Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

tahnat ainakin mitä näytönohjaimessa ja prossussa on ovat ihan hirveetä kuraa, vihoviimeinen keino on kummiskin laittaa emo uuniin lasagnen perään, kunhan muistaa syncin ja ejectin kolvata irti, sillä tehty yksi toimiva yksilö täällä. kuumailmapuhallus auttoi vain tilapäisesti.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Lezlie sanoi:
Mistä ne sai tietää että olet toinen omistaja? Ota yhteys suoraan kuluttaja-asiamieheen tai ainakin uhkaa sillä, laitteen takuu nimittäin ei lähde mihinkään vaikka omistaja vaihtuu.

Niin pitää olla kuitti tallella. Mitä siit vaik olisit viides omistaja ei sitä tarvi kertoa.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Nikki sanoi:
tahnat ainakin mitä näytönohjaimessa ja prossussa on ovat ihan hirveetä kuraa, vihoviimeinen keino on kummiskin laittaa emo uuniin lasagnen perään, kunhan muistaa syncin ja ejectin kolvata irti, sillä tehty yksi toimiva yksilö täällä. kuumailmapuhallus auttoi vain tilapäisesti.

Ootko koskaan ottanut tietokoneen prosessorista tai näyttiksestä cooleria irti, kun se on ollut jonkin aikaa käytössä? Ei voisi suoraan mennä sanomaan onko piitahnaa, hopeatahnaa vai mitä ihmettä se on. Kyllä se hieman ulkonäköään siellä lämmössä ja ajan myötä muutenkin muuttaa.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

kloever sanoi:
Ootko koskaan ottanut tietokoneen prosessorista tai näyttiksestä cooleria irti, kun se on ollut jonkin aikaa käytössä? Ei voisi suoraan mennä sanomaan onko piitahnaa, hopeatahnaa vai mitä ihmettä se on. Kyllä se hieman ulkonäköään siellä lämmössä ja ajan myötä muutenkin muuttaa.

juu on tullu otettu tietokoneiden ja näyttisten prossuista siilit pois mut toi poksun tahna ei kyl oo tältä planeetalta :D tahnat millä touhunnut on ollut yleensä sellasta vähän liukkaampaa materiaalia mutta tosa poksussa sen on ku palanen muovia tai 10 vuotta vanhaa purkkaa, erikoista tavaraa.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Se on varmasti juuri tätä kaikkein legendaarisinta korjauskamaa Jeesusteipin jälkeen:

purkkaa.
:D
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

kattooko ne vielä siellä ms:llä että onko toisen nimiin rekattu kone jos on rodista kysymys? onko uusia kokemuksia jollain?
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Nikki sanoi:
kattooko ne vielä siellä ms:llä että onko toisen nimiin rekattu kone jos on rodista kysymys? onko uusia kokemuksia jollain?

Ainakin minulta kysyi kun eilen soitin, ja sai sieltä sarjanumerolla kaikki tietoni. Pyysi vielä kertomaan ne, tällä ilmeisesti tarkisti että olen omistaja (piti siis itse kertoa kaikki osoitteet, puhelinnumerot ja sähköpostit vaikka hän näkikin ne sieltä.)
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Mankeli sanoi:
Ainakin minulta kysyi kun eilen soitin, ja sai sieltä sarjanumerolla kaikki tietoni. Pyysi vielä kertomaan ne, tällä ilmeisesti tarkisti että olen omistaja (piti siis itse kertoa kaikki osoitteet, puhelinnumerot ja sähköpostit vaikka hän näkikin ne sieltä.)

joo noita ne on multakin kyselly, aattelin vaan edesauttaako ring of death asiaa mitenkään kun sille se pidennetty takuu on myönnetty.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

dasb00t sanoi:
Kyllä se loppupeleissä toimii noin. Kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä. :)

Ei se loppupeleissä noin kyllä mene. Maahantuoja sanelee liikkeille takuuehdot, jos jälleenmyyjä toimii vastoin näitä ehtoja ei mahda tippua hyvitystä. Siispä homma on hoidettava microsoftin tavalla. Eivät hyväksy huoltoon "muuta kautta" tulleita konsoleita.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

venalaine sanoi:
Ei se loppupeleissä noin kyllä mene. Maahantuoja sanelee liikkeille takuuehdot, jos jälleenmyyjä toimii vastoin näitä ehtoja ei mahda tippua hyvitystä. Siispä homma on hoidettava microsoftin tavalla. Eivät hyväksy huoltoon "muuta kautta" tulleita konsoleita.
Eipä se M$ ole kuluttajasuojalain yläpuolella. Vaikka monet yritykset luulevat, että he voivat tehdä melkein mitä vain, niin kyllä niihinkin ne lait vaikuttaa. M$ tietty väittää, että vain heidän kautta voi boksit laittaa huoltoo (ja näin se kyllä sujuu nopeiten), mutta myös myyjäliikkeen on pakko ottaa laite huoltoon jos asiakas ei suostu M$:n ehtoihin.

Jos itse olisin tehnyt niin kuin M$ vaatimalla vaati, olisin joutunut maksamaan postitukset yms. Vein laitteen sitten myyjäliikkeeseen ja aluksi hekään eivät halunneet tehdä asialle mitään, mutta lopulta ymmärsivät lain velvoittavan heidän hoitamaan asian ja homma lähti liikkeelle. (Asiakkaalle ei pidä milloinkaan syntyä kuluja takuuhuoltoon toimittamisesta tai muustakaan takuuhuoltoon liittyvästä asiasta). Kun leikitte noiden huoltojen kanssa niin muistakaa teidän oikeutenne kuluttajana!
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

lostis sanoi:
Eipä se M$ ole kuluttajasuojalain yläpuolella. Vaikka monet yritykset luulevat, että he voivat tehdä melkein mitä vain, niin kyllä niihinkin ne lait vaikuttaa. M$ tietty väittää, että vain heidän kautta voi boksit laittaa huoltoo (ja näin se kyllä sujuu nopeiten), mutta myös myyjäliikkeen on pakko ottaa laite huoltoon jos asiakas ei suostu M$:n ehtoihin.

Jos itse olisin tehnyt niin kuin M$ vaatimalla vaati, olisin joutunut maksamaan postitukset yms. Vein laitteen sitten myyjäliikkeeseen ja aluksi hekään eivät halunneet tehdä asialle mitään, mutta lopulta ymmärsivät lain velvoittavan heidän hoitamaan asian ja homma lähti liikkeelle. (Asiakkaalle ei pidä milloinkaan syntyä kuluja takuuhuoltoon toimittamisesta tai muustakaan takuuhuoltoon liittyvästä asiasta). Kun leikitte noiden huoltojen kanssa niin muistakaa teidän oikeutenne kuluttajana!

Miten niin muka olisit joutunut maksamaan postitukset? Xbox-takuuhuolloissa Microsoft maksaa aina konsolin noutorahdin asiakkaan luota sekä palautusrahdin takaisin asiakkaalle.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Patovaht sanoi:
Miten niin muka olisit joutunut maksamaan postitukset? Xbox-takuuhuolloissa Microsoft maksaa aina konsolin noutorahdin asiakkaan luota sekä palautusrahdin takaisin asiakkaalle.
Silloin tuon firman edusta puhelimessa sanoi, että kun lähetän boksin osoitteeseen xxxx niin se huolletaan (olikohan saksaan vai hollantiin). Eli ihan tavallisella postilla olisin joutunut homman hoitamaan ja mitään kuriireita ei olisi käytetty.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

lostis sanoi:
Silloin tuon firman edusta puhelimessa sanoi, että kun lähetän boksin osoitteeseen xxxx niin se huolletaan (olikohan saksaan vai hollantiin). Eli ihan tavallisella postilla olisin joutunut homman hoitamaan ja mitään kuriireita ei olisi käytetty.

Muuta selitystä en keksi, kuin sen että jossain välissä tuossa on jokin väärinkäsitys täytynyt olla. Tai sitten firman edustajalla ei ole ollut aavistustakaan miten tuo Xbox-takuusysteemi toimii.

Oma takuuhuoltoni ja kaikki tapaukset mistä olen kuullut ovat menneet tämän saman kaavan mukaan:
1. Viallisen konsolin omistaja soittaa Xbox-tukinumeroon
2. Sieltä lähettävät osoitekortin, jonka konsolin omistaja liimaa paketin päälle kun konsoli on pakattu lähettämistä varten
3. Kuriiri noutaa paketin kotoa (vastaanottaja maksaa rahdin)
4. Odotellaan muutama viikko
5. Kuriiri tuo paketin kotiovelle, jossa sisällä korjattu konsoli (lähettäjä maksaa rahdin)

Eli kertaakaan ei kukaan ole mitään tavallisella postilla joutunut ulkomaille lähettämään, eikä todellakaan omalla kustannuksellaan.

Puhuin myös kerran asiasta oman vakiopelikaupan myyjän kanssa ja hän sanoi, että Microsoft ei nimenomaan halua konsoleita jälleenmyyjien kautta huoltoon ja jälleenmyyjät ovat asiassa täysin puun ja kuoren välissä, kun Microsoft sanelee yksipuolisesti ehdot jonka mukaan jälleenmyyjien tulee takuutapauksissa toimia (eli ohjata asiakas hoitamaan asia Xbox-puhelinpalvelun kautta) ja että jälleenmyyjä ei saisi missään tapauksessa ottaa yhtään takuucasea vastaan. Eli ilkeyttään yksikään jälleenmyyjä tuskin kieltäytyy vastaanottamasta takuulaitteita vaan Microsoft yksioikoisesti heidät siihen pakottaa.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Onneksemme meillä on nyt uusi HDMI-versio mistä en ole kuullut vielä mitään asiakkailta...

Onko ollut ongelmia vielä huollon kanssa kun on ollut toiselta ostettu kone, joka jo kertaalleen on ollut huollossa tai 2,3,4 jne kertaa :eek:

Tää vastaava case on ollut esillä aikaisemmin. Kone rekisteröidään jos se on käynyt huollossa. Ongelmia syntyy jos kone menisi uudestaan rikki uudella omistajalla. Paras tapa on ottaa vanhan omistajan yhteystiedot samalla kun sen ostaa vaikka kaverilta tai sen tutulta jne.
Tukea pystyy vähän kiertään tällä tapaa.

2 vuoden täystakuu ja 3 vuoden takuu koskien yleisintä vikaa. eli ne 3 valoa.

Tästähän kuulemme vielä jatkossakin....
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

venalaine sanoi:
Ei se loppupeleissä noin kyllä mene. Maahantuoja sanelee liikkeille takuuehdot, jos jälleenmyyjä toimii vastoin näitä ehtoja ei mahda tippua hyvitystä. Siispä homma on hoidettava microsoftin tavalla. Eivät hyväksy huoltoon "muuta kautta" tulleita konsoleita.
Keskustelusta jo hieman aikaa, mutta laitetaanpas nyt omat kokemukset selvennykseksi ja varmistukseksi tähän takuukeskusteluun.

Eli kyllä myyjäliike on velvollinen vastaamaan takuuasioista niinkuin tuossa aikaisemmin joku jo totesikin. MS / maahantuoja toki haluaisi, että asia hoidettaisiin suoraan heidän kauttaan ja on ohjeistanut jälleenmyyjiä näin asiakkaille kertomaan. Niin tein minäkin yhden kerran.

Laite (noin vuoden vanha premium ja 3 punaista valoa) kävi siis saksassa. Huollossa oli vaihdettu emolevy ja dvd-asema ja lisäksi rikottu laitteen faceplate. Soitin asiakastukeen ja kerroin rikkoutuneesta etupaneelista, pahoittelivat ja lähettivät uuden, no se oli tullessaan jo valmiiksi rikki. Jälleen soitto, tuli toinen faceplate, tällä kertaa ehjä. Boksi toimi tasan yhden käynnistyksen verran. Toisella kerralla ei suostunut lukemaan enää mitään levyä, ei peli/dvd-levyjä.

Olin jo kyllästynyt jankkaamaan virolaisten kanssa ja marssein Kodin1:een, josta koneen vuosi sitten olin hankkinut. Myyjä ehdotti ensin, että soittaisin suoraan MS asiakastukeen. Kerroin, että kone on jo kerran käynyt huollossa suoraan tuen kautta, mutta en haluaisi enää pakkailla tavaroita ja soitella/jonotella MS:lle ja UPS:lle.
Asiasta ei tarvinnut enempää keskustella vaan lupasivat toimittaa laitteen huoltoon. Epäilivät, että laite saattaa vaihtua uuteen. Jätin toiveen, että mikäli vaihtuisi niin saisin kuitenkin oman kovalevyn takaisin. Viikon päästä tuli soitto, että laite olisi noudettavissa. Tilalle tulikin uusi pakkaus kaikkine romuineen varustettuna vanhalla kovalevyllä. Uusi laite oli vieläpä hdmi-malli ja falcon.

Ehdottomat pointsit Kodin1:lle asian hoidosta, kiitos!
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

qwert78 sanoi:
Keskustelusta jo hieman aikaa, mutta laitetaanpas nyt omat kokemukset selvennykseksi ja varmistukseksi tähän takuukeskusteluun.

Eli kyllä myyjäliike on velvollinen vastaamaan takuuasioista niinkuin tuossa aikaisemmin joku jo totesikin. MS / maahantuoja toki haluaisi, että asia hoidettaisiin suoraan heidän kauttaan ja on ohjeistanut jälleenmyyjiä näin asiakkaille kertomaan. Niin tein minäkin yhden kerran.

Laite (noin vuoden vanha premium ja 3 punaista valoa) kävi siis saksassa. Huollossa oli vaihdettu emolevy ja dvd-asema ja lisäksi rikottu laitteen faceplate. Soitin asiakastukeen ja kerroin rikkoutuneesta etupaneelista, pahoittelivat ja lähettivät uuden, no se oli tullessaan jo valmiiksi rikki. Jälleen soitto, tuli toinen faceplate, tällä kertaa ehjä. Boksi toimi tasan yhden käynnistyksen verran. Toisella kerralla ei suostunut lukemaan enää mitään levyä, ei peli/dvd-levyjä.

Olin jo kyllästynyt jankkaamaan virolaisten kanssa ja marssein Kodin1:een, josta koneen vuosi sitten olin hankkinut. Myyjä ehdotti ensin, että soittaisin suoraan MS asiakastukeen. Kerroin, että kone on jo kerran käynyt huollossa suoraan tuen kautta, mutta en haluaisi enää pakkailla tavaroita ja soitella/jonotella MS:lle ja UPS:lle.
Asiasta ei tarvinnut enempää keskustella vaan lupasivat toimittaa laitteen huoltoon. Epäilivät, että laite saattaa vaihtua uuteen. Jätin toiveen, että mikäli vaihtuisi niin saisin kuitenkin oman kovalevyn takaisin. Viikon päästä tuli soitto, että laite olisi noudettavissa. Tilalle tulikin uusi pakkaus kaikkine romuineen varustettuna vanhalla kovalevyllä. Uusi laite oli vieläpä hdmi-malli ja falcon.

Ehdottomat pointsit Kodin1:lle asian hoidosta, kiitos!


Jeps, tässä tapauksessa ovat varmaankin ottaneet yhteyttä boksin maahantuojaan eli GNT:hen.. Monesti maahantuoja "antaa luvan" vaihtaa tuotteen tälläisessä tapauksessa suoraan ja hyvä niin. Eli maahantuojalta tulee liikkeelle uusi kone, joka sitten menee asiakkaalle ja vanha risa palautuu heille. Tällöin siis maahantuoja ottaa kontolleen tuon viallisen konsolin. Mikäli taas maahantuoja olisi tässä tapauksessa sanonut, että asia pitää hoitaa suoraan MS:n kanssa, ei Kodin1:llä olisi ollut paljon vaihtoehtoja. Takkiin olisi vaan tullut jos olisivat suoraan hyllystä uuden koneen vaihtaneet.
 
Ylös Bottom