Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Return to Monkey Island

Kandeeko ne aikasemmat olla pelattuna?

Mulla taisi olla ne PS3:lla jos saisi aikaiseksi alotettua. Muistan kyllä junnuna noi pelit pc:llä ja mielestäni jossain kokeillutkin ja tykännyt mut silti jäänyt vetämättä.
 
Kandeeko ne aikasemmat olla pelattuna?

Mulla taisi olla ne PS3:lla jos saisi aikaiseksi alotettua. Muistan kyllä junnuna noi pelit pc:llä ja mielestäni jossain kokeillutkin ja tykännyt mut silti jäänyt vetämättä.

Ei tarvi. Joitain viittauksia ja vitsejä voi mennä ohi jos ei ole vanhoja pelannut. Mutta ihan täysin itsenäinen peli.
 
Itse sanoisin että kyllä kannattaa olla aikaseimmat pelattuna koska about jokainen hahmo on tuttu aikaisemissa Monkey Islandeista, eli pelkästään joitakin viittauksia ja vitsejä vaan niitä Easter eggejä ja muita tulee jatkuvasti, esim käydään läpi aiempien Monkey islandien tapahtumia. Samalla peli myös spoilaa aiempien monkey islandien tapahtumia, tosin sillon ruutuun tulee Spoiler Alert teksti.

Siinä on myös Ron Gilbertin Virallinen vastaus, mitkä Monkey Islandit kannattaa pelata ennen Returnia.



ja toisekseen pelihän on jatko-osa Monkey Island 2:lle, eli ei itsenäinen peli.

Confirmed earlier this year, Return To Monkey Island is a direct sequel to 1990's The Secret Of Monkey Island and 1991's Monkey Island 2: .
 
Viimeksi muokattu:
Kandeeko ne aikasemmat olla pelattuna?

Mulla taisi olla ne PS3:lla jos saisi aikaiseksi alotettua. Muistan kyllä junnuna noi pelit pc:llä ja mielestäni jossain kokeillutkin ja tykännyt mut silti jäänyt vetämättä.
Kyllähän ainakin ne kaksi ensimmäistä kandee pelata, vaikka tätä uutta ei olisi olemassakaan. Molemmat ovat lajityyppinsä kiistattomia mestariteoksia.
 
Läpihän meni ehkä vähän yllättäenkin, johtunee siitä että ajantaju katosi täysin pelin parissa, mutta esim ign sanoi että peli on 10-12 tunnin mittainen ja voisin sanoa että pelin parissa aikalailla tuommoiset tunnit vietinkin, olipahan seikkailu. semmoinen seikkailu mitä nyky aikana ei enää näe, seikkailu mitä on tehty suurella sydämmellä. Dialogi, Huumori, musiikki, Tunnelma kaikki oli siltä kultaiselta 90-luvun Lucas Artsin seikkailupeli ajalta, ai että kun jäi pelistä hyvä fiilis. ja iso suositus pelille, ja peli sarjaan tutustumiselle, jos on point and clickit ja legendariset pirates seikkailut lähellä sydäntä :)

omassa Genressään, 5/5 Masterpiece
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa pelattua tämä läpi alkuviikosta. Pari asiaa olisi sanottavana.

Ensinnä se, että tuntuu musiikkipuoli olevan aikamoisen heikkoa. Tai oikeastaan mikään, mikä ei ole kierrätettyä, ei jää mieleen. Pitää ehkä kuunnella vielä erikseen soundtrackia, mutta lopputekstien jälkeen ei osaa mitään erityistä nostaa muita ylemmäs. Kelpo taustamusiikkia, mutta siinäpä se tuntui olevan.

Aivan alusta:

Pidin aivan törkypaljon tuosta tavasta jatkaa Monkey Island 2:n lopusta. Guybrush kertoo menneistä seikkailuistaan, mikä tarkoittaa, että Guybrush todella on mahtava piraatti, joka on tehnyt vaikka ja mitä, eikä se kakkosen loppu vedä mattoa tämän homman alta. Mahtavata.

Sitten toinen asia, mutta lue tämä vasta kun olet itse pelannut pelin läpi:

Perkule, että lopusta tuli pahalle päälle. Taas sama huvipuistolopetus, joka kakkii tuon hienon aloituksen päälle. Ja se "salaisuuskin" oli niin kuppaa kuin olla ja voi. Viimeinen kappale oli muutenkin kökkö ja tuo "Guybrush on lattiatarkastaja vierailulla huvipuistossa" -pöhköily siihen päälle, niin ei voi näyttää peukkua ylöspäin. Buu.

Viimeksi varmaan yhtä paljon ketuttanut Backbonen lopetus, mutta onneksi ei sentään ihan yhtä huonoksi tätä voine kutsua. Ehkä.
 
Ihanaa että tulee konsoli-immeisten saataville mutta tarvitseeko tulla just ens maanantaina???
Itsellä tiistain aamulla lento työmatkoilemaan ja vasta perjantai-iltana takasin. Pitäiskös pakata tuo Xbox mukaan ;D Kelasin että noin lyhyen matkan vetelisi ihan tuommoisella laukulla minkä saa mukaan matkustamoon mutta.. Vaikka Xbox onkin suht pieni niin tiedä tuosta.. Varmaan joutuu malttamaan nyt vaan kiltisti :D

Edit//: eiku hetkinen, jos on M$ game pass ja läppäri? toimii tuollain? Olen niin vanhan kansan ukkoja etten ole noista ottanut selvää
 
Edit//: eiku hetkinen, jos on M$ game pass ja läppäri? toimii tuollain? Olen niin vanhan kansan ukkoja etten ole noista ottanut selvää
Jos on Game Ultimate tilaus niin toimii läppäriltä ja näin hidastempoinen peli varmaan ihan hyvin jopa puhelimen ruudulta Game Pass -sovelluksen kautta. Ei siis tosiaan tarvitse raahata Xboxia matkalle mukaan. :)
 
Jos on Game Ultimate tilaus niin toimii läppäriltä ja näin hidastempoinen peli varmaan ihan hyvin jopa puhelimen ruudulta Game Pass -sovelluksen kautta. Ei siis tosiaan tarvitse raahata Xboxia matkalle mukaan. :)
Täytyypä ottaa tämä haltuun ennen reissua! Kiitos vinkistä :)
Vaikka tosin tiedä kuinka sitä jaksaa pelailla tuolla sitten kuitenkaan kun on jotain illallista ja urpoa patsastelua joka illlalle. Jotenkin tuo pelin nimi referoi hyvin. Mieluummin sitä olisi täällä härmässä. Offtopic ja henk. koht. avautuminen, sorry siitä
 
Viimeksi muokattu:
Olin jo harkitsemassa ostamista Switchille, tämä kun sopisi hyvin matkoille pelattavaksi, mutta otetaankin sitten Game Passin kautta peluuseen ja kokeillaan taas miten Cloud Gaming pyörii. Firewatch oli ensimmäinen kokonaan xCloudin kautta pelaamani peli ja se ainakin toimi, joten eiköhän tämäkin mene.
 
Tämä olisi tulossa nyt PS5:lle ja storessa julkaisupäivänä 8.11, sitä ei tosin pysty ostamaan. Tietääkö joku että mikä juttu, väärä julkkari?
 
Tämä olisi tulossa nyt PS5:lle ja storessa julkaisupäivänä 8.11, sitä ei tosin pysty ostamaan. Tietääkö joku että mikä juttu, väärä julkkari?

Siis eikö se ostonäppäin ole aktiivisena vai mikä mättää?
 
Oli pitkälle päivään niin että pystyi vain seuraamaan tuotetta. Illalla vasta salli oston.

Onpas kummallista. Kävin itse eilen testaamassa sovelluksen ja PS5:n kautta ja ostopainike oli ihan normaalisti toiminnassa.
 
Ai että kun tykkäsin :) meni työmatkalla yksi ilta ja eilisen matkustuspäivän aamun odottelut hotellissa pelaillessa ja tänään läpi. Tämmöistä soisi lisää markkinoille. En tiedä olisiko Disco Elysum tms jotain mitä kokeilla tämän tyyppisistä peleistä?

Itse pelasin casual ja oli just sopiva minulle, ei tarvinnut ohje/vinkkikirjaa juurikaan käyttää ja homma eteni ihan sopivalla vauhdilla. Pidän matkaa tärkeämpänä kuin itse maalia niin eipä ole minulla moitittavaa miltään osin peliä :)
 
Ai että kun tykkäsin :) meni työmatkalla yksi ilta ja eilisen matkustuspäivän aamun odottelut hotellissa pelaillessa ja tänään läpi. Tämmöistä soisi lisää markkinoille. En tiedä olisiko Disco Elysum tms jotain mitä kokeilla tämän tyyppisistä peleistä?

Itse pelasin casual ja oli just sopiva minulle, ei tarvinnut ohje/vinkkikirjaa juurikaan käyttää ja homma eteni ihan sopivalla vauhdilla. Pidän matkaa tärkeämpänä kuin itse maalia niin eipä ole minulla moitittavaa miltään osin peliä :)
Onko full throttle, days of The tentacle tai Grim Fandango pelattu? Voisi toimia jos Monkey Island iskee
 
Onko full throttle, days of The tentacle tai Grim Fandango pelattu? Voisi toimia jos Monkey Island iskee
kaikki on pelattu jo näistä vanhoista, mukaanlukien nuo ekat kaksi monkey islandia silloin aikoinaan ja nyt itseasiassa uudelleen nämä special editionit :) Toivottavasti tuo genre pysyy elossa ja ehkä jopa saisi uutta tuulta alleen tämän uuden Return to Monkey Islandin myötä :)
 
Tähän asti ollut tosi hyvä ja hauska. Aiemmat Monkey Islandit on pelattu joten tosi nostalginen pläjäys. Otin vaikean vaikeusasteen koska why not :)

Mulla jäi joskus Grim Fandango kesken kun tuli jotain muuta niin taidanpa alottaa sen alusta tän jälkeen.
 
Ylös Bottom