Mobiili pelaamisen tulevaisuus. AAA pelit tulevat AAA pelien hinnoilla.
UPDATE 07/11/23: Resident Evil 4 on mobile now has a release date.
www.eurogamer.net
Jos se peli on täysin sama kuin tehokkaammilla/perinteisemmillä pelilaitteilla, niin tavallaan kyllä ihan perusteltua. Sehän on ostajan valinta sitten että haluaako sen saman sisällön kokea vaikka huonommalla ruudunpäivityksellä tai resoluutiolla.
Tuosta saisi muutakin pohdittavaa: pitäisikö pelin olla halvempi myös jos sen pelaa vanhemmalla raudalla?
-"Minä en saa kuitenkaan niitä 4K-tekstuureja tähän niin se on 10 pois hinnasta"?
Oma valinta.
Mutta sitten jos peli on jollain (muulla) tapaa karsittu, siis varsinkin sisällöllisesti, niin sitten sen pitäisi näkyä myös hinnassa.
Isoin syy, miksi mobiilipuolella hinnan pitäisi erota, on kuitenkin se että ihmiset on totutettu siihen että pelit ei maksa siellä mitään. Usein se asenne on vaikea muuttaa jos ihmiset on kerran johonkin totutettu.
Minusta esimerkiksi kerralla ostettava Super Mario Run on parempi vaihtoehto kuin että se olisi rajoitettu mikromaksuin. Toinen asia sitten on se, että onko se pyyntihinta oikea mutta idea ainakin on. Enemmistö mobiilipelaajista tuntuisi kuitenkin olevan eri mieltä.
Jos nämä alkavat ilmestyä samaan aikaan konsoliden ja PCn kanssa se tarkoittaa hitaampaa kehitystä ja lisää kustannuksia joka tulee nostamaan hintoja tulevaisuudessa.
Voi tarkoittaa joo mutta toisaalta jos mobiililaitteet kehittyy siihen pisteeseen että ne olisi jopa Series S:n tasoisia, niin siinähän ne tulee "samalla".
En tietysti tiedä että onko se ihan niin yksinkertaista mutta eikös nyt ainakin Unity ole alusta, jolla tehdyt pelit pystyy siirtämään mobiilillekin helposti? Kai.