Dark3
Well-Known Member
En missään vaiheessa tainnut sanoa mitään tällaista? Muutama päivä sitten taisin kirjoittaa että onpa hyvä päivä kun pääsee RotRia pelaamaan ja Shogunia katsomaan. Ja sit DestiZ totesi ettei peli yllä tarinaltaan Shogunin tasolle, mistä olin samaa mieltä, eikä Team Ninjan pelit muutenkaan tarinaltaan mitään maailman parhaimmistoa taida olla, pelattavuus on sit toinen juttu.Joo Shogunhan on James Clavellin ikivanha romaani v. 1975, joka sijoittuu sinne sotaisampaan aikaan milloin sotalordit ja samurait vielä jylläsivät; tämähän sijoittuu sinne myöhempään aikaan, jolloin näistä haluttiin eroon ja otettiin askeleita kohti modernia sekä keisarin palauttamista valtaan. Eli ei näillä ole mitään tekemistä, sattumalta se uusi sarja nyt tuli tässä pelin kanssa samaan aikaan. Kirjahan on päätynyt jo kerran loistavaksi minisarjaksi 1980, ja itse asiassa jopa kerran myös peliksi: https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Clavell%27s_Shōgun
Väännän vielä rautalangasta: Shogunilla ja RotRilla ei tietenkään ole mitään tekemistä keskenään, mutta molemmissa päästään ihmettelemään historiallista Japania ja vuosisatakin on ihan eri. Eiköhän tää OT oo mun osalta tässä.