Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360 @ 30.3.2012]

Tarkempaa videoesittelyä pelin rataeditoreista ja niiden tarjoamista mahdollisuuksista.

[video=youtube;LZpPTUCpt8E]http://www.youtube.com/watch?v=LZpPTUCpt8E[/video][/QUOTE]
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360 @ 30.3.2012]

Jaetun kuvaruudun moninpeli? Löytyykö pelistä sellaista? Ei Googlaamalla löytynyt.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360 @ 30.3.2012]

Eihän tämä ole Ridge Raceria nähnytkään, mutta voi tästä silti hyvä peli tulla. Viimeisin editoritraileri kyllä lisäsi mielenkiintoa peliä kohtaan paljon.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360 @ 30.3.2012]

Ensimmäiset arviot heitetty pihalle. Ei-niin-yllättäen Unboundedin uusi suuntaus on jakanut tehokkaasti mielipiteitä:

Egde - 9
CVG - 6.4
GamesTM - 6
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360 @ 30.3.2012]

Tänäänhän tuo pitäisi olla kauppojen hyllyillä.
Metacriticissä on jo 16 arvostelua keskiarvolla 74, mutta tulihan tuo tilattua isänmaallisuuden puuskassa. Eiköhän se ihan maittavaa kaahailua ole.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Ruohtalaiset oli paiskanneet törkeän nelosen tälle, joka on muuten ensimmäinen todella surkea arvosana. Liekö kateutta ilmoilla, kun sieltä ei formulakuskeja tule ja yleisesti ottaen olemme nopeampaa kansaa. :D Tiedä sitten.

Omalla kohdallani ei ole vielä kiinnostus laskenut, vaikka selkeästi luettavissa on ollut että ei tämä mikään Ridge Forrester ole. Ottaisin sen enemmän positiivisena meriittinä, koska RR-sarja mielestäni on junnannut omassa suossaan jo todella kauan. Eli viittaan siihen tekniikkademomaiseen ylisladitteluun, joka tietenkään kaikkien mielestä ei ole huono asia. :)
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Hihihih, IGN anto 8,5/10 ;) lämmittää mukavasti mieltä.

[video=youtube;U0kwsMKu0ig]http://www.youtube.com/watch?v=U0kwsMKu0ig&feature=g-u-u&context=G2d382cbFUAAAAAAABAA[/video]
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Tässä ei varmaankaan ole jaetun ruudun moninpeliä?
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Peli näyttää hyvältä videoiden perusteella, mutta onko tämä genre jo nähty Burnoutin ja Split Secondin myötä? Kertokaas kokemuksia lisää ja vaikuttakaa ostopäätökseeni.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Ihan asiallinen pelihän tämä on... ei nyt burnout fiilikseen yllä (se kun oli älyttömän hiottu paketti) Alussa tuntuu heikoilla autoilla hieman hankalalta mutta autojen lisääntyessä ja opin mennessä selkäytimeen alkaa homma vähän paremmin luonnistua. Jotenkin olisi kaivannut hieman avoimempaakin maastoa, nyt on aika ahtaan oloista menoa. Noh, vasta alussahan tämä ura tässä vielä on..
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Peli näyttää hyvältä videoiden perusteella, mutta onko tämä genre jo nähty Burnoutin ja Split Secondin myötä? Kertokaas kokemuksia lisää ja vaikuttakaa ostopäätökseeni.

On nähty / koettu / pelattu aiemmin.

Peli ei tuonut ainakaan itselleni mitään uutta tai mielenkiintoista saati sitten haastetta. Pelasin peliä eilen n 1,5h ja pelistä tuli pelattua siinä ajassa noin 15%. Verkkopelin ominaisuuksista ei tietoa.

Suosittelen testaamaan ennen ostosta. Peli jakaa varmasti mielipiteet.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Peli ei tuonut ainakaan itselleni mitään uutta tai mielenkiintoista saati sitten haastetta. Pelasin peliä eilen n 1,5h ja pelistä tuli pelattua siinä ajassa noin 15%.
Huh! Mie olen pelannut viitisen tuntia, ja ura on edennyt vasta 23 prosenttiin. Haastetta on TODELLAKIN ollut, eli varsinkin Domination-kisoja on joutunut ajamaan lukuisia kertoja uudestaan ennen kuin paikka kolmen sakissa on auennut.

Burnout 2/3:n olen aikanaan kummiskin läpi pelannut, samoin ensimmäisen FlatOutin, ja näihin verrattuna RRU:ssa on selkeästi korkeampi vaikeustaso. Varsinkin alussa lyötiin luulot pois kertaheitolla.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Käydään podcast-possella moikkaamassa ensi viikolla Bugbearia ja lopputulos on kuultavissa 17.4. esitettävässä jaksossa. Jos joku haluaa kysyä kehittäjiltä jotain, niin me voidaan toimia välittäjinä.

Mitä siis haluat tietää Bugbearista tai uudesta Ridge Racerista? Voit myös lähettää ihan tavallisia terveisiä.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Mitä siis haluat tietää Bugbearista tai uudesta Ridge Racerista? Voit myös lähettää ihan tavallisia terveisiä.

Onko Rally Trophylle ikinä tulossa jatkoa? Miksi Flatoutin oikeudet myytiin jollekkin haistapaska-firmalle? Onko Bugbearin tyypit kokeilleet uusinta Flatouttia ja mietteitä siitä?
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Onko Rally Trophylle ikinä tulossa jatkoa? Miksi Flatoutin oikeudet myytiin jollekkin haistapaska-firmalle? Onko Bugbearin tyypit kokeilleet uusinta Flatouttia ja mietteitä siitä?

FlatOutin oikeudet varmaan jäivät Empire Interactivelle eli pelien julkaisijalle, joka sitten meni konkkaan ja oikeudet päätyivät eteenpäin Zoo Gamesille. Kävin juuri sen FlatOut 3:n julkaisun tienoilla Ridgeä testaamassa Bugbearilla, ja olivat kuulemma saaneet tietää koko pelistä samaan aikaan kuin koko muu maailmakin eli kun se ilmestyi yllättäen Steamiin. Noita mietteitä pitää kyllä kysellä ja fiiliksiä siitä, että oma pelisarja viedään noin komeasti kölin ali. :p
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Itse olen muutaman päivän kerennyt tätä vääntämään ja tähän mennessä en ole aivan kamalasti pahaa sanottavaa keksinyt. Pari kaveria kävi myös testaamassa ja toinen pääsi nopeasti peliin sisään, mutta toinen taas ajautui melkein hermoromahduksen partaalle. Omaan makuun vaikeustaso on aika sopiva, eli ei ole tuntunut vielä missään vaiheessa epäreilun vaikealle, mutta haastetta on kuitenkin ollut juuri tarpeeksi. Kaikista kisoista en ole edes heti alkuun jaksanut lähteä tavoittelemaan paalupaikkaa. Joistain kisoista se on sitten taas vastaavasti tullut yllättävänkin helposti. Tälläisellä pienellä otannalle voinee siis sanoa, että peli jakaa varmasti mielipiteitä. Meikäläiselläkin tunneskaala on vaihdellut aika reippaasti, kovasta ketutuksesta hullunkiilto silmissä naureskeluun. Hetken aikaa se kuitenkin ottaa, että pääsee kunnolla ajotuntumaan ja meininkiin noin muutenkin sisälle. Sen jälkeen voikin sitten antaa tuomiota suuntaan taikka toiseeen.

Laadukkaalle tekeleelle kuitenkin vaikuttaa ainakin meikäläisen mielestä. Toki tästä tulee pieniä flasbackeja mm. FlatOut ja Burnout -sarjaan, mutta se ei ole missään nimessä huono juttu. Jollain tasolla on kunnioitettu myös Ridgen perinteitä ja se näkyy ehkä parhaiten ratasuunnittelussa sekä taistalla pauhaavissa musiikeissa. Osa on suoraan vanhoista peleistä ja osa muuten vaan samanhenkistä kamaa. Teknisesti Ridge on myös todella komeaa jälkeä ja pyörii sulavan tasaisesti 30 ruutua sekunnissa. Vaihtelua on myös kiitettävästi erilaisten pelimuotojen ansiosta. Löytyy dominationia (pystyy kurittamaan vihollisia, ympäristöä ja paahtamaan läpi oikoreiteistä), shinto racingiä (perinteisempää kilvan ajamista buusteilla höystettynä), drifti-kisjoa (pyritään mahdollisimman kovaan pistesaaliiseen hienoilla drifteillä) ja behemoth-kisoja (vai mikä tän pelitilan nimi nyt olikaan, pääsee kutenkin rekan nupilla frägäämään poliisiautoja, todella nautinnollista ja rentouttavaa mäyhettä vastapainona pelin muulle meiningille).

Lisäksi on toki rataeditori ja nettiominaisuudet, joihin en ole kuitenkaan vielä kerennyt sen suuremmin perehtyä. Sieltäkin puolelta löytyy mm. päivittäisiä haasteita ja muuta vastaavaa hupia. Sitten on toki ne perinteiset kahdeksan pelaajan moninpeliväännöt ainakin domination ja shinto -pelimuodoissa. Lisäksi Bugbear on lupaillut tukea pelille jatkossakin, joten en usko, että pelattava loppuu ihan lyhyeen.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Katoin ton MoonTV:n Game Nightin vast'ikään ja innostuin ekaa kertaa tästä pelistä. Itse ajaminen näytti varsin hubalta, mutta leuan loksautti lopullisesti lattiaan (neljä L:ää, höhö) kyllä tuo rataeditori. Jo tuo Basic-versio vaikuttaa mahtavalta, mutta ei siinä kaikki, vaan tuolla monimutkaisemmalla versiolla saa aikaan vaikka mitä hyppyreitä ja muuta kivaa. Voikohan tässä ajella sitten vaikka kaverin kanssa kahdestaan privaattiservulla omatekemillä radoilla? Lisäksi nuo kuukauden, viiikon ja tunnin haasteet (vai oliko siellä päivänkin haaste välissä) vaikuttaa todella hyvältä keksinnöltä.

EDIT: Itse ajamisessa innostutti eniten kyllä tuo mainiolta vaikuttava vahingonmallinnus. Odotin tällaista tulevalta DiRT Showdownilta, mutta eipä tuossa näytä kuin ehkä puskuri ja ovi irtoavan. Tässä Unboundedissa sentään lentelee satoja palasia autoista joka kolarissa, me likey very much. FlatOutia pelasin joskus useinkin kaverin luona ja pidin siitä älyttömästi. Jo siinä pelissä se vahinkomalli oli kohdillaan.

EDIT2: Kursivoin kysymyksen, johon kaipaisin vastausta podcastissa.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Lisäksi nuo kuukauden, viiikon ja tunnin haasteet (vai oliko siellä päivänkin haaste välissä) vaikuttaa todella hyvältä keksinnöltä.

Löytyy tosiaan 24 tunnin haasteitakin. Erittäin mielenkiintoinen ja tervetullut ominaisuus tosiaan peliin. Tuovat varmasti kummasti lisää mielenkiintoa perustahkoamisen lisäksi.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

FlatOutin oikeudet varmaan jäivät Empire Interactivelle eli pelien julkaisijalle, joka sitten meni konkkaan ja oikeudet päätyivät eteenpäin Zoo Gamesille.

Joo noinhan se toki olikin, olenhan minä tätä jo aiemminkin ihmetellyt, ei vaan muistanut aiemmin :p
 
Ylös Bottom