Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Ronin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää kyl edellee kiinnostaa nyt ku dd2 on paketissa. Katoin jotain videota missä pelaaja hakkas katanalla jotain perusvihua aivan tolkuttoman kauan. Kuinka paljon noi yleensä kestää iskuja, oliko tuolla kenties vaa huonot kamat tai vihu liian kova hahmon tasoo nähde?
Itse pelannut normaalilla tasolla, eikä mitkään muut kuin varsinaiset bossit ole kovin paljoa iskuja kestäneet. Dojossa ollut treenitappelu ollut tähän mennessä itselleni pahin ja kauimmin kestänyt taistelu. Olisiko ehkä sellaisesta ollut jopa kyse? Varusteilla toki on myös merkitystä, mutta niitäkin saa hyvin sitä mukaa parempia, kun pelissä etenee, joten vaikea nähdä, että kovin alilevelisillä varusteilla olisi joku pelannut, tai sitten on aika tampio, jos ei huomaa tarkistella varsin useinkin, että kuinka hyviä varusteita on saanut, ja vaihtaa sitten niitä parhaita päälle.
 
Itse pelannut normaalilla tasolla, eikä mitkään muut kuin varsinaiset bossit ole kovin paljoa iskuja kestäneet. Dojossa ollut treenitappelu ollut tähän mennessä itselleni pahin ja kauimmin kestänyt taistelu. Olisiko ehkä sellaisesta ollut jopa kyse? Varusteilla toki on myös merkitystä, mutta niitäkin saa hyvin sitä mukaa parempia, kun pelissä etenee, joten vaikea nähdä, että kovin alilevelisillä varusteilla olisi joku pelannut, tai sitten on aika tampio, jos ei huomaa tarkistella varsin useinkin, että kuinka hyviä varusteita on saanut, ja vaihtaa sitten niitä parhaita päälle.
En tiedä siitä sen enempää kuin että oli ilmeisesti menossa johonkin linnakkeeseen jossa oli muureilla kiväärimiehiä. Ampu ensin parit jannut jouskarilla kaiketi ja sitten rynni päälle. Olivat jotain kiväärimiehiä siis joita hutki.
 
Onko tuolla merkitystä minkälaisen hahmoluokan alussa valitsee? Asesuositukset on yms mutta onko niitä järkevää noudattaa? Loottia pukkaa niin että heikompia hirvittää joten onko väliä vaikka kehittäisin kaikkia aseita sikinsokin vai kannattaako keskittyä vaikkapa siihen mitä hahmoluokka suosittelee? Antaako se hahmoluokka vain jotain alotus statsibonareita vai mikä homma? Täs mietin että en nyt sitten ehkä ookkaa niin tyytyväinen tohon hahmovalintaan että alottaisko pelin alusta jos sillä on joku valtava painoarvo.

Niillä luokilla oli joku tietty bonus, esim. itse aloitin ”ninjana” (olikohan Breaker?), jossa tulee tupla-assassination ja asesuosituksena tuplakatanat.

Käytännössä kuitenkin asettakin on tullut vaihdettua, ja se on ihan ok. Taistelutyylejähän saa myös erilaisia pelin aikana, ja niiden oppiminen näyttää perustuvan lähinnä tutustuttavaan hahmoon eikä siihen alkuluokkaan. Voivat olla myös ihan eri aseille, mitkä eivät ole se suositeltu ”pääase”. Mielestäni luokan voi myös vaihtaa Longhousessa.

Mitä itse peliin tulee - 50h takana, Chapter 3 alkoi. Peli on vaan kertakaikkiaan loistava. Tekninen toteutus ontuu pahasti, kuten epäiltiinkin.
 
Pelin läpäisyn (normaalivaikeus, 68h, sivutekemistä tuhottomasti) jälkeen parit mietteet vähän jälkijunassa.

Kyllä RotR on kaiken kaikkiaan loistava peli, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Ihan pirun addiktoiva, yhdessä vaiheessa ei olisi malttanut lopettaa pelaamista. Yksi Team Ninjan parhaista varmasti. Tekninen toteutus ja frameraten yskiminen oli alkuun aika shokki, mutta nopeastipa siihen tottuu. Ehkä se vielä päivitysten myötä paranee. Parhaimmillaanhan pelin Japani-maisemat näyttävät oikein hienoilta!

Tarina on sekava. Kuten todettu, veitsikaksonen on aika turha. Erilaisia hahmoja on liikaa. Niiltä saa lisää taistelukykyjä, mutta bondaaminen on käytännössä lahjuksien antelua ja tyyppien roudaamista tehtäviin - joissa ne osoittautuvat suht turhiksi seisoskelijoiksi. Kahden eri ryhmittymän valinta on mielenkiintoinen, mutta peli turhaan sekoittaa pakkaa tässä - ei ole enää varmuutta milläs puolella tässä nyt oltiinkaan.

Pelattavuus on ihanan sulavaa, teknisestä tökkimisestä huolimatta. Vuoren rinteeltä liidokilla suoraan katolle, josta suoraan salamurha jonkun ukon kaulaan.

Parry/counterspark on osuessaan aina yhtä tyydyttävä…mutta aika random se napin painallusikkuna on. Itseä aina hämäävät hyppäävät hyökkäykset, joihin en ehdi ikinä. Jatkuvaa health potionien kittaamistahan tuo taistelu on ollut… Eri aseet ja taistelutyylit tuovat kivaa variaatiota.

Pelin transmog on ehkä yksi parhaista ikinä! Ihan mahtavaa pystyä yhdistelemään erikseen kaikkea, myös tuhotuista looteista!

Skillseissä on muutama turha, esim. itse en shurikeneja tai niitä pommipalloja käyttänyt juuri ollenkaan, mutta niiden skillit on käytettävä mikäli mielii lisää pääominaisuuden pisteitä.

Vaikka joku Tsushima on pelkkää Japani-silmäkarkkia, pidin itse asiassa enemmän Roninin karttojen tutkimisesta! Nuo ”oikeat” maamerkit kiinnostavat, ja maailma tuntuu paljon mielenkiintoisemmalta ja elävämmältä. Oikeassa historiassahan noiden pelien tapahtumien välillä oli tosin aikaa kulunut melkein 600 vuotta! (1200 vs 1800)

Eritysbonus (lähes) täysin auki oleville kartoille. On vaan niin paljon mielekkäämpää kerätä ja avata kaikenlaista, kun näet suoraan missä kohtaa lääniä se aarrearkku nyt olikaan.

Kokeilin huvikseni Midnight-vaikeustasoa (sis. uuden varusteluokan). Olipahan niin naurettavan vaikea, että jääkööt siihen :D
 
Pakko kyllä todeta että ei tuohon teknisen toteutuksen aiheuttamaan shokkiin kyllä meinaa tottua. Samaa mieltä kyllä muuten että oikein hyvä peli kyseessä, ja miellyttää itseäni enemmän kuin esim. Ghost of Tsushima. Mutta se tekninen puoli. Tässä täytyy olla surkein ruudunpäivitys mitä itsellä on osunut koskaan kohdalle. Se on siis aivan abysmaalista. Kaikissa moodeissa. Turha kuvitella että se perfomance-mode tekisi elämästä yhtään helpompaa. Välillä, aivan hetkittäin peli näyttää että se VOISI pyöriä ihan sulavasti, kunnes se romahtaa taas aivan käsittämättömäksi diashowksi. Taitaa olla ensimmäinen kerta kun pelin saattaa joutua jättämään kesken koska suorituskyky on näin surkea. Päänsärky seuraa joka session aikana.

Sangen ikävää koska vaimo osti tämän syntymäpäivälahjaksi ja eihän tässä henno sanoa että ei pysty :(

Suurin mysteeri lienee se että miten hemmetissä tämä on julkaistu tässä kunnossa???
 
Tuli lainattua tämä samalla kirjastosta Lies of P:n kanssa ja kolmisen tuntia takana. Aivan loistavalta vaikuttaa. Vaikka kahdessa ekassa bossissa meni tuhottoman kauan keskimmäisellä vaikeusasteella, niin silti peli vaikuttaa varsin hyvältä. Ainoastaan tekninen toteutus takkuaa.

Ei viitsi kuitenkaan ihan täydellä hinnalla ostaa, joten odotellaan alennuksia.
 
Tuli lainattua tämä samalla kirjastosta Lies of P:n kanssa ja kolmisen tuntia takana. Aivan loistavalta vaikuttaa. Vaikka kahdessa ekassa bossissa meni tuhottoman kauan keskimmäisellä vaikeusasteella, niin silti peli vaikuttaa varsin hyvältä. Ainoastaan tekninen toteutus takkuaa.

Ei viitsi kuitenkaan ihan täydellä hinnalla ostaa, joten odotellaan alennuksia.
Mikäs teknisessä toteutuksessa takkuaa? Millä alustalla? Boksilla tuli tämä pelattua eikä tainnut tulla yhden yhtä bugia vastaan itellä. Kaverille sanoinkin, että virkistävä pelata peliä mikä on noin loistavalla tasolla teknisesti. :)
 
Mikäs teknisessä toteutuksessa takkuaa? Millä alustalla? Boksilla tuli tämä pelattua eikä tainnut tulla yhden yhtä bugia vastaan itellä. Kaverille sanoinkin, että virkistävä pelata peliä mikä on noin loistavalla tasolla teknisesti. :)
En tiedä oliko sarkasmia, mutta eihän tätä ole muulle härvelille kuin pleikalle? :D

Mutta joo, ruudunpäivitys lähinnä pistää silmään kun se droppaillee. Toki siihen tottui kyllä aika nopeasti.
 
En tiedä oliko sarkasmia, mutta eihän tätä ole muulle härvelille kuin pleikalle? :D

Mutta joo, ruudunpäivitys lähinnä pistää silmään kun se droppaillee. Toki siihen tottui kyllä aika nopeasti.

Joo se oli ainut isompi ongelma itsellekkin. Pelin ruudunpäivitys on välillä aika kökkö varsinkin kun ei se aina näytä niin kauniilta. Mutta se osaa myös näyttää tosi hyvältä ja pyöriä sulavasti. Mikä tekee niistä hetkistä kun se ei pyöri sulavasti vain enemmän ärsyttäviä. :D
 
En tiedä oliko sarkasmia, mutta eihän tätä ole muulle härvelille kuin pleikalle? :D

Mutta joo, ruudunpäivitys lähinnä pistää silmään kun se droppaillee. Toki siihen tottui kyllä aika nopeasti.
Ei saatana lukihäiriö näköjään vaivaa! Luulin, että puhuit Lies of P:stä. My bad! :D
 
Ei saatana lukihäiriö näköjään vaivaa! Luulin, että puhuit Lies of P:stä. My bad! :D
Juu ei mitään, ehkä viestini oli vähän epäselvä :D Lies of P:tä en ole ehtinyt pelata kuin tunnin, mutta se tuntuu ainakin pyörivän ihan hyvin.

Mitä nyt katselin että saako tätä Roninia mistään alle 50e, niin eipä ole osunut silmään. Mutta jospa vaikka jotain kesäaleja tulisi. Minulle ei ole siis väliä onko diginä tai fyysisenä.
 
Ehkä tämän joku jo maininnutkin mutta huomasin että ainakin mulla kun suljin pelin online ominaisuudet niin ainakin perfomance modessa takkuilu loppui lähes kokonaan. Selkeästi pyöriii paremmin.
 
Päivitys v1.05 tekee jotain muutoksia Midnight-vaikeustasoon sekä korjaa bugeja sieltä sun täältä. Mitään mainintoja suorituskykyparannuksista ei kuitenkaan silmiini osunut.

Tarkemmat muutostiedot luettavissa oheisen twiitin kuvista.

 
Oiskohan ollu viime viikolla kun pelin sain läpäistyä ja platinalle. Alotin keskimmäisellä vaikeustasolla ja pudotin alun jälkeen helpoimmalle jolla meno oli pelkkää läpsyttelyä. Jossain vaiheessa meinasin vaihtaa takasi normalille jolla olisin varmasti jo pärjännyt kun peliin oli tottunut mutta päätin jatkaa easyllä ettei peli pitkity enempää. Olihan tuo lopulta aikalailla umpitylsä peli.

Tehtävät toistaa itseään, oli kyse sitten pää- tai sivutehtävistä. Kaikki keskittyy vain vihollisten pieksentään ja olisin toivonut edes jonkinlaista vaihtelua tehtäviin. Hahmoja on aivan liian paljon ja niihin liittyvät suhdejutut on ihan tyhjänpäiväsiä. Juoni on myös ihan yhtä tyhjän kanssa ja samaten keräiltävät tavarat, aseet, lootit yms.

Pienissä erissä oikein mukavaa viihdettä ja olihan siinä jotain kun jakso kuitenki platinaan asti pelata. Graafisesti peli ei "häirinnyt" millään tavalla ja performance-modella pyöri mielestäni oikein sulavasti. Mutta mutta. Keskinkertainen ja tylsä. 6/10
 
Tämä tuli pelattua läpi vähän aikaa sitten. 100 % ei jaksanut vääntää mutta rapiat 55 tuntia pelin parissa viihdyin.

Tässä on oikeastaan samat hyvät ja huonot puolet mitä Team Ninjan muissakin moderneissa peleissä (Nioh, Wo Long ja Stranger of Paradise). Itseääntoistavia vihollisia, tönkkö kenttä suunnittelu ja erittäin viihdyttävä taistelusysteemi.

Nyt "uutena juttuna" on avoin maailma, joka valitettavasti on sitä ihan perus tauhkaa. Ekan 10 tunnin aikana on nähty kaikki mitä sillä on tarjottavana. Määrä ei korvaa laatua ja itseasiassa mm. tarina tehtävien kenttäsuunnittelu tuntuu vieläkin tasapaksummalta kuin esim. jo mainitussa Niohissa tai Wo Longissa.

Tässä on haettu selkeesti tarinallisempaa kokonaisuutta ja tietynlaista world buildingia, joka toimii ihan ok.

Parasta pelissä on kuitenki taistelu systeemi. Mun mielestä Roninin ja Wo Longin suoraviivaistetumpi, yksinkertaistetumpi ja parry painotteinen taistelu on paljon tyydyttävämpää kuin Niohissa. Itse hyödynsin taisteluissa lähinnä voimaa ja countersparkia, välillä tuli/sähkö/myrkky buffeja ja se toimi ihan hyvin. Tiettyihin vihollistyyppeihin toi counter rytmitys ei vaan koskaan onnistunut kunnolla mutta pääasiallisesti ok. Normi vaikeustasolla viimeistä chapteria lukuunottamatta aika rentoa meininkiä. Loppu puolella henki lähti hieman useammin mutta ei tuntunut överin vaikealta missään kohtaan. Paljon helpommin lähestyttävämpi kuin Team Ninjan muut teokset.

Ihan hyvä peli mutta kyllä esim. toi alkuvuonna pelaamani Wo Long oli nautittavampi kokemus. Team Ninjalta en toivoisi suurempia ja avoimempia pelejä. Päinvastoin, keskittyisivät siihen mikä on jo hyvää; erittäin tiukka taistelu, tarina pienellä hiomisella ja ylipäänsä lyhyempiä/tiiviimpiä pelejä paremmalla kenttäsuunnittelulla nii hyvä tulee.
 
Ylös Bottom