa tuleekin per chapteri. Vituttaa muutenkin peleissä jos se vaikeus muodostuu siitä että checkpointit / savepaikat on kauhean harvassa. Mieluummin just näin että pääsee sitten nopeasti kokeilemaan uudestaan sitä vaikeaa kohtaa. Alkuperäisen olen kokenut vain hd remasteroinnin muodossa 360:llä, ja siitä muistan about: kylän, fisun, jonku palavassa ladossa sekoilleen bossin ja linnan. Että silleen vaikea vertailla alkuperäiseen, mutta kyllä tämä on hyvin maistunut joka tapauksessa. Muutama S-rankki tuli kanssa paukuteltua ampumaradalla, kurjasta deadzonesta huolimatta. Ihan niitä maximi pelimerkkejä ei kyllä ole kiinnostusta pelata, ennen kuin saadaan vähä fixiä tuohon tähtäämisen paskuuteen.

E:

No siinä oli kuvaksen mukaan todellakin "high penetration" :D Deadzone näkyy just kun on noin "heilahtelevaa" oma tähtääminen.
 
Viimeksi muokattu:
PS5-versiossa on hassu bugi, joka aiheuttaa joissain tilanteissa pieniä värikkäitä välähdyksiä ruudun alareunaan. Joten jos noita satutte näkemään, älkää olko huolissanne: televisionne ei ole menossa rikki, vaan peli bugailee.

 
Jos Resident Evil 4 tarina ei ole tuttu niin tässä on hyvä video joka kasaa kaiken yhteen. Paljon materiaalia jota en ole koskaan nähnyt ja tietoa jopa ressu 3 jota en tiennyt. Vaikka peli oli menestys, sen matka kotisohville on pitkä ja kivinen. Shinji Mikami ei pelkästään kehittänyt RE sarjaa, hän myös pelasti sen kaaokselta.

 
Ai saatana. Lopetin tän remaken pelailun tältä "iltaa" 9 chapterin jälkee, ja alotin pelaa hd remasteria :D 40min meni ja eka chapteri läpi. Nyt havainnollistuu hienosti mitä tarkoittaa remakejen kohdalla kun sanotaan että ne näyttää sille miltä muistelee sen itse aikanaan näyttäneen. Vähän sain esimakua kanssa mitä kaikkea on muutettua. Vähän eri layoutti kylissä ja yksityiskohdat. Ah. Niitä on lisätty niin pirusti! Helppo kuvitella kuinka 05 lapsena pelatessa oma mielikuvitus on täyttänyt tyhjät kentät näyttämään samalle kuin mitä ne nyt näyttää nyt kaikkien silmin. Huokuu kyllä tästä remakesta rakkaus lähdemateriaalia kohtaan!
 
Ai saatana. Lopetin tän remaken pelailun tältä "iltaa" 9 chapterin jälkee, ja alotin pelaa hd remasteria :D 40min meni ja eka chapteri läpi. Nyt havainnollistuu hienosti mitä tarkoittaa remakejen kohdalla kun sanotaan että ne näyttää sille miltä muistelee sen itse aikanaan näyttäneen. Vähän sain esimakua kanssa mitä kaikkea on muutettua. Vähän eri layoutti kylissä ja yksityiskohdat. Ah. Niitä on lisätty niin pirusti! Helppo kuvitella kuinka 05 lapsena pelatessa oma mielikuvitus on täyttänyt tyhjät kentät näyttämään samalle kuin mitä ne nyt näyttää nyt kaikkien silmin. Huokuu kyllä tästä remakesta rakkaus lähdemateriaalia kohtaan!

Lopeta tuo hehkuttaminen!
 
Pari chapteria linnaa takana ja tätä on muutettu paljon enemmän kuin kylää. Se on synkempi ja paikoin jopa pelottavampi, mutta samalla myös enemmän actionia. Juonta on myös muutettu miten ja mitä tapahtuu.

En tiedä olenko 100% sitä mieltä että kaikki muutokset on parempia, enemmänkin sanoisin että tää tuntu erilaiselta.

Seuraavaksi vuorossa onkin sitten vihreä helvetti, mitähän yllätyksiä siellä on.
 
Kyllä tässä alka vähitellen ymmärtämään, että miksi tätä on pidetty yhtenä parhaista peleistä, vai pidetäänkö edelleen?

Tuosta ihan alussa olevasta kylästä yksi kysymys, kun siellä oli yhdessä talossa ikkuna johon tarvitsee kaverin, että pääsee kiipeämään, niin pystyykö tuonne menemään takaisin jossakin vaiheessa vai miten tuo on hoidettu?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tässä alka vähitellen ymmärtämään, että miksi tätä on pidetty yhtenä parhaista peleistä, vai pidetäänkö edelleen?

Tuosta ihan alussa olevasta kylästä yksi kysymys, kun siellä oli yhdessä talossa ikkuna johon tarvitsee kaverin, että pääsee kiipeämään, niin pystyykö tuonne menemään takaisin jossakin vaiheessa vai miten tuo on hoidettu?


Ei tuo varmaan mikään iso spoilaus ole, mutta laitoin kuitenkin piiloon.

En ole Remakea vielä pelannut mutta alkuperäisessä kuljettiin takaisin kylään yhdessä vaiheessa eikä oltu yksin. Olisiko tässä sama?
 
Itekkin nyt linnassa haahuilemassa, olisko ollu chapter 7 mikä menossa ja on kyllä jumalauta upea peli! Pelottavaa/kuumottavaa tunnelmaa on huomattavasti enemmän, kun alkuperäisessä ja pelattavuus toki huomattavasti parempaa. Alkuperäisessä en kauhesti pitänyt tuosta alueesta mutta tässä tuosta on tehty huomattavan paljon hienompi ja tunnelmallisempi paikka.

Sen verran huonosti on enään alkuperäinen muistissa, vaikka se onkin tullut puolen kymmentä kertaa kertaa pelattua läpi, että moni paikka tuntuu ihan uudelta ja tuoreelta.

Harmi kun nyt ei muutamaan päivää ehdi enään pelaamaan, himottelis kyllä ihan jäätävästi päästä taas jatkamaan!
 
Ylös Bottom