Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mä taas kans sorruin, vaikken aiemmin ollut aikeissa ostaa heti julkaisussa. PS4 versio lähti ostoon kun en niitä kansia juuri ihasteleYhteisön kannustuksesta päätin olla massimies ja peruin Gigantin PS4 version ja vaihdoin 9 euroa kalliimpaan Verkkokaupan PS5 versioon. Mukaan saattaa hyvällä säkällä saada metallisen pelikotelon. Sielua sattuu hieman, koska en muista milloin viimeksi olisin maksanut pelistä yli 40 euroa, mutta nyt annoin niinsanotusti palaa. Ja perkele minähän sitten tuijotan niitä hemmetin kansia koko ekan päivän kun peli saapuu. Niin kallis investointi oli nyt kuitenkin kyseessä.![]()
No eihän tästä ole kauaa, kun mainostelivat tätä pelottavammaksi RE-peliksi koskaan. Naureskelin vielä, kuinka jokaisesta RE-pelistä sanotaan aina samaa. Eikä se seiska nyt niin pelottava ollut, vaikka siinä oli hetkensä. Meininki vain muuttui räiskinnäksi pelin edetessä.Resident Evil Village tasapainottaa kauhua laimeammaksi: “Seiska oli ihmisten mukaan liian pelottava”
Syykin on nyt selvä. Tuottaja Tsuyoshi Kandan mukaan RE7 oli pelaajille liian pelottava.
– Pyrimme aina tekemään jatko-osista edellistä osaa pelottavampia, ja saamamme palaute oli meille mieltä ylentävää. Toisaalta, jos peli on niin pelottava, ettei sitä uskalleta pelata, oli meidän tultava kauhun kanssa alemmalle tasolle ja tasapainotettava sitä. Village ei ole niin pelottava kuin seiska, koska sitä pyydettiin, Kanda paljastaa."
Tuostahan RE seiskaakin ovat jotkut mollanneet. Toisaalta itse en ainakaan jaksa koko pelin ajan innostua siitä, että onVähän silti kieltämättä huolestuttaa kun jossain arvoseluissa mainittiin että peli jaksaa puoleenväliin loistavasti ja sit lässähtä, tietysti tiedä yhtään mitä sillä meinataan. Mutta jos se taas actioniks muuttuu niin toivottavasti on edes hyvää sellaista.
Windows Centralin Jez Corden tykkäsi, mutta samalla mainitsee että on enemmän toimintaa kuin RE7:ssa. Mainitsee myös että on todella monipuolinen peli. Enemmän erilaisia vihollisia, useita pomotaisteluita, paljon paikkoja mihin mennä ja paljon aseita.
Tässä vielä linkki itse arvosteluun: https://www.windowscentral.com/resident-evil-village-review