Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resistance 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resistance 3

...

Niin, ja Edge ei petä kun kyseessä on Sonyn peli. Vain Unchartedilla ja LbP:llä on mahdollisuus saada 8 tai enemmän. Tai ehkä God of War vielä..

Jotenkin tää aina ärsyttää. Paljonkohan vaikka Uncharted 2:kin sai Edgeltä? Varmaan 8 korkeintaan... vuoden pelille... :D

Mutta onhan tuo seiska ihan kohtalainen arvosana, ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin nimenomaan Edge. Ja Resistance 3:n keskiarvo on Metacriticissä nyt jotain 84 luokkaa, että ihan jees (samaa tasoa kuin aiemmatkin Ressut).
 
Vastaus: Resistance 3

Pelin kaikki trophyt taitavat olla yksinpelistä, mikä on erinomainen juttu. Multiplayer trophyt ovat typeriä, koska niitä jahtaavat "pilaavat" pelin, etenkin tällaisissa peleissä, joissa pelaajamäärä on pieni.

Kyllä vaan. Ainoat "moninpeli" trophyt on co-op tropheja tarinasta.

Peliä tässä pari tuntia pelanneena olen aika innoissani muuten MUTTA on tämä kyllä h*lvetin buginen. Koko ajan jotain ettei toisella näy jotain ja ihme kimpoiluja ukoilla. Esim. hyppää ruumiin päälle niin ukkoni lentää pari kolme metriä taakse päin.

Äsken jäätiin jumiin sillai, että oli pakko tapattaa itsensä jotta päästään eteen päin pelissä. Lisäksi noita journaleita ei ole kaikkia näkynyt vaikka piti olla jo.

Lisää kokemuksia myöhemmin!
 
Vastaus: Resistance 3

Siis trophyt on kaikki offline? Todella hyvä juttu, koska Ressu2 platina jäi juurikin tuon 10000 tapon saannin takia saamatta. Ärsyttää suht kovasti, että 1 ainut trophy saamatta, varsinkin kun pidän pelistä melkoisesti. Noh pitääpi ostaa tämä ens vuoden puolella, kun ei nyt ole varaa ja ois BF3:kin tulossa :D (Ja tunnetusti, varsinkin multiplayer bugaa uusissa peleissä sen ekat pari kuukautta. Ehkä keväällä jo toimis kiitettävästi..)
 
Vastaus: Resistance 3

Jossakin luki että jos haluaa kaverin kanssa pelata splitscreeniä netissä pitäisi myös kyseisen henkilön omistaa tuo onlinepass juttu. Pystyykö joku vahvistamaan tämän? Pystyykö muut käyttäjät pelaaman netissä samalla pleikkarilla?
 
Vastaus: Resistance 3

Jossakin luki että jos haluaa kaverin kanssa pelata splitscreeniä netissä pitäisi myös kyseisen henkilön omistaa tuo onlinepass juttu. Pystyykö joku vahvistamaan tämän? Pystyykö muut käyttäjät pelaaman netissä samalla pleikkarilla?

Siis jos netissä tahtoo pelata niin molemmilla pitää olla pelit ja onlinepassit(ei saa kutsuttua jos ei ole syöttänyt online passia). Tuohon toiseen en osaa vastata.
 
Vastaus: Resistance 3

Sinänsähän tuo on aika huono juttu, että molemmat tarvitsevät online passin. Useinhan splitscreenillä pelataan nimenomaan, jotta kaveri voi testata peliä, eli ei (vielä) itse omista peliä.
 
Vastaus: Resistance 3

Sinänsähän tuo on aika huono juttu, että molemmat tarvitsevät online passin. Useinhan splitscreenillä pelataan nimenomaan, jotta kaveri voi testata peliä, eli ei (vielä) itse omista peliä.
No mutta, eihän siihen splitscreeniä tarvita :rolleyes: Onko kenelläkään KonsoliFINistä kokemuksia Movella pelaamisesta ?
 
Vastaus: Resistance 3

Eilen aloitin yksinpelikampanjan ja 11 tai 12 chapteria taisin pelata. Jo tässä vaiheessa on selvää, että kampanja on laadullisesti todella iso hyppäys eteenpäin kakkosen kampanjasta. Ja jos peli jatkuu yhtä hyvänä kuin viimeiset noin viisi chapteria on ollut, niin mennään jopa ykkösen kampanjan ohi.

Todella mahtavan tunnelmallista menoa ja pelimekaanisestikin hyvää settiä. Superhumanilla nähdään toki vasta mihin asti peli yltää yksinpelin puolella lopullisesti, Difficultilla ei nimittäin ole vielä haastetta riittävästi.

Kuitenkin erittäin positiivinen fiilis on jo nyt yksinpelistä ja moninpelihän on huippuluokkaa ainakin betan perusteella. Kokonaisuutena tästä on muotoutumassa näin alkutunnelmien perusteella yksi vuoden ja mahdollisesti koko generaation helmistä. Toki vielä liian aikaista varmaksi tällaista sanoa. :)
 
Vastaus: Resistance 3

Jees, mulla on peli läpi urakkahommana (kiitos, vapaapäivät) ja täytyy sanoa että aivan mahtava yksinpelikampanja. Väitän, että yksi tämän sukupolven parhaita (joidenkin muiden ohella - vaikea laittaa järjestykseen) - vaikka mistään täydellisyydestä ei tietysti puhuta ja totta kai kampanjassa oli muutama juttu/kohtaus jotka eivät toimineet ihan niin hyvin kuin olisivat voineet toimia.

En oikeastaan (kuitenkaan) löydä mitään selkeästi huonoa puolta yksinpelistä, sillä se on niin hyvin rytmitetty, tasapainotettu ja juuri sopivan erilainen. Hommaa ei vedetä campiksi tai överiksi (kuten joku MW2 välillä) vain sen takia, että halutaan saada mahdollisimman erilaisia peliosioita, mutta kuitenkin selkeää vaihtelua on. En oikeasti halua nyt paljastaa mitään sen tarkemmin, mutta aika mahtavia osioita pelissä on ja osa juuri sellaista "mennääään hiljaa kun tuolla voi olla sniper" -osioita joista itse pidän (=siis ettei koko ajan tarvitse rynniä, mutta pelko on silti persuuksissa). Samoin kauhuvibaa on, mikä on toinen oma suosikki peleissä. R3 on tavallaan sekoitus kaikkia mun lempiosioita peleissä. (Heh, jossain vaiheessa tuli parista kentästä jopa Halo(t) mieleen, mikä sinänsä oli hauska yksityiskohta..)

Kerättävä energia on myös loistava valinta tälle pelille, sillä sen takia vaikeutta tai kenttiä ei tarvitse lyödä "tukkoon" ziljoonalla vihu-aallolla. Aaltoja ja haastetta kyllä on, mutta nyt mennään sillä ajatuksella ettet voi mennä kökkimään nurkan taakse ja odottaa että health palautuu. Se tekee pelaamisesta hieman erilaista (vs monet muut nykypelit). Se tavallaan vain sopii juuri tähän peliin. Sen huomaa, että peliä on testattu varmasti paljon, koska se on saatu niin hyvään tikkiin. Harvoin tulee "itkupotkuraivari" sen takia että peli olisi (normaalilla) jotenkin erityisen vaikea, mutta kuitenkin haastetta on ja välillä lähtee henki.

Itse pidin myös kakkosesta erittäin paljon, mutta siinä missä se oli tunnelmaltaan ja toteutukseltaan lähempänä normi-shooteria, niin tämä on jotain hieman erilaista. Perinteistä räiskintää R3 on tietysti pääosin nytkin (se ei ole open world tai kovin "vapaa" muutenkaan), mutta nyt ollaan aika synkkiä ja mennään tuhoutuneessa maailmassa. Toivo on monilta osin mennyttä. Se synkkyys ja epätoivo on jotenkin koko ajan läsnä (ylläri: Ja siitä pidän peleissä) ja se Jack-pojan lapanen.. sniff. ;)

Se missä R3 onnistuu myös todella hyvin on eri aseet ja niiden balanssi. Voin itse sanoa (en väitä, että se on yleinen näkemys) etten ole käyttänyt varmaan missään fps-shooterissa aseita niin monipuolisesti. Tuntuu, että eri aseilla on oikeasti merkitystä ja lähes kaikilla ampuminen tuntuu ns. hyvältä. Muutenkin mukana ei oikeastaan ole aseita joita ei tulisi käytettyä koskaan sen takia että niillä ampuminen tuntuu mälsältä tai tylsältä.

Ei tämä nyt 10/10 ole, mutta mielestäni aika selkeä 9/10 yksinpelin osalta. Pyörää ei keksitä uudelleen tai tehdä jotain uber-radikaaleja tai erilaisia ratkaisuja, mutta ne asiat mitä tehdään niin tehdään h**vetin hyvin ja viihdyttävästi. Peli on tehty ammattitaidolla ja se näkyy. Vieläkin hymyilyttää. :)

Resistance = Ehkä paras shooter-sarja nykykonsoleilla. Se on oma mielipiteeni trilogian jälkeen. (Mutta kuten sanoin, niin muitakin mahtavia on..)

Peliä tässä pari tuntia pelanneena olen aika innoissani muuten MUTTA on tämä kyllä h*lvetin buginen. Koko ajan jotain ettei toisella näy jotain ja ihme kimpoiluja ukoilla. Esim. hyppää ruumiin päälle niin ukkoni lentää pari kolme metriä taakse päin.

Äsken jäätiin jumiin sillai, että oli pakko tapattaa itsensä jotta päästään eteen päin pelissä. Lisäksi noita journaleita ei ole kaikkia näkynyt vaikka piti olla jo.

Itsellä ei tullut kuin oikestaan yksi bugi vastaan, eli loppupuolella peli kerran "jäätyi" ja vaikka odotin niin ei auttanut kuin buutata konsoli. Mitään "ukon lentämisiä" en muista (EDIT: ..paitsi nyt kyllä muistan että ruumiit "lensivät" joskus vähän kauemmas jos niihin kumpuroi - en aiemmin sitä heti muistanut.. Mutta ei päähenkiö..). Muutaman kerran luulin jääneeni jumiin, mutta pääsin kyllä pois (en vain pimeässä kauhuosiossa huomannut ihan kaikkea).

Tuota journal-kohtaa en ihan ymmärrä (mitä tarkoittaa "piti olla jo, mutta ei näkynyt"? Meinaan mistä tiedät että "piti olla"?). Itsellä kyllä jäi muistaakseni 7 journalia hakematta, mutta kyllä ne muuten aika iisisti löytyivät JOS tutkii kenttiä. Olisi pitänyt vain tutkia vieläkin tarkemmin.. ;) Osa kentistä on sellaisia, että esim. taloihin/hökkeleihin pääsee eri kautta ja niiden välissä menee siltaa yms. Eli kannattaa vain rauhassa tutkia kaikki (ennen kuin menee sitä "täällä on checkpoint" -kompassia kohti joka välillä tulee). Ainakin musta tuntui, ettei suurin osa ollut kauhean "piilotettu", mutta osa oli esim. jossain luolassa jonne pääsi kun kumartui tms. Ja se on sanottava, että journalit tukevat pelin tarinaa aika hyvin, eli ne eivät ole siinäkään mielessä jotain aivan pakkopullaa. Mulla ainakin tuli spooky fiilis välillä kun niitä luki tai kuunteli.

Trophy-huntereille tiedoksi, että pelin läpäistyä pääsee pelaamaan yksittäisiä kenttiä ja niiden "chaptereitä" uudestaan. Eli ei kannata stressata jos ei jotain trophya saa. Itse ainakin nautin pelistä normaalilla ja sitten nappailen tiettyjä trophyja "easyllä" jälkeenpäin. Oli itseasiassa aika vapauttavaa pelata kun en pahemmin trophyja miettinyt (tuli silti about 50%). "Superhuman" avautui ainakin kun läpäisi normaalin ja oletan että sama homma easylläkin (EN tosin ole varma tästä).

EDIT: Ai niin, mulla yksinpeli vei näköjään about 16 h. Tuttuun tyyliini tutkin kaikki ja monessa kentässä menin aika varovasti. Osa pelaa varmasti nopeammin, en epäile.

Niin, ja multiplayeriä, co-oppia, 3D:tä tai Movea (iik, tässä on kaikk!) en ole ehtinyt vielä ollenkaan testata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resistance 3

Tuota journal-kohtaa en ihan ymmärrä (mitä tarkoittaa "piti olla jo, mutta ei näkynyt"? Meinaan mistä tiedät että "piti olla"?).
Trophy-huntereille tiedoksi, että pelin läpäistyä pääsee pelaamaan yksittäisiä kenttiä ja niiden "chaptereitä" uudestaan. Eli ei kannata stressata jos ei jotain trophya saa. Itse ainakin nautin pelistä normaalilla ja sitten nappailen tiettyjä trophyja "easyllä" jälkeenpäin. Oli itseasiassa aika vapauttavaa pelata kun en pahemmin trophyja miettinyt (tuli silti about 50%). "Superhuman" avautui ainakin kun läpäisi normaalin ja oletan että sama homma easylläkin (EN tosin ole varma tästä).

Intternet kertoi jälkeen päin :) Yksi oli jäänyt sellaiselle pienelle alueelle(missä ei ollut edes mitään ylimääräistä roinaa tai mitään) minkä kaverini tutki ja minä taas en. Tuosta epäilykseksi jäi kun kaverilla oli juuri näitä näkyvyysongelmia. Testasimme nimittäin muutamalla minun löytämällä journalilla, että näkeekö kaverini ne myös esim. siinä hyllyssä mistä sen löysin. Ei nähnyt kaikkia ja lisäksi häneltä jäi yksi tai kaksi journalia saamatta vaikka minä ne poiminkin. Mutta kuten mainitsit niin hyvin tutkimalla nämä löytää aika "helposti". Meiltä on nyt jäänyt vain pari journalia joista toinen on tuo yllämainittu ja toinen oli vain mennyt ohi.

Tuon chapter selectin itse jo tiesinkin mutta on silti erittäin vapauttava tieto. Näin trophyn kerääjänä voin sanoa, että on ihan hemmetin ärsyttävää jos pelissä on joku 10+ missable trophya. Kytätä niitä nyt sitten missä voisi tehdä...

Niin ja vaikeustasosta sen verran, että superhuman avautuu ilmeisesti normalillta tai hardilla. Näin kuulemma lukee manuaalissa(englanti?), mutta ei ainakaan tässä meidän 4 kielisessä manuaalissa ollut mielestäni asiasta mainintaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resistance 3

Mutta kuten mainitsit niin hyvin tutkimalla nämä löytää aika "helposti". Meiltä on nyt jäänyt vain pari journalia joista toinen on tuo yllämainittu ja toinen oli vain mennyt ohi.

Jees, noh en voi väittää tietäväni 100% koko totuutta journaleista (enkä tosiaan katsonut mitään tipsejä netistä pelin kanssa - oletin ettei niitä edes pahemmin ole.. ;) ), koska 7 taisi jäädä silti matkan varrelle. Kolusin kyllä paikkoja, mutta (lähes) jokaisessa pelissä mulla jää jokunen kerättävä juttu saamatta jos en tutki ohjeita.

Niin ja vaikeustasosta sen verran, että superhuman avautuu ilmeisesti normalillta tai hardilla. Näin kuulemma lukee manuaalissa(englanti?), mutta ei ainakaan tässä meidän 4 kielisessä manuaalissa ollut mielestäni asiasta mainintaa.

Hmm. Noh hopeisen trophyn saa ainakin tyyliin "Complete campaign mode on any difficulty", joten tuosta oletin että easykin riittää superhumanin avautumiseen.. Mutta kuten sanoin, niin en ole varma.

Huom! En kuitenkaan suosittele pelaamaan easyllä ekaa kertaa muutenkaan - normal ei ole mitenkään erityisen vaikea (veteraanit voivat jopa pitää sitä liian helppona, mene ja tiedä) ja pelistä voi mennä vähän maku jos sen pelaa "juoksemalla". Tavallaan ymmärrän jos joku haluaa juosta esim. Homefrontin läpi ( ;) ), mutta tätä et halua juosta - usko pois.

Trophy "progress" muuten näkyy päämenun extras-välilehdeltä, eli noita erilaisia tappoja yms voi sieltä seurata. Sitten esim. pelin läpäistyä voi katsella mitä puuttuu ja pyrkiä sitten saamaan niitä täsmäiskuina. Trophyt ovat selkeästi suunniteltu tukemaan juuri erinomaista asevalikoimaa, eli kun erilaisia aseita käyttää (huom! Muistakaa myös R2-näppäin eli aseiden erikoisjippo) niin palkinnoksi niistä saattaa saada jokusen trophyn.

Yksi nopea tipsi tiettyä vihua varten (ei kovin iso spoiler sinänsä) kuitenkin tuli mieleen:
Asteen isompaan Ravager-örkkiin toimii parhaiten jäädytyssäde ja sen jälkeen vaikka ihan melee perään. Eli ihan tappi tuntumalle ja jäädytystä nassuun, niin ongelma on pian hoidettu.
 
Onko muilla ilmennyt monipelissä kaatumista siinä vaiheessa kun pistetaulukon jälkeen pitäis palata alkuvalikkoon? Mulla jo muutaman kerran ja aina pitää resetoida kone :(

Lisäksi kun ostin pelin sisäisessä kaupassa Havenin artworkin, niin seuraavana päivänä se ei näy ostetuissa.

Todella ärsyttävää hiomattomuutta havaittavissa muuten niin loistavassa pelissä.

Niin ja edelleen odotellaan Global Resistancen palkintoja aukenevaksi itse R3:seen...
 
Vastaus: Resistance 3

Onko muilla ilmennyt monipelissä kaatumista siinä vaiheessa kun pistetaulukon jälkeen pitäis palata alkuvalikkoon? Mulla jo muutaman kerran ja aina pitää resetoida kone :(

Lisäksi kun ostin pelin sisäisessä kaupassa Havenin artworkin, niin seuraavana päivänä se ei näy ostetuissa.

Todella ärsyttävää hiomattomuutta havaittavissa muuten niin loistavassa pelissä.

Niin ja edelleen odotellaan Global Resistancen palkintoja aukenevaksi itse R3:seen...

Taisi kertaalleen tehdä. Muutaman kerran myös matsi päättynyt ennen kuin alkanut. (Eli tulokset ruutuun suoraan lobbyn jälkeen + perään hyytyminen)

Itsellä beta nosti karvat pystyyn. Onneksi tuli ostettua, petrattu betasta todella paljon, niin graafisisesti kuin pelillisesti

Yksinpeliä tuli pikaiseen kokeiltua, moninpeliin hetken ehtinyt keskittyä. Vaikea sanoa mikä tuossa moninpelissä viehättää. Tuntuu ainakin että peli tasapainossa paljon paremmin kuin esimerkiksi codit: Lähietäisyydellä kontaktia otettaessa ei codimaiset neljän viiden pelaajan kaadot resistancessa taida onnistua. (Eli yksi vastaan kolme-neljä-viisi). Kahta vastaankin jää pääsääntöisesti toiseksi, jollei vastapuoli töpeksi. Tämä positiivisena kommenttina. Vaatii tilannetajua ja harkintaa tilanteeseen juoksemisen sijaan... Omasta mielestäni resistance 2:n moninpeli oli parempi kuin killzone 2:n. Sama taitaa käydä myös kolmososien kanssa. Pitää ottaa kunnolla peliaikaa alle ja katsoa mihin suuntaan ajatukset kallistuu.

Resistance tuntuu olevan mielipiteitä jakava. Osa pitää, toiset ei. Kannattaa kokeilla ja antaa mahdollisuus. Katsonut kymmenkunta arvostelua ja omalla kohdalla alkaa pikkuhiljaa häiritä se, että codista tullut standardi josta poikkeaminen nähdään arvosteluissa pahaksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Resistance 3

Alkua jolkoteltu reipas tunti. Nyt on tunteet mukana, tiedät miksi teet tätä työtä. Tämä on ollut seikka, joka on puuttunut mielestäni edellisistä osista, tai sitten se on vain unohtunut tässä matkan varrella. Ampumarata, ok, mutta monipuolinen sellainen. Yleensä ei noi scifiaseet hirveästi napostele, mutta tässä niistä on saatu sen verran hauskoja aivan kuten Ratchet & Clankissakin tekevät. Toistaiseksi menty hyvillä fiiliksillä, katsotaan miten jatkossa.

Tässä matskua illan aloituksesta. Ei spoilaa mitään:

[MEDIA]3496[/MEDIA]
 
Vastaus: Resistance 3

Onlinea tuli pelattua levelille 15 asti ja lisää kokemuksia, nyt valmiista versiosta.

Graafisesti peli on mennyt paljon eteenpäin betasta, värejä on käytetty harkiten ja maisemat näyttävät paljon paremmin piirretyiltä. Tuntui kuin olisi päätynyt uuden pelin pariin, sen verran paljon betaa tuli pelattua.

Aseita on tullut tuplasti lisää, kenties enemmänkin. Valitettavasti tämän myötä on tullut myös epätasapainoa, kun pahimmillaan tuli törmättyä yli 40-tason vihuihin (max = 60) ja heillä olikin jo ties mitä kivaa avoinna. Toisaalta aseiden kirjo on jo niin laaja, että vieläkään yksi henkilö ei pysty kovin pahasti dominoimaan, mutta nopot jäävät kyllä varsin helposti jalkoihin - elleivät sitten opi kenttiä todella nopeasti ja käytä liikkumista hyödyksi, se kun on paras tapa selvitä. Tähän mennessä epäreiluimpama aseena pidän eräänlaista ohjuslaukaisinta, jolla ammutaan raketteja (yksi kerrallaan) ja sen voi räjäyttää ilmassa tai antaa iskeytyä kohteeseensa, törmäyshetkellä räjähtää itsestään. Tuntui vain liian tehokkaalta näin ensinäkemällä.

Osa perkeistä muistuttaa hyvin paljon Cod-pelisarjan vastaavia, mukaan kun on tullut mm. tutkanpimennin, tappoputkien palkintojen avaaminen yhtä tappoa vähemmällä ja onpa mukana myös erikoisperkkejä, joilla voi vaikeuttaa omaa suorittamistaan, mutta toisaalta saa enemmän kokemusta kerralla. erikoisperkkejä ovat mm. liikkumisnopeuden puolittaminen, jatkuva näkyminen kartalla ja paraneminen vain melee-tapon yhteydessä. Perkeistä löytyy muuten myös räjähdysvaurioiden pienennysperkki, joka tuntuisi ainakin omalle, rynnivälle tyylille olevan lähes pakollinen, niin monta kertaa on kaatunut johonkin räjähdykseen.

Kykyjä voi siis ostaa kertyneillä pisteillä, joita saa joka levelissä, mutta nyt niitä jaetaan äärimmäisen kitsaasti betaan nähden. Useamman tunnin paukuttaneena olen päässyt nippa nappa kolmannekseen siitä tahdista, mitä testivaiheessa sai avattua ja varustevalikoimaakin tuntuisi olevan reippaasti enemmän >> vrt. vaikka MAGiin, jossa pisteet pitää jakaa haluamallaan tavalla, kaikkea ei voi saada.

Hienona lisänä pidän eri kykyjen "esitelmävideota", josta näkee sopivan käyttötavan haluamalleen perkille, esimerkkinä vaikkapa Magnum-pistooli, jonka ammukset ammutaan viholliseen kiinni ja toisella napilla räjäytetään kuin esim. C4-räjähde, joka on tarrautunut kohteeseen tai sitten ampuu ammuksen maahan ja räjäyttää sen vihollisen ilmestyessä kulman takaa. Aseista ja perkeistä voisikin tehdä pitkän listan, mutta se vie vielä aikaa. Parhaimmat kun aukeavat vasta levelillä 49.

Peli on siis kaikin puolin valmiimpi (grafiikka parantunut, muutkin kuin betassa olleet kentät ovat hyviä, aseita on moneen makuun, toiminnan tuntu säilyy koko ajan, jne), mutta edelleenkin harmittaa se yksi juttu, tuttu jo beta-ajoilta. Ja kyseessä siis ne pienet lagipiikit, jotka välillä häiritsevät peliä. Lagipiikit tuntuvat tulevan jokaiselle samaan aikaan, joten siinä mielessä ne keskeyttävät jokaisen suorittamisen n. puoleksi sekunniksi. Lisäksi olen nähnyt muutaman (huonolla yhteydellä?) kulkevan pelaajan etenevän ruudulla lähes diaesityksenä ja muutaman kerran on tullut ihan käsittämättömiä "varppauksia" kesken kaiken. Määrällisesti näitä ei ole paljoa peliaikaan nähden ollut, mutta silti ne ottavat päähän.

Pelimuodoista myös muutama sananen, eli niitä taisi olla suunnilleen kymmenkunta ja sieltä löytyy perinteisten tappomatsien (myös soolona) ja lipunryöstön lisäksi myös ns. aluevaltaus, reaktoreiden tuhoaminen ja taisipa siellä jokin hardcore-pelimuotokin olla. Itse olen kyllä sitä mieltä, että puolustaminen on aivan liian helppoa, jokaisen hyökkäysvuoron olen hävinnyt ja jokaisen puolustusvuoron voittanut, koska reaktorit, turretit ja mitä kaikkea siellä taistelukentällä nyt onkin, niin kestävät aivan liikaa. On tässä tietty sekin, että tiiminä pitäisi toimia ennen tikettien loppumista, muuten ei pääse lähellekään tavoitetta. Randomisti poukkoilevat tiimiläiset aiheuttavat vain tappoputkia vastustajalle ja sitten siellä on näkymätöntä ja kilvillä varustettua Auger-ukkoa koko ajan vastassa. Soolo-tappomatsi on muuten nopea tapa kerätä kokemuspisteitä, mutta on se välillä niin hölmöä menoa, kun spawnipaikka saattaa olla mikä vain ja on melko tavallista ilmestyä suoraan vihun eteen ja heti saa olla pistämässä kuplasuojaa (tms) eteen tai paiskomassa kranaatteja, kun ammutaan heti syntymän jälkeen.

Hyvää viihdettä tämä on silti ja onneksi siellä tuntuu olevan todella laadukas yksinpeli odottamassa, edeltävien kommenttien perusteella - kiitos niistä.

P.S. Pari talvisempaa kenttää on muuten mukana ja muistuttivat erehdyttävän paljon Resistance 1:n karttoja, pienten muutosten kera. Iski melkoinen de ja vu -fiilis niiden aikana. Kyseisen Res 1:n mapin nimeä en muista, mutta siinä juostiin tasojen päällä, sisällä talossa ja ulkona (toisessa päädyssä) oli pieni ja luminen alue. Yläpuolella olevat sillat ikään kuin kehystivät pari neliön muotoista aluetta taistelukentäksi siltojen alapuolelle.

Myöhemmin lisää.
 
Vastaus: Resistance 3

Nuo lagi-/framerate-piikki ongelmat ovat Insomniacin listalla ensimmäisenä, kun muokkaavat peliä edelleen. Tänäänhän kuulemma julkaistiin 1.02 päivitys, jonka pitäisi taas vähän parantaa tilannetta. Eilen päivemmällä ei peli lagannut pahasti, mutta illalla oli aika pahaa warppia havaittavissa, joten jätin pelit kesken heti.

Tosiaan, näköjään aika paljon enemmän on abilityjä ja aseita kuin mitä oli betassa mahdollista käyttää. Vaikea vielä arvioida, kuinka tasapainossa nuo ovat ja pääsevätkö liiaksi häiritsemään pelikokemusta. Betassa eivät vielä ainakaan, mutta eipä siinä vielä saanut tarpeeksi tunteja alle. Pelissähän on myös yksi "pelilista", jossa ei ole mitään abilityjä eikä berserkejä, se vaan ainakin itselläni eilen oli tyhjä kenttä alimpana pelihaussa, ei siis näkynyt haun nimi "classic hardcore" tai mitään. Kuitenkin tuo haku toimi ja peleihin pääsi. Yhden matsin ehdin sitä pelata ennenkuin peli alkoi lagaamaan liikaa ja tuntui todella hyvälle kyllä.

Yksinpeli meni myös eilen läpi. Loistava kampanja, mutta ei ihan yltänyt ainakaan tuolla vaikeusasteella R1:n tasolle kuitenkaan loppujen lopuksi. Ei ollut tarpeeksi ihan perusmättöä Chimeroita vastaan, vaan oli vähän liikaa haettu vaihtelua erilaisilla, perusmekaniikoista poikkeavilla osuuksilla. Superhumanilla tilanne voi vielä korjaantua, saa nähdä sitten. Joka tapauksessa mahtava harppaus R2:n kampanjasta ja paluu ruotuun Insomniacilta niin sanotusti.

Graafisesti yksinpeli on kyllä mahtava ja vähän R1:n tyyliin hienonee, mitä pidemmälle pelissä etenee. Todella tunnelmallinen maailma alusta loppuun. Äänistä pitää antaa kiitosta subbarin käytöstä, sinnehän oli heitetty jopa bassoa kehiin.
Tekoäly on vähän liian passiivinen ainakin difficultilla. Superhumanilla aloittelin vähän ja siinä joutui jo sentään liikkumaan jo heti pelin alussa, jottei kuolo korjaa.

Weapon wheel on mahtava, antaa niin paljon vapautta taisteluihin. Aina ei tarvitse lukita kahteen aseeseen, vaikka Halo ja CoD niin määräisikin. Erilaisuus ja monimuotoisuus kunniaan. Ei se ole edistystä, että pakotetaan vain kaksi asetta käyttöön. Kuten ei ole health regenkään. Ne ovat erilaisia pelimekaniikoita, eivätkä pakollisia peliratkaisuja, vaikka markkinajohtaja käyttää niitä.
 
Vastaus: Resistance 3

Voi olla aika hölmö kysymys. Mut miks en pääse pelaa tätä nettii? Se pyytää jotai koodia laittamaa.mut oon laittanu jo jonku koodin minkä mukana tuli jotai skinejä nettipelii. ja mukana tuli myös toinen koodi mut se koodi ei jostai syystä toimi ollenkaan.
 
Vastaus: Resistance 3

Voi olla aika hölmö kysymys. Mut miks en pääse pelaa tätä nettii? Se pyytää jotai koodia laittamaa.mut oon laittanu jo jonku koodin minkä mukana tuli jotai skinejä nettipelii. ja mukana tuli myös toinen koodi mut se koodi ei jostai syystä toimi ollenkaan.

Automaattisesti latasi itsellä vain toisen paketin mitä tarvi storen redeem coden kautta. (Taisi olla EU ja britti...) Joutui mennä takaisin storeen ja lataamaan molemmat uusiksi manuaalisesti. Manuaalin vika sivulla ohjeet...

Onko muilla tuo toinen päivitys tuonut mukanaan uuden setin ongelmia. Pari matsia tuli esimerkiksi pelattua ettei omat tapot ja kuolemat kirjautuneet mihinkään. Muutenkin ei laskuri täsmää aina...
 
Ylös Bottom