Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 6 [PS3/X360]

Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Joo o. Tässä voisi alkaa jo kirjoittamaan omalla verellään eeposta siitä, kuinka Resident Evil-pelisarja on kuollut. Ei ole enää mitään mielenkiintoa edes harkita ostavansa näitä tulevia kikkareita. Uusi suunta näillä peleillä ei enää palvele yhtään vanhoja pelaajia, joita oletettavasti on paljon vielä aktiivisena pelaajina. Heistä varmaan harva enää innostuu tälläisestä kurasta ja itse olen yksi niistä, jotka ovat raivoissaan näistä muutoksista, joilla viedään peliä enemmän ja enemmän geneeriseksi räiskinnäksi.

Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin; pidä Capcom tunkkisi.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Capcomin aivoriiheä ollaan varmaan käyty kahden promillen humalassa: "Hei jäbät, mä keksin! Mikä on pelottavampi kuin zombie? Tietenkin zombie, jolla on konekivääri!"

 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Kumpi lie surullisempaa, Capcomin uusin oivallus REssujen suhteen vai se, että minulla on vieläkin jonkinasteinen mielenkiinto pelata kuutosta joskus tulevaisuudessa? :D

On niillä Osakan pojilla vain aika helvetin rankka huumorintaju kun noin halvalla kehtaavat panna omaa pelisarjaa.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Pienmuotoinen kiinostusta tätä kuudennetta osaa kohtaan itseltäni löytyy. Mutta erittäin varuksella sillä ei tohdi unohtaa, että miten capcom raiskasi re vitosen co-op pelleilyllä ja se kuinka Wesker hahmona raiskattiin kaiken maailman jumalkoplekseilla ja sillä tulivuoressa käytävällä taistelulla.

Ainakaan kutosen trailerit eivät kovin hääppöiseltä näytä, sillä aivoton adhd kaikkimullehetijanyt räiskintämeiniki jatkuu tässäkin osassa ja tälläkertaa näemmä chrishillä pääsee ampumaan pansarivaunulla viirusinvektion saaneita ryssiä. :p
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

. ..ei tohdi unohtaa, että miten capcom raiskasi re vitosen co-op pelleilyllä ja se kuinka Wesker hahmona raiskattiin kaiken maailman jumalkoplekseilla ja sillä tulivuoressa käytävällä taistelulla.

Puhut asiaa. Eikä Capcomilta kannata tälläkään kertaa odottaa yhtään vähempää kuin mitä viitosessa nähtiin uutisoinnin ja historian perusteella. Ainoa lohtu on vain se, että nyt kun kaiken tähänastisen laskeen yhteen, ei taida olla enää mitään jäljellä mitä oikeasti voisi enää mokata. Täytyy vain ottaa kaikki irti peruuttamattoman syöksykierteen huumaavasta vauhdista ja nauttia sen verran kuin vain inhimillisesti voi.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Mutta erittäin varuksella sillä ei tohdi unohtaa, että miten capcom raiskasi re vitosen co-op pelleilyllä...

Taitaapi olla vähän makuasia. Meinaan ainakin mun mielestä RE5 on ollut yksi tämän sukupolven parhaista co-op-kokemuksista. Todella viihdyttävä kaverin kanssa.

Mutta se taas kerran on erillinen kysymys, että miten "kauhulle" käy kun co-op tuodaan mukaan... Eihän RE5 tietysti kauhussa pääse vanhojen pelien tasolle. RE6:ssa ollaan varmaan jo sitten ihan "50% CoD - 50% RE" lukemissa. Suojan takana kyykitään ja ammutaan vihuja.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Taitaapi olla vähän makuasia. Meinaan ainakin mun mielestä RE5 on ollut yksi tämän sukupolven parhaista co-op-kokemuksista. Todella viihdyttävä kaverin kanssa.

Mutta se taas kerran on erillinen kysymys, että miten "kauhulle" käy kun co-op tuodaan mukaan... Eihän RE5 tietysti kauhussa pääse vanhojen pelien tasolle. RE6:ssa ollaan varmaan jo sitten ihan "50% CoD - 50% RE" lukemissa. Suojan takana kyykitään ja ammutaan vihuja.

Tuo cooppimaisuus ei itsessään häiritse, mutta kun koko pelin rakenne, alueista, paikoista ja bosseista näki selvästi, että koko peli on rakennettu tuota cooppia varten jolloin yksinpelaaminen on tylsää pakkopullaa aivottomalla tekoälykaverilla.

Kutosesta sen verran, että voi olla sekin mahdollista että ...

<spoileria RE5:n lopusta>
wesker tuodaan takaisin naurettavassa kybermuodossa ja huutelee pitkin peliä: CHRIIS CHRIIS chriiiiss you will deaD!!

Eihän tuo mikään suuri yllätys olisi, sillä Eihän wesker kuollut melkeimpä mihinkään re vitosessa: Wesku sai yliannoksen omaa viirustaan, mutta ei pahemmin vaikuttanut mitenkään, putosi kymmenien metrien korkeudesta tulivuoreen, mutta ei saanut siitäkään edes naarmua, Kun weskerin uroboros muotoa vastaan taistellaan, niin uroboroksen heikko kohta, valkoinen pallo tuhotaan puukolla, mutta tämäkään ei vaikuttanut weskeriin mitenkään, vaan koko tilanne katkaa weskerin pudetessa klaavaan. Sitten päästään jymykohtaan, eli siihen kun wesker oli ollut klaavan alla jonkin aikaa mutta aika terveen vihaisena tuo sieltä ne lonkerot heitti kopteriin ja nyt tarkkana: kun chris ja sheva ampuvat Weskeriä singoilla, niin tarkasti katsottuna ne singon panokset eivät lävistä weskua, vaan lentävät ohi taakse nostaen klaavaa tämän päälle.

Noihin edellä mainnittuihin seikkoihin nojaten on aika epävarmaa, että Wesker aikuisten oikeasti kuoli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Tuo cooppimaisuus ei itsessään häiritse, mutta kun koko pelin rakenne, alueista, paikoista ja bosseista näki selvästi, että koko peli on rakennettu tuota cooppia varten jolloin yksinpelaaminen on tylsää pakkopullaa aivottomalla tekoälykaverilla.

Ihan hyvä pointti. Se nimittäin on mielestäni totta, että RE5 on erinomainen co-op-peli, mutta ei loista yksinpelinä. Mutta kyllä se mielestäni helposti 8/10 peli on.

Itse olen vähän ihmetellyt miten jokaiseen peliin halutaan nykyään co-op. Moni ei aina ajattele että sillä voi olla suuriakin vaikutuksia sitten kenttä/pelisuunnitteluun kun kaikki pitää miettiä kahden tyypin (tai jopa enemmän) kautta. Pelottaa aidosti että kohta jossain Bioshockissa tai Dead Spacessä on co-op - vaikka "kauhu" toimii yleensä paremmin yhden pelaajan kautta.

Mutta minkäs tässä tekee kun trendit ovat mitä ovat.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

On kyllä sääli jos perinteistä Resident Evil 1-3 -meininkiä ei enää tuoteta. Muistan elävästi joskus 1996 tai 1997 kun Ressu 1 tuli ja yllätti positiivisesti. Odottelin Ressu kakkosta kuin kuuta nousevaa ja tahkosin sen ainakin 10 kertaa läpi. Nelonen vaikutti jo jotenkin laimealta ja vitosta en jaksanut kuin demon verran. Tämä uusi Operation Raccoon City palautti kivasti vuoden -98 muistot, mutta pelinä se ei ole läheskään originaalien Ressujen tasoa. Kutosen traileri lupaili kuitenkin ihan siistiä mättöä, joten odottelen kyllä sitä innoissani.

Ei oo varmaan soveliasta jakaa linkkejä, mutta tuolta ORC:n voi voittaa omaksi. Sama se kun kerran joku jakaa kamaa, ni on levittää spämmiä josta joku voi hyötyä.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Resident Evil... Resi2, Ensimmäinen pelaavani Resi 13v penskana.
Voisin sanoa sen olevan paras koko sarjasta. Kolmonen erittäin hyvä myös. Nykyään niiden pelien ohjattavuus olisi varmasti jotain aivan hirveen kankeeta.
Siksi 4:nen oli ihan mukava uutuus selän takaa kuvattuna, eikä hämmentänyt sen enempää pelattavuuttakaan lyhyen totuttelun jälkeen. Viides Resi ei edes jäänyt mieleen, enkä mitään saanut irti.

Resipeleistä tykästävänä on noloa tunnustaa, etten ole ykköstä pelannut (vielä). Ainoastaan nähnyt läpipeluuta ja sen semmoista, sekä tarina erittäin tuttu.
Eli jos ei ns. tärkeämpää pelattavaa ja saisi isomman kovarin vaihdettua joskus, niin kyllä se tulee hankittua ja pelattua ilman muuta.

Resi6:sta voisin silti kokeilla ehkä uteliaisuuttani. Kauheasti en saisi siitäkään irti vitosen tavoin, jos en ala vihdoin ja viimein tutustua kunnolla nettimoninpelien ihmeelliseen maailmaan. (Viimeksi ensimmäistä kertaa moninpelissä AC: Brotherhoodissa ja Revahhlationsissa)
RE:resident evil operation raccoon cityn skippasin muuten kokonaan ja aion pitää sen skipattuna omalla kohdallani. Saa nähdä vielä miten kutosen kohdalla.

Puzzleja 6:sta tuskin löytyy, ainakaan mitään ihmeellisiä. Suoraviivaista toimintaa, örkkejä tulloo päälle, ammutaan ammuksilla missä riittää kuteja, edetään vieläkin putkimaisempaa paikkaa eteenpäin. Meneeköhän noin se noin tylysti.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Alkuperäiset ressat kunniaan. Muistan vieläkin kuinka penskana tuli tykitettyä ekaa ja kolmatta ressaa jööti housussa. Ressa 4 oli ihan hyvä uudistus IMO, siinä kaikki toimi loistavasti. Sitten taas ressa 5... Oli muuten aikamoista tuubaa enkä kovin pitkälle jaksanut tykittää kunnes myin pelin. Näin jälkeenpäin taas mietin olisikohan se ollut parempi sohva cooppina? Noh, uudelta ressalta nyt toivoisin kauhua+ ressa 4:n toimintaa hyvässä suhteessa, mutta traileri ei kauheasti vakuuttanut. Noh, katsotaan katsotaan.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Olen tässä etsiskellyt tietoa jonkinlaisesta Collectors Editionista (jotain muuta kuin se tonnin nahkatakkiversio :D) ja nyt tuli jotain vastaan.

Resident Evil 6 Collectors Edition - PS3 - Pelit - CDON.COM

Hinta on korkea, mutta liekö kuitenkaan lopullinen hinta. Nyt, kun tuo versio vielä alkaisi näkyä muuallakin, jos saisi halvemmalla vaikkapa Amazonista.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Noh, itsekkin olen sillä kannalla että Capcom voisi miettiä kahdesti ennenkuin alkaa tekemään Resident of Duty pelejään. Voisivat suuntautua enemmän kauhuun. (Nykyään tuntuu että ainoat kunnon kauhupelit tulevat Frictional Gamessiltä)
Mutta mutta: RE5 oli loistavaa hupia kaverin kanssa, varsinkin Mercenaries spedeilyt, siihen upposi todella monia tunteja.
Itse ostan kutosen, CO-op käy, mutta olisi kiva että ,jos haluaa pelata yksin niin voisi valita että pelaako botin kanssa vai ei. Olisi hieno lisä.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Itse en ole edes RE4 aiempia pelejä pelannut. Aloitin suoraan nelosesta ja peli on edelleen mun top1 peli. Tahkosin pelin useamman kerran läpi putkeen. Joten mulla ei ole vertailukohtaa noihin vanhempiin peleihin mutta kyllä mun mielestä RE4:ssa on poikkeuksellisen hieno ja kuumottava tunnelma sekä musiikki ja äänimaailma on napakymppi. Moni valittaa että nelonen ei ole yhtään pelottava mutta kyllä mulla ainakin pelotti ja puistatti monet kohtaukset. Toimintaa oli sopivasti, kentissä on paljon vaihtelua ja peli etenee vuoristoradan tavoin eteenpäin eikä hellitä oikeastaan missään kohtaan. Ei mun mielestä todellakaan mikän perus-action peli.

RE5 olikin sitten suuri pettymys. Periaatteessa nelosen toistoa, ympäristöt vaan erit ja toi co-op peli pilasi kyllä kokemuksen. Miksei voi tehdä niin että sais valita haluaako pelata yksin vai partnerin kanssa? Ei mulla ainakaan huvita pelata jonkun tietokoneen kanssa tällaista peliä, RE5:ssa Sheva oli sitä paitsi enimmäkseen tiellä kun yrität tähdätä aseella. Kaikki boss fightit oli myös todella tylsiä vitosessa ja niitä oli liikaa ja pari niistä oli ihan liian pitkiä.

Kutosta odotan kyllä mutta jos yksinpeluu ilman tietokoneen kanssa pelaamista ei onnistu kutosessa niin jää varmaan hankkimatta.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Itse en ole edes RE4 aiempia pelejä pelannut. Aloitin suoraan nelosesta ja peli on edelleen mun top1 peli. Tahkosin pelin useamman kerran läpi putkeen. Joten mulla ei ole vertailukohtaa noihin vanhempiin peleihin mutta kyllä mun mielestä RE4:ssa on poikkeuksellisen hieno ja kuumottava tunnelma sekä musiikki ja äänimaailma on napakymppi. Moni valittaa että nelonen ei ole yhtään pelottava mutta kyllä mulla ainakin pelotti ja puistatti monet kohtaukset. Toimintaa oli sopivasti, kentissä on paljon vaihtelua ja peli etenee vuoristoradan tavoin eteenpäin eikä hellitä oikeastaan missään kohtaan. Ei mun mielestä todellakaan mikän perus-action peli.

RE5 olikin sitten suuri pettymys. Periaatteessa nelosen toistoa, ympäristöt vaan erit ja toi co-op peli pilasi kyllä kokemuksen. Miksei voi tehdä niin että sais valita haluaako pelata yksin vai partnerin kanssa? Ei mulla ainakaan huvita pelata jonkun tietokoneen kanssa tällaista peliä, RE5:ssa Sheva oli sitä paitsi enimmäkseen tiellä kun yrität tähdätä aseella. Kaikki boss fightit oli myös todella tylsiä vitosessa ja niitä oli liikaa ja pari niistä oli ihan liian pitkiä.

Kutosta odotan kyllä mutta jos yksinpeluu ilman tietokoneen kanssa pelaamista ei onnistu kutosessa niin jää varmaan hankkimatta.

Aika samanlaiset tuntemukset itsellänikin, sillä olen valehtelematta pelannut residen evil 4:en 28 kertaa läpi gamecubella ja 7 kertaa wiilla. Kertonee paljon pelin monipuolisuudeta ja hauskuudesta. Re 5:en olen pelannut vain viidesti läpi ja ei ole aikomustakaan ottaa uusiksi.

Sitten taas itse re kutosesta: Katsoin huvin vuoksi uusia gameplay videoita ja kaikkiia ennakkoluuloja vasten peli näyttää jossain määrin taas vielä mielenkiintoisemmalta kuin ennen.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Pelikuvaa:
[video=youtube;0m8jdRTRRO8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0m8jdRTRRO8[/video]

[video=youtube;uqjWqbRXKgE]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uqjWqbRXKgE[/video]
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Ehkä nykyiset Ressat ei osaltaan siksikään enää niin paljon housupyykkiä aiheuta, että suurimalle osalle pelaajistakin on ikääkin karttunut tässä ajan saatossa? :rolleyes:

Itse en nassikkana uskaltanut yksin edes RE 1-3:a pelata, olen kyllä nähnyt kaikki läpipelattavan. :D Zero on tullut myöhemmällä iällä tahkottua itse. RE4 on edelleen mulle yks parhaista peleistä ikinä millään alustalla, pelattu läpi Cubella, PC:llä ja Wiillä yhteensä n. 5 kertaa ja edelleenkin tuntuu tuoreelta. RE5 oli selkeästi heikompi esitys, mutta törkeän siistin näköinen ja etenkin co-oppina aivan pelattava tapaus. Itse en semmosta ultimate-kauhua nimenomaan näiltä edes hae, vaan mahtavaa, paikoitellen hieman painostavaa tunnelmaa.

Komeilta näyttää nuo gameplay-videot Kutosesta, ja varmasti hyvä peli sieltä onkin tulossa. Pelkästään jo siksi että Leon on mukana ja lisäksi niin paljon legendaarisia hahmoja. Yksi loppuvuoden odotetuimpia itselleni.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Itselläni ei ole kenties ihan älyttömät odotukset pelin suhteen, mutta odotan kuitenkin mukavempaa kokemusta kuin RE5 oli. Pidin kyllä siitäkin pelistä paljon, en yhtä paljon kuin 4 osasta mutta kuitenkin. Tosi mukavaa pelattavaa kaverin kanssa. Jokin aika sitten tuli pelattua originaali RE2 läpi ja kyllä se taitaa vain olla että aika kultaa muistoja. Ihan mukavaa pelattavaa mutta ei kyllä enää jaksaisi jos tekisivät RE7 joka on paljon enemmän originaali kolmikon mukainen. Fixattu kamera, tankki ohjaus, hidas tempoinen toiminta. Se ei vain yksinkertaisesti toimi nykyaikana. Toivotaan vain että mikäli Ressu sarja jatkaa olemassa oloaan niin pitemminkin vain pyrkivät parantamaan kontrolleja, kameraa ja yleistä sujuvuutta.

Itseäni 5 osassa eniten kyrsi inventaarion pienuus, 9paikkaa no periaatteessa järkevää toisaalta tyhmää, miksi luotiliivit ja viiltoliivit veivät paikan inventaariosta vaikka hahmo pukee nämä ylleen? Olisin ennemmin odottanut RE2 tyyliin että saa pari lisäpaikkaa inventaarioon eikä päinvastoin. Periaatteessa myöskin itseä häiritsi..no kaikissa RE peleissä ongelmana ja peleissä yleensä realismin puute inventaariossa. Kyllähän sitä pystyy useampaa asetta kantamaan mukana mutta, esim pistooli kotelossa pistooli menee, ei ongelmaa, vaikka parikin jos on vaikka reisikotelo ja vyötärökotelo erikseen. Etc. etc. NIIN! Ne ammukset, miksi tuli 2sessa ja siitä eteenpäin että esim, pistoolin patruunat eivät ole enää lippaissa vaan ammuslaatikoissa? Olisi mukava saada tämä Outbreak tyylinen lataustapa takaisin, piti pitää sitä varalipasta täynnä, muuten yksi luoti kerrallaan ladata. En muista oliko kaikissa aseissa tällätavalla.

Joskus toivon että koska selviytymiskauhu kyseessä, olisi "mukavaa" kun aseesta olisi luodit loppu ja hahmosi alkaa kaivelemaan rintataskustaan pari haulikon patruunaa kaksipiippuiseensa niin hahmo onkin kiihdyksissä ja pudottaa lattialle toisen tai jotain tälläistä.

Tälläistä tällä kertaa, ajatus katkeilee kun tutkin samalla lisätietoja RE6sesta, itseäni ainakin kiinnostaa kyllä kovasti myös nettipeli ominaisuudet mitä ovat suunnitelleet. Toisaalta myöskin pelottavat. Kaverin kanssa pelaan kyllä kotisohvalta kampanjat läpi. Netissä sitten mercenaries sun muut moodit voisin koittaa. Hieman huonot kokemukset jäi nimittäin RE5 nettipelaamisesta tuntemattomien kanssa.
 
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Onkohan tässä pelissä mukana Move-tuki? En ainakaan löytänyt nopealla haulla mistään mainintaa. Muutoin en edes kiinnittäisi huomiota, mutta RE5-Gold on ainut peli minkä pelasin mielummin movella kuin padilla.
Taitaa mennä ennakkotilaukseen joka tapauksessa, täyttää peli odotukset tai ei. Eikä minulla ole pahemmin historian mukanaantuomia korkeita odotusarvoja (tai pettymyksen odottamista). Pelasin Re5 ja peli oli ylipitkää boss-tappelua lukuunottamatta mielestäni ihan kelpo. Latasin PSN:stä aikoinaan myös RE4 HD:n, mutta päinvastoin kuin yleinen konsensus siitä, että on pelisarjan paras peli koin pelin parin tunnin pelaamisen jälkeen suoraan sanottuna tylsältä ja kaikkea muuta kuin jännittävänä tai pelottavana. Minusta tuntui, että aika on ajanut pahasti ohi pelistä. Lisäksi se, että asetta tähdättiin vasemmalla tatilla eikä sitä tainnut saada muutetuksi mistään pisti pelin jäähylle toistaiseksi ainakin.
 
Ylös Bottom