Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Olihan tämä pettymys. Alkoi lupaavasti, mutta lässähti sitten totaalisesti! En suosittele normaalilla pelaamaan, jos on yhtään kauhun/haasteen perässä.

Aivan liikaa räiskintää ja liian vähän kauhua. Lisäksi ääninäyttely ja vuorosanat olivat välillä aivan onnettomia. Kaikki pomot olivat myös melkoisen mitäänsanomattomia. Jopa tissivampyyrista katosi hohto.
Ei Resident Evil peleissä koskaan ole pahemmin mitään kauhua ollut
 
Oon kyllä samaa mieltä, ei tarvi kokoajan sykkeet täysillä pelata kun pelit on hyvin rytmitetty.
Samaa mieltä myöskin. Minulle tämä viimeisin Resident Evil oli kyllä suorastaan pelisarjan mestariteos. Ja toistaiseksi peli on myöskin itselleni GOTY tälle vuodelle.

Mielestäni kauhua ja actionia oli juuri sopivassa suhteessa. Lisäksi tunnelma oli saatu omaan makuuni kutkuttavaksi. Enkä tarkoita mitään jatkuvaa kauhuahdistusta, koska sitähän pelissä ei toki jatkuvasti ollut, enkä kyllä itse sellaista oikein peleihin kaipaakaan.

RE7 oli sinänsä varsin hyvin tehty peli, mutta siinä oli jo minun makuuni vähän liikaakin sitä tuskaa ja ahdistusta. Makuasioita nämä toki, mutta omasta mielestäni RE-pelisarja on aina ollut sellainen mukava kauhun ja toiminnan kevyehkö yhdistelmä, ja saisi sen tyyppisenä pysyäkin.
 
Edellisessä ressassa tasapaino oli juuri sopiva ja monet vihut laittoivat ihon kananlihalle. Nyt tässä villagessa ainoastaan
vauva ja ne tehtaan mekaaniset hirviöt saivat hieman hikoilemaan.

7/10 itselleni ja varjo entisestä, jonka ainoa vika oli perusvihujen samanlaisuus.
 
Nyt vasta huomasin, että tähän on jo heinäkuussa tullut tarjolle unlock dlc joka avaa kaikki extra kaupan tavarat.
Hintaa 4.95e ja kyllä mä tuon maksan jotta pääsen sillä valosapelilla huitomaan.
 
Nyt vasta huomasin, että tähän on jo heinäkuussa tullut tarjolle unlock dlc joka avaa kaikki extra kaupan tavarat.
Hintaa 4.95e ja kyllä mä tuon maksan jotta pääsen sillä valosapelilla huitomaan.

Capcomilla on ollut tapana laittaa tuo dlc varmaan jokaiseen uuteen peliinsä. Ainakin RE2, 3, 7, 8 ja DMC 5:sta löytyy.
 
RE 7 ei tuollaista saanut. Siihen oli tarjolla vaan ne eri kolikot sekä madhouse vaikeustaso. Jos tuollainen olisi ollut tarjolla niin olisin mä ostanut sen siihenkin ihan kuten kakkosen ja kolmosen remaken kohdallakin.
Toisaalta mun kaltaisten tyyppien takia ne varmaan laittaakin osan avattavista kamoista joko typerän grindauksen (re3) tai turhauttavan vaikeiden tavoitteiden taa kuten tämän valomiekka jonka saadakseen pitää mercenary moodissa vetää kaikki kentät S vai SS arvosanalla.
 
RE 7 ei tuollaista saanut. Siihen oli tarjolla vaan ne eri kolikot sekä madhouse vaikeustaso. Jos tuollainen olisi ollut tarjolla niin olisin mä ostanut sen siihenkin ihan kuten kakkosen ja kolmosen remaken kohdallakin.

No melkein sama asia. Muistaakseni jos ostit kaikki ne kolikot, niin kuoleminen pelissä on lähes mahdotonta. Niin silloinhan nuo avattavat bonukset on helpompi saada. Eikä tuossa muistaakseni ollut kovin paljoa bonuksia.
 
RE 7 ei tuollaista saanut. Siihen oli tarjolla vaan ne eri kolikot sekä madhouse vaikeustaso. Jos tuollainen olisi ollut tarjolla niin olisin mä ostanut sen siihenkin ihan kuten kakkosen ja kolmosen remaken kohdallakin.
Toisaalta mun kaltaisten tyyppien takia ne varmaan laittaakin osan avattavista kamoista joko typerän grindauksen (re3) tai turhauttavan vaikeiden tavoitteiden taa kuten tämän valomiekka jonka saadakseen pitää mercenary moodissa vetää kaikki kentät S vai SS arvosanalla.
Meni hermot itellä myös tuohon. Pidän haasteesta, mutta meni maku tuohon hinkkaamiseen yhden valosapelin vuoksi ja taisi lopulta jäädä 2-3 kenttää ilman SS-arvosanaa.
 
Onko kukaan havainnut ps4 pro :lla prioritize screen resolution -asetuksella että kyseisen pelin tekstuurit latautuvat pirun hitaasti? Ja kun vaihtaa asetuksen prioritize frame rate, tekstuurit ei lagaa ihan niin paljon mut kyl sitä silloinkin ilmenee. Vai alkaako mulla 2kk yli 3v vanha ps4 pro sanomaan sopimustaan irti? Peli on vieläpä asennettu ssd levylle minkä tuossa noin vuosi sitten vaihdon alkuperäisen pron terasen sisäisen aseman tilalle. Kokeilin jo pleikkarin nollausta, eli tehdasasetuksiin, kaikki tyhjäks ja uudelleen ladata kaikki kama takas. Mut ei auttanut. Samaa tekstuurien hitautta olen huomannut myös niinkin vanhassa pelissä kuin Wolfenstein: Old Blood.

Oli lainassa tuo Villagen Xbox One versio enkä siinä samanlaista tekstuuri ongelmaa havainnut ja muutenkin tuntu aavistulsen sulavammalta ruudunpäivitys Prioritize screen resolution -asetuksella.
 
RE7 VR jälkeen tämä oli aikas downer. Kuten pelintekijätkin kertoi 'RE7 oli liian pelottava isolle yleisölle' tms, vähän outo argumentti mielestäni, ei tuon tason pelejä ole kovin paljon joten markkinarako on siellä olemassa
 
Vihdoin tuli tämä hommattua tuolta Black Friday alennuksista ja eilen jopa aloitettua. Olihan se Resident Eviliä. Hyvässä ja pahassa.

Pääsin ensimmäiseen päävihujen videopätkään asti ja tässä fiiliksiä:

Ensinnäkin ärsyttää ylipäänsä peleissä kohtaukset, joissa on tarkoitus hävitä. Juokset siinä ympäriinsä kuin päätön kana ja mietit että mitä teet väärin ja olet jo harkitsemassa googlausta ja/tai tallennuksen latausta kun lopulta "kuolet" ja alkaa välipätkä, jossa selviääkin että se missä kohtaa olisit pelin jatkuessa kuollut, olikin keino edetä välipätkän kautta. Huoh.

Toisaalta ehkä kyse on myös siitä että näitä on tullut viime aikoina hyvin vähän vastaan ja pelit on oikeasti keskittyneet nykyisin enemmän siihen että itse pelataan ja jos onkin välipätkä-etenemistä, niin sen tajuaa heti.

Onneksi sentään tiedän miten näissä yleensä kannattaa pelata enkä alkanut räiskimään kaikkia ammuksia vihuihin. Juoksin, suojauduin ja heiluin veitsen kanssa, joten kamaa sain kerättyä kivasti mukaan.

Mistä taas pidän: kartasta ja siitä että se kertoo kun alue on tutkittu. Parhaimpia ideoita ikinä missään. Tykännyt tuosta aina ja joka kerta se on niin tyydyttävä ominaisuus. Vielä kun siihen yhdistäisivät myös ne ekalta alueelta kerättävät/hajotettavat spessukamat niin olisi täydellinen. Tai olisi edes vaikkapa summittainen kysymysmerkki alueella että tietää siellä vielä olevan jotain jossain. Nyt ei tiedä yhtään että onko alueella tuollainen piilotettu kama vai ei. Toisaalta tuo on vähän kai ideakin että piilotetut kamat on piilotettuja mutta minä ainakin toivoisin edes pienen vinkin siitä että millä alueella ja kuinka monta. Nythän nuo voi missata täysin ja se on sitten uusiksipeluu edessä jos niitä jää keräämättä. Tosin kyllähän nämä respat on tarkoituskin pelata vähintään kahdesti ja usein vielä useammankin kerran.

Hämmästyin myös kuinka nopeasti pelin voi pelata läpi. Pelissä on trophy (tai pelin sisäinen saavutus/tms) jossa pitää pelata peli läpi alle kolmeen tuntiin. No huh huh. No, olen ennenkin pelannut pelejä, jotka pääsee tosi nopeasti läpi ja käyttänyt silti niihin aikaa todella paljon enemmän kun olen tutkinut ja seikkaillut rauhassa. Tässä käy varmasti samoin. Plus sitten ne useammat pelikerrat, jotka on ihan fine kun pelin kesto on hillitty ja kun niihin saa lisämaustetta uusilla/kerätyillä kamoilla jne.

Valituksella aloitin tämän fiilisten kertomisen mutta hyvältähän tämä muuten vaikuttaa. Nelosen ja seiskan lapsihan tämä selvästi on mikä ei haittaa sitten yhtään, sillä se lapsi vaikuttaisi olevan kaunis!
 
Vihdoin tuli tämä hommattua tuolta Black Friday alennuksista ja eilen jopa aloitettua. Olihan se Resident Eviliä. Hyvässä ja pahassa.

Pääsin ensimmäiseen päävihujen videopätkään asti ja tässä fiiliksiä:

Ensinnäkin ärsyttää ylipäänsä peleissä kohtaukset, joissa on tarkoitus hävitä. Juokset siinä ympäriinsä kuin päätön kana ja mietit että mitä teet väärin ja olet jo harkitsemassa googlausta ja/tai tallennuksen latausta kun lopulta "kuolet" ja alkaa välipätkä, jossa selviääkin että se missä kohtaa olisit pelin jatkuessa kuollut, olikin keino edetä välipätkän kautta. Huoh.
Tuon kyllä yksi typerimmistä asioista mitä peleissä voi olla, varsinkin kun siihen menee vielä tuhlaamaan kaikki ammukset. Tuommoiset kohtaukset pitäis olla kokonaisuudessaan välivideoita.
 
Tuon kyllä yksi typerimmistä asioista mitä peleissä voi olla, varsinkin kun siihen menee vielä tuhlaamaan kaikki ammukset. Tuommoiset kohtaukset pitäis olla kokonaisuudessaan välivideoita.
Juuri noiden resurssien tuhlaamisten takia tuo onkin niin ärsyttävä. Ei rasittaisi niin paljon jos kohtauksessa olisi riisuttu aseet ja välineet, jolloin voisi tajuta että ehkä tässä ei voi tehdä edes mitään. Ja vaikka ei tajuaisi niin ei harmittaisi koska ei ole voinut tuhlata koko arsenaalia turhaan.

Mutta onneksi oli sen verran perstuntumaa että en alkanut räiskimään ja pääsin itse täysillä kamoilla jatkamaan ilman että olisi tarvinnut ottaa uusiksi. Yhden myöhemmin tulevan kohdan kyllä otin uusiksi koska se oli vähän saman tapainen. Sillä erolla vain etten ollut varma että kannattaako örmelöitä ampua vai juosta, sillä monessa kohtaa Respoissa on järkevämpi vain juosta ohi.

Semmoinen kysymys peliä pelanneille: kannattaako tässä kyseisessä sarjan osassa ampua kaikki huoneet tyhjiksi tutkimista ajatellen vai onko tässäkin pääosin järkevämpi vältellä ja säästellä ammuksia pomoihin ja pakollisiin vihujen vähentelyihin? Nelosessahan taisi olla ihan tarkoituskin hoidella about kaikki mikä liikkuu ja jos tämä on siitä ammentanut niin ilmeisesti olen pelannut oikein eli jos huone näyttää punaista niin menen räiskimään hemmot hautaan että pääse saattamaan sen huoneen siniseksi (eli tutkituksi).
 
Tuohon omaan kysymykseeni taisin saada jonkinlaisen vastauksen ihan pelaamalla. Vaikuttaa edelleen entistä vahvemmin siltä että suurin osa vihulaisista on sama hoidella pois tutkimista haittaamasta. Ensimmäisen pomon alueella taisin jättää yhden alueen, josta en ammuskellut hyypiöitä kylmäksi (tai kylmemmäksi jos ne on jo kuolleita ennen uutta kuolemistaan).

Panoksiahan tässä on täytynyt craftailla aika tasaiseen tahtiin vaikka alussa niitä oli yllin kyllin. Materiaaleja kuitenkin on mukana ihan kivasti eikä ne ihan heti tuntuisi loppuvan. Kivaa myös tuo että materiaalit tai aarteet eivät vie inventaariosta tilaa. Se tosin ehti silti jo kerran täyttyä täysin kun sain neljännen aseen löydettyä.

Ensimmäisen alueen pomo on vielä elossa mutta ne muut pomot tai minipomot olivat lopulta aika pettymys. Vaihtelua olisi nimittäin voinut olla vielä vähän enemmänkin.

Mitä tulee ylipäänsä näihin sarjan peleihin, niin alkaa olemaan jo sellaista Ubisoftmaista saman kaavan kierrätystä. Tai no, onhan se toki ollut sitä jo varmaan hyvinkin pitkään ja voisi myös sanoa että näissä on silti vaihtelua reilusti enemmän kuin Ubin peleissä mutta tämä suosioon noussut "voittamaton mörkö perässä mutta ei seuraa turvahuoneisiin"-kaava alkaa olemaan jo aika tuttu. Pidän toki siitä mutta nyt nousi ensi kertaa mieleen että on aika vähissä uudet kikat tässäkin pelisarjassa. Samoin huvitti ja ihmetytti aiempaakin enemmän että mikä on looginen selitys sille ettei pomo seuraa ikinä tallennushuoneisiin. Ainahan se on niin ollut mutta jotenkin se tässä painoi mielessä enemmän. Huvitti toki sitäkin enemmän.

Tutkiminen on yhä pelisarjan mukavinta antia itselleni. Toki myös hahmot on aina mielenkiintoisia kun ovat niin erikoisia persoonia. Mitä tutkimiseen tulee niin on kyllä ärsyttäviä ne kiiltelevät aarteet, joita pitää ampua että ne saa kerättyä. Siinäkin ehkä eniten tökkii se että se on aina se sama kiilto ja sama aarre.

Puzzlet on olleet aika perinteistä Resident Eviliä, mitä nyt oli parissakin vähän fysiikkapohjaista kikkailua mukana.

Mutta olenko nyt pelannut 1/4 vaiko 1/3 pelistä läpi? Niin ja olihan se se alunkin alue, enkä tiedä lasketaanko se noiden päähyypiöiden alueeksi vai onko se sitten tutoriaalialue ja/tai hubialue? No, toisaalta en ehkä kaipaa edes tietoa paljonko olen pelannut ja paljonko on jäljellä. Tuntuu vain että aika nopeasti tässä etenee kun tuo trailereista kenties tutuimman hahmon alue on nyt jo koluttu läpi. Tai näin ainakin oletan kun pääsen sieltä ihan kohta pois (koska keinot ja tie etenemiseen on selvästi olemassa).

Se täytyy sanoa että on nämä tämän kaavan Resident Evilit kuitenkin sellaista iloa että kuin kotiinsa tulisi. Kaikki toimii kuten olettaa ja viihtyy todella mainiosti sen parissa. Siis vaikka se kaava jo tosiaan alkaa olemaan hyvin tuttu niin varsinaista kyllästymistä ei vielä ole olemassa.
 
No niin, nyt tuli sille ensimmäiselle alueella palattua ja vaikka pääosin olenkin aina pitänyt Resident Evilien vihollisvalikoimista ja niissä on aina ollut myös outouksia, usein siis ihan positiivisella tavalla, niin voi hyvänen aika tuota panssaroitua versiota ihmissudesta. Jotenkin laiskaa/typerää vihollissuunnittelua tuollainen ja omat reaktio oli lähinnä huokailu.

Toivottavasti ei mene tuolla kaavalla jatkossakin vihollisten suhteen.
 
Eilen pääsin ilmeisesti viimeiseen osioon, joten summaan vähän nyt yleisesti peliä.

Ensinnäkin tämä on sitä parempaa Resident Eviliä, kuten ehkä taisin jo mainita. Lisäksi tämä todella on sekoitus Resident Evil 4:sta ja seiskaa. Nimenomaan hyvällä tavalla. Noin muutenkin peli on vähän samaa kuin Dark Souls 3 Dark Soulseille, eli eräänlainen kulminaatio sarjan parhaista jutuista. Tämä tulee kenties parhaiten esiin siinä miten jokainen alue tuntuu melkein omalta peliltään. Siellä on erotettavissa ainakin Resident Evil 7-"alue", Resident Evil 4 -"alue" ja mukana on myös Resident Evil 5:sta mutta juuri sillä tavalla ettei sitä ole liikaa. Ja totta kai ihan yleisesti ottaen on niitä perinteisiä Resident Evil -juttuja mukana.

Kyllä tämä on selvästi pelisarjan paras teos tai ainakin kovasti kilpailemassa siitä paikasta kakkosen remaken kanssa. Tosin pelisarjan teoksissa on niin paljon vaihtelevuutta että oma suosikki voi vaihtua melkein kysyntäkerrasta riippuen. Mutta tämä on helppo nostaa kärkikastiin juuri sen vuoksi että tämä on kuin pastissi pelisarjan monista osista, ollen kuitenkin samalla täysin oma itsenäinen teoksensa.

Isoin seikka mikä itsellä jää tästä varmaan mieleen on se, että trailereista tutuimman hahmon alue tosiaan on lopulta ehkä se vähiten mieleenjäävä vaikka todella hyvä sekin oli. Siellä vain on niin kovaa settiä myös muualla tarjolla että jää kyseisen pomon alue helposti niiden varjoon.
 
Lisää juttua pelistä. On tämä vain ollut loistava kokemus!

Viimeisen pomo alue oli todella kuumottava ja tuli aikamoiset Bioshock-fiilikset. Huvitti tosin kun halusin säästellä panoksia, joten hoitelin niitä "Einssejä" sitten puukolla yksi kerrallaan jotain pöytää pyörien ja hyökkäyksiin niitä houkutellen :D

Viimeiseen pomoon säästyikin sitten yli viisi magnumin panosta ja muutenkin panoksia oli ihan kivasti. Loppuivat tosin pääosasta aseista mutta pelihän jakoi niitä aika avuliaasti siinä matsissa, joten meni toisella yrittämällä läpi.

Mitä panoksiin muuten tulee, oli alussa tunne että niitä on runsaasti mutta kun aloin hoitelemaan myös isompia körmöjä, siis niitä joita ei ollut pakko, niin äkkiä oli tilanne että piti aina tilanteen tullen craftata pari panosta että pääsee etenemään. Kuitenkin aika helposti pääsi etenemään käyttämällä aseita fiksusti: laumoihin putkipommia jalkoihin ja räjähtävät tynnyrit hyötykäyttöön ja säästyi rutkasti panoksia muualle. Ja kuten jo mainitsin niin "Einssejä" tuli hoideltua ihan puukolla.

En tiedä miten tuossa on tasapainotettu panosten määrää mutta tuntui koko ajan että pysyin juuri ja juuri "pinnalla" sen suhteen että oli edes jossain aseessa panoksia. Oli tilanteita että piti käyttää sniperin kuti ihan perusörmöön kun muuta ei ollut ja tuli se harvinainen fiilis kun selviytymispelissä oikeasti tuntuu että nyt yrittää vain selviytyä keinolla millä hyvänsä. Usein olisin voinut toki vain craftata lisää panoksia valikossa mutta kun oli tilanne päällä niin sitä eli siinä sitten. Ja yleensä en ottanut uusiksi tallennuksia ellei mennyt ihan toivottomasti pieleen jotain. Tallensin kyllä varmuuden vuoksi aina uuteen lokeroon että jos tulee seinä vastaan mutta eipä tullut. Craftausmateriaalia jäi paljon ylikin, joten tosi säästeliäästi siis toisaalta pelasin ja se että aseet oli tyhjiä johtui paljon myös siitä että halunnut tehdä panoksia kuin silloin kun tuli tarve vastaan koska ne veisivät sitten tilaa muulta tavaralta - koska craftausmateriaalithan eivät siis tilaa vie, joten käytin sitä hyväkseni. Lisäksi menin pitkiäkin aikoja pelkkä puukko kädessä koska ikinä ei tiennyt milloin tulee seuraavat panokset vastaan poimittavaksi, jolloin craftaus voi olla turhaa.

Niin ja nyt kun tosiaan pääsin pelin läpi niin lueskelin spoilereita ja muutenkin näitä vanhoja tekstejä, joten älkää ihmetelkö jos nostan nyt ikivanhoja viestejä esiin :D

11h meni standardilla, ja kaikki paikat nuohoamalla. Ekat 8h hyvää tunnelmallista meininkiä ja sitten homma leviää RE6 tason pökäleeksi.
Miinusta tulee myös mm. kamalista fysiikkapuzzleista ja epätasaisesta vaikeusasteesta.
En sanoisi että olisi mennyt missään vaiheessa niin huonoksi kuin kuutonen. Enemmänkin nelosen tai vitosen räiskintäpainotteisimmiksi kohtauksiksi. Lopun isompi riehunta taas oli sen verran hyvin perusteltu että ei häirinnyt itseäni pätkääkään. Ja ainahan se kaava on sama näissä, eli alussa hiiviskellään ja otetaan iisisti ja lopussa on singot olalla ja uzit käsissä.

Tekee kyllä mieli vetää uudestaan HClla ja tähdätä platinatrophyyn, mutta saa nähdä. Ajatus läpipeluusta pelkällä puukolla lähinnä itkettää. >_<
Puukolla pelatessa voi ihan hyvin valita casual-vaikeustason. Aloitin itse tänään ja oli ns. "a walk in the park". Alle tunnissa eka alue pomoa myöten läpi carambit-puukolla heiluen. Ilman sitä en suosittele.

Huvitti ja joka kerta myös ihmettelin kuinka nopeasti ekan alueen minibossit kaatuivat. Huidoin joka kerta vielä hetken varmuuden vuoksi kun en uskonut että oli niin helppo ja nopea. Samoin itse alueen pomo oli nopeasti kaadettu. Huvitti sekin kun siellä jaloissa pyörin ja heilutin puukkoa enkä juuri saanut edes osumaa :D

Ainakin "casual" on nimensä veroinen. Ainakin kun on tuo parhaimpiin kuuluva puukko käytössä.

Eilen meni peli läpi standardilla ja hieman päälle 11 tuntia meni itsellä. Nyt kokeilin hardcorella, niin toi pelin alku on jo ihan mahdoton.

En vain pääse siitä eteenpäin, vaikka kuinka monta kertaa yritän :D
Et ollut ajatellut ostaa parempia aseita tai loppumattomia panoksia niihin? Vai oliko tarkoitus pelata puhtaasti hc:lla? Minulla olisi tarkoitus pelata normaalin jälkeen nyt aloittamani "vain puukko + max 4 healausta + alle 3 tuntia + ostoksia max 10000"-kierroksen perään Village of Shadows, jota varten pyrin saamaan massia ostaakseni staken (tai siis S.T.A.K.E.:n). Ei mitään ajatustakaan että lähtisin ilman apuja sinne.

Tuli katsottua yksi läpipeluu pelistä ja pystyi sisäistämään pelin tarinan ja tapahtumat paremmin kuin pelonsekaisissa tunteissa itse pelatessa.

Täytyy sanoa että olen aika hämmentynyt miten loistava tarina tässä pelissä lopulta on, miten se vaikuttaa RE7 ja mitä seuraavalta peliltä voi odottaa.

En edes tajunnut miten se vaikuttaa koko RE 7 tapahtumiin kun Ethan kuolee pelin alussa ja pelaatkin sen kokonaan Baker perheen jäsenenä, sitä kun luulee että se on vaan joku vitsi "Welcome to the family son" mutta Ethan on kirjaimellisesti molded ja osa perhettä. Capcom todella ylitti itsensä tämän pelin tarinan kanssa ja kuinka se tekee RE 7 paremman pelin ja Ethanista paremman hahmon. Myöskin kun BSAA on niin vahvasti mukana tarinassa niin toivon että Sheva tulisi takaisin seuraavassa pelissä, mielenkiintoisin RE naishahmo jonka Capcom vain heivasi unholaan.
Wow! Enpäs minäkään ajatellut tuota noin pitkälle. Pitäisi pelata uusiksi koko peli nyt kun on tuoreempaa tietoa asioista.

Sitä tosin ihmettelin että jos Ethan oli kerran "molded" niin eikö sen olisi pitänyt hajota jo seiskan lopussa? Vai oliko Ethan jotenkin liitetty sinne kasin "homeeseen"? Sekin tietenkin että aika kauan se vielä lopussa piti itsensä kasassa vaikka alkoi jo hajoilemaan. Mutta oli miten oli niin todella loistava idea laittaa päähahmoksi tuollainen tyyppi. Olikohan asia jo mietitty seiskaa tehdessä vai hoksasiko joku vain kasia suunnitellessa että pitäisikö keksiä joku selitys Ethanin kestävyydelle ja loppu onkin historiaa.

Toinen läpipeluukerta takana. Hyppäys normaalista Village of Shadowsiin oli melkoinen, mutta läpi meni. Aikaa tuhrautui melkoisesti, lähes kymmenen tuntia. Suurin syy isoon peliaikaan oli pyrkimys saada kaikki aarteet, mutta vieläkään en onnistunut. Strongholdin alapuolella oleva aarrearkku jäi edelleen mysteeriksi. Myöskään kaikkia ulkohuusseja en ole löytänyt ja yksi yhdistelmäaarre puuttuu edelleen.
Löysitkö vessan sieltä Moreaun alueelta tallennuspaikan läheltä? Samoin kylässä oli pari, jotka oli todella lähellä toisiaan, joten voi mennä ohi. Stronholdin aarre ihmetyttää sillä eikö sen ohi menty ihan luonnollisesti? Ainakin itse oletin että siitä piti mennä ja nappasin vain mukaan. Oli jopa pettymys kun kaikki muut aarteet oli kuitenkin jollain tapaa sivuteillä.

Seuraavien suoritettavien haasteiden joukossa läpäisy alle 3 tunnissa, läpäisy maksimissaan neljän parannusesineen voimin ja puukkojuoksu-läpäisy, jollaista en ole RE-peleissä koskaan tullut tehneeksi. Voi olla aika erikoinen kokemus. Luonnollisesti teen sen karambit-veitsellä, jossa on käsittääkseni 6x damage verrattuna aloitusveitseen.
Meinasitko vetää kaikki nuo samaan? On nimittäin ilmeisen mahdollista mitä tänään testasin. Alle tuntii meni eka alue läpi ja lopuissa tuskin menee kahta tuntia koska siellä oli useampi lyhyempi alue. Viimeisen pomon alue tosin mietityttää puukon kanssa kun siellä tuntui ettei siihen mennessä saadut kovatkaan aseet välillä riittäneet. Tai ainakaan panokset.

Edelleen tämä vetää puoleensa, vaikka lähes kaikki on jo nähty.
No sanopas muuta. Tällaiset pelit on aina niin virkistäviä kun oikeasti tekee mieli pelata uusiksi ja uusiksi. Ei ehkä tekisi jos kesto olisi jotain "nykypelien" luokkaa eli sitä sataa tuntia, joten sekin tässä on virkistävää että pelin voi tosiaan pelata hyvin asiallisessa ajassa läpi.
 
Ylös Bottom