Vaihteeksi vanhempia pc pelejä.
Saints row 2
Tämä on tunnettu siitä kuinka paska pelin pc porttaus oli.
Sitä ei ilmeisesti saanut toimimaan kunnolla mitenkään vaan peli oli buginen, ruudunpäivitys oli mitä sattui koska ilmeisesti sekin oli sidottu prossun nopeuteen ja kaikkea muuta.
No fanit korjaa sen missä cd projekt red mokasi. Kyllä. PC porttaus on niiden käsialaa.
Ratkaisu ongelmaan on
JUICED fani päivitys.
95% ajasta sulava 60fps ja ainoa bugi mihin törmäsin oli se, että en saanut tilattua autoa puhelimella ja se korjaantui kun käynnisti pelin uudelleen.
Joten nyt kokemus oli reippaasti parempi mitä xbox 360 versiolla aikoinaan ja tämä maksoikin gogissa vain 1.7e.
Yleisen mielipiteen mukaan tämä on koko pelisarjan huippu ja tästä alkoi alamäki jonka huipentuma oli se 2022 vuoden peli. Siis se sama peli joka muistaakseni oli täällä mun vuoden peli listan ykkösenä pari vuotta sitten joten nyt voin viimeinkin verrata tätä siihen.
Noh suoraan sanottuna ainoa asia jonka tämä tekee paremmin on luontevamman tuntuinen auton ajaminen.
Varsinkin kun tarinasta puhutaan niin melkein jokainen tehtävä on "mene tuonne ja tapa iso lauma vihollisia" tyylistä settiä.
Tämä ei tarjoa edes mitään sellaista mitä vaikka 2022 saints row jossa laitettiin ns festari vessa ketjulla autoon kiinni ja riepoteltiin ympäriinsä kunnes asioilla ollut jengiläinen suostui puhumaan.
Puhumattakaan koko larppaus tehtävä sarjasta joka oli hauskempaa kuin mikään mitä tämä tarjoaa.
Ihmisillä on vaan nostalgia lasit päässä ja jos hahmot ei ole vanhat tutut niin peli on paskaa.
Ja mä itse olen pelannut jokaisen sarjan pelin läpi joten ymmärrän jos joku kaipaa tuttuja hahmoja, mutta ei se peliä sen paremmaksi muuta.
Mun mielestä vasta kolmosesta lähtien saints row alkoi löytämään sen oman juttunsa kun alettiin menemään tarinan puolellakin sinne överimmän toiminnan puolelle.
Mä ostin samalla myös nelosen ja kolmosen remasterin ja pelkästään kolmosen intro tehtävien aikana nauroin enemmän mitä koko kakkosen tarinan aikana.
Alpha protocol
Alunperin ostin tämän xbox 360:lle, mutta päädyin kuitenkin ostamaan vielä pc version gogista ja pelasin sen joka oli kyllä oikea vaihtoehto sillä videoiden perusteella xbox versio kärsii ihan järkyttävästä ruudun repeilystä ja heikosta ruudunpäivityksestä eikä sille tietenkään saa modeja.
Tämän kohdalla tuli ladattua
alpha protocol made easier modi joka tekee seuraavat muutokset:
01) more skill points: 30 starting, 15(10) levelup, modded skillcap and special skillcap
02) doubled weapon accuracy: SpreadMinFiringDegrees, SpreadMaxFiringDegrees, VisualSpreadMin, VisualSpreadMax (values divided by 2)
03) noise reduction: Sound_Dropoff_Meters=0.75 (original value: 1.5 it stops the enemy to get aware when player closes
Vaikka aseen tarkkuuden tuplaaminen kuulostaa isolta niin esim pistoolilla kun yrittää ampua vaikka 10m päässä olevaa kohdetta niin ilman critical hit skilliä siitä on edelleen kohtalainen mahdollisuus ampua ohi ja jos haluat hiipiä niin tietenkin yrität osua päähän ja jos ammut ohi niin vituiks meni.
Menkää katsomaan tästä videoita tubesta ja katsokaa kuinka iso se rinkula on normaalisti siinä tähtäimen ympärillä. Se on se alue mihin sun luoti lentää tuurista riippuen

Tuon modin kanssa hiipiminen myös toimii niin, että jos menet kyykyssä niin vihollinen ei yleensä kuule sua.
Mutta eihän tätä kukaan pelattavuuden takia pelaa vaan tarinan ja dialogi valintojen takia ja se puoli toimii kyllä hyvin ja muutaman videon katsoneena tässä vaikuttaa niin monet asiat eri dialogiin ja jopa pomo tappeluihin, että jokaisella on todennäköisesti ainakin hieman eri läpipeluu.
Ja kun sanon, että valinnat vaikuttaa pomo matseihin niin ne vaikuttaa suoraan siihen mitä pomoja vastaan juodut taistelemaan.
Teknisesti tämä toimi aika helvetin hyvin kun ottaa pelin maineen huomioon.
Ainoat ongelmat oli yks armoriin laitettava kyky jonka piti kuvauksen mukaan hidastaa kameran huomaamista, mutta heti jos menin edes hiukan kameran näkökenttään niin hälytys pamahti päälle ja kerran yhden vihollisen animaatio vaan jumitti paikoillaan.
Muuten ei mitään ongelmia.
En kuitenkaan suosittele pelaamaan tätä ottamatta pelistä selvää sillä pari pomomatsia on aika perseestä jos pelaa hiiviskely hahmolla.
Sen takia nuo modin antamat extra skill pointit oli myös hyviä kun saa parannettua myös kestävyyttä ja otettua ne parhaat stealth skillit käyttöön.