Keskustelusta jo hieman aikaa, mutta laitetaanpas nyt omat kokemukset selvennykseksi ja varmistukseksi tähän takuukeskusteluun.
Eli kyllä myyjäliike on velvollinen vastaamaan takuuasioista niinkuin tuossa aikaisemmin joku jo totesikin. MS / maahantuoja toki haluaisi, että asia hoidettaisiin suoraan heidän kauttaan ja on ohjeistanut jälleenmyyjiä näin asiakkaille kertomaan. Niin tein minäkin yhden kerran.
Laite (noin vuoden vanha premium ja 3 punaista valoa) kävi siis saksassa. Huollossa oli vaihdettu emolevy ja dvd-asema ja lisäksi rikottu laitteen faceplate. Soitin asiakastukeen ja kerroin rikkoutuneesta etupaneelista, pahoittelivat ja lähettivät uuden, no se oli tullessaan jo valmiiksi rikki. Jälleen soitto, tuli toinen faceplate, tällä kertaa ehjä. Boksi toimi tasan yhden käynnistyksen verran. Toisella kerralla ei suostunut lukemaan enää mitään levyä, ei peli/dvd-levyjä.
Olin jo kyllästynyt jankkaamaan virolaisten kanssa ja marssein Kodin1:een, josta koneen vuosi sitten olin hankkinut. Myyjä ehdotti ensin, että soittaisin suoraan MS asiakastukeen. Kerroin, että kone on jo kerran käynyt huollossa suoraan tuen kautta, mutta en haluaisi enää pakkailla tavaroita ja soitella/jonotella MS:lle ja UPS:lle.
Asiasta ei tarvinnut enempää keskustella vaan lupasivat toimittaa laitteen huoltoon. Epäilivät, että laite saattaa vaihtua uuteen. Jätin toiveen, että mikäli vaihtuisi niin saisin kuitenkin oman kovalevyn takaisin. Viikon päästä tuli soitto, että laite olisi noudettavissa. Tilalle tulikin uusi pakkaus kaikkine romuineen varustettuna vanhalla kovalevyllä. Uusi laite oli vieläpä hdmi-malli ja falcon.
Ehdottomat pointsit Kodin1:lle asian hoidosta, kiitos!