Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil VII

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil VII

Peli lävitse mediumilla. Tarinaa lopusta ja omat mietteet pelistä.

[h=3]
Aikaa meni 10h 14 sekunttia. Mielestäni pelasin kyllä pidempään, mutta ei taida laskea kertoja, joissa kuolema korjasi? 3 patsasta jäi löytämättä ja 2 kolikkoa.

2/3 pelistä oli täyttä timattia, 4/5. Tämän jälkeen, kun laivaan päästiin peli muuttui käytännössä perus "nyky" Resient Eviliksi. Vihuja puskee ihan helvetisti ja panoksia on enemmän, kuin tarvitsee. Sitten tuo viimeinen bossi? Voi luoja mitä kuraa, miksi pitää noin överiksi vetää loppu... :mad: Kokonaisarvosanaksi kuitenkin 3,5/5 :eek:
[/h]
 
Vastaus: Resident Evil VII

Huhhuh, nyt useampi tunti takana. Ei olisi uskonut, että kaikista hehkutuksista huolimatta tämä onnistui vielä yllättämään positiivisesti. Aivan huikean tunnelmallista menoa. Audiovisuaalinen toteutus 10+. Eipä muistu mieleen milloin viimeksi olisi himmaillut pelaamista ettei vain "lopu kesken", päinvastaisia tapauksia kyllä riittää. :D

RE4 on yksi omista suosikkipeleistä kautta aikain, ja vaikka hyvinkin erilaisia niin jotain samaa näissä myös on. Ohjainta ei meinaa malttaa laskea kädestä.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Huhhuh, nyt useampi tunti takana. Ei olisi uskonut, että kaikista hehkutuksista huolimatta tämä onnistui vielä yllättämään positiivisesti. Aivan huikean tunnelmallista menoa. Audiovisuaalinen toteutus 10+. Eipä muistu mieleen milloin viimeksi olisi himmaillut pelaamista ettei vain "lopu kesken", päinvastaisia tapauksia kyllä riittää. :D

RE4 on yksi omista suosikkipeleistä kautta aikain, ja vaikka hyvinkin erilaisia niin jotain samaa näissä myös on. Ohjainta ei meinaa malttaa laskea kädestä.

Peli vaikuttaa hyvin kiireellä loppuuntehdyltä ja huononee loppuakohti siitä asti kun menee avainkorttiovesta sisään.
:mad:
 
Vastaus: Resident Evil VII

Tämäniltainen pelisessio loppui avuttomaan ongelmaan liittyen uuteen aseeseen:

Sain siis molemmat Burnerin osat ja aseen kasattua. En kuitenkaan kirveelläkään keksinyt miten sen olisi saanut käyttöön? Burnerin ammusmääräkin ilmestyi ruutuun aseen päälle, mutta en keksinyt miten noihin neljään d-padin "quick slottiin" saa vaihdettua aseita. Nyt siellä on siellä puukko, 2 pistoolia ja haulikko. Pystyykö noita edes itse muokkaamaan ja puuttuuko multa vielä Burnerista joku osa vai miten ihmeessä sen saa käyttöön? PS4 alustana. Joko olen vain tyhmä tai sitten on helkkarin vaikeaksi tuo asia tehty (tai sitten sekä että)
 
Vastaus: Resident Evil VII

Tämäniltainen pelisessio loppui avuttomaan ongelmaan liittyen uuteen aseeseen:

Sain siis molemmat Burnerin osat ja aseen kasattua. En kuitenkaan kirveelläkään keksinyt miten sen olisi saanut käyttöön? Burnerin ammusmääräkin ilmestyi ruutuun aseen päälle, mutta en keksinyt miten noihin neljään d-padin "quick slottiin" saa vaihdettua aseita. Nyt siellä on siellä puukko, 2 pistoolia ja haulikko. Pystyykö noita edes itse muokkaamaan ja puuttuuko multa vielä Burnerista joku osa vai miten ihmeessä sen saa käyttöön? PS4 alustana. Joko olen vain tyhmä tai sitten on helkkarin vaikeaksi tuo asia tehty (tai sitten sekä että)

Kierrätä arkun kautta.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Tämäniltainen pelisessio loppui avuttomaan ongelmaan liittyen uuteen aseeseen:

Sain siis molemmat Burnerin osat ja aseen kasattua. En kuitenkaan kirveelläkään keksinyt miten sen olisi saanut käyttöön? Burnerin ammusmääräkin ilmestyi ruutuun aseen päälle, mutta en keksinyt miten noihin neljään d-padin "quick slottiin" saa vaihdettua aseita. Nyt siellä on siellä puukko, 2 pistoolia ja haulikko. Pystyykö noita edes itse muokkaamaan ja puuttuuko multa vielä Burnerista joku osa vai miten ihmeessä sen saa käyttöön? PS4 alustana. Joko olen vain tyhmä tai sitten on helkkarin vaikeaksi tuo asia tehty (tai sitten sekä että)
Inventoryssa saa move komennolla siirrettyä aseen d-pad slotteihin. Pleikkarilla tämä move komento tehdään painamalla esineen kohdalla neliötä.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Jaksoin viimeinkin läpästä pelin
paremmalla
lopetuksella. Tuo loppupuolen
suolakaivos osio on edelleen paskaa.
Tällä kerralla juoksin edellämainitun paikan läpi niin, että ei tarvinnut tappaa kuin 2 vihollista.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Kaikkien aikojen paras kauhupeli. Ehkä jopa yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä. :eek: En muistakkaan mikä peli olisi näin tunnelmallinen ja PELOTTAVA. Minua jännittää milloin peli loppuu kesken, kun en halua vielä sen päättyvän. Haluan vielä pelata monta iltaa tätä peliä, ennen kuin olen pelannut pelin läpi. Jos oisin pelannut pelin eilen läpi, niin en tietäisi mitä tänään tekisin - ehkä vain istuisin sohvalla ja katsoisin uusintoja televisiosta.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Kaikkien aikojen paras kauhupeli. Ehkä jopa yksi kaikkien aikojen parhaimmista peleistä. :eek: En muistakkaan mikä peli olisi näin tunnelmallinen ja PELOTTAVA. Minua jännittää milloin peli loppuu kesken, kun en halua vielä sen päättyvän. Haluan vielä pelata monta iltaa tätä peliä, ennen kuin olen pelannut pelin läpi. Jos oisin pelannut pelin eilen läpi, niin en tietäisi mitä tänään tekisin - ehkä vain istuisin sohvalla ja katsoisin uusintoja televisiosta.

Tiedän tunteen, sen takia itse olenkin pelannut erittäin hitaasti. Välillä lopetan ihan sen takia että haluan pitkittää tätä peliä, välillä sit ihan sen takia että on jo niin ahdistavaa että pakko lepuuttaa hermoja. Eilen pelasin jo niin pitkälle et olin jo valmistautunut lopputeksteihin mut ei, homma jatkuukin vielä! Mulle tulee kyllä näissä kauhupeleissä (hyvissä sellaisissa) ainaki loppuakohden jo semmonen fiilis, ei sen takia että peli olisi paska vaan haluaa jo sen painajaisen loppuvan. Tämän kohdalla on niin, ei sen takia että "hohhoi tää on jo niin nähty", vaan oikeesti elimistö on jo niin ahdistunut että haluaa sen painajaisen loppuvan.

Tosiaan harvat kauhupelit pystyy pitämään alusta loppuun sen ahdistavan/pelottavan tunnelman. Siihen on mun kohdalla kuten sanoin kyennyt aikasemmin Silent Hill pelit (ps2 ajoilta) ja dead space 1-2.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Angry Joen videoarvostelu. Pääosin voi allekirjoittaa. Hauska huomata, miten usein hiuksia repivä Joe on tällä kertaa innosta puhkuen ylistämässä upeaa peliä. Erityisesti sen tarjoamaa VR-kokemusta.

Arvosanaksi antaa 8/10, VR:llä 9/10. Mainitsee kyseessä olevan VR:n System Selleri ja suosittaa pelaamista näillä laseilla.

 
Vastaus: Resident Evil VII

Pelaisin jos olisi varaa ostaa ylikallista gimmickiä. Kyllä tässä löysät on lorahtanut ihan ilman lasejaki, mutta kieltämättä kokeilisin jos ne nun naamaan ilmaiseksi laitettaisi.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Itse veikkaan että omalla kohdalla nuo VR heikkoudet ovat niin illuusion rikkojia että kokemus olisi heikompi kuin ilman sitä. Olisi kyllä mahdollisuus testata laseja mutta ei vaan nappaa.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Itse veikkaan että omalla kohdalla nuo VR heikkoudet ovat niin illuusion rikkojia että kokemus olisi heikompi kuin ilman sitä. Olisi kyllä mahdollisuus testata laseja mutta ei vaan nappaa.

Immersio on jo lähtökohtaisesti tasolla, johon televisioruudun kautta tuskin koskaan päästään. Siinä satunnaiset "irtokädet" ei juuri hetkauta suuntaan eikä toiseen. Ihmisen aivoja on jotenkin helppo huiputtaa, riittää kun maailma kääntyy pään liikkeiden mukaan ja olet jo "siellä". Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Avaa silmät uudenlaiselle kokemiselle.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Peli läpi normaalilla + PSVR. Oli kyllä huikea kokemus, ei täydellinen peli, mutta ehdottomasti parasta mitä PSVR:llä on tarjota tällä hetkellä. PSVR omistajille ihan must have ja vaikka vähän kuumottaisi niin suosittelen silti - ei se niiiiiiiiin paha ole. Ehdottomasti kannattaisi ottaa ensimmäinen neitsytmatka laseilla ilman spolereita. Peli helpottuu henkisesti huomattavasti jos tietää mitä on tulossa. Antaisin kans 9/10 arvosanaksi.

Aikaa meni itsellä 13h55min joka on kai vähän keskimääräistä pidempään, en toisaalta lukenut mitään avusteita ja etenin omaa rauhallista tahtiani. Restartteja tuli lopulta 12kpl, bobbleheadeja ja coineja jäi harmittavasti lopulta 2 löytymättä molempia. On tällä varmaan jotain uudelleenpeluuarvoakin mutta odotellaan nyt sitten DLC:itä ja keskityn hetken muihin peleihin.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Peli vihdoin läpi ja lopputekstit ruudulla pyörii, aikaa meni semmoset noin 13h mutta kiitos ahdistavan kauhun se tuntui kun olisi pelannut 50h. Rauhassa tuli edettyä ja "nautittua", peli piti otteessaa alusta loppuun, kaiken kaikkiaan pitkästä aikaa loistava kauhupeli ja tämän parempaa saa hakea. Peli ei missään vaiheessa, lukuunottamatta ne muutamat hassut halvat jumpscared nojannut halpaan kauhuun, ei mitään että vaelletaan pimeessä niin että ei näe mitään vaikka pimeessä istuisi valonlähteenä vain joku tyyliin kännykän/tulitikun valo. Missään vaiheessa pelissä ei tiennyt mitä nurkan takana odottaa! Mitään halpoja kaappiin piiloutumisiakaan ollut (outlast) ja mitä niitä nyt onkaan. Monet kauhupelit pelottaa siinä alussa kunnes iskee se "kaikki jo nähty ja tietää mitä varoa/odottaa".

Lopusta kuitenkin sen verran että:

En tykännyt siitä kun mentiin sinne laivaan, pelin koko ydin oli nimenomaan siinä kartanossa sekä siinä hullussa perheessä, siihen kartanoon olisi voinut päättyäkin. Tuntui hieman päälleliimatulta ja loppuakohden muutenkin alkoi olemaan jo pieni "ähky". Peli olisi voinut loppua siihen kun Ethan lähti sieltä kartanolta kun piti tehdä valinta.

Ymmärrän että piti saada jonkinlainen closer tarinalle mutta mielestäni sen olisi voinut toteuttaa paremmin (lyhyemmin?), venytetty loppu ei tee pelistä parempaa. Samoin se loppubossi tuntui ihan turhalta, mutta kai siihen resident evilin tapaan piti saada joku pilvenpiirtäjän kokoinen bossi loppuun. Isäntä ja Emäntä osuudet parhaita varsinkin se emäntä osuus, aivan mahtavaa! Oikeastaan sen jälkeen kun tuli se nuorempi hilly billy poika osuus alkoi pikkuhiljaa lehmän häntä laskee. Tykkäsin kyllä ideasta että hän oli se joka niitä puzzleja lykkäs, (hieman SAW leffojen meininkiä) ja jotenkin niitä olisi saanut olla enemmän.

Kaiken kaikkiaan aivan loistava kauhupläjäys, lukuunottamatta ehkä muutamat laiskat kohdat jotka kuitenkin jää unholaan kaiken sen hyvän keskellä mitä tämä peli tarjosi. Pieni hermoloma pelistä, sit vois kerätä loput trophyistä, madhouse vaikeustaso, ehkä tulevat dlc:t jne.

Kauhupelien ystävät mars kauppaan! Tämän parempaa kauhupeliä ei varmasti ihan heti ole tulossa.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Nyt olis Banned Footage Vol.2 ladattavissa :)

Sisältö:

Tämä äskettäin löydetty kuvamateriaali paljastaa lisää salaisuuksia Bakereiden synkästä menneisyydestä.

- 21: Osallistu sairaaseen korttipeliin, jossa panoksena on henkesi...
- Daughters: Koe ensimmäisen yön tapahtumat, joista Bakereiden tuho alkoi... Sisältää lisäbonussisällön Jack's 55th Birthday.

Huomaa: Jack's 55th Birthday ei tue VR-tilaa.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Tuli läpäistyä tämäkin. Aikaa meni 7,5h, kun meni hermot normaaliin ja aloitin alusta easyllä. Mutta kyllä tämä on loistava kauhupeli. Varmasti top 3 parhaimmat kauhupelit koskaan. Yhteen bugiin törmäsin matkalla kun se äiti käveli paikallaan puoliksi lattian sisässä.

Miinuksena sanoisin melko pitkät latausajat. Peliaikalaskurista ja tallennus mahdollisuuksista taas tulee plussaa. Tietenkin tunnelma kun koskaan ei tienny mitä shittiä sen seuraavan kulman takana on. Tai kun käänsit katseesi takaisin selkäsi taakse niin tulikin äkkilähtö juosten. Kokonaisuutena antaisin 9/10. Seuraavaks vois siirtyä dlc pariin.
 
Vastaus: Resident Evil VII

Nyt tarvitsis apua

Oon laivassa ja pitäs päästä ovesta sick bayhyn ja tarviin corrosiven, oon ettiny kaikista kerroksista ja saanu vissii kaks niitä mutta avannu niil ovia niissä kerroksissa, enkä löydä mistään lisää?
 
Vastaus: Resident Evil VII

Nyt tarvitsis apua

Oon laivassa ja pitäs päästä ovesta sick bayhyn ja tarviin corrosiven, oon ettiny kaikista kerroksista ja saanu vissii kaks niitä mutta avannu niil ovia niissä kerroksissa, enkä löydä mistään lisää?

Oletko käynnyt Lounge:ssa (kerros 2F)? Siellä on kassakaappi, josta saa 3kpl niitä. Pitää vaan ratkaista se taulu puzzle kyseissä huoneessa.
 
Ylös Bottom