Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil: Umbrella Chronicles

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shmn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Jep, UC:n pointti on alusta lähtien ollut nimenomaan se että se on RE-pelien maisemiin sijoittuva "vanha kunnon valopyssyräiskintä", ei enempää, ei vähempää.

Tosiaan niistä peleistä kannattaa edes hieman ottaa selvää ennen hankkimista...

...jokohan sitä lähtis ajelemaan kotiinpäin :)
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Jaa, että pelissä on co-op? no sehän sitten viimeistään ratkaisi ostopäätöksen. Oli tosin muutenkin todella suuret aikeet hommata tästä eka RE "valopistooli" -peli, johtuen ihan siitä, että peli oikeastikkin liittyy tuohon sarjaan toisin, kuin noi survivorit.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Noin neljän tunnin perusteella olen erittäin tyytyväinen peliin. Toistaiseksi olen pelannut vain yksin, mutta jo se on mukavan viihteellistä, ja kaksinpeli ei voi olla huonompaa. Wiin co-op-tarjonta on ollut todella köyhää toistaiseksi, tässä vihdoin järkevää kimppapelattavaa. Grafiikka on nättiä, varsinkin valot ja varjot, zombit eivät valitettavasti ole ihan yhtä nautinnollisen rusahtelevia kuin RE:4:ssa, mutta päitä saa kuitenkin ammuttua irti useimmiten. Rikkoutuvaa tavaraa on ympäristöissä ihan mukavasti. Vaikeustaso on melko korkea, tosin en ole juurikaan valopyssypelejä pelannut. Aloitin pelin normalilla mutta turhauduin ja nyt mennään easyllä. Ilmeisesti jo avatut chapterit voi pelata myöhemmin haluamallaan vaikeustasolla, eli yksi läpipeluukerta millä tahansa vaikeustasolla riittää kaikkien tasojen täydelliseen avaamiseen. Hyvä homma, sillä co-opilla tuo normal lienee oikea vaikeustaso.

Niin ja lisäplussana peli oli vielä normaalia halvempi, 48 euroa gamelifessa.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Peli on ihan pätevä. Eli jos pitää ammuskelusta tai Resident Evilistä niin peliä voi suositella. Voisi tämä silti paljon parempikin olla. Jotenkin huomaa, ettei tätä ole ollut tekemässä ihan A-tiimi, vaikka peli monessa mielessä onkin hiouttu. Jotkut ratkaisut eivät vain ole niin hyviä ja graafinen anti vaihtelee hyvästä heikompaan. Mutta se mikä tässä pelissä on tärkeintä on hauskuus. Tätä on hauska ja mukava pelata. Minusta selkein huono puoli on se, että peli ei anna tarpeeksi palautetta osumista. Kyllä nyt peruszombilta saa selkeän reaktion kun ampuu esimerkiksi jalkaan, mutta lopareissa ei kovin helpolla huomaa mikä niihin tehoaa parhaiten.

Sisältöä UC:ssä on tämän tyyppiseksi peliksi paljon. Esimerkiksi moninpeli, tunetettavat aseet ja bonustehtävät. Pidän pelin rakenteesta. Eli pelissä on siis erikseen avattavia bonustehtäviä, jotka voi sitten pelata koska haluaa ja jotka ovat myös tärkeitä juonen kannalta. Juonihan tässä on hoidettu kivasti RE-faneja ajatellen, sillä varsinkin noissa sivutehtävissä käydään läpi paljon aukkoja sarjan vaiheilta. Harmi sinänsä, etten todellakaan ole RE-fani enkä pidä Resident Evileiden juonesta juurikaan. RE4 on mielestäni sarjan ainoa loistopeli ja siinäkin on heikko juoni. Kunnon RE-fanille tämä peli onkin pakko-ostos. Heille tämä on tehty.

Eli siis peli ei ole loistava, mutta se voi olla hyvä, jos pitää tämäntyyppisistä peleistä. Minulle tämä on mukava paluu vanhaan unohdettuun genreen, vaikken mikään suuri genren fani edes ole. RE-fani tästä pelistä eniten saa irti ja heille tämä voi ollakin erittäin hyvä. Valopistoolifanit saattavat myös pitää, mutta toisaalta ei tämä peli toimi aivan samalla tavalla kuin valopistoolipelit yleensä. UC on hidastempoisempi ja muutenkin enemmän RE:mäinen. Minusta ratkaisu kyllä toimii, mutta en ihmettelisi, jos se joillekin olisi huono juttu. Joka tapauksessa peli on hauskaa ja leppoisaa viihdettä. Varsinkin monipelinä. Ei paljoa tarvitse ajatella kunhan vain räiskii menemään.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Eilen meni eka osio läpi bonuksineen ja Mansionin eka. Vaikeustasona mulla on Normal ja mun mielestä se toimii muuten, mutta pientä epätasaisuutta siinä on. Ekan osion kolmas päämonsteri oli aivan tuskaa. Lopulta se meni aika iisisti läpi, mutta eihän se tosiaan vaadi kuin yhden onnistumisen. Suurin ongelma onkin juuri wiimoteen opettelu, sillä "tähtääminen" on paljon hitaampaa kuin valopyssyllä. Suurin miinus tulee kuitenkin hitaasta lataamisesta, mutta olenkin tottunut Time Crisis -tyyliseen salaman nopeaan latailuun. Jossain vaiheessa pääsee yli, ettei wiimote voita valopyssyä.

Zapper voisi muuttaa pelikokemusta paremmaksi, joten täytyy ostaa ensitilassa sellainen (ei taida olla vielä julkaistu). Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen. Peli ei ole tarkoitettukaan jokaista varten. Kuten Pyramidhead jo sanoikin, niin RE-fanille tämä on tietenkin parasta, oikein harmittaa, ettei aikaisemmat osat ole mulle tuttuja. Mä en myöskään ole RE-peleistä pitänyt ennen RE4:sta, joten kaikkea en saa siitä irti. Toinen kohderyhmä on valopyssypeleistä pitävät ja vaikka kokemus hieman erilainen onkin, niin hauskaa räiskimistä tämä kuitenkin pääosin on. Uudelleenpeluuarvoa löytyy ja uskoisin toisen läpipeluukerran olevan jopa parempi, sillä valopyssypelit ovat pitkälti muistipelejä ja vaikka tämä vaikuttaakin aika pitkältä sellaiselta, ensimmäisen läpäisyn kanssa en ole saanut vielä yhtään kokonaisarvosanaa A (S:stä puhumattakaan). Kokonaisarvosanojen korottelu ja piilotettujen esineiden haku jatkuu varmasti viikkoja. Olen todella tyytyväinen, että tällaisiakin pelejä vielä tehdään.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

ShereKhan sanoi:
Suurin ongelma onkin juuri wiimoteen opettelu, sillä "tähtääminen" on paljon hitaampaa kuin valopyssyllä.

Tästä olen eri mieltä. Ei se tähtääminen yhtään sen hitaampaa ole. Tosin tuo riippuu tietenkin pelaajasta ja siitä kuinka tuttu mote on. Valopistooli voittaa silti moten ihan vain senkin takia, että sillä pääsee aidosti tähtäämään. Silti wiimote toimii mielestäni erittäin hyvin tällaisissa peleissä ja saa ehdotonta plussaa siitä, että sitä ei tarvitse ostaa valopyssyn tapaan erikseen.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Pyramidhead sanoi:
Tästä olen eri mieltä. Ei se tähtääminen yhtään sen hitaampaa ole. Tosin tuo riippuu tietenkin pelaajasta ja siitä kuinka tuttu mote on. Valopistooli voittaa silti moten ihan vain senkin takia, että sillä pääsee aidosti tähtäämään. Silti wiimote toimii mielestäni erittäin hyvin tällaisissa peleissä ja saa ehdotonta plussaa siitä, että sitä ei tarvitse ostaa valopyssyn tapaan erikseen.

Voi tietty olla, että mote ei ole niin tuttu mulle ja oma pelitaitoni tuskin on edes keskitasoa, mutta kyllä mä valopyssypeleissä olen pärjännyt. Mun mielestä tässä pelissä vihulaiset liikkuvat hitaasti ja niitä tulee harvakseltaan. Valopyssypeleissä joku saattaa näkyä vain puoli sekuntia ruudulla. Mun mielestä siis mote selviää paremmin näistä hitaista vihuista. Tähtääminen on hitaampaa jo siitäkin syystä, että tässä ei tähdätä. Valopyssypelissä esim. lepakon lennon voi ennakoida, mutta tässä "tähtäintä" hilaa perässä, kunnes tulta! Kun mä hilaan sitä kursoria siellä ruudulla, niin valopyssyllä moni zombie olisi jo maassa. Osa tästä johtuu siitäkin, että yhdellä kädellä pideltäessä wiimote on äärimmäisen herkkä ja "tähtäin" ei ole yhtä vakaa, usein headshottia joutuu sommittelemaan (valopyssyllä tähtäys tulee jo selkärangasta, oikeastaan vain Point Blankissa se kolikko/lehti-tehtävä vaati varmempaa tähtäystä, muutenhan sen vain "tietää" missä se tähtäin on). Valopistooli voittaa moten mun mielestä sekä tähtäämisessä, että nopeudessa. Kyllä mä olisin nopeatempoisessa valopyssyttelyssa pulassa wiimotella, mutta ehkä se olen vain minä, ehkä jotkut muut voisivat myös kertoa vertailua?

Toivon Ghost Squadilta jotain lisää tähän, sillä sehän on alunperin valopyssypeli. UC on tehty motelle. Siinä olen samaa mieltä, että wiimote tekee palveluksen tälle lajityypille, sillä nyt jokaisella on ns. valopyssy kotona.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

ShereKhan sanoi:
Voi tietty olla, että mote ei ole niin tuttu mulle ja oma pelitaitoni tuskin on edes keskitasoa, mutta kyllä mä valopyssypeleissä olen pärjännyt. Mun mielestä tässä pelissä vihulaiset liikkuvat hitaasti ja niitä tulee harvakseltaan. Valopyssypeleissä joku saattaa näkyä vain puoli sekuntia ruudulla. Mun mielestä siis mote selviää paremmin näistä hitaista vihuista. Tähtääminen on hitaampaa jo siitäkin syystä, että tässä ei tähdätä. Valopyssypelissä esim. lepakon lennon voi ennakoida, mutta tässä "tähtäintä" hilaa perässä, kunnes tulta! Kun mä hilaan sitä kursoria siellä ruudulla, niin valopyssyllä moni zombie olisi jo maassa. Osa tästä johtuu siitäkin, että yhdellä kädellä pideltäessä wiimote on äärimmäisen herkkä ja "tähtäin" ei ole yhtä vakaa, usein headshottia joutuu sommittelemaan (valopyssyllä tähtäys tulee jo selkärangasta, oikeastaan vain Point Blankissa se kolikko/lehti-tehtävä vaati varmempaa tähtäystä, muutenhan sen vain "tietää" missä se tähtäin on). Valopistooli voittaa moten mun mielestä sekä tähtäämisessä, että nopeudessa. Kyllä mä olisin nopeatempoisessa valopyssyttelyssa pulassa wiimotella, mutta ehkä se olen vain minä, ehkä jotkut muut voisivat myös kertoa vertailua?

Toivon Ghost Squadilta jotain lisää tähän, sillä sehän on alunperin valopyssypeli. UC on tehty motelle. Siinä olen samaa mieltä, että wiimote tekee palveluksen tälle lajityypille, sillä nyt jokaisella on ns. valopyssy kotona.


Joo, mitä olen lukenut niin tässä on pelikohtaisia eroja. RE:UC on kuulemma huonoin tähtäyksen kannalta valopyssykolmikosta eli: Moh: Arcade, Ghost Squad ja ressu. Syytä en tiedä mutta monet pelitoimittajat ovat kirjoittaneet että ampuminen on noissa kahdessa pelissä paremman tuntuista ja nopeampaa. Ehkä kyseessä on ero lähestymistavassa, en tiedä. olisi mukavaa päästä itse kokeilemaan jotakin noista.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Jooseppi sanoi:
RE:UC on kuulemma huonoin tähtäyksen kannalta valopyssykolmikosta eli: Moh: Arcade, Ghost Squad ja ressu. Syytä en tiedä mutta monet pelitoimittajat ovat kirjoittaneet että ampuminen on noissa kahdessa pelissä paremman tuntuista ja nopeampaa.QUOTE]

Voipi olla juuri noin, taisi olla Hex jossain ketjussa mainitsi, että Ghost Squadissa olisi jonkin asteen kalibrointi mukana. Jonkin previewn luin myös tuosta Medal of Honorista ja siinä kehuttiin myös ampuminen parhaaksi Wiillä toistaiseksi.

RE:UC on kuitenkin mun mielestä hyvä peli, pelasin sitä eilen kuumeessa ja hirveässä hedarissa yli 5h, saavutus johon ei kovin moni peli pysty. Lopulta mulla on oikea etusormikin hiton kipeä :). Ei mitään valopyssypeliä pitäisi näin pitkään pelata, tuon jälkeen oli aivan hirveä olo ja paljon parempi se ei ole vieläkään, mutta peliä on vaan niin helppo jatkaa vaikkei oikein jaksaisi keskittyäkään... jos et täyteen hintaan viitsi ostaa, niin kannattaa ehkä seurailla alennusmyyntiä joskus.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

En mä ole huomannut UC:n tähtäyksessä mitään häikkää. En tosin ole pelannut vähään aikaan muita vastaavia pelejä, joissa ei käännetä kameraa ollenkaan (esim. Wii Play), joten täysin tarkasti en osaa verrata, mutta mitään todellista ongelmaa ei ainakaan ole. Sinänsä UC ei kyllä mua kovin paljon nappaa.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

No on ihme kun ihmiset eivät ota selvää edes mitä ovat ostamassa. Internetistä löytyy paljon käyttäjien arvosteluita tästä pelistä (arvosanoilla 1-2/5) ja valittavat että hahmoa ei voikaan itse ohjata! :D

Jos joku teistä on onnistunut tämän seikan sivuuttamaan niin voin ostaa pelinne pois! Privaa mulle vain.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Hex sanoi:
En mä ole huomannut UC:n tähtäyksessä mitään häikkää.

Juu, ei siinä (ainakaan mun mielestä) mitään häikkää ole, jos niin annoin ymmärtää, mielestäni peli on tehty wiimotelle. Tässä pelissä haulikko on oikeasti tärkeä ase (esim. kolme zombia lähietäisyydellä on jo parempi niittää haulikolla, toisin kuin monissa valopyssypeleissä, joissa se on vain kiva lisä). Kenties tässä vielä opetellaan, mutta siinä missä Godfatherissa wiimote > padi, niin sanotaan Vampire Night, joka on valopyssylläkin aika kova haaste olisi wiimote < valopyssy. Se tosiasia ei riko UC:n tähtäystä kumminkaan, UC:ssa on wiimote, se toimii siinä ja sillä mennään (silti valopyssyä saa varmaankin kaivata). Gun Zone (tjsp) olisi taas aika sopiva wiimotelle, siinä on paljon konetuliaseilla ampumista ja välillä tavallaan vain siirretään kursoria.

Jos Zapper ei muuta toisi, niin ainakin vakautta (kaksi kättä), mutta täytyypä lueskella tarkemmin mitä siitä sanotaan.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Itse tuli sitten ostettua peli tänään ja on juuri sitä mitä odotin. Paljon tulee olemaan pelattavaa, kun kaikki dokumentit pitää tietysti avata :)

Zapper olisi varma hankinta jos saisi Z nappulaan ampumisen, en ymmärrä miksi tässä pelissä näin ei ole! :mad:

Ainoastaan yksi zapper tyyli on tuohon ujutettu, harmi.

EDIT: No nythän vasta huomasin että tuossa pelissä Zapperissa ei kuuluisikaan olla edes se nunchuk kiinni, vaan nunchaa pidettäisiin toisessa kädessä ja toisella aseella käytettäisiin zapperia kuin pistoolia.. Täytyy se Zapper kyllä hankkia, se mukanakin tuleva ammuskelu kuulemma hauskaa pelattavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Pelaan tätä Zapperilla ja sen avulla fiilistä on hiukka enemmän kun voi kuvitella pitävänsä tussaria kädessä kaken sijaan. Tosin Zapper näyttää olevan tehty pienten Japanilaisten käsille, joten ainakin minulla peukalo hankautuu kipeäksi ja liipasinsormi taas kipeäksi näpyttämisestä.

Piti aloittaa peli helpoimmalla vaikeustasolla kun en sillä normaalilla päässyt edes sitä ekaa junassa tulevaa vastusta.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Kyllä minulla liipasinsormi kipeytyi ihan ilman zapperiakin :) Muutaman session jälkeen tosin ei tunnu enään missään. Itse aloitin mediumilla, enkä periaatteestakaan vaihda easylle. Onhan jotkut vastukset hieman hankalia, etenkin jos ne pinkoo päälle kamalalla vauhdilla ja pitäisi vielä osua johonkin tiettyyn paikkaan. Kyllä ne silti pystyy päihittämään ja onnistumisen tunne on suurempi. Kannattaa sitten muistaa käyttää sitä puukkoa, on pelastanut useista vaikeista tilanteista.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Itse vaihdoin pian A-napilla ampumiseen. B on ehkä liipaisimen paikalla, mutta sitä ei ole mukava takoa.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Piti tulla tähän hehkuttamaan, että on kyllä erinomainen ja tunnelmallinen peli pelkäksi Wii-shootteriksi! Vaikka olenkin pelannut kaikki RE sarjan pelit useaan otteeseen silti tästä löytyy itselleni uusia yksityiskohtia. Pelintekijät ovat tosissaan osanneet niputtaa yhteen vanhaa ja uutta.

Ainoa miinus pelissä on mielestäni Zapper. Jotenkin käsi on huonossa asennossa sillä pelatessa, kun tarkoitus on pitää nunchuckia vasemmassa kädessä ja Zapperia oikeassa.
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Täytyy sanoa jotta samaa mieltä edellisen postaajan kanssa. Vaikka en ole juuri koskaan aiemmin shoottereista välittänyt, parin päivän kokeilun perusteella Umbrella Chronicles on vakuuttanut. Ilman Zapperiakin tähtäys ja ampuminen B:llä on sujuvaa ja grafiikka on todella hienoa.

Vaikka olen aina pitänyt eniten perinteisistä Ressuista 1-3, tällainen itsestään liikkuva, pelkkää ampumista ilman juoksentelua ja puzzleja -tyyppinen Resident Evil on mukavaa vaihtelua
 
Vastaus: Resident Evil: Umbrella Chronicles

Minkäslainen moninpeli on käytännössä? Onko kellään kokemusta?
 
Ylös Bottom