Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 5 [PS3]

Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ostin kyseisen gold edition version tästä pelistä noitten lisäosapakettien takia, mutta miten niitä pääsee pelaamaan ? En löydä niitä koko levyltä. Myyjä kyllä väitti että ne on jo levyllä valmiina. Mitä tekis?
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ostin kyseisen gold edition version tästä pelistä noitten lisäosapakettien takia, mutta miten niitä pääsee pelaamaan ? En löydä niitä koko levyltä. Myyjä kyllä väitti että ne on jo levyllä valmiina. Mitä tekis?

Vissiin pitäisi "Extra content" osiosta löytyä jos aivan oikeessa olen.. Korjatkaan jos olen väärässä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Gold Editioniin on tänään julkaistu ilmainen Move-päivitys, check it out!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Tuli tämä Gold Edition ostettua.. Jos joku haluaa pelata kimpassa, niin voisi lisäillä meikäläisen listoille. Kuulokemikrofoni löytyy, joten hyvä, jos sinultakin!
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Ostin kyseisen gold edition version tästä pelistä noitten lisäosapakettien takia, mutta miten niitä pääsee pelaamaan ? En löydä niitä koko levyltä. Myyjä kyllä väitti että ne on jo levyllä valmiina. Mitä tekis?

Ne unlockkautuu sitä mukaa kun etenet tarinassa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

En ole jaksanut kuin muutaman kentän vetäistä, mutta fiilikset sellaiset, että muutoin hyvä peli pilattu sillä, että tähdätessä/ampuessa/puukottaessa ei voi liikkua... Sanooko joku taikasanat, joilla tämä rasite korjataan tai miksi se ei enää haittaisi?

Sellainen ostos. Vaihtoon varmaan menee.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

En ole jaksanut kuin muutaman kentän vetäistä, mutta fiilikset sellaiset, että muutoin hyvä peli pilattu sillä, että tähdätessä/ampuessa/puukottaessa ei voi liikkua... Sanooko joku taikasanat, joilla tämä rasite korjataan tai miksi se ei enää haittaisi?

Sellainen ostos. Vaihtoon varmaan menee.


En keksi muita taikasanoja jotka poistais tämän rasitteen, kun se että kaikissa Resident Evil peleissä on tähään päivään asti ollut niin että tähdätessä/ampuessa/puukottaessa ei voi liikkua jonka tarkoituksena on ns luoda sitä "selviytymisen" fiilistä zombien ympäröimänä. Kyllä siihen tottuu, nykyään peleissä vaan on totuttu siihen että juostaan ja ammutaan ja hypitään ja vaihetaan asetta yhtäaikaa.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

En keksi muita taikasanoja jotka poistais tämän rasitteen, kun se että kaikissa Resident Evil peleissä on tähään päivään asti ollut niin että tähdätessä/ampuessa/puukottaessa ei voi liikkua jonka tarkoituksena on ns luoda sitä "selviytymisen" fiilistä zombien ympäröimänä. Kyllä siihen tottuu, nykyään peleissä vaan on totuttu siihen että juostaan ja ammutaan ja hypitään ja vaihetaan asetta yhtäaikaa.

Tän kanssa voin elää... mutta se että aseiden lataamisen ei voida keskeyttää ja juosta pakoon, se mua häiritsee. Varsinkin ku se voi tapahtua automaattisesti jos yrittää ampua tyhjällä pyssyllä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Miten tämä Move-versio oli ryssitty näin pahasti? Tähtäin heilui kuin mielipuoli aivan minne sattuu. Oikealle ylös tähdätessä se saattui luikerrella vasempaan alakulmaan ilman mitään syytä. Vaihdoin sensitivity-asetuksenkin ykköseen, mutta ei auttanut. Ensimmäisten zombien hyökätessä räiskin pistoolilla omien jalkojen juureen. Epäilisin, että ohjaimessa on jotain vikaa, mutta kun Shootissa tähtäys toimii aivan täydellisesti.

Epäilykset alkoivat jo pelin alussa, kun se ei tarjonnut mitään mahdollisuutta kalibrointiin, vaan siirryttiin suoraan itse peliin. Yritin löytää tuota valikoista, mutta ei tässä taida kalibrointimahdollisuutta olla lainkaan? Pelaan nimittäin videotykin kanssa, ilmeisesti pelin Move-toimintoa ei sitten ole tarkoitettu lainkaan isommalle kuvalle :mad:
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Yritin löytää tuota valikoista, mutta ei tässä taida kalibrointimahdollisuutta olla lainkaan?
Oletko kokeillut painaa pelin aikana Moven select-nappia?
Joissakin peleissä sitä kautta saa kalibroitua ohjaimen kesken pelin.

Sonyn omissa peleissä hoetaan "painamalla select, voit milloin tahansa kalibroida ohjaimen uudelleen", mutta aika harvassapa tuo on käytössä.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Oletko kokeillut painaa pelin aikana Moven select-nappia?
Joissakin peleissä sitä kautta saa kalibroitua ohjaimen kesken pelin.

Kiitos vinkistä, enpä tainnut hoksata kokeilla. Täytyy testata, kunhan on takaisin koneen ääressä. Olisi kyllä kuvitellut, että kalibrointimahdollisuus löytyy valikon kautta, jos tässä sellainen on.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

No niin, eilen testailin lisää ja kalibrointia ei pelistä tosiaan löydy niin minkäänlaista. Tähtäystä ei ole suunniteltu lainkaan isompaa kuva-alaa ajatellen, joten käytännössä 92" kuvan kanssa movea nysvätään varovasti kameran ympärillä pienellä pinta-alalla.

Oma settini on sellainen, että kamera on valkokankaan alapuolella ja kuvan yläosa siis jotakuinkin 1,5 metriä kameran yläpuolella. Kun haluan osoittaa aseella ruudun ylälaitaan (melkein katonrajaan), osoitan käytännössä vähän kameran yläpuolelle. Kun taas haluan osoittaa ruudun alalaitaan, joudun osoittamaan ohjainta eteeni kohti lattiaa. Sivusuunnassa tähtäys tapahtuu suunnilleen metrin alueella, eli kun haluan tähdätä aivan kuva-alan reunaan, osoitan käytännössä kuvan keskipisteestä pikkaisen sivuun.

Käytännössä siis koko Move-ohjaus on Residentin tapauksessa suunniteltu kiireessä ja hätiköiden. Telkkarin kanssa toimii varmaan ihan jees, mutta itselle jäi kyllä kakkainen maku suuhun. Kyllähän tuohonkin ohjaukseen tottuu, mutta kaukana ollaan siitä, mitä alunperin kuvittelin Moven tuovan peliin.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Siihen olis pitänyt tehdä Shooter tyyppinen kalibrointi-ominaisuus. Eli tähtäät ruudun ylänurkkaan ja alanurkkaan. Jossakin muuallakin on tapana olla hoksaamatta asioita.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Kun haluan osoittaa aseella ruudun ylälaitaan (melkein katonrajaan), osoitan käytännössä vähän kameran yläpuolelle. Kun taas haluan osoittaa ruudun alalaitaan, joudun osoittamaan ohjainta eteeni kohti lattiaa.
Tuo saattaa johtua myös RE5:n käsittämättömästä tavasta pitää "kursorin" edellistä sijaintia seuraavan liikkeen keskipisteenä.

What IS an issue, and by far the biggest oversight in implementing Move support, is how the aiming cursor constantly reconfigures itself in accordance to the Move’s position, often with unwanted results.

For example, when you push down on the T-Trigger to bring up your aiming reticule, the Move’s position is immediately determined at that point. However, after you’ve finished shooting, and thus releasing the trigger, the calibration seems to get thrown off. If you bring up your reticule with the Move positioned a little lower down than before, then it will appear higher up on screen than it should, or if you are aiming a little too far to the left or right before pushing down on the T-Trigger, the reticule also appears too far on either side of the screen.
Tällaisista asioista kannattaa lähettää palautetta Capcomille. Hyvällä tuurilla vielä tulevat järkiinsä ja korjaavat asian. Samalla voisivat vaihtaa Move- ja T-napin toimintoja keskenään. Aika epäintuitiivista, että liipaisinta käytetään tähtäämiseen.

Lähde: IQ Gamer
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

eipä kuulosta hyvältä tää move RE5 päivitys. 3 kertaa res hakattu läpi,ja uusiks ajattelin ostaa ihan moven takia. paraneekohan homma ollenkaan kun tulee tuo "ase lisäosa" moveen? elikkäs se pistoolin näköinen vempain.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Itse läpäisin pelin move ohjaimella ja itse tykkäsin jopa enemmän kuin padi ohjauksesta. Sopii yllättävän hyvin Capcomin "tähdätessä ei liikuta" valinnan kanssa.
Totuttelua se kyllä vaatii mutta muutaman tunnin ammukselun jälkeen onnistuu aika luontevasti tuo tähtääminen.

Isoin totuttelu on ehdottomasti analogi + move tähtäyksessä jossa move määrää tähäimen suunnan ja analogitatti ohjaa kameraa.

Harmikseni tuli silti huomattua että kiikarikiväärillä ja raskaammilla paikallaan olevilla aseilla ei move tähtäystä voi käyttää.

Mutta en usko että pelkkä uusi ohjattavuus on uuden oston arvoinen, kyseessä on kuitenkin aika tavalla sama peli kuin ihan normaali versiokin. Lisäsisällöt antavat muutaman tunnin verran lisää pelattavaa. Mikäli peliä ei kuitenkaan ole aiemmin pelannut niin ainakin minun mielestäni tässä on varsin varteenotettava HC move peli.

Mielestäni pelissä löytyy myös tuo in-game kalibrointi tai ainakin tälläistä muistan pelin hokeneen. Ohjain sivuttain ja Select näppiä tj jos oikein muistan.
32" Hd telsulla ainakin toimii tuo tähtäys aika identtisesti tuohon shoottiin verrattuna.
 
Vastaus: Resident Evil 5 [PS3]

Omistan normiversion pelistä. Vaikka ostan Moven, en voi siis pelata sillä normiversiota?

Move-päivitys on vain ja ainoastaan Gold-versioon. (Goldia tosin saa aika halvalla ja se myös sisältää mm. 2 DLC-kenttää levyllä..)

paraneekohan homma ollenkaan kun tulee tuo "ase lisäosa" moveen? elikkäs se pistoolin näköinen vempain.

Tähän vastaus löytyy varmaan omasta pelityylistä ja mieltymyksestä. Muovisella lisäosalla saa ripauksen "realistisuutta" pelaamiseen kun voit pitää ohjainta kädessä "kuten asetta", mutta tuskin se maagisesti itse tähtäystä tarkemmaksi saa.
 
Ylös Bottom