Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nikki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nikki

Active Member
ostin xbox360:n käytettynä edellis syksynä, nytten tuli sitten ongelmaksi että 3 punaista valoa tuli koneeseen, soitin xboxin tukeen, ensinmäinen kommentti oli että takuu raukesi koska olen toinen omistaja ja huolto maksaa 120 euroa, hetken aikaa sitä sitten mietin ja soitin uudestaan että maksetaan sitten pois että saa koneen kuntoon ja pääsee taas pelaamaan. seuraavaksi ongelmaksi tuli että pyysivät luottokortin numeroa mitä en voinut antaa koska en luottokorttia omista, eli en saa konetta huoltoon koska takuu raukesi kun olen toinen omistaja ja vaikka olisin valmis maksamaan sen 120 euroa niin tarvisi hakea luottokortti että saa huoltoon. kyllä vähän kyrpii tällanen toiminta, loppus pelaaminen sitten.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Nikki sanoi:
ostin xbox360:n käytettynä edellis syksynä, nytten tuli sitten ongelmaksi että 3 punaista valoa tuli koneeseen, soitin xboxin tukeen, ensinmäinen kommentti oli että takuu raukesi koska olen toinen omistaja ja huolto maksaa 120 euroa, hetken aikaa sitä sitten mietin ja soitin uudestaan että maksetaan sitten pois että saa koneen kuntoon ja pääsee taas pelaamaan. seuraavaksi ongelmaksi tuli että pyysivät luottokortin numeroa mitä en voinut antaa koska en luottokorttia omista, eli en saa konetta huoltoon koska takuu raukesi kun olen toinen omistaja ja vaikka olisin valmis maksamaan sen 120 euroa niin tarvisi hakea luottokortti että saa huoltoon. kyllä vähän kyrpii tällanen toiminta, loppus pelaaminen sitten.
Mistä ne sai tietää että olet toinen omistaja? Ota yhteys suoraan kuluttaja-asiamieheen tai ainakin uhkaa sillä, laitteen takuu nimittäin ei lähde mihinkään vaikka omistaja vaihtuu.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Lezlie sanoi:
Mistä ne sai tietää että olet toinen omistaja? Ota yhteys suoraan kuluttaja-asiamieheen tai ainakin uhkaa sillä, laitteen takuu nimittäin ei lähde mihinkään vaikka omistaja vaihtuu.
edellinen omistaja oli rekisteröinyt joko oston yhteydessä tai xboxin saitilla koneensa, sanoivat heti että ei takuuta ku annoin sarjanumeron että on toinen kaveri tän koneen ostanu, leuka siinä auki tippus kans ja ihmettelin toimintaa ja tietty vänkäsin vastaan mutta ei se mitään auttanut, eli älkää ostako konetta käytettynä, ei saa takuuta ja ei huoltoakaan jollei luottokorttia omista mikä on sinäänsä jo suolanen hinta, pari kymppiä lisää niin saisi käytetym kortsu version tilalle.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Nikki sanoi:
edellinen omistaja oli rekisteröinyt joko oston yhteydessä tai xboxin saitilla koneensa, sanoivat heti että ei takuuta ku annoin sarjanumeron että on toinen kaveri tän koneen ostanu, leuka siinä auki tippus kans ja ihmettelin toimintaa ja tietty vänkäsin vastaan mutta ei se mitään auttanut, eli älkää ostako konetta käytettynä, ei saa takuuta ja ei huoltoakaan jollei luottokorttia omista mikä on sinäänsä jo suolanen hinta, pari kymppiä lisää niin saisi käytetym kortsu version tilalle.
Saat sinä sen koneen huoltoon. Joutuu vain ehkä taistelemaan kuluttaja-asiamiehen avulla. Onko takuukuitti tallella ja esim. tilinsiirrot jotka todistavat kaupan tapahtuneen boksin alkuperäisen omistajan kanssa? En tiedä onko niillä mitään väliä mutta silti. Todellakaan ei tarvitse niellä sitä paskaa mitä sieltä aspasta tulee. Koneella on takuu ihan Suomen lain mukaan vaikka omistaja vaihtuukin. Sitä tosiasiaa ei kukaan voi muuttaa vaikka kuinka yrittävät.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Kuluttajaviraston sivuilta:
Pysyykö takuu voimassa, jos tuote myydään takuuaikana toiselle henkilölle?
Takuusitoumus annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user...34&tmf=6475&lmf=17065&id=17067&mode=readdoc#9

Yhteys kuluttaja-asiamieheen ja sen jälkeen uudestaan MS:n kimppuun.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Lezlie sanoi:
Saat sinä sen koneen huoltoon. Joutuu vain ehkä taistelemaan kuluttaja-asiamiehen avulla. Onko takuukuitti tallella ja esim. tilinsiirrot jotka todistavat kaupan tapahtuneen boksin alkuperäisen omistajan kanssa? En tiedä onko niillä mitään väliä mutta silti. Todellakaan ei tarvitse niellä sitä paskaa mitä sieltä aspasta tulee. Koneella on takuu ihan Suomen lain mukaan vaikka omistaja vaihtuukin. Sitä tosiasiaa ei kukaan voi muuttaa vaikka kuinka yrittävät.

niin ne kertoivat että se on josain heidän säännöissä, kuittia ei ole mutta kaipahan saan kauppakirjan edelliseltä omistajalta, sähköposteissa on kyllä tieto että kauppa on tehty.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Nikki sanoi:
niin ne kertoivat että se on josain heidän säännöissä, kuittia ei ole mutta kaipahan saan kauppakirjan edelliseltä omistajalta, sähköposteissa on kyllä tieto että kauppa on tehty.
Heh. Niiden säännöillä ei ole mitään merkitystä lain edessä. Monet firmat tottakai yrittävät vängätä. Joudut nyt varmaan ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, asia hoituu kyllä varmasti sitä kautta kuntoon.

Ostokuitti on saatavissa myös siitä paikasta mistä kone on alunperin ostettu, mutta joudut kysyä tietoja aikaisemmalta omistajalta asiasta. Harmi kun et ole saanut sitä kuittia konetta ostaessasi, se olisi helpottanut prosessia hieman jos koko kuitilla nyt ylipäätänsä on merkitystä koska koneen takuu on kaksi vuotta eikä masiina ole ollut markkinoilla edes sitä aikaa. Ensin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja sieltä kysyä ohjeita.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Joo, ei muuta kuin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja katso mitä siihen sanovat. Valittaminen kannattaa aina. Itselläni tuli juuri tänään huollosta Topfieldin digi-boksi, jonka olin ostanut käytettynä, ja ihan takuun piikkiin tuo huolto meni. Liike, josta edellinen omistaja oli ostanut kys. boksin todellakin tiesi, että olen toinen omistaja. Ei Microsoftilla voi mitään eri käytäntöjä olla, kunhan keksivät kaikkea, että pääsisivät vähemmällä.

Minäkin ostin viime viikolla käytettynä xbox 360:n. On toiminut loistavasti, mutta jos jotain ongelmia tulee, niin pitääpä olla tavallista skarpinpana, kun ottaa yhteyttä asiakastukeen.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Käsittämätöntä paskaa. Eikun uudestaan soittamaan ja vaatimaan korjausta.:mad:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Okei, vinkki. Pistä postia suomen Microsoftille ja selitä tämä tilanne. Ihan siis sinne asiakaspalveluun, kannattaa myös ottaa ne pykälät ja kohdat laista missä sanotaan ettei se takuu tosiaan raukea vaikka omistaja olisi vaihtunut. Kannattaa ehdottomasti siinä viestissä ruveta heti ensialkuun jo kovistelemaan kuluttaja-asiamiehellä, homma saattaa ruveta etenemään liukkaasti jo muutaman päivän sisään siitä.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Jos ostatte käytetyn boxin jossa on takuuta jäljellä,niin vaatikaa se ostokuitti mukaan.Pienimmän riesan tie.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Nikki sanoi:
niin ne kertoivat että se on josain heidän säännöissä, kuittia ei ole mutta kaipahan saan kauppakirjan edelliseltä omistajalta, sähköposteissa on kyllä tieto että kauppa on tehty.
Mulla ainakin onnistui huolto, vaikka ostin käytetyn laitteen... :confused:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Lezlie sanoi:
Mistä ne sai tietää että olet toinen omistaja? Ota yhteys suoraan kuluttaja-asiamieheen tai ainakin uhkaa sillä, laitteen takuu nimittäin ei lähde mihinkään vaikka omistaja vaihtuu.
Oikaistaanpa vielä termistöä sen verran, että ensin kannattaa ottaa yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvontaan, ei suinkaan kuluttaja-asiamieheen.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

Tietysti mikäli ostokuitti on tallessa, niin voitte marssia suoraan siihen myymälää mistä olette boksinne ostaneet. Ei tuota mikkisoftan "palvelua" ole pakko käyttää. Viette boksin liikkeeseen, mistä sen ostitte, näytätte kuitin ja sanotte että tämä on rikki. Myyjäliikkeen tehtävä on huolehtia se kuntoon tai antaa uusi.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

dasb00t sanoi:
Tietysti mikäli ostokuitti on tallessa, niin voitte marssia suoraan siihen myymälää mistä olette boksinne ostaneet. Ei tuota mikkisoftan "palvelua" ole pakko käyttää. Viette boksin liikkeeseen, mistä sen ostitte, näytätte kuitin ja sanotte että tämä on rikki. Myyjäliikkeen tehtävä on huolehtia se kuntoon tai antaa uusi.
Mutku se ei toimi noin, vaan kaikki menee sen mickysoftin erittäin paskan puhelintuen kautta. Vaikka kuinka sanois liikkeessä, ettei omista puhelinta ja on kuuromykkä. :mad:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

tsinivuo sanoi:
Mutku se ei toimi noin, vaan kaikki menee sen mickysoftin erittäin paskan puhelintuen kautta. Vaikka kuinka sanois liikkeessä, ettei omista puhelinta ja on kuuromykkä. :mad:
Kyllä se loppupeleissä toimii noin. Kysy vaikka kuluttaja-asiamieheltä. :-)
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

dasb00t sanoi:
Tietysti mikäli ostokuitti on tallessa, niin voitte marssia suoraan siihen myymälää mistä olette boksinne ostaneet. Ei tuota mikkisoftan "palvelua" ole pakko käyttää. Viette boksin liikkeeseen, mistä sen ostitte, näytätte kuitin ja sanotte että tämä on rikki. Myyjäliikkeen tehtävä on huolehtia se kuntoon tai antaa uusi.
Tuokin on mahdollista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että myyjällä on oikeus ottaa laite kohtuulliseksi ajaksi "huoltoon". Eli käytännössä matkaan tulee yksi ylimääräinen välikäsi, kun myyjä ensin ottaa koneen vastaan, lähettää sen sitten takaisin Microsoftille korjattavaksi ja lopulta antaa ehjän laitteen takaisin asiakkaalle. On hyvää palvelua, jos uuden laitteen saa suoraan hyllystä kainaloon.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa

feldon sanoi:
Tuokin on mahdollista. Kannattaa kuitenkin muistaa, että myyjällä on oikeus ottaa laite kohtuulliseksi ajaksi "huoltoon". Eli käytännössä matkaan tulee yksi ylimääräinen välikäsi, kun myyjä ensin ottaa koneen vastaan, lähettää sen sitten takaisin Microsoftille korjattavaksi ja lopulta antaa ehjän laitteen takaisin asiakkaalle. On hyvää palvelua, jos uuden laitteen saa suoraan hyllystä kainaloon.

Suosittelisin ainakin kokeilemaan ennen Microsoftille rimpauttamista. Suuremmista liikkeistä ei ole lainkaan harvinaista saada uutta kainaloon vanhan tilalle. Ehkä myyjää joutuu hetken taivuttelemaan, mutta ei siinä mitään menetä. Korkeintaan voittaa kolme viikkoa peliaikaa. :)
 
Ylös Bottom