Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Onko pelissä hankalat puzzlet? Ite olen aika tollo puzzleissa yleensä
Muutama kohta voi tuottaa pään raapimista jo alkutaipaleella. Mut suhteellisen helposti kuitenki selvii. Itelle tulee nukahduksia välillä että unohtaa että mitä edes oli "tekemässä" :D
 
Nyt on kaksi aluetta vedetty läpi reilu 5h kellossa ja peli on ollut kyllä välillä ihan jäätävän pelottava, se kuka sanoi että tämä ei ole niin pelottava kuin Ressu 7...HV!!

Kakkos paikasta vähän tunnelmia spoilereihin.

VOI HELVETTI!! Luulin että tää olisi joku tällainen kiva pikku mökki jossa ratkotaan pulmia ja vähän tunnelmaa ja säikytyksiä, mutta kun se vauva monsteri tuli vastaan käytävällä ekan kerran niin paskoin housuuni. En muista milloin viimeksi ollut niin kauhusta kankeana, sitten kun siellä sängyn alla piti piileksiä ja voi jeesus en halua kokea tuota enää uudestaan. Jösses että oli hyvin tehtyä kauhua mutta ei mun sydän kestä tuollaista, voin ihan suosiolla räiskiä vaikka loppu pelin ei tarvi yhtään enempää pelotella. Kiitos. Vaihtakaa samalla se hyytävä soundtrack johonkin rokki pauheeseen.


EDIT: Peli on ainakin Steamissä rikkonut sarjan yhtäaikaiset pelaajat ennätyksen, 101K yhtäaikasta pelaajaa, edellinen ennätys RE2R 74K pelaajaa.

 
Tuli sitten vetäistyä vielä new game+ hardcore läpäisy ja erittäin hyvin maistui vieläkin.
Koko varsinainen inventaario eli aseet ja muut siirtyy mukana kuten myös rahat ja ne safkoista saatavat päivitykset.
Vielä tekis mieli pelata kolmannen kerran ja ottaa rynkky loputtomilla ammuksilla käyttöön, mutta jos nyt kuitenkin jättäis sen odottamaan ps5:sta.
Mercenaries moodia jaksoin pelata jopa yhden matsin joka oli ihan odotettavaa.

Extrat sentään oli ihan kivat ja konsepti kuvissakin oli aina lause tai pari kehitykseen liittyen.
 
13h 40min meni Standard-vaikeustasolla.
Pelasin lähinnä iltaisin ja öisin, tunnelma aivan 5/5. melkein menetin yöunetkin, että sillee 6/5 meno.
Tuli kuoltuu aivan törkeesti. tavallaa oma vika, ruutu punasella menin usein, vaikka herbejä olis, ei vaan huomannu käyttää.
Olisi menny kauemminkin pelin kanssa, mutta en viimeistä aluetta jaksanu ja ehtinyt enää hinkata niin että huoneet ja käytävät olisin saanu tutkittua, nyt ne jäi kartalla punaiseksi.
Halusin siis saada tän läpi, ja alkaa kattelee esim. muiden striimejä. Ja youtube on vähän semmoinen että se saattaa spoilata pikkukuvilla kun ehdottelee videoita.

Peli jakeli ammuksia, ruutia ja romumetallia aika avokätisesti, ettei ammuksista ollut pulaa.
Jostain tietystä aseesta panokset oli hetkellisesti loppu ja piti heikommalla tai liian tehokkaalla pelata hetki.
Xboxin sisäinen kello sanoi että peliä ois pelattu 23h 42min, tuossa kyllä taitaa ajanotto rullaa kun peli on pausella tai alkuvalikossa.
Pelasin kyllä ihan alun uudestaan, koska skippasin vahingossa välivideon, siihen meni alle tunti.
Ja pari taistelua pelasin uudestaan, koska mielestäni käytin liikaa panoksia. no en käyttänyt. meni toisella kertaa huonommin :)
Mutta niihinkin meni yhteensä tunti ehkä. 18 tai 19h vois olla realistinen, oon mä sen verran kuollu.
Tallennuspisteitä oli sopivasti, ettei tarvinnu paljoo pelaa uudestaan kuoleman sattuessa.

Pelasin Xbox Onella, resoluutio on kuulemma 900p ja 30fps.
Tietokoneella oon pelannut pelejä 1080p ja 60 tai 120fps.
Mutta on sen verran pöljät silmät että 30fps ei häiritse.
Ostin Xboxille koska fyysinen oli halvempi ja sen sai heti, ei tarvinnut lataa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kaksi aluetta vedetty läpi reilu 5h kellossa ja peli on ollut kyllä välillä ihan jäätävän pelottava, se kuka sanoi että tämä ei ole niin pelottava kuin Ressu 7...HV!!

Kakkos paikasta vähän tunnelmia spoilereihin.

VOI HELVETTI!! Luulin että tää olisi joku tällainen kiva pikku mökki jossa ratkotaan pulmia ja vähän tunnelmaa ja säikytyksiä, mutta kun se vauva monsteri tuli vastaan käytävällä ekan kerran niin paskoin housuuni. En muista milloin viimeksi ollut niin kauhusta kankeana, sitten kun siellä sängyn alla piti piileksiä ja voi jeesus en halua kokea tuota enään uudestaan. Jösses että oli hyvin tehtyä kauhua mutta ei mun sydän kestä tuollaista, voin ihan suosiolla räiskiä vaikka loppu pelin ei tarvi yhtään enempää pelotella. Kiitos. Vaihtakaa samalla se hyytävä soundtrack johonkin rokki pauheeseen.


EDIT: Peli on ainakin Steamissä rikkonut sarjan yhtäaikaiset pelaajat ennätyksen, 101K yhtäaikasta pelaajaa, edellinen ennätys RE2R 74K pelaajaa.

Hyi perkele en varmaa osta :D En kestä spoopy-pelejä yhtää!
 
Hyi perkele en varmaa osta :D En kestä spoopy-pelejä yhtää!
Voin vähän kuvailla tuota tilannetta niin helpottaa päätöstä, tämä on siis tuo koko kohtaus johon melkein kuolin sydänkohtaukseen niin älä lue jos et halua spoilaantua.

Eli ensin ihan perus meininki ratkot pulmia ja kun saat kaikki melkeen valmiiksi valot sammuu…käyt vielä jossain kaivossa hakemassa tarvittavan osan ja kun palaat takaisin alkaa kuulumaan vauvan itkua, tämä on itsessään jo todella hyytävää. Sen jälkeen lähdet fikkarin kanssa tutkimaan mitä tapahtui ja mihin mennä. Yhtäkkiä kulman takaa ilmestyy valtava vauvaa muistuttava limakasa joka huutaa ja itkee, samalla taistalla alkaa soimaan veret seisauttavan hyytävä musiikki ja ensimmäinen reaktio on jäätyä paikoilleen ja sen jälkeen viittä vaille sydänkohtauksen partaalla karkuun.

Pilkkopimeässä yrität löytää tiesi oikeaan paikkaan ja löydät piilopaikan mutta vauva ei ole perässäsi, tajuat että kun poimit juoni esineen se tulee jostain vastaan ja ainoa keino on mennä sinne sängyn alle piiloon ja odottaa että se menee ohi ja lähdet juoksemaan karkuun sitä, edelleen pilkkopimeässä se sama veret seisauttava musiikki huutaa korvissa ja se vauva monsteri pitää hyytävää ääntä.

Pääset oikeaan paikkaan ja laitat tavaran paikalleen ja tässä kohtaa en paniikissa tajua katsoa onko hissi alhaalla ja oletan ettei ole, juoksen viereiseen huoneeseen ja otus tulee perässä. Harhautan sitä, juoksen hissille ja avaan oven, joka tuntuu kestävän viikon av

Painat hissin nappia ja ovi sulkeutuu, näet kun limavauva on hissin oven takana kun se sulkeutuu ja alkaa liikkua ylöspäin. Toivot että olet turvassa, kädet tärisee ja sydön hakkaa niin että se tuntuu pulpahtavan rinnastasi ulos.

Siinä oli yhdistetty 3 asiaa jotka tekivät siitä niin pelottavan, pilkkopimeys, vihollinen joka jahtaa sinua, sekä hyytävä soundtrack jonka vertaista ei ole tässä sarjassa ennen kuultu. Ei auta asiaa kun pelaa kuulokkeet päässä, äänet täysillä ja pilkkopimeässä huoneessa jota valaisee vain TVn tuottama valo.

Pelissä on todella hyvä tunnelma muuten ja kokoajan sellainen pieni jännitys, mutta tuossa kohtaa pelkäsin ihan oikeasti.
 
Voin vähän kuvailla tuota tilannetta niin helpottaa päätöstä, tämä on siis tuo koko kohtaus johon melkein kuolin sydänkohtaukseen niin älä lue jos et halua spoilaantua.

Eli ensin ihan perus meininki ratkot pulmia ja kun saat kaikki melkeen valmiiksi valot sammuu…käyt vielä jossain kaivossa hakemassa tarvittavan osan ja kun palaat takaisin alkaa kuulumaan vauvan itkua, tämä on itsessään jo todella hyytävää. Sen jälkeen lähdet fikkarin kanssa tutkimaan mitä tapahtui ja mihin mennä. Yhtäkkiä kulman takaa ilmestyy valtava vauvaa muistuttava limakasa joka huutaa ja itkee, samalla taistalla alkaa soimaan veret seisauttavan hyytävä musiikki ja ensimmäinen reaktio on jäätyä paikoilleen ja sen jälkeen viittä vaille sydänkohtauksen partaalla karkuun.

Pilkkopimeässä yrität löytää tiesi oikeaan paikkaan ja löydät piilopaikan mutta vauva ei ole perässäsi, tajuat että kun poimit juoni esineen se tulee jostain vastaan ja ainoa keino on mennä sinne sängyn alle piiloon ja odottaa että se menee ohi ja lähdet juoksemaan karkuun sitä, edelleen pilkkopimeässä se sama veret seisauttava musiikki huutaa korvissa ja se vauva monsteri pitää hyytävää ääntä.

Pääset oikeaan paikkaan ja laitat tavaran paikalleen ja tässä kohtaa en paniikissa tajua katsoa onko hissi alhaalla ja oletan ettei ole, juoksen viereiseen huoneeseen ja otus tulee perässä. Harhautan sitä, juoksen hissille ja avaan oven, joka tuntuu kestävän viikon av

Painat hissin nappia ja ovi sulkeutuu, näet kun limavauva on hissin oven takana kun se sulkeutuu ja alkaa liikkua ylöspäin. Toivot että olet turvassa, kädet tärisee ja sydön hakkaa niin että se tuntuu pulpahtavan rinnastasi ulos.

Siinä oli yhdistetty 3 asiaa jotka tekivät siitä niin pelottavan, pilkkopimeys, vihollinen joka jahtaa sinua, sekä hyytävä soundtrack jonka vertaista ei ole tässä sarjassa ennen kuultu. Ei auta asiaa kun pelaa kuulokkeet päässä, äänet täysillä ja pilkkopimeässä huoneessa jota valaisee vain TVn tuottama valo.

Pelissä on todella hyvä tunnelma muuten ja kokoajan sellainen pieni jännitys, mutta tuossa kohtaa pelkäsin ihan oikeasti.
Oli kyllä ahdistava ja kuulen vieläkin sen
Dada, dada huudon päässäni :D

Hemmetin hyvä peli ja mukavasti vaihtelua alueiden välillä. Seiska oli jo omasta mielestä todella hyvä, mutta tämä on vielä parempi.
 
11h meni standardilla, ja kaikki paikat nuohoamalla. Ekat 8h hyvää tunnelmallista meininkiä ja sitten homma leviää RE6 tason pökäleeksi.
Miinusta tulee myös mm. kamalista fysiikkapuzzleista ja epätasaisesta vaikeusasteesta.

Tekee kyllä mieli vetää uudestaan HClla ja tähdätä platinatrophyyn, mutta saa nähdä. Ajatus läpipeluusta pelkällä puukolla lähinnä itkettää. >_<

Arvosana jossain 6-7 hujakoilla.
 
Eilen meni peli läpi standardilla ja hieman päälle 11 tuntia meni itsellä. Nyt kokeilin hardcorella, niin toi pelin alku on jo ihan mahdoton
se eka tappelu siellä kylässä, kun pitäisi selvitä tietty aika, että välivideo aktivoituu. Ei vain onnistu, vaikka olen Youtubesta katsonut vinkkejä, mutta aina ne ihmissudet tappaa mut, vaikka kuinka yritän juosta taloihin piiloon ja panoksia ei ole niiden tappamiseen

En vain pääse siitä eteenpäin, vaikka kuinka monta kertaa yritän :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Täällä kans meni läpi, easyllä 9h 15min.

Mitähän sitä nyt sanoisi, pelin alku oli loistava, kylä, Dimitrescun linna, loistavia alueita ja vahva tunnelma läsnä kokoajan. Sitten tuli se kauhutalo, vaikka oli loistavasti tehty niin tuntui jotenkin irralliselta, ihan kuin olisi pelannut eri peliä. Seuraava alue tuntui aika turhalta ja typerä mekaniikka ärsytti/turhautti. Tämän jälkeen peli muuttui aikalailla ja saat alkaa käyttämään jopa niitä aseita mitä olet keräillyt, pelin alkupuolisko on paikoitellen liian hidas ja aseita saa käyttää liian vähän. Viimeiset alueet kuitenkin pelastaa paljon, tuntuu että peli saa juonenpäästä kiinni ja todella nautin niistä. Yksi lyhyt kohtaus oli jossa mentiin vähän överiksi ja peli muistutti ressu 6, mutta en anna sen kokonaisuutta pilata. Saa nähdä miten uusintakierroksilla pelin hidas alku vaikuttaa siihen kuinka sitä jaksaa pelata.

Bossit oli loistavia lukuunottamatta yhtä, mutta se kuului tuohon samaan kohtaukseen jossa oli vähän turha ressu 6 meininki. Aseita on paljon erilaisia joilla kurmuttaa niitä.

Grafiikat on koko pelin ajan todella upeat, ei kyllä tarvinnut kertaakaan ajatella että joku asia näytäisi huonolta tai rumalta, upeita maisemia jotka tihkui tunnelmaa lyötiin jatkuvasti naamaneteen. Äänipuoli oli sitten vielä parempi, ääninäyttely ihan AAAA luokkaa ja sondtrack oli parasta mitä sarjassa on nähty.

Tarina oli mielestäni erinomainen, yllätyksiä riittää ja se kuinka tämä on sidottu vanhoihin peleihin on todella siistiä, pidin siis tarinasta erittäin paljon ja sanoisin että sekin on parasta mitä sarjassa on nähty.

Jos pelin alueita oli lainattu Ressu 4, niin oli myös sen mekaniikat. Kauppias toimii täysin samanlailla kuin 4, pienellä lisäyksellä joka tuntui aika päälleliimatulta. Inventaario systeemi on täysin samanlainen, aarteiden etsintä ja keräily on lainattu suoraan 4, osa bosseista muistutti paljon ressu 4. Vaikka pelissä on paljon erilaisia gameplay osuuksia niin varsinkin alku ja loppu kolmannes muistuttaa ressu 4 paljon.

Pakolliset pulmat oli köykäsiä, mutta pari vaihtoehtoista löysin joita en saanut ratkottua ja jatkoin matkaa, pallo pulmat oli LOISTAVIA.

Läpäisyn jälkeen aukeaa Mercenaries modi ja PALJON avattavaa, kuten uusia aseita, figuureita ja concept arttia. Myös challenget aukeaa läpäisyn jälkeen, ne antavat pisteitä joilla ostaa näitä bonuksia. Challenget on olemassa jo ekalla pelikierroksella mutta et tiedä niitä niin et voi myöskään tehdä niitä muuta kuin vahingossa. Tosin moni niistä on sellaisia jotka saa kun vain pelaa peliä vaan paljon.

Vasta uusinta kierroksilla näkee kuinka pelin rytmitys toimii kunnolla, mutta nyt jäi käteen lähes mestariteos joka sekoitaa liikaa eri kauhugenrejä ja täten peli tuntuu paikoin aika sekamelskalta. Silti ehdottomasti kaikkien ressu fanien kannattaa pelata, kunhan varaudut siihen että peli ei tarjoa sitä samaa alusta lopuun.

2/3 kun oli pelannut niin ehkä hyvin pientä pettymystä oli havaittavissa tuon pelin keskivaiheen takia, mutta lopussa kokonaisuus tuntuu todella erinomaiselta ja peli kantoi tyylillä loppuun asti. Jos alun linna osuus olisi ollut pidempi ja pelin keskivaihe ei olisi niin erilainen antaisin pelille 5/5, mutta nyt joutuu tyytymään 4.5/5

Jos seuraavaksi on vuorossa ehostettu Ressu 4 ja tämä peli antaa ennakkomaistiaisia siitä mitä se tulee olemaan, niin voi olla todella mielenkiintoiset ajat edessä.

EDIT: Lisätään sen verran että todellinen peliaikasi on pidempi kuin mitä tuo aika näyttää, laskuri pysähtyy kun olet kartassa, inventaariossa tai kaupassa.
 
Viimeksi muokattu:
Reippaat 11 h meni ja onhan tässä vähän ajatuksia järjesteltäväksi. Varsinainen setti sitten artikkelimuodossa viikon aikana varmaan jos ehtii naputella.

Koska tuo artikkeli ei varsinaisesti tule olemaan arvostelu, niin heitettäköön tähän se, että ihan ok peli oli.
 
Ihan ok vetäisy.
Mulla saattoi olla parhaat aseet loputtomilla ammuksilla ja samalla vasta neljäs läpipeluu :D

residentevilvillage_2nek1m.jpg


Bossit oli loistavia lukuunottamatta yhtä, mutta se kuului tuohon samaan kohtaukseen jossa oli vähän turha ressu 6 meininki. Aseita on paljon erilaisia joilla kurmuttaa niitä.

Jos tarkoitat sitä "tankki" taistelua niin meitsi kyllä tykkäsi siitä ja repesin nauramaan täysillä kun Heisenberg sanoi "that boulder punching asshole. I'm gonna kill him" kun Chris räjäytti sen tehtaan ja jatkoin nauramista koko loppumatsin ajan :D
Hyvä, että capcom on tiedostanut kuinka naurettava tuo kohtaus vitosessa oli.
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi muuta sanoa ylläolevaan, että jotkut oppivat suorastaan epäinhimillisen nopeasti uusienkin pelien mekaniikat.

Toistaiseksi muutama tunti takana, kun puhutaan toisesta startista. Ensimmäisessä en vielä kovin pitkälle tahkonnut, mutta otin tuoreen lähdön ja optimoin pelaamistani tiedon kautta. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että ammukset valtaavat koko inventaarion, niitä voisi melkeinpä myydä pois.

On tässä melko hyvin pystytty tavoittamaan tiettyjen RE-pelien tunnelmaa. Oikea-aikaisia ääniä, ahdistavaa musiikkia, pakokauhun tunnetta ja sopivasti pimeyttä, jolloin tunnelma nousee riittävän ahdistavalle tasolle. Sitä kuitenkin odotan enemmän kuin pyssynpaukuttelua. Ethanille tarjotaan muutenkin niin paljon apuvälineitä vihollisten listimiseen, että pelottavuusaspektista ei ole tietoakaan. Korkeintaan voi ajatella vihollisen lähestyessä, että "onpas karsea naama, tehdäänpä siihen muutama läpi lisää" ja nauraa päälle.

Taivalta on vielä jäljellä, joten odotuksia tunnelman suhteen on edelleen.
 
Itseäni välillä ihmetyttää, että miten ihmisillä on aikaa/jaksamista pelata noin paljon. Tässäkin kyseessä perjantaina julkaistu peli, joka kuitenkin pelattu jo useita kertoja läpi maanantaihin mennessä. No mikäpäs siinä, jos on moiseen mahdollisuus ja tykkää.
 
Ei voi muuta sanoa ylläolevaan, että jotkut oppivat suorastaan epäinhimillisen nopeasti uusienkin pelien mekaniikat.

Ei siinä mitään mekaniikkojen oppimista tarvita.
Kuten kirjoitin niin pelin parhaat aseet loputtomilla ammuksilla.
Pelkästään S.T.A.K.E. magnum kantaa melkein koko pelin läpi sillä täysin tuunattuna sen power on 4500, lippaaseen menee likemmäs 30 luotia ja sen vaihtaa alle kahdessa sekunnissa.
Sitten kaveriksi kranaatinheitin jolla voi ampua flashbangin kovemman vihun kohdalla joka stunnaa sen.

Rahaa noihin kyllä menee ja tuo magnum taisi maksaa 120 000 ja sen tuunaamiseen menee satojatuhansia lisää.
 
Ei siinä mitään mekaniikkojen oppimista tarvita.
Kuten kirjoitin niin pelin parhaat aseet loputtomilla ammuksilla.
Pelkästään S.T.A.K.E. magnum kantaa melkein koko pelin läpi sillä täysin tuunattuna sen power on 4500, lippaaseen menee likemmäs 30 luotia ja sen vaihtaa alle kahdessa sekunnissa.
Sitten kaveriksi kranaatinheitin jolla voi ampua flashbangin kovemman vihun kohdalla joka stunnaa sen.

Rahaa noihin kyllä menee ja tuo magnum taisi maksaa 120 000 ja sen tuunaamiseen menee satojatuhansia lisää.

Stake maksaa itseasissa 300K. En tiedä paljon upgradet maksaa mutta kun katsoo perus magnumin hintoja jotka on jo todella korkeat.

Nyt itsekkin aloitellu toista kierrosta ja vaikka pelkäsin pelin hitaan alun pilaavan tuota replay valuee, niin kun on skipannut kaikki cutscenet meni 20 min kun oli villagessa ja 40 min kun on linnassa, siihenkin aikaan kuuluu muutama cutscene kun jotkut on vaan niin hyviä että pakko kattoo uudestaan :D

Ostin myös sen WCX riflen johon saa 80 panoksen lippaan täyteen upattuna, voin kuvitella että on aika kiva lelu loputtomilla panoksilla.

Toisella kierroksella kyllä kauhu elementit on tipotiessään kun voi vaan lahdata kaikkea mikä liikkuu kun inventario täynnä aseita ja panoksia. Veikkaan että tästä tulee vielä hauska grindi.

EDIT: Niin ja en huomannut ensin kysymystäsi.

Itseasiassa tankki bossi oli loistava, niinkuin se koko tehdas. Tuolla Ressu 6 viittauksella meinasin Chris osuutta ja sen "Bossia" siellä luolassa
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös toinen kierros menossa, kun sain tuon alun hoidettua hardcorella ja Dragoon aseella paukuttelen loputtomilla panoksilla, niin onhan tämä paljon helpompaa nyt, mutta tästä tykkään näissä uusimmissa Resident Evileissä, kun eka läpipeluu on haastava ja uusintakierroksilla voi vain perseillä aseiden kanssa :D

Tuskin tulee kauheasti tällä kertaa tutkittua paikkoja, kun ekalla peluukerralla tuli joka nurkka pengottua, niin nyt voi keskittyä noiden haasteiden tekemiseen.
 
Kannattaa myös muistaa, että jos haluaa noita loputtomilla ammuksilla olevia aseita auki niin säästää rahat ihan pelin loppuun ja tallentaa silloin kun on viimeinen mahdollisuus vielä ostaa jotain.
Sitten myyt nykyiset aseet pois jotta saat vielä lisää rahaa ja ostat sekä tuunaat sen aseen maksimiin minkä haluat ja tuon jälkeen vaan lataat sen tallennuksen uudestaan ja toistat niin monesti kuin haluat sillä ne aseet kyllä aukeaa sinne bonus kauppaan tuosta huolimatta.

Ihan samaa kikkaa voi käyttää niissä tappo haasteissakin jos haluaa sillä peli kyllä kirjaa kaikki tapot vaikka lataat saman tallennuksen uudestaan ja uudestaan.
Itse en tuota jaksanut hyödyntää edes re3:n remakessa vaan mieluummin avasin kaikki viidellä eurolla sillä jos mun pitää valita tylsän grindauksen tai vitosen välillä niin kyllä mä mieluummin maksan sen vitosen.
 
Ylös Bottom