Niin siis mikä se sinun pointtisi nyt sitten lopulta oli, kun ei ainakaan itselle selvinnyt?
Täytyy kysyä että mihin kaikkeen?

Ollaan parin sivun verran kierrelty ja kaarreltu välillä aika kauas Ressa ysistä
Se mitä tässä on eniten puitu ja kenties myös se pointti josta kysyt kietoutuu tähän lauseeseen:
"Tavallaan jopa ärsytti kuinka asiat mitä teet Gracen kampanjassa ei vaikuta Leonin kampanjaan eikä päinvastoin. Jos tapat Gracella Care Centerissä kokin, sen ison tallustavan örvelön tai laulavan naisen, kaikki tulee uudelleen vastaan Leonilla, miksi?"
Olin asiasta väärässä, sillä esimeriksi
Pelle osasi hyvin kertoa mitä kaikkea olin missannut, kuten:
"Kun pääset tutkimaan Leonilla niitä samoja paikkoja siellä sairaalassa niin peli kyllä muistaa mitkä viholliset olet Gracella tappanut ja mitkä on blisterheadeja. Tuossa vaiheessa voit vaan tappaa kaikki Leonilla ja sitten myöhemmin juosta Gracen kanssa vaan keräämässä veret talteen ja craftata kunnolla kamaa. Sä voit jopa napata vaikka sieltä pantrysta sen charmin mukaan Gracen kanssa joka ei edes tee sillä mitään."
Kuten olin myös väärässä että se iso blobi, laulava nainen ja kokki tulisivat aina vastaan Leonilla vaikka tappaisit ne Gracen osuudessa, tästä osasi hyvin kertoa esim
janneus, Murdoc ja DarkAges.
Tässä siis alkuperäinen viestini tähän ketjuun:
"Resident Evil ysin hahmojen liikkeiden painavuus alkaa mennä jo parodiahorisontin yli. Olisin toivonut että pelissä olisi vähän vaikeampi Grace kampanja jossa olisi päässyt enemmän hyödyntämään reittien optimointia ja huoneiden / käytävien ulkoa opettelua. Classic mode tuntui tyhjänpäiväiseltä kun ink ribboneita joutui käyttämään vain noin 5 koko pelin aikana. Resursseja kertyy muutenkin paljon enemmän kuin mitä niitä kuluu joten jopa insanity mode ei erityisemmin hetkauta.
Leonin parryt on ihan ylivoimaisia koska zombit jäävät miinukselle freimeissä. Tällöin esim Raccoon Cityssta käteen jää vain hidastempoinen toimintapeli jossa on älytön määrä ammuksia ja melko pieni määrä vihollisia. Tulee mieleen ajatus siitä että pelaisit Left 4 Dead:in kampanjaa ilman perus zombeja ja ainoat viholliset ovat silloin tällöin spawnaavat erikois-zombit. Tämä ainakin omasta mielestäni tuntuu olevan täysi väliinputoaja Resident Evil kakkosen ja nelosen välissä mitä pelimekaniikkaan ja pelin tiheyteen tulee.
Tavallaan jopa ärsytti kuinka asiat mitä teet Gracen kampanjassa ei vaikuta Leonin kampanjaan eikä päinvastoin. Jos tapat Gracella Care Centerissä kokin, sen ison tallustavan örvelön tai laulavan naisen, kaikki tulee uudelleen vastaan Leonilla, miksi?
Ja sitten lopussa peli ei edes mittaa pelaajan suoritusta muuta kuin ajallisesti. Ei rankingia, ei kuolemien laskuria, ei tallennusmääriä. Ei mitään metriikkaa joka antaisi pelaajalle syyn pelata paremmin.
Ehkä pelin kohdeyleisö on elokuvapelaajat eikä perinteiset selviytymiskauhun ranking-pelaajat. Taidankin tästä palata vanhempien Ressojen pariin ja jättää ysin niille jotka siitä nauttivat."
"Niin siis mikä se sinun pointtisi nyt sitten lopulta oli, kun ei ainakaan itselle selvinnyt?"
Näin ketjun Resident Evil ysistä ja postasin ajatukseni siitä kahden läpäisyn perusteella, ei minulla ollut sen kummempaa pointtia enkä odottanut kenenkään edes vastaavan viestiini

Olin pettynyt peliin verrattuna aikaisempiin osiin, se voidaan varmasti pointikseni laskea.
Muuten olen vain vastannut viesteihin ja on päädytty aika syville vesille

Tykkään kyllä keskustella peleistä, ei siinä mitään.
Niin kuin ensimmäisessä viestissäni sanoin:
Taidankin tästä palata vanhempien Ressojen pariin ja jättää ysin niille jotka siitä nauttivat.
Itse kokoajan olen puhunut juuri tuosta asiasta.
Ja joo, kyllä sinä vuorovaikutat sen Shevan kanssa. Ainoa vain, että se ei vuorovaikuta takaisin päin. Ainoastaan tuhlaa kaikki ammukset ja herbit.
Tässä RE9:ssä ei sentään ole tuota vuorovaikutusta. Hyvä niin.
Kyllä se vuorovaikuttaa takaisinkin päin

Nostaa sinut ylös jos joudut maahan, antaa ammuksia, kerää kultaa, healaa pelaajaa, potkaisee zombit pois pelaajan niskasta jos ne tarttuu kiinni sekä tekee kanssasi yhteisliikkeitä zombeja vastaan, hoitaa oman osuutensa yhteisistä puzzleista ja on äärimmäisen tärkeässä roolissa auttamaan pelaajaa Weskerin ensimmäisen muodon pomotaistelussa.