Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Richard Burns Rally

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lince
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viimeinkin löytyy demo myös täältä kaukaa pohjolasta official playstation2 -lehden levyltä... Pakko sanoo että vaikuttaa TODELLA hyvälle! Tie on todella kapea ja ajotuntuma on hyvä. Keskeyttäminen on todella helppoa, pari kertaa vedin ekassa kurvissa puuhun ja siihenhän se hyyty... :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan monster
Viimeinkin löytyy demo myös täältä kaukaa pohjolasta official playstation2 -lehden levyltä... Pakko sanoo että vaikuttaa TODELLA hyvälle! Tie on todella kapea ja ajotuntuma on hyvä. Keskeyttäminen on todella helppoa, pari kertaa vedin ekassa kurvissa puuhun ja siihenhän se hyyty... :rolleyes:

Hmmm...itsekin pelasin demoa ja ajotuntuma tuntui hyvältä muuten, mutta missä helkutista on auton jarrut?! Siis todella huonot jarrut! Luulisi että WRC autoissa olisi huomattavasti parempi hidastuvuus kuin pelin demossa. Luulin jopa aluksi, että jarrunappi on joku toinen kuin mikä sen pitäsi olla. Testasin rattia ja polkimia ja aivan sama juttu. Käytännössä autossa EI ole jarruja. Siis miten noin puolivalmista demoa edes kehtaa laittaa pelattavaksi :eek:
 
Ei jarruissa ole mitään vikaa... Ei ne oikeestikaan ton nopeemmin soralla pysähdy. Ongelma on siinä että esim. colineiden ylitehokkaisiin jarruihin verrattuna ei oikeenlaiset jarrut tunnu missään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan monster
Ei jarruissa ole mitään vikaa... Ei ne oikeestikaan ton nopeemmin soralla pysähdy. Ongelma on siinä että esim. colineiden ylitehokkaisiin jarruihin verrattuna ei oikeenlaiset jarrut tunnu missään.

Näinhän se juuri on. Vihdoinkin löytyy joku kunnon rallipeli verrattuna noihin utopistisiin kilin kolin räpellyksiin!
 
Kävin ostamassa PS2-lehden juurikin tämän demon takia, ja tuntuu todella mainiolta rallilta. Ajotuntuma on enemmän oikeaa autoa muistuttava kuin aikaisemmissa konsoliralleissa ja auton hallinta on paljon vaikeampaa (realistisempaa) kuin WRC- tai Colin -sarjoissa. Virheiden tekeminen on todella helppoa. Ajelin demon erikoiskoetta pari-kolmekymmentä kertaa läpi ja en saanut kertaakaan ajettua sitä puhtaasti. Lisäksi tieto siitä, että yksi osuma puuhun voi aiheuttaa keskeytyksen, pakottaa keskittymään paljon tarkemmin kuin muissa ajopeleissä. Muuten vaurionmallinnus oli vaisu, mutta kyseessä onkin vain demo.

Peli ei todennäköisesti tule myymään yhtä paljon kuin Colin tai WRC, mutta erityisesti ratin omistavalle rallifanille pakko-ostos.

Varo vaan GT4, tässä on "Real Driving Simulator" :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Kävin ostamassa PS2-lehden juurikin tämän demon takia

Itse tässä olen miettinyt vähän samaa, onko se lehti just se virallinen PS2 lehti? Maksaa vaan jotain yli kymmenen euroa, mutta onko se demo sen arvoinen, että kannattaisi lehti ostaa? Mitäs kaikkea tuosta demosta löytyy?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Peli ei todennäköisesti tule myymään yhtä paljon kuin Colin tai WRC, mutta erityisesti ratin omistavalle rallifanille pakko-ostos.

Siinä varmaan hyvinkin käy noin ettei se myy lähellekään niin paljon kun nuo arcade rallit, mutta niinhän se aina menee jos laitetaan arcade Vs. simulation. Noita arcaden kannattajia löytyy enemmän.

Itse ainakin hankin pelin ihan varmasti. Joko PC:lle tai PS2:lle. Niin eikös tuossa toimi se punainen MOMO ihan ok?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nupe_31
Itse tässä olen miettinyt vähän samaa, onko se lehti just se virallinen PS2 lehti? Maksaa vaan jotain yli kymmenen euroa, mutta onko se demo sen arvoinen, että kannattaisi lehti ostaa? Mitäs kaikkea tuosta demosta löytyy?

Siinä varmaan hyvinkin käy noin ettei se myy lähellekään niin paljon kun nuo arcade rallit, mutta niinhän se aina menee jos laitetaan arcade Vs. simulation. Noita arcaden kannattajia löytyy enemmän.

Itse ainakin hankin pelin ihan varmasti. Joko PC:lle tai PS2:lle. Niin eikös tuossa toimi se punainen MOMO ihan ok?

Jep, Official Playstation 2 Magazine UK, maksaa R-kiskalla 14 euroa. Todella kova hinta lehdelle + demoille (mielestäni RBR demo ainoa jota viitsii pelata useammin kuin kerran, 10 demoa levyltä kaiken kaikkiaan löytyy). RBR demossa on yksi oppitunti Rally Schoolia (käsijarruharjoittelu) ja yksi kokonainen EK.

Itse olen tyytyväinen siihen, että ostin lehden. RBR:ssä on nimittäin NIIN erilainen ajotuntuma verrattuna muihin konsoliralleihin (en ole PCllä pelannut), että ajamisen harjoittelu demon avulla tekee hyvää. Takaan, että kestää kauan, että edes tämä demo-EK sujuu virheittä, itse en ole siihen vielä pystynyt vaikka olen Colinit, WRC:t, Gran Turismot sun muut kolunnut läpi, ja demoa n. 30 kertaa pelannut. Siis kyseessä on _haastava_ peli, ja demolla treenaaminen on ihan suositeltavaa.

Auton fysiikkamalli on uskomattoman hieno verrattuna muihin konsoliralleihin. Kun esim. WRC:ssä voi heitellä autoa hyppyreihin suunnilleen miten sattuu, RBR:ssä auto ei meinaa esim. demo-EKn pitkillä "tasaisilla" suorilla pysyä käsissä yli 100 km/h vauhdissa. "Tasaiset" ovat lainausmerkeissä, koska vaikka tiessä ei suuria korkeuseroja aina olekaan, se on täynnä pieniä kuoppia, kohoumia ja pomppuja, jotka saavat auton heittelehtimään ja monesti lähtemään kokonaan käsistä. Siis lähes suoralla tiellä. Eli voitte kuvitella, kuinka millintarkasti auto pitää sijoittaa isompiin hyppyihin, joita demo-EKlla on pari, ettei alastulon seurauksena ole voltteja katon kautta... Samoin, toisin kuin useimmissa muissa konsoliralleissa, tiet ovat todella kapeita ja oikominen pikku nypyn päältä tien sivusta voi heittää auton katolleen tai ainakin hetkeksi pois kuskin kontrollista.

Voin vain kuvitella, kuinka valmiissa kokonaisessa pelissä kisan keskeyttävän turhauttavan ulosajon ja täydellisesti onnistuneen suorituksen välillä on vain hiuksenhieno ero. Veikkaisin, että RBR ja GT4 tulevat olemaan vuoden parhaita ajopelejä (tosin onhan vielä mm. FlatOut tulossa).

Vaikka myyntiluvut eivät varmaankaan noihin Colineihin yllä, niin huomaa, että tällä pelillä on selkeä autopelifanien kohderyhmä, joka varmasti löytää RBR:n kunhan se ilmestyy.

Momon pitäisi http://www.bhmotorsports.com forumeiden mukaan toimia.
 
Vauriomallinnuksessa ei warthogin mukaan oo vielä edes alustan vauriot päällä, joten lopullinen versio lienee vielä vaikeampi?! ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan monster
Vauriomallinnuksessa ei warthogin mukaan oo vielä edes alustan vauriot päällä, joten lopullinen versio lienee vielä vaikeampi?! ;)

Jep, itse en ole onnistunut hajottamaan kuin moottorin, vaihdelaatikon ja jarrut. Renkaita ei ole lähtenyt irti eivätkä muutenkaan ajettavuuteen demossa vauriot vaikuta. Tuo renkaiden puhkeaminen tai alle/sivulle taittuminen ja irti lähteminen on muuten oikeasti rallissa todella usein tapahtuva vahinko, toivottavasti RBR:ssä ei ole helpotettu vaikeustasoa sillä että rengasvauriot ovat vähäisiä.

Ainoa suurempi huoli on itselläni se, että onko pelissä riittävän monta rallia ja erikoiskoetta että mestaruuskisa toimii. Jos nyt oikein olen käsittänyt, niin RBR:stä löytyy vain 6 rallia joissa kussakin 6 EK:ta (tosin sää on dynaaminen, ei enää Colin-tyylisiä - jaha, tässä kohti EKta alkaa sataa - juttuja). Fysiikkamalli on kyllä niin vahva että se varmasti pitää pelin ääressä, toivottavasti AI-vastustajien ajotaidot ovat kohdallaan.
 
Joo 6 rallia ja 6 erikoiskoetta jokaisessa. EK:t tosin on joka kaudella eri järjestyksessä ja eri säässä/vuorokauden aikaan, eli en usko ainakaan heti kyllästyväni. Tietysti jos tekijät olis fiksuja niin laittais pari EK:ta ajettavaks toiseen suuntaan, jolloin rallit olis vähän pidempiä.

Uramoodi muuten vaikuttaa mielenkiintoiselle... talleja voi vaihtaa kuten v-rally:ssa, ja tallin toimintaan vaikuttaa esim. tallipäällikön taidot, jotka vaikuttavat ainakin huollossa aikataulun pitävyyteen...
 
Täällä vakuutetaan (tieto Tsekin julkaisijalta), että PS2-version julkaisupäivä on 9. heinäkuuta! Eli enää kuukausi aikaa treenata demolla.. :)

Odotan tuota kyllä todella kovasti, odotukset ovat ehkä vähän liiankin korkealla. Mutta kun se ajotuntuma on vaan niin hyvä! Toivottavasti odotus palkitaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Veikkaisin, että RBR ja GT4 tulevat olemaan vuoden parhaita ajopelejä (tosin onhan vielä mm. FlatOut tulossa).
Hyi, unohdit että Rallisport 2 & TOCA 2 ovat iskeneet aika kovat pohjat. Ainakaan GT4 prologue ei minua vakuuttanut noiden kahden jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tsinivuo
Hyi, unohdit että Rallisport 2 & TOCA 2 ovat iskeneet aika kovat pohjat. Ainakaan GT4 prologue ei minua vakuuttanut noiden kahden jälkeen.

Pahoittelen, meinasin PS2:lle ilmestyviä autopelejä, unohtui mainita erikseen kun täällä PS2-osastolla ollaan. Varmastikin hyviä nuo molemmat, en ole päässyt kokeilemaan. Tosin RS2 & TOCA2 eivät taida olla ihan simulaattorityyppisiä, mitä nämä GT4 ja RBR pyrkivät olemaan, vaikka ei se realismi itsessään peliä parannakaan.

RBR:sta olen erityisen innoissani, GT:t kun on koluttu jo kolmeen kertaan läpi, vaihtelu virkistää :) Lisäksi Enthusia Professional Racing on todella mielenkiintoinen tapaus, keskittyen toivottavasti ennemminkin kilvanajamiseen kuin GT-tyyppiseen "kymmenettä kertaa - oiskohan kisa nyt _näillä_ säädöillä tasaväkinen?" säätöön. Ei tämä mitään GT-sättimistä kuitenkaan ole, paras autopelisarja Pleikkareilla tähän asti, mutta... :)


Edit: uutta matskua, Tiiseri!

Tuossa siis video, kannattaa ehdottomasti katsoa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ei hemmetti, kyllä kuulostaa niin hyvälle tuo peli mitä on täällä/muualla lukenut kommentteja ja muutenkin katsellut videoita pelistä niin on se kyllä pakko hankinta! :cool:

Toivottavasti se punanen MOMO toimii myös lopullisessa versiossa (miksei?). Ne jotka demon kanssa sitä kokeilivat niin toimiko miten hyvin?

Vielä n. 2 viikkoa julkaisuun!
 
Ei kenelläkään satu olemaan sitä PS2 Offical Magazine lehteä missä tuon Richard Burns Rallyn demo tulee mukana? Voisin sen ostaa enemmän kuin mielellään!!
 
Ylös Bottom