Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Tuli katsottua yksi läpipeluu pelistä ja pystyi sisäistämään pelin tarinan ja tapahtumat paremmin kuin pelonsekaisissa tunteissa itse pelatessa.

Täytyy sanoa että olen aika hämmentynyt miten loistava tarina tässä pelissä lopulta on, miten se vaikuttaa RE7 ja mitä seuraavalta peliltä voi odottaa.

En edes tajunnut miten se vaikuttaa koko RE 7 tapahtumiin kun Ethan kuolee pelin alussa ja pelaatkin sen kokonaan Baker perheen jäsenenä, sitä kun luulee että se on vaan joku vitsi "Welcome to the family son" mutta Ethan on kirjaimellisesti molded ja osa perhettä. Capcom todella ylitti itsensä tämän pelin tarinan kanssa ja kuinka se tekee RE 7 paremman pelin ja Ethanista paremman hahmon. Myöskin kun BSAA on niin vahvasti mukana tarinassa niin toivon että Sheva tulisi takaisin seuraavassa pelissä, mielenkiintoisin RE naishahmo jonka Capcom vain heivasi unholaan.
 
Kolmas (ja viimeinen) läpipeluukerta ja Village of Shadows vaikeustasolla, meni jopa muutaman minuutin paremmin kuin pellellä ;)

villagepeople.jpg

Alla myös video läpipeluun jälkimmäisestä puoliskosta. Tuli aika monesti kuoltua pelin loppupuolella :rolleyes:

 
Kun ovat nyt niin käteviä niillä roomalaisilla numeroilla, niin oisko sit seuraava ResidentEvilX o_O:rolleyes:
 
Menihän se viimein läpi. Yllättävän paljon aikaa tuohon sai tuhrautumaan, 16 tuntia ja risat. Vaan kun halusin kerätä kaiken mahdollisen. Vieläkin häiritsee ne kolme kolkkaa, joista en löytänyt loottia, vaikka miten olisi tihrustanut.

Normaalilla tämä oli aika helppo missio, kaikki kovemmat vihollistaistelut menivät viimeistään toisella yrittämällä.

Mutta älkää olko samanlainen pönttöpää kuin minä erään asian suhteen:
en nimittäin huomannut, että Dukella on se keittiö-palkki kaupassaan kuin vasta pelin puolivälissä. Olin myynyt kaikki lihat ja kalat turhina ja sen myötä jäi ainakin kaksi hyvää helpotusta saamatta. Kaksi päivitystä sain avattua myöhemmin kerätyillä ruoilla: nopeamman liikkumisen ja vähemmän vahinkoa blokatessa.

Todella upea peli, uudelleenpeluuarvoa on valtavasti.

Ja nyt lukemaan spoilereita ketjusta :)
 
Jaahas läpi meni, että pätkähti. Täytyy sanoa, että tykkäsin ja kovasti. Bossit olivat ehkä alkuhypen jälkeen ehkä ne pelin "heikoimmat lenkit" mutta muuten kyllä meno maistui alusta loppuun ja toivottavasti lisää saadaan DLC muodossa. Tykkäsin erityisesti kauppakeisari Dukesta josta tuli kyllä sydänystäväni vaikka kauhean kalliilla mulle tavaraa myi.
Edit: Pelin kasuaali vaikeustaso on juuri sopivan haastava tämmöiselle kasuaalille tissiposkelle. En kyllä vaikemmalla edes uskalla kokeilla :D
 

Liitetiedostot

  • Revelan-las-mecanicas-de-Mejora-y-Caza-de-Resident-Evil-Village-en-un-nuevo-video.jpg
    Revelan-las-mecanicas-de-Mejora-y-Caza-de-Resident-Evil-Village-en-un-nuevo-video.jpg
    104,7 KB · Lukukerrat: 36
Toinen läpipeluukerta takana. Hyppäys normaalista Village of Shadowsiin oli melkoinen, mutta läpi meni. Aikaa tuhrautui melkoisesti, lähes kymmenen tuntia. Suurin syy isoon peliaikaan oli pyrkimys saada kaikki aarteet, mutta vieläkään en onnistunut. Strongholdin alapuolella oleva aarrearkku jäi edelleen mysteeriksi. Myöskään kaikkia ulkohuusseja en ole löytänyt ja yksi yhdistelmäaarre puuttuu edelleen.

Ilman apuja en tohtinut lähteä, vaan mukaan lähti GL loputtomilla ammuksilla. Kertoo jotain pelin vaikeimmasta tasosta, kun perus-Lycan kestää GL:llä ammuttaessa parhaimmillaan kolme osumaa ennen kupsahtamistaan. Nämä kohdat olivat pahimpia läpipeluun aikana:

Alun ensimmäisessä taistelussa oli kuolema pari kertaa todella lähellä. GL on niin hidas ladata, että sillä ei kerkeä joka tilanteeseen. Tekemistä oli myös Lycanien Denissä (ennen Heisenbergiä), jossa vihulaisia piisasi runsain mitoin.

Pomotaisteluista Lady D ja Heisenberg aiheuttivat tukuittain harmaita hiuksia. Lady D meni vasta noin viiden kuoleman jälkeen, Heisenberg aiheutti taatusti 20+ kuolemaa ennen kuin keksin järkevän taktiikan häntä vastaan. Mirandakin vaati muutaman yrityksen, mutta siihen olin varustautunut niin hyvin kuin vain pystyin. Magnumiin oli reilusti panoksia, haulikkoon ja snaipperiin samaten. Lisäksi taskut olivat täynnä miinoja, parannuspulloja ja putkipommeja.

Seuraavien suoritettavien haasteiden joukossa läpäisy alle 3 tunnissa, läpäisy maksimissaan neljän parannusesineen voimin ja puukkojuoksu-läpäisy, jollaista en ole RE-peleissä koskaan tullut tehneeksi. Voi olla aika erikoinen kokemus. Luonnollisesti teen sen karambit-veitsellä, jossa on käsittääkseni 6x damage verrattuna aloitusveitseen.

Edelleen tämä vetää puoleensa, vaikka lähes kaikki on jo nähty.
 
Mulla jotenkin tosi vaikeeta lopputekstien jälkeen enää lähtee mitään pelissä tekemään, ellei nyt sit satu platinaa pyrkimään. Varsinkin kauhupeleissä, jossa mulle se koko idea on se kauhu. Siihen turtuu sit ku pelaa x4 kertaa. Sit tietenkin monster hunter jossa lopputekstit ei merkkaa mitään ja peli on ns. loputon.
 
Mulla jotenkin tosi vaikeeta lopputekstien jälkeen enää lähtee mitään pelissä tekemään, ellei nyt sit satu platinaa pyrkimään. Varsinkin kauhupeleissä, jossa mulle se koko idea on se kauhu. Siihen turtuu sit ku pelaa x4 kertaa. Sit tietenkin monster hunter jossa lopputekstit ei merkkaa mitään ja peli on ns. loputon.

Itselle taas ne jälkimmäiset läpipeluut kauhupeleissä on mielekkäämpiä koska kaikki se stressi ja jännitys on poissa ja voi vaan nauttia menosta ja ylitehokkailla aseilla pamautella kaikki tohjoksi.
 
Mulla jotenkin tosi vaikeeta lopputekstien jälkeen enää lähtee mitään pelissä tekemään, ellei nyt sit satu platinaa pyrkimään. Varsinkin kauhupeleissä, jossa mulle se koko idea on se kauhu. Siihen turtuu sit ku pelaa x4 kertaa. Sit tietenkin monster hunter jossa lopputekstit ei merkkaa mitään ja peli on ns. loputon.
Trophyt ovat ainakin itselleni suurin houkutin. Toisaalta kun katselin vaadittuja asioita platinaa varten, niin paljon saa työstää. Ei tämä onneksi ihan niin paljon aikaa vievä ole kuin God of War, mutta vaatii vielä ainakin kaksi läpäisyä. Tallennuksilla voi toki avittaa asiaa, mutta en silti usko ottavani työn alle "pelkkä veitsi + max. neljä hiilausta + alle kolme tuntia" -komboa.

Kauhu on toki se maukkain suola RE-sarjassa, vaikka onkin kiva kurmoottaa avuttomia vihulaisia ansaituilla superaseilla. Toiminnalla on sijansa, vaikka se onkin enemmän sivutuote. Niin, ja onhan siellä läpäisyn jälkeen myös lisäpeli Mercenaries, jonka parista on erittäin hyviä muistoja RE4:n ajalta.
 
Itselle taas ne jälkimmäiset läpipeluut kauhupeleissä on mielekkäämpiä koska kaikki se stressi ja jännitys on poissa ja voi vaan nauttia menosta ja ylitehokkailla aseilla pamautella kaikki tohjoksi.

Meitä on nii moneen junaan, mut ymmärrän mitä tarkoitat. Esim Dead space 2 ku piti vetää se koko peli läpi vain kolmella savella ja vaikeemmalla, oli kokemus varmaa elämäni stressaavin platina, sai sen jälkeen käyttöön sen jonku sormi läppäaseen jossa isaac ampuessa huusi "pampampam" joka oli ihan OP, oli se vaa jotenkin sit niin terapeuttista "kostaa" se mun kolmen saven trauma. Kattoo nyt, ehkä innostun REvillages pelaa uusiksi sit ku sen hommaan joskus.
 
Meitä on nii moneen junaan, mut ymmärrän mitä tarkoitat. Esim Dead space 2 ku piti vetää se koko peli läpi vain kolmella savella ja vaikeemmalla, oli kokemus varmaa elämäni stressaavin platina, sai sen jälkeen käyttöön sen jonku sormi läppäaseen jossa isaac ampuessa huusi "pampampam" joka oli ihan OP, oli se vaa jotenkin sit niin terapeuttista "kostaa" se mun kolmen saven trauma. Kattoo nyt, ehkä innostun REvillages pelaa uusiksi sit ku sen hommaan joskus.
Osuitpa arkaan paikkaan. Dead Space -sarja on yksi kaikkien aikojen parhaista pelisarjoista omaan makuun. Ykkösen platinoin, mutta kakkososassa juuri tuo kolmen saven läpäisy oli liian kova kynnys. Yritin selvitä aina hissille 7. tasoon, johon oli tarkoitus tehdä ensimmäinen tallennus. En koskaan onnistunut, lukuisista yrityksistä huolimatta. Liian pahoja kohtia olisi jäänyt ilman tallennusta, mikäli olisin tallentanut aiemmin. Usein peli päättyi johonkin instakill-kohtaan.

Spekulointia Villagen mahdollisesta DLC:stä:

Odottaisin, että Capcom tekisi jonkinlaisen sivutarinan Chrisin ympärille. Olihan RE 4:ssä varsin mielenkiintoinen sivutarina, jonka pääosassa oli Ada Wong – sen pelasi mielellään läpi pariinkin otteeseen. Tai miksei myös Mian ympärille voisi jonkinlaista rakentaa, mutta se olisi varmaankin hyvin pienimuotoista – samantapaista kuin nämä muutamat osuudet RE 7:ssa, kun pelattiin Ethanin sijaan sivuhenkilöillä. Tai miksei myös jonkin pahiksen ympärille rakennettu sivujuoni, jotain, mistä kaikki sai (kylässä) alkunsa? Sitä en pidä kovin mahdollisena, vaan pikemminkin hyvin erikoisena. Ehkä se toimisi miksauksena Chrisin porukan kanssa.
 
Osuitpa arkaan paikkaan. Dead Space -sarja on yksi kaikkien aikojen parhaista pelisarjoista omaan makuun. Ykkösen platinoin, mutta kakkososassa juuri tuo kolmen saven läpäisy oli liian kova kynnys. Yritin selvitä aina hissille 7. tasoon, johon oli tarkoitus tehdä ensimmäinen tallennus. En koskaan onnistunut, lukuisista yrityksistä huolimatta. Liian pahoja kohtia olisi jäänyt ilman tallennusta, mikäli olisin tallentanut aiemmin. Usein peli päättyi johonkin instakill-kohtaan.

Spekulointia Villagen mahdollisesta DLC:stä:

Odottaisin, että Capcom tekisi jonkinlaisen sivutarinan Chrisin ympärille. Olihan RE 4:ssä varsin mielenkiintoinen sivutarina, jonka pääosassa oli Ada Wong – sen pelasi mielellään läpi pariinkin otteeseen. Tai miksei myös Mian ympärille voisi jonkinlaista rakentaa, mutta se olisi varmaankin hyvin pienimuotoista – samantapaista kuin nämä muutamat osuudet RE 7:ssa, kun pelattiin Ethanin sijaan sivuhenkilöillä. Tai miksei myös jonkin pahiksen ympärille rakennettu sivujuoni, jotain, mistä kaikki sai (kylässä) alkunsa? Sitä en pidä kovin mahdollisena, vaan pikemminkin hyvin erikoisena. Ehkä se toimisi miksauksena Chrisin porukan kanssa.

Joo dead space on mulle ehkä se paras kauhupelisarja niin kauan kun sitä kesti. Kyllä mulla oli siinä varmaa 10 uudelleen yritystä sen kolme save homman kanssa, lopuksi otin melkoisen riskin ja tallensin viimeisen liian aikasin. Mutta jotenkin ihme kaupalla selvisin loppuun asti. Ykkönen tosi hyvä, mut kakkosesta tykkäsin enemmän, kolmonen menetteli vielä. Siihen se sarja sit ikävä kyllä päättyi. Ehkä EA elvyyttää sen vielä? Mites eikös jotain dead space remake huhuja ole liikentees ollut? Noh joo, eipä tarvii offtopiciks sen enempää mennä.
 
Toinen läpipeluukerta takana. Hyppäys normaalista Village of Shadowsiin oli melkoinen, mutta läpi meni.
Ilman apuja en tohtinut lähteä, vaan mukaan lähti GL loputtomilla ammuksilla.

Tekemistä oli myös Lycanien Denissä (ennen Heisenbergiä), jossa vihulaisia piisasi runsain mitoin.
Tuossa kohdassa olisi kannattanut käyttää niitä flashbangeja joita sulla oli myös loputtomasti siinä kranaatinheittimessä.
Ne lamauttaa vihut pitkäksi aikaa ja koko tuon alueen voi juosta läpi aina pomoon asti. Muutenkin flashit on VoS tasolla pelaajan paras ystävä monessakin kohdassa.


Seuraavien suoritettavien haasteiden joukossa läpäisy alle 3 tunnissa, läpäisy maksimissaan neljän parannusesineen voimin ja puukkojuoksu-läpäisy, jollaista en ole RE-peleissä koskaan tullut tehneeksi. Voi olla aika erikoinen kokemus. Luonnollisesti teen sen karambit-veitsellä, jossa on käsittääkseni 6x damage verrattuna aloitusveitseen.

Valosapeli taitaa olla parempi, mutta se vaatii SS rankin jokaisessa mercenary kentässä.
Siinä on kolme väriä: punainen, vihreä ja sininen ja niitä vaihdellaan ihan kuten kranaatinheittimen ammuksetkin.
Videoiden perusteella punainen tappaa perus vihut laakista ja lukemani mukaan vihreä antaa sulle kestävyyttä takaisin ja sinisellä on 100% puolustus.
 
Tuossa kohdassa olisi kannattanut käyttää niitä flashbangeja joita sulla oli myös loputtomasti siinä kranaatinheittimessä.
Ne lamauttaa vihut pitkäksi aikaa ja koko tuon alueen voi juosta läpi aina pomoon asti. Muutenkin flashit on VoS tasolla pelaajan paras ystävä monessakin kohdassa.




Valosapeli taitaa olla parempi, mutta se vaatii SS rankin jokaisessa mercenary kentässä.
Siinä on kolme väriä: punainen, vihreä ja sininen ja niitä vaihdellaan ihan kuten kranaatinheittimen ammuksetkin.
Videoiden perusteella punainen tappaa perus vihut laakista ja lukemani mukaan vihreä antaa sulle kestävyyttä takaisin ja sinisellä on 100% puolustus.
Kiitos vinkistä. Mercenariesin otan kuitenkin työn alle vasta pääpelin koluamisen jälkeen, vaikka se kiinnostaakin paljon.

Flash-kranuista en tosiaan maininnut, niistä oli kovasti hyötyä monessa kohdassa – etenkin Heisenbergin tehtaassa. Ehtii helposti ladata vahinkoa tekevien ja flashien välillä, sen verran moneksi sekunniksi ne lamaantuvat. Sillä asenteella olin kuitenkin liikkeellä, että kaikki listitään. En koskaan juokse ohi, ellei kyseessä ole nimenomaan aikatavoitteellinen juoksu.
 
Rupesin pelaamaan tätä PS5 ja pyörii RT päällä huomattavasti paremmin kuin demo, linnan aulassa on nyt paljon lähempänä lukittua 60fps ja muuallakin tulee vähemmän droppeja.
 
Pelataan Resident Evil Village alusta loppuun hieman härömmällä meiningillä: mahdollisimman nopeasti, superaseiden ja loputtomien ammusten avulla. Jos vähän erikoisempi meno kiinnostaa, niin tervetuloa katsomaan. Live klo 17: www.twitch.tv/konsolifin
 
Olihan tämä pettymys. Alkoi lupaavasti, mutta lässähti sitten totaalisesti! En suosittele normaalilla pelaamaan, jos on yhtään kauhun/haasteen perässä.

Aivan liikaa räiskintää ja liian vähän kauhua. Lisäksi ääninäyttely ja vuorosanat olivat välillä aivan onnettomia. Kaikki pomot olivat myös melkoisen mitäänsanomattomia. Jopa tissivampyyrista katosi hohto.
 
Ylös Bottom