Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resistance 3

Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Eikös se 9 tappoputken palkkio ole juuri tuo mutaatio ja taisteluhaarniska? Vai onko tämä neljäs jokin neljäs tappoputki palkinto?

Olet oikeassa, tänään tuli todettua tuon yhdeksän tapon putken palkinnon olevan molemmilla puolilla juuri tuo mutaatio ja haarniska + minigun. On kyllä raju vehje, porukkaa tippui joka suunnalla, kun tähystin katolla ja räiskin joka suuntaan.

Itse odottaisin paristakin vanhemmasta pelistä tuttua valtaamista, eli toinen porukka puolustaa esim. jotain linnaketta ja toinen yrittää valloittaa sen. Meltdown ja CTF tietty tuttuja ja turvallisia valintoja, mutta noiden lisäksi oli vielä joku muukin pelimuoto nimenomaan Res 1:ssä, en vain muista sen nimeä.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Meltdown ja CTF tietty tuttuja ja turvallisia valintoja, mutta noiden lisäksi oli vielä joku muukin pelimuoto nimenomaan Res 1:ssä, en vain muista sen nimeä.

Breach: Kummallakin tiimillä oli omat generaattorit. Se voitti joka tuhosi ensin toisen generaattorin.
Assault: Tässäkin taisi olla jonkun näköisiä generaattoreita mitä piti tuhota.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Mä en käsitä miten te ootte pystyny pelaan tota betaa. Kävin eilen kaveril kokeilemas ja en voi muuta sanoo et rumempaa grafiikkaa en oo ikinä nähny ps3:sen aikana. Rupes oikeen silmiin ottaan, ku joutu tihrustaan sitä super suttuista kuvaa. 15" Putkitöllöllä ehkä just ja just menis, mut 100" kuvalla se näytti niin raiskatulta. Ymmärtäisin jos toi olis ollu joku pre-alpha, mut betaks ihan sietämätöntä.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Mä en käsitä miten te ootte pystyny pelaan tota betaa. en voi muuta sanoo et rumempaa grafiikkaa en oo ikinä nähny ps3:sen aikana.

Beta on kyseessä vaikka en usko että maagisesti muuttuu graffinen ilme selkeämmäksi kokoversiossa. Itse en enää välitä grafiikasta niin paljoa sillä se ei korvaa itse pelaamisen hauskuutta. Hauskempaa tätä on vääntää kuin KZ3.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Itse en enää välitä grafiikasta niin paljoa sillä se ei korvaa itse pelaamisen hauskuutta.

En mä sitä sillä, et se jotain silmänruokaa pitäisi olla, mut ainakin tykillä ollaan jo sillä rajalla et onko se edes pelattavaa. Tuntu siltä et resot olis ollu jotain SD tasoa ellei pahempaa ja sen lisäks siinä oli tosi vahva blur, varsinki juostessa. Eli se mitä hain takaa on, ettei siitä pelistä saanu mitään selvää. Sama ku vetäis pullon pohjat silmille ja yrittäis sen jälkeen pelata.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Tuntu siltä et resot olis ollu jotain SD tasoa ellei pahempaa ja sen lisäks siinä oli tosi vahva blur, varsinki juostessa.
Ainakin moninpelibetassa R3:n natiivitarkkuus todellakin on vain 960x704, eli pikselimäärällisesti noin neljänneksen pienempi kuin tavallinen 720p-tarkkuus.

52 tuuman telkkarilta pelattuna tämä beta oli silti mielestäni miellyttävän komeaa katseltavaa, enkä todellakaan voi yhtyä tuollaiseen "ruminta PS3:lla ikinä" -näkemykseen.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Kävin eilen kaveril kokeilemas ja en voi muuta sanoo et rumempaa grafiikkaa en oo ikinä nähny ps3:sen aikana. Rupes oikeen silmiin ottaan, ku joutu tihrustaan sitä super suttuista kuvaa. 15" Putkitöllöllä ehkä just ja just menis, mut 100" kuvalla se näytti niin raiskatulta.

Pitäisi ehkä kysyä, että mikä tykki kaverillasi on ja onko se säädöissä.. "Tykki" ei itsessään kerro mitään jos se on esim. joku halpis-malli.

Mutta oletan, että olet nähnyt kaverin tykiltä muita vastaavia (beta) pelejä jotka ovat olleet selkeästi parempia grafiikaltaan..
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

On ihan ok full-HD tykki, säädöissä jne. Nii se unohtu mainita, et hud oli ihan normaali tarkka, mut se pelikuva muuten oli tosi sumee mikä pisti vähä ihmetyttään.

e. Kyl täs on nyt jotain mätää, ku youtubes näytti ihan hyvältä toi peli. Luin paria foorumia ja joillain oli ollu ihan samat fiilikset, et olisko joku harvinainen bugi tjms.

e.2. Täs yks esimerkki
To start, I just have to come straight out and say this; the Resistance 3 beta is UGLY. No, I don't mean "sub-par" nor "Not Uncharted". I mean ugly. The ghosting is horrible. Is there a blur effect in place? I don't know, nor care - it's headache inducing. I've never had a problem with any such thing while playing a console game until now.

It's not exactly blurring crystal clear HD graphics either. While R1 and 2 had resolutions that were literally less than 20 pixels parallel short of being 720p, Resistance 3 seems to have gone with a resolution many blocks further down sub-HD street. While Resistance 2 didn't look groundbreaking, it looked good. However, that's irrelevant, as R3 makes Resistance:FOM look like God of War 3.
Resistance 3 Beta Impressions | N4G
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Resistancesta löytyy nyt avoin beta, joten eikun tutustumaan.

Avasivat samalla lisää kokemustasoja ja löytyy ainakin yksi uusi ase ja myös yksi perkki lisää. Leveleiden kartuttamisessa 20:n jälkeen kestääkin suht pitkään, aikaisemmin se oli maksimi.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Muutaman pelin pelasin, pelimuoto oli ilmeisesti tuo Chain Reaction. Ja olipas kyllä tylsää menoa. Täysin samanlainen kuin R2, mutta paljon huonommalla ohjattavuudella (esim. tähtääminen ja liikkuminen sprintattaessa oli kankeaa). Tappaminen oli helpompaa osumaindikaattorien ansiosta (ja lisäksi tyypit tuntu ottavan vähemmän luotia kuin R2:ssa) ja keikuinkin listan kärjessä 7:llä tapolla, vaikka oli eka pelini. :D Grafiikka oli rosoista, valaistuseffektit olivat vain parantuneet (esim. taivaan aurinko näytti hyvälle). Fps pätki tiukemmissa tilanteissa, esimerkiksi kun itse kuolin ja kamera lähti seuraamaan ruumistani jonnekin.

Tähän vielä lisäksi se, että pelaajamäärä on pudonnut 16:sta, niin ei kiitos. Voin ostaa tämän joskus sitten kahdellakympillä Zavvin alennuksesta...
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

hmm hieman rupesi nyt huolestuttamaan näitä kommentteja lukiessa...juuri tänään pistin pelin tilaukseen. Lähinnä kyllä yksinpeliä ajatellen pistinkin tilauksen, että toivottavasti se on samaa resistance laatua mitä kaksi ensimmäistä oli.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Heti pisti silmään se, että peli pysähtyy pariksi sekaksi jos joku vihu tulee kulmalta vastaan naaman eteen, ja että vihollista saa ampua lippaallisen jotta kuolee.
Muuten hauska ja ihan hyvä peli.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Heti pisti silmään se, että peli pysähtyy pariksi sekaksi jos joku vihu tulee kulmalta vastaan naaman eteen, ja että vihollista saa ampua lippaallisen jotta kuolee.

Ei nyt sentään koko lippaallista, kunhan et varpaita tykittele. M5A2 Carbinella saa jo peruslippaalla ilman boostauksia helposti kaksi vihua hengiltä, kun osut keskivartaloon. Poikkeuksen tähän tekevät body armorit, joilla saa arviolta n. 20% enemmän kestävyyttä. Ja päähän ampumalla riittää todellakin vain pieni sarja, silloin armoreista ei ole apua.

Koetanpa kirjoittaa pienimuotoisen arvostelun pelkästään nettipelistä ja pyrkiä olemaan erittäin kriittinen, vaikka olenkin tämäntyyppisten (scifiä ja ampumista, sopivan aivotonta menoa ja taktisuutta) pelien fani.

Resistance 3:een on mielestäni todella helppo päästä sisälle. Näppäimet ovat kustomoitavissa monipuolisesti ja tähtäimen liikkuvuusnopeudessa on monta eri pykälää. Näkyvyys on tähdätessä erittäin hyvä ja ainoa huono puoli on liikkeen hidastuminen skoben ollessa päällä. Tällöin etenkin juoksevaan hahmoon on vaikea osua, pitää ottaa ennakkoa. Pitää kuitenkin muistaa, että juokseva vihollinen on vaaraton; vasta sen lopettaessa juoksemisen, saattaa tulla luotisade takaisin ja tällöin osut taas itse helposti hitaampaan kohteeseen.

Jos olet pelannut Codia, Battlefieldiä tai muuta vastaavaa, niin verratessa osumankestoon Resistance on huomattavasti sallivampi. Päälaukaus ei nirhaa vihollista kuin snipulla ammuttaessa ja vihollisen yllättäminen ei useinkaan merkitse varmaa tappoa. Body armorilla varustettu vihu saattaa hyvinkin ehtiä juosta kulman taakse piiloon, laittaa itselleen kuplasuojan kilveksi tai muuta vastaavaa ja usein perässäjuoksija saa joko kranaatista tai vaikkapa Atomizer-aseen sähkötolpasta osumaa, juostessaan heikennetyn ja ärsytetyn vihun perässä.

Aseita on useita erilaisia ja ne ovatkin paras puoli koko pelissä. Tasapaino on loistava ja yksikään varuste ei ole ylivoimainen, tasapainoa rikkovat vain tappoputkien tuomat erikoiskyvyt, joilla voitetut kierrokset ratkaistaan. Näkymätön vihollinen (Chimeran erikoiskyky) kuulostaa voittamattomalta, mutta pitää vain liikkua kimpassa ja odottaa vihollisen iskemistä - näkymätön muuttuu hyökätessään näkyväksi hetken ajaksi. Kuplasuoja taas on todella ärsyttävä, se kestää 30 sekuntia ja ottaa satoja pisteitä vauriota ennen häipymistään - mutta entäpä jos energiaa palauttelevan vihollisen kuplan sisään käveleekin haulikkomies ja posauttaa hengiltä? Sijoitettava ammuspiste taas on loistava lisä isolle joukolle omia - ammuspiste kun täyttää myös aseen lipasta ja viriteltynä myös kranaatteja kokonaisammuksien ohella ja sen olemassaolon ajan voi ampua tauotta. Siinä eivät suojat kauaa pysy ehjinä ja turretit/parannusbeaconit/sähkötolpat tuhoutuvat nopeasti.

Taktinen liikkuminen on yksi tärkeimmistä jutuista koko pelissä, sillä saa parhaan tuloksen. Sekä ihmiset että Chimerat on tehty melko isolla grafiikalla, mutta ainakin demossa olevat kaksi eri karttaa mahdollistavat helposti vihollisen selkään kiertämisen, korkeuseroja on sen verran paljon. Minikartta paljastaa aika usein toimintapitoiset alueet, mutta vain jos joku näkee sinut noin sekunnin ajan (osoittaa tähtäimellä tai spottaa erikoiskyvyllä). Jos esim. pääset vihollisen selkään, niin tähtää rauhassa ja ammu, olet edelleen piilossa kartalta. Mikit tietysti muuttavat pelin kulkua, kun puheella voi paljastaa vihollisen olinpaikan, mutta onneksi sentään kartalle ilmestyvä punainen piste katoaa vain muutaman sekunnin kuluttua ja vihollisen sijaintitasoa (eli selvemmin sanottuna ylä- vai alakerrassa) siitä ei näe.

Varusteita - kutsutaan niitä nyt perkeiksi - on pelissä mukavan paljon, ne tuovat lisää mahdollisuuksia selviytyä kentällä. Eri varustetyypit on jaettu mielestäni erittäin hyvin omiin ryhmiinsä ja sieltä ei löydy ns. ihannekittiä, jota kaikki rupeavat käyttämään. Aseeseen voi esimerkiksi ottaa lisää tehoa lisäämällä kakkosammusten määrää, mutta valittavina on myös jäljitin, tarkkuuden lisääminen juostessa, lataustehoste tai mahdollisuus nähdä vihollisen energiamittari. Haarniska taas kuulostaa kivalta, mutta samassa setissä on myös tulinopeuden ja liikkuvuuden lisääminen tähtäysmoodissa tai 2-3 aloitusasetta (tehostettuna 3) - ja niin edelleen. Itse käytän ns. tankkia, eli mukana on aina haarniska, enemmän kakkosammuksia ja kuplasuoja + salamasuoja, joka aiheuttaa vastustajalle vahinkoa melee-iskuissa. Yksinkertainen taktiikka on ampua vihollista hieman ja lasauttaa kranaatilla perään. 40mm kranaatitkin kun saa tehostettua yhdestä kolmen kranaatin aaltoon, joten ovat melkoisen tehokkaita tuolloin. Snipuna taas käytän aina tulinopeuden ja liikkumisen lisäämistä, valehahmoa (joka toimii maalitauluna ja houkuttimena), spottaajaa (kun vihollinen merkataan, se näkyy selvemmin) ja vihollisen energiatason näkymistä.

Ja ettei menisi ihan vain hyvien puolten arvosteluksi, niin seuraavassa niitä kaivattuja huonoja puolia, mikään peli kun ei ole täydellinen.

Betan aikana on menty eteenpäin pienten lagipiikkien osalta, mutta vieläkin niitä tulee satunnaisesti. Ovat yleensä todella pieniä, eikä niitä juuri huomaa, mutta mieluummin tietysti ilman. Yksi asia on harmi kyllä ollut alusta asti, eli liian suuren toiminnan keskellä peli saattaa pysähtyä ehkä noin sekunniksi, kun räjähdyksiä ja muuta toimintaa on samanaikaisesti liikaa ruudulla. Vaikka PS3 loistava kone onkin, niin aivan kaikkea sekään ei pysty pyörittämään, joten oletetaan pelintekijöiden tehneen parhaansa ja painetaan villaisella nuo pienet pysähdykset rajuissa toimintakohdissa. Tämän voi tietysti tulkita niinkin, että nettiyhteytenne ei riitä vastaanottamaan kaikkea dataa juuri sillä sekunnilla, mitä ruudulla vilisee, koska ainakaan itselläni kuva ei ole jäänyt paikoilleen kuin äärimmäisen harvoin, tosin yhteyskin on erittäin nopea.

Tähtääminen. Tämä on välillä aivan liian helppoa. En tiedä onko tähtäimessä jonkinlainen magneetti (aim assist), kun saat sen kerran vihollisen kohdalle, vai ovatko betailijat sitten vain niin huonoja väistämään, mutta rekyyli esim. M5A2:ssa on niin pientä, että voi ampua nappi pohjassa melko kauaskin ja osumaa tulee välillä turhankin helposti. Sama apu on tietty vastustajallakin ja siihen pitää vain sopeutua, mutta mieluummin olisin ilman apuja.

Monen mielestä ei ole hyvä asia, että ei kuole heti yhdestä pääosumasta, mutta uskokaa pois - tähän peliin se ei oikein sovi. Haulikon sen sijaan toivoisin olevan kerrasta tappava aivan lähietäisyydeltä, mutta silläkin pitää osua päähän tapon saamiseksi yhdellä kudilla. Ennen vanhassa kunnon Rossmoressa oli sentään double barrel kakkostulitoimintona, sillä tappoi vihun aina kertalaakista, mutta nyt sen tilalle on tullut kaukoase - eräänlainen kranaatti, jolla saa vihulta 50% pois, kun osuu tarpeeksi lähelle. Eniten kritiikkiä annan kuitenkin Atomizer-aseelle, jonka sain viimeisenä auki (lisättiin betaan edellisessä päivityksessä), ja se on todellinen tähtäystaidottoman noobien unelma lähietäisyydeltä. Aseessa ei ole edes skobea, vaan voit kävellä sillä vihollisen viereen ja katsoa suunnilleen siihen suuntaan - sitten vain nappi pohjaan ja aseen säde on lukittu ja teilaa vihollisen parissa sekunnissa. Aseella on melko lyhyt kantama ja kakkostulitoimintona löytyy eräänlainen "pesäke", joka heitetään maahan ja siitä sinkoilee sähköä lähellä oleviin vihollisiin. Onneksi mainittuja "pesäkkeitä" ei sentään voi olla kuin yksi kerrallaan, kaksi olisi jo turhan tehokas. Ainut heikkous Atomizerissa on todella nopeasti kuluvat ammukset, mutta kyllä yhdelläkin lippaalla kaksi saa hengiltä. Erityisen kätevä tämä on maasta hyökkäileviä "liippereitä" (valittavissa oleva spesiaali) vastaan, neljäkin sellaista saa tapettua Atomizerilla parissa sekunnissa. Lisätään vielä, että kova liikkuvuus ilman skobea on todella pahaa myrkkyä vastustajalle ja ainoastaan haulikosta voi olla vastusta Atomizerille lähitaistelussa. Sellaisen sentään tunnistaa suht helposti, kun vihu kantaa sitä vyötäröllä. Ja vielä yksi lisäys - Atomizer tappaa todella nopeasti jos osaat pitää tähtäimen pään kohdalla lukituksen jälkeen.

Loppuun vielä pelaajamäärästä - se on hyvä ja taistelutilanteita ei tarvitse hakemalla hakea, etenkään "kohdepeleissä", joissa joukkueella on yhteinen tavoite, mutta silti olisin toivonut näkeväni tämän ainakin 12 vs 12, se toisi vielä lisää intensiteettiä ja taktisuutta. Taas kerran sama kysymys, eli olisiko koneesta löytynyt tarpeeksi tehoja tähän. Nyt se on ainakin hienon näköinen ja henkilökohtaisesti en ymmärrä paikoin mukamas ruman grafiikan kritisointia. Makuja on tietysti monia, mutta ainakin moni tuttuni on pitänyt tätä vähintäänkin hienon näköisenä pelinä, kun olen heidän kanssaan pelannut.

Huonoista puolista lukuunottamatta pidän tätä loistavana pelinä, mutta on Res 3 sen verran spesiaali omanlaisena pelinään, että kaikille se ei taida sopia. Etenkin moninpeli ei varmasti uppoa niin monelle, mutta yksinpelinä odotan siltä todella paljon. Nähtäväksi jää, onko myös moninpeli lopullisena versionaan kiitettävää tasoa, nyt annan sille arvosanan hyvä näiden kokemusten perusteella.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Pikkaisen surkuhupaisaksi alkaa mennä... Resistance 3:een on tullut 656 megan päivitys, vaikkei peliä löydy vielä kaupoistakaan. Pakkohan päivitystä ei tietystikään ole ladata, jos ei heti halua R3-verkkokarkeloihin ryhtyä. Silti pistää miettimään, olisiko ollut fiksumpaa odottaa rauhassa moninpelibetasta saatua palautetta ennen levyn lähettämistä monistukseen.

Resistance 3 is out pretty soon, and the promised ‘day one’ patch for the game, which will obviously await your time and attention if you’re picking up the game next week, is now out for anyone that has the game early – or, like us, is battling their way through it for review.

It’s a whopper, though – 656MB for the European version of the patch, which is currently crawling through my rather rural connection just now.

Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Pikkaisen surkuhupaisaksi alkaa mennä... Resistance 3:een on tullut 656 megan päivitys, vaikkei peliä löydy vielä kaupoistakaan. Pakkohan päivitystä ei tietystikään ole ladata, jos ei heti halua R3-verkkokarkeloihin ryhtyä.

Eikö ole parempi että tuo päivitys on heti jakelussa kun porukka pelinsä saa? Näihin (nyky)peleihin tulee aina päivityksiä ja osa melko nopeastikin, joten en itse näe asiassa mitään sen dramaattisempaa. Peliä joutuu muutenkin hetken asentamaan, joten menee tämä samassa konkurssissa.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Pikkaisen surkuhupaisaksi alkaa mennä... Resistance 3:een on tullut 656 megan päivitys, vaikkei peliä löydy vielä kaupoistakaan.

Paitsi että ainakin tänään päivällä oli Kouvolan cittarissa Resistance 3 -pelejä hyllyssä arviolta 10 kpl. Jos siis pelin haluaa saada reilusti ennakkoon ja on valmis maksamaan sen perinteisen 70 €, niin sinne sitten.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Paitsi että ainakin tänään päivällä oli Kouvolan cittarissa Resistance 3 -pelejä hyllyssä arviolta 10 kpl. Jos siis pelin haluaa saada reilusti ennakkoon ja on valmis maksamaan sen perinteisen 70 €, niin sinne sitten.

Oletko varma ettei kyse ollut ns. tyhjistä mallikoteloista, eli PR on alkanut? Päivitys itsessään ei ole sinänsä kovin ihmeellistä tässä vaiheessa, koska pressikopiot ovat luonnollisesti jaossa.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Oletko varma ettei kyse ollut ns. tyhjistä mallikoteloista, eli PR on alkanut? Päivitys itsessään ei ole sinänsä kovin ihmeellistä tässä vaiheessa, koska pressikopiot ovat luonnollisesti jaossa.

Olen, ohjekirjat oli sisällä kaikissa koteloissa ja mallikoteloissa olisi varmaan jossain lukenut kyseessä olevan mallikotelo. Lisäksi kotelossa oli sen verran painoakin, että kyllä se oli ihan aito asia.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Olen, ohjekirjat oli sisällä kaikissa koteloissa ja mallikoteloissa olisi varmaan jossain lukenut kyseessä olevan mallikotelo. Lisäksi kotelossa oli sen verran painoakin, että kyllä se oli ihan aito asia.

Oho, aika yllättävää jos näin on. Jos Nordisk Film lukee tätä ketjua, niin ma-aamuna tulee ko. Cittarille vihainen puhelu ja pelit pois.. Ainakaan ei kannata paljastaa ennen julkkaria (jos sattuu että Kouvolasta pelin aidosti saa) mitään täällä forumilla, koska voi tulla modeille ongelmia.
 
Vastaus: Resistance 3 [PS3 Hype]

Onko muilla ilmennyt sellaista ongelmaa, että kun peli on alkamssa, niin peli tilttaa.
Joutuu koko konsolin sammuttamaan :S
Edit: Kyse on siis Betasta.
 
Ylös Bottom