Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 6 [PS3/X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

Joskus toivon että koska selviytymiskauhu kyseessä, olisi "mukavaa" kun aseesta olisi luodit loppu ja hahmosi alkaa kaivelemaan rintataskustaan pari haulikon patruunaa kaksipiippuiseensa niin hahmo onkin kiihdyksissä ja pudottaa lattialle toisen tai jotain tälläistä.

Tavallaan sitähän vanhat RE-pelit olivat, eli vaikka patruunat eivät tippuneet niin niitä oli aika rajallinen määrä ja samalla zombeja oli vähemmän. Kauhu ei tullut siitä että zombeja on miljoona, vaan enemmän siitä että on vähän pateja, ahdas tila, musa & äänet, savetus hankalampaa, yms. Mutta kyllähän esim. Dead Space -sarja on todistanut, että räiskinnän ja kauhun voi onnistuneesti yhdistää.

Ehkä se välillä tökkii, että aivan kaikki pitää nykyään olla sellaista CoD-peleihin liippaavaa action-mäiskettä. Onko se sitten sama hyökkääkö sieltä 10 erikoissolttua, 10 talibania vai 10 zombia jos perusidea säilyy samana (olet suojan takana räiskimässä)? Kauhupelien pitäisi erottua joukosta - näin on aina ollut (samoin kuin leffoissa). Mutta nykypäivän pelibisneksessä ei taida olla enää tilaa "erikoistumiseen".

Onkohan tässä pelissä mukana Move-tuki?

En ole ainakaan mistään lukenut että olisi. Mutta ainahan se voidaan peliin tietysti lisätä myöhemminkin (ei tosin ideaali ratkaisu välttämättä).

Tosiaan tuosta Move tuesta, RE5 sai sen vasta kulta versiossa. Wanhan mallin omistaja (normi versio) ei saanut edes päivityksellä toimimaan movea, syynä jotkut ongelmat mitä ei voinut patchilla korjata että saataisiin move tuki (RAHASTUS minusta oli se suurin ongelma, en tosin ole ohjelmoija niin en voi sanoa tätä varmaksi syyksi) Epäilen siis että tässäkin tehdään tämä "osta megahyper platina versio, siinä on Move tuki jota ei voi ladata päivityksenä vanhaan vaan pakko ostaa tämä. <--- insert troll face with dollar signs in eyes here"
Olisi kyllä kiva jos olisi se Move tuki, ainakin kun yksin pelaa.

Sen verran voi kerrankin sanoa Capcomin hyväksi että vissiin oikeastikkin kuuntelevat faneja. Kameraan tulossa muutoksia (toivon mukaan, ainakin pelkästään pelivideoiden perusteella hieman hankalaa nähdä sivulle ja tähtääminen kans näyttää "kankealle") ja frame tearingiin luvassa korjailua. Se oli jopa niin selvästi nähtävissä että MINÄKIN sen näin. Meinaan että minä en tahdo edes huomata niitä yleensä peleissä. Tai jos huomaan niin se ei häiritse. Mutta demossa ollut kyllä aivan selvästi esillä että häiritsee kieltämättä. Saa nähdä mitä muuta korjailevat.

Noniin tulinpas tänne päivittämään näkökantaani peliin, kun kerta pääsin demoa testaamaan. Elikkäs, tässä demossa ei ole kameraa korjattu eikä sitä screentearingia. Joten, pahin ongelma Leonin kampanjassa oli pakko hidastukset. Pakotetaan kävelemään joissain kohdissa etc. Hieman oudot syyt miksei jostain eteenpäin pääse kulkemaan "voi ei kaatunut tuoli!" ja kamera, välillä luulin että pelissä saa näkymään FPS kuvakulman kun meni tarpeeksi lähelle seinää. Tämä voisi muuten auttaa peliä jos olisi vaihtoehtona tälläinen, kuten 3DSsän Revelations Ressussa oli. Chrissillä enimmäkseen ongelma siinä kuvakulmassa ja Jakella myös. Kamera siis suurin ongelma sekä jossain määrin eri komennot. Esimerkiksi Chrissin kampanjassa kun mököt käyttävät aseita ja seinän taa suojaan pitäisi päästä = Tähtää ensin aseella sitten paina A (X PS#) kun olet seinän/vastaavan takana. Jos et ensin tähtää vaan painat vain A niin hahmosi hyppää (mikäli matala suoja) suojan päälle.

Humm. Mitenhän sitä osaisi sanoa? Kontrollit ovat muuttuneet jossain määrin 5 osaan verrattuna. Edelleen häiritsee se että oma hahmo vie tähdättäessa ruudusta 1/4 osan eli jos hahmosi oikean olan yli katsotaan ja tähtäät, et näe mitään mitä vasemmalla tapahtuu. Ratkaisu, siirretään sitä kameraa vähän eri kohtaan (näin tämä vissiin on ratkaistukkin uudessa demossa mitä olen netissä nähnyt. Näyttää heti paremmalta) Melee oli itsellä ainakin hieman hakusessa enkä counter iskuja onnistunut tekemään yhtään. (Harjoituksen puutetta koska tässä demossa ei mitään muuta tutoriaalia ole kuin latauskohdissa lukee vain kontrollit) Tuntuu oudolta kun on puukko kädessä, painat melee nappia RT (R2 ehkä PS3) niin ei käytäkkään puukkoa vaan potkaisee, käyttääksesi puukkoa paina LT jonka jälkeen "ammut" kuin normaalisti aseella (helvetin tyhmää minusta) voi tietysti olla että combon tehdessä käyttää puukkoa mukana melee lyönneissä.
Itselläni oli myös hakusessa tämä uusi dodge toiminto. Paina liikkumis tattia johonkin suuntaan + LT + A eli kolmea asiaa yhtäaikaa. Hyppää sivuun tai taakse tai jotain ja jos jätät liipaisimen pohjaan (LT) niin hahmo jää maahan selälleen ja siitä pystyy ampumaan. En kyllä ymmärtänyt käyttääkö tällä dodgella sitä counter iskua vai onko sille jokin oma nappisarjansa.

Katsotaan nyt mitä se uudempi demo sitten sisällään pitää (käsittääkseni pitäisi ensikuussa PS3lle ainakin tulla tämä uudempi demo, mahdollisesti myös päivittävät boxi version jossa on näitä korjauksia tehty)
Tällä hetkellä demon perusteella antaisin pelille 6 ja puoli arvosanaksi (yksinpeli) ja jos kaverin kanssa olisi voinut kokeilla niin hyvin äkkiä olisi voinut tulla piste tai kaksi lisää. Eli peli on pelattava mutta parempaakin löytyy 6 ei siis ole täysi paska minun kirjoissani. Korjauksien jälkeen saa nähdä miten minun silmissäni arvo nousee.

Ens tiistaina (18.9) pitäis olla ilmeisesti demo saatavilla xbox live:n kautta. Eli ensi viikolla sit on varmaan viisaampi ostaako peliä vai ei kun pääsee vähän testaamaan. Jos pääsee mistä pitikin kysyä (sori jos tyhmä kysymys) että:

mites toi live-homma toimii kun oon varsin tuore tapaus konsolin kanssa eli tuleeko suomeen heti tiistaina myös demo saataville jos Capcom sitä lupaa? Olen ymmärtänyt että esim. jenkeissä on mm. Marketplace pelivalimoima paljon laajempi kuin suomessa. Että ilmeisesti hieman maakohtainen on toi live:n tarjonta eli tuleeko demot samaan aikaan kaikkialle vai voiko olla viivettä tai niin että ei tule johonkin maailman kolkkaan ollenkaan...?

[video=youtube;32uUNUypjYs]http://www.youtube.com/watch?v=32uUNUypjYs[/video]

:D

Resident Evil 6 [PS3/X360 Hype]

... ilmeisesti hieman maakohtainen on toi live:n tarjonta eli tuleeko demot samaan aikaan kaikkialle vai voiko olla viivettä tai niin että ei tule johonkin maailman kolkkaan ollenkaan...?
Käytännössä kaikki matsku tulee samaan aikaan myös Suomeen. Ainoa selkeämmin erottava tekijä on Live-kultajäsenyys tai sen puute. Demot ovat ensimmäisen viikon ajan vain kultajäsenille, eli Silver-tilillä demon voi ladata vasta parin viikon päästä tiistaina.

Peli on jo ennakkotilauksessa, mutta demoa on silti kyllä pakko iltasella koittaa. Ainut mikä jo ennakkoon masentaa on tuo split screenin toteutus. Ei vaan voi ymmärtää miksi ei voi olla koko ruutu hyötykäytössä, tässä näyttää olevan sama tyyli kun RE 5 split screenissä, ne mustat palkit... :confused:

Ugh ressu 5 on paras coop peli mitä viimevuosina on ilmestynyt joten odotukset on aika korkealla tämän suhteen. Varsinkin nyt kun pituutta on enemmän ja mielenkiintoisemman näköiset alueet ja hahmot. demo kokeiluun nyht!

Juu kyllähän ne japanin pojjaat oli korjailleet peliään. Ilmeisesti korjailevat vieläkin pikku bugeja, mitään isompaa ei hyppinyt yhtäkkiä silmille. No ainoastaan ilmapallojen mystinen katoaminen kun tarpeeksi lähelle meni. Tietyssä kulmassa ei näkynyt palloja. Ellei sitten ollut sellanen juttu että "näkyy läpi" oma hahmo tai jotain. Outoa silti. Kontrollit vaativat totuttelua RE5 verrattuna. Edelleen hakusessa counter iskut sekä quick shottien tekeminen peräkkäin. Peli on ERITTÄIN pimee. Itselläni kun ei ole mahdollisuutta pelata pilkkopimeässä huoneessa niin näin päiväsaikaan oli erittäin tuskaista koittaa pinnistellä näkönsä kanssa, että missä se zombi raahustaa. En tiedä että ovatko ottaneet pois sen "taskulamppu naaman alla" zombi efektin. Muutaman kerran säikähdin kun ei oikeesti yhtään mitään nähnyt ja jostain vain zombi puski päälle. En myöskään ymmärrä mihin ovat taskulampun/pää lampun pistäneet Leonin kampanjasta. Ei oikeasti mitään tahtonut nähdä.

Melee tuntuu tosiaan aika ylivoimaiselta, mutta hieman hankala välillä sijoittaa omaa hahmoa tarpeeksi lähelle että osuisi. Tosin eihän tuota vaikeustasoa voi säätää tässä demossa että voi olla joku easy vaikeustaso päällä. 3 iskua peräkkäin ja 90% varmuudella zombi pysyy kuolleena. Pidin myös variaatioista lopetusliikkeissä. Tekoälyttömyyden ohjaama kaveri on edelleen tekoälytön. Hoitaa työnsä jossain määrin mutta kyllä tuli itselläni Sheva tilanne, Leonin kampanjassa se toinen hahmo ampui "lävitseni" zombia. Eihän ne luodit lävitseni menneet. Kaverin kanssa en ole kokeillut, sillä tämä demo kuitenkin tuki netin kautta pelaamista kaverin kanssa. Split sreenia en saanut ainakaan itse toimimaan.

Tilauksessa ollut jo pitempään ja kyllähän tämä saa minun hyllyäni tulla koristamaan. Pelattavaa varmasti riittää ja jos peliseuraa kaipaatte lisätkää MattiRoman PSN kautta kaveriksi :) Headsettini on peiska, että voi olla että puhumaan en ala. Odottelen Sonyn Pulse headsettia saapuvaksi. Toivottavasti ehtisi pukinkonttiin :D

Demo tuli pelattua läpi ja mitäköhän tuosta tuumaisi? Toisaalta vaikutti ihan kelpo meiningiltä, mutta toisaalta tuntui, että oli liiaksikin räiskintää. Leonin osuus oli hieman rauhallisempi ja kaksi muuta aseet laulaen läpi. Peli on tosiaan ärsyttävänkin pimeä ja ympäristö ahdas, välillä katosi suuntavaisto kokonaan. Ärsytystä herätti myös hidas lippaan vaihto ja millä hiivatin Iphonella kaveri oikein elvytti? Joka tapauksessa en nyt pettynytkään, menee kyllä hankintaan tämä peli, ihan mukaansa tempaisevaa oli kuitenkin.

Kaverin kanssa tuli kokeiltua ja meininki muuttui sellaista OK:sta MAHTAVAKSI. Omasta mielestäni ainakin. Myöskin kun näin syyspimeällä itse pelailin niin sitä jopa näkikin jotain. Mutta edelleen kaipaisin sitä taskulamppua tai jotain käytettäväksi. (Mihin ne korvan takana olevat lamput Leonin kampanjassa oikein katosivat?)
Se elvytys laite näyttää minusta ihan joltain pastilli rasialta josta pistää kaverin suuhun pastillin ja kas! Taas mennään. RE5ssa sentään pisti adrenaliinia sydämeen. Pidän kyllä kovasti kokemuksestani kaverin kanssa. Odotan innolla päästä kokeilemaan Mercenaries pelimuotoa jopa 6lla pelaajalla. Ei muutakuin kaveripyyntöjä kasaamaan :D. Pitäisi tosin se headset saada.

Joo masentaa kyl jos Resident Evil 5:sen tapaan tämäkin on enemmän co-op peli ja kaverin kanssa hauskaa pelata. Itse oon enemmän yksinpelimiehiä, miks ei voi olla vaihtoehtoa mistä valita joko/tai. Noh, demon kokeilu menee itsellä viikon päähän, ei jaksa tota Gold-jäsenyyttä yhden demon takia hankkia kun ei sillä muuten oikein ole mitään käyttöä.

Ykinpelinäkin tämä menee mutta menettää kyllä tiettyä hohtoa. Tekoäly kun ei edelleenkään oikein loista. Jossain määrin parempi kuin 5 osassa. Mutta tosiaan, koko ajan se kaveri hiimailee mukana. Välillä tietysti tulee näitä tilanteita että menee jokin silta rikki, toinen jää toiselle puolelle ja toinen jatkaa toista kautta. Mutta suurinosa ajasta ollaan pakotetusti kaverin kanssa. Olisi kenties ollut mukavaa saada tähän sellainen MP kokemus mitä näissä Outbreak sarjan peleissä oli. Yhteistyöstä hyötyi mutta pystyi kyllä omilleteilleenkin lähtemään. Saa nyt nähdä että mitä peli loppusissaan sisällään tulee pitämään. Jos on hyvin rytmitetty eikä liikaa QTE kohtauksia niin uskoisin että antaisin arvosanaksi 7 tai jopa 8. Yksinpelille siis. Saa nähdä :D Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pakko oli tulla sanomaan vielä sen verran multiplayer pelistä. Itse pidän siitä että jos menee jonkun randomin kanssa peliin ja toinen häipyykin pelistä, niin itse pystyy jatkamaan peliä. Muistaakseni RE5 jos toinen ykskaks häipyi niin myös peli loppui siihen. Ei sillä että itse total randomien kanssa edes mielelläni pelaan. Hyvin usein käynyt niin että jättävät hommat kesken tai ihan eri tavoitteet on olleet. Itse kun pyrin joissain peleissä tutkimaan paikat kaiken mualiman salaisuuksien varalta. Jotkut ei muuta tee kuin juoksee läpi. Itse koitan nyt sitten lähinnä tuon RE6 vetää kihlattuni kanssa jaetulla ruudulla. Tai sitten kaverin kans netin välityksellä, plussaa ainakin se että iso ruutu :D. Mutta sitten kun on itse pääpeli tullut tahkottua niin kyllä sitä varmaan tulee nettipeliin syvennettyä ainakin jonkin verran.

Tänään pääsin itsekin testaamaan tätä ja tämän demon perusteella ei tule todennäköisesti peliä hankittua. En nyt mitään mullistavaa edes odottanut mutta olihan tää suuren luokan pettymys. Leonin kampanja oli ainoa josta jäi fiilis että olis ollut kiva vähän jatkaa eteenpäin, Chrisin ja Jaken demoa en jaksanut pelata edes loppuun, oli sen verta puuduttavaa menoa. Chrisin demo oli pahempaa Gears Of War toimintaa kun RE5, aivan kauheeta sotkua ja jotenkin noi grafiikatkin oli mun mielestä aika ankeat.Se El Gigante kopiokin oli aika tylsää tykitystä.

Leonin kampanjankin pilas puoliksi yllättäen toi partneri, miks ihmeessä ei ole yksinpelistä vaan yksikertaisesti poistettu toi partneri. Ainakin ton demon olis pärjännyt ihan hyvin yksinkin, suurin let down oli kun ekat zombiet tuli ja rauhassa tähtäsin tarkkaa head shotia ja just ennen ampumista kaveri pistää sieltä takaa hirveen sarjan luoteja mun tähtäämään zombiin. Se oli MUN ZOMBIE!!! Hahhah :) Teki mieli puukottaa partneri toispuoleiseen mutta ikävä kyllä ei pystynyt.

Tähtäys on todellakin hieman outo, tuntuu että lazerpiste on liian oikealla, koko ajan olin tähtäämässä ihan pieleen. Jos ton Leonin kampanjan sais yksinpelinä kiitos, sit menis ostoon.

Olipahan yllätys kun VPD:ltä elokuussa tilattu peli lojui kotiintullessa kämpän lattialla. Tiistaina tuli ilmoitus postituksesta. Pelaaminen saa kuitenkin odottaa ensi viikkoon kunnes kaveri saa oman kappaleensa, eikä mulla muutenkaan mikään päivän päälle hoppu tuon kanssa ollut mutta VPD:n pisteet mun kirjoissa nousivat jälleen pykälän ylöspäin.

kunnes kaveri saa oman kappaleensa

Tiedä sitten onko online hanat edes vielä avattu tähän peliin. En kerinnyt vielä testaamaan coopilla, mitä nyt leaderboards ainakin ilmoitti jo n. 40 nimeä sieltä löytyvän. Mahtavaa menoa kyllä muuten oli peli. Pitää koittaa hakee randomien kanssa peliseuraa. Mutta tosiaan niin kaverin kaa sit viimestään tositoimiin ensiviikolla :cool:.

No höh, itse en saa varmaan vasta ku maanantaina pelin, perjantaina verkkokaupasta ilmoitus että postitettu. Noh eipä tuo hengen hätä kyllä ole kun borderlands 2 tulee PCllä tahkottua. Eikä sitä oikein ilman kaveria viitsi kenties pelailla. Jos tahtoo ihan järkevää seuraa sitten RE6seen niin lisätkää MattiRoman. Itselläni tosin on tapana kun ensimmäistä kertaa pelailee että tutkin kans kaikki paikat huolella (yleensä) että ehkä menee joskus jonkun hätähousun mielestä jähimiseksi :D randomien kanssa edes viitsi pelata, demossakin kokoajan vaan juoksulla läpi porukka vedättää. Jos speedrunia tekee niin sitten ymmärrän.

Ylös Bottom