Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Ronin

Tää kyl edellee kiinnostaa nyt ku dd2 on paketissa. Katoin jotain videota missä pelaaja hakkas katanalla jotain perusvihua aivan tolkuttoman kauan. Kuinka paljon noi yleensä kestää iskuja, oliko tuolla kenties vaa huonot kamat tai vihu liian kova hahmon tasoo nähde?
Itse pelannut normaalilla tasolla, eikä mitkään muut kuin varsinaiset bossit ole kovin paljoa iskuja kestäneet. Dojossa ollut treenitappelu ollut tähän mennessä itselleni pahin ja kauimmin kestänyt taistelu. Olisiko ehkä sellaisesta ollut jopa kyse? Varusteilla toki on myös merkitystä, mutta niitäkin saa hyvin sitä mukaa parempia, kun pelissä etenee, joten vaikea nähdä, että kovin alilevelisillä varusteilla olisi joku pelannut, tai sitten on aika tampio, jos ei huomaa tarkistella varsin useinkin, että kuinka hyviä varusteita on saanut, ja vaihtaa sitten niitä parhaita päälle.
 
Itse pelannut normaalilla tasolla, eikä mitkään muut kuin varsinaiset bossit ole kovin paljoa iskuja kestäneet. Dojossa ollut treenitappelu ollut tähän mennessä itselleni pahin ja kauimmin kestänyt taistelu. Olisiko ehkä sellaisesta ollut jopa kyse? Varusteilla toki on myös merkitystä, mutta niitäkin saa hyvin sitä mukaa parempia, kun pelissä etenee, joten vaikea nähdä, että kovin alilevelisillä varusteilla olisi joku pelannut, tai sitten on aika tampio, jos ei huomaa tarkistella varsin useinkin, että kuinka hyviä varusteita on saanut, ja vaihtaa sitten niitä parhaita päälle.
En tiedä siitä sen enempää kuin että oli ilmeisesti menossa johonkin linnakkeeseen jossa oli muureilla kiväärimiehiä. Ampu ensin parit jannut jouskarilla kaiketi ja sitten rynni päälle. Olivat jotain kiväärimiehiä siis joita hutki.
 
Onko tuolla merkitystä minkälaisen hahmoluokan alussa valitsee? Asesuositukset on yms mutta onko niitä järkevää noudattaa? Loottia pukkaa niin että heikompia hirvittää joten onko väliä vaikka kehittäisin kaikkia aseita sikinsokin vai kannattaako keskittyä vaikkapa siihen mitä hahmoluokka suosittelee? Antaako se hahmoluokka vain jotain alotus statsibonareita vai mikä homma? Täs mietin että en nyt sitten ehkä ookkaa niin tyytyväinen tohon hahmovalintaan että alottaisko pelin alusta jos sillä on joku valtava painoarvo.

Niillä luokilla oli joku tietty bonus, esim. itse aloitin ”ninjana” (olikohan Breaker?), jossa tulee tupla-assassination ja asesuosituksena tuplakatanat.

Käytännössä kuitenkin asettakin on tullut vaihdettua, ja se on ihan ok. Taistelutyylejähän saa myös erilaisia pelin aikana, ja niiden oppiminen näyttää perustuvan lähinnä tutustuttavaan hahmoon eikä siihen alkuluokkaan. Voivat olla myös ihan eri aseille, mitkä eivät ole se suositeltu ”pääase”. Mielestäni luokan voi myös vaihtaa Longhousessa.

Mitä itse peliin tulee - 50h takana, Chapter 3 alkoi. Peli on vaan kertakaikkiaan loistava. Tekninen toteutus ontuu pahasti, kuten epäiltiinkin.
 
Ylös Bottom