Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Ronin

Laitoin jo linkin aikaisemmin missä varmistuu että tämä on casuaaleille suunnattu peli. 3 eri vaikestasoa joista vaikein on tehty Team Ninjan vaikeudesta pitäville ja helpoin jos haluaa vain pelata tarinaa.
 
Laitoin jo linkin aikaisemmin missä varmistuu että tämä on casuaaleille suunnattu peli. 3 eri vaikestasoa joista vaikein on tehty Team Ninjan vaikeudesta pitäville ja helpoin jos haluaa vain pelata tarinaa.

Puristit eivät tästä ehkä innostu, mutta itselleni tämä voi olla ihan positiivinen asia, jos vaan vaikeustasot on muuten tasapainoisia. Wo Long kiinnosti paljon ennakkoon, mutta pelaaminen jäi jo ensimmäiseen pomotaisteluun, kun vaikeustaso nousi liian nopeasti ja muut pelit veivät mielenkiinnon, kun en vain jaksanut "git gud" juuri silloin. No, ehkä tässä vielä jossain vaiheessa tulee annettua uusi mahdollisuus.

Toisaalta, nimenomaan sitten liian helpolla eteneminen syö myös koko idean, joten pitää odotella mitä kanssapelaajat sanovat vaikeustasosta. Remnant II:sta osa pitää myös haastavana, mutta melko helpolla tuokin meni loppuvastusta lukuunottamatta.
 
Toivottavasti RotR on teknisesti parempi esitys, kuin Wo Long oli. Sikäli tuo open world hieman huolestuttaa… Vaikka meno parantui huimasti päivitysten myötä, silti se tökkii (PS5:llä) edelleen tietyissä paikoissa (framerate kyykkää).
 
Rise of the Ronin kehitys on alkanut 2015 Niohin aikoihin joten toivotaan että tämä on ollut sellainen pääpeli jota on vuosia suunniteltu hiottu ja viimeistelty kun muita pelejä tehty ohella. Potentiaaliahan tässä on olla Team Ninjan selkeästi paras peli. Kunhan on tehty tarpeeksi pesäeroa Ghost of Tsushimaan.
 
Famitsun artikkelista / haastattelusta
- Kolme kaupunkia, koko yhteensä 27 neliökm
- Tarinavetoisempi kuin Niohit ja Wo Long
- Ymmärtääkseni ohjataan kahta päähahmoa, molemmat luotavissa hahmoeditorilla
- Kun yliluonnollisuus jää pois, taistelu lähempänä Nioh 1:n taistelumekaniikkaa

Sijoittuu itse asiassa siihen samaan aikaan, mihin LaD Ishinin! tapahtumat sijoittuivat. Eli kun Japanin rajat avautuivat eristäytymiseltä ja länkkärit saapuvat, shogun ei enää hallinnut.

Haippia, haippia… :D
 
Famitsun artikkelista / haastattelusta
- Kolme kaupunkia, koko yhteensä 27 neliökm
- Tarinavetoisempi kuin Niohit ja Wo Long
- Ymmärtääkseni ohjataan kahta päähahmoa, molemmat luotavissa hahmoeditorilla
- Kun yliluonnollisuus jää pois, taistelu lähempänä Nioh 1:n taistelumekaniikkaa

Sijoittuu itse asiassa siihen samaan aikaan, mihin LaD Ishinin! tapahtumat sijoittuivat. Eli kun Japanin rajat avautuivat eristäytymiseltä ja länkkärit saapuvat, shogun ei enää hallinnut.

Haippia, haippia… :D
Nyt kieltämättä nousi enemmän mielenkiinto. Ei enään onneksi yritetä tehdä Soulsia/Sekiroa omilla mausteilla, vaan enemmän omaa juttua.
 
Wo Long kiinnosti paljon ennakkoon, mutta pelaaminen jäi jo ensimmäiseen pomotaisteluun, kun vaikeustaso nousi liian nopeasti ja muut pelit veivät mielenkiinnon, kun en vain jaksanut "git gud" juuri silloin.
Kunhan ekasta pomosta pääsee läpi, niin peli helpottuu jonkin verran. En tiedä miks ekan pomon pitää olla niin vaikea ja vaikeuden tasapainottaminen on pelin suurin ongelma mielestäni.
Rise of the Ronin kehitys on alkanut 2015 Niohin aikoihin joten toivotaan että tämä on ollut sellainen pääpeli jota on vuosia suunniteltu hiottu ja viimeistelty kun muita pelejä tehty ohella.
Wo Long vaikutti aika tyngältä Nioh 2:een verrattuna, joten toivottavasti. Kunhan ei nyt liikaa ole Sekiro/Tsushima vaikutteita, ja tehdään omalla tavalla, niin hyvä tulee. Sellanen OT vielä että Sekiro on varmaan yks parhaista peleistä ikinä, mutta Tsushima ei oikeen lähtenyt, en tiedä miks, ehkä avoimen maailman takia.
 
Kunhan ekasta pomosta pääsee läpi, niin peli helpottuu jonkin verran. En tiedä miks ekan pomon pitää olla niin vaikea ja vaikeuden tasapainottaminen on pelin suurin ongelma mielestäni.

Wo Long vaikutti aika tyngältä Nioh 2:een verrattuna, joten toivottavasti. Kunhan ei nyt liikaa ole Sekiro/Tsushima vaikutteita, ja tehdään omalla tavalla, niin hyvä tulee. Sellanen OT vielä että Sekiro on varmaan yks parhaista peleistä ikinä, mutta Tsushima ei oikeen lähtenyt, en tiedä miks, ehkä avoimen maailman takia.
Se on vaikea vain siksi kun ei osaa vielä pelin jujuja. Wo Longissa ekan pomon on tarkoitus opettaa parryt ja beastin käyttö. Siinä kakkosvaiheessa sen pomon voittaa heti ku on hetken hutkinu ja beast mittari on täynnä, ei tartte kaikkia heloja kuluttaa. Myös kun tuossa oppii sen parryn ja staminan hajotuksen, loppu pelistä on tosi helppoa souls-peleihin nähden.
 
Mun mielestä Team Ninjan pelien suurin ongelma on aivan käsittämättömän tylsä kenttäsuunnittelu. Saapa nähdä miten kenttäsuunnittelun käy nyt kun on siirrytty lineaarisista putkista avoimeen maailmaan. Potentiaalia peliltä kyllä löytyy, mielenkiinnolla jään odottelemaan
 
Kunhan ei nyt liikaa ole Sekiro/Tsushima vaikutteita, ja tehdään omalla tavalla, niin hyvä tulee. Sellanen OT vielä että Sekiro on varmaan yks parhaista peleistä ikinä, mutta Tsushima ei oikeen lähtenyt, en tiedä miks, ehkä avoimen maailman takia.
Sekiroa itsekin pidän yhtenä parhaista peleistä ikinä. Tsushima taas liikaa kompaistui open world sudenkuoppiin.

Toivottavasti tosiaan tässä on jotain virkistävää ja uudenlaista lähestymistapaa open world genreen. Muuten tämäkin jää vaisuksi.
 
Huhujen mukaan 2 seuraavan viikon aikana järjestetään seuraava State to play, huhujen mukaan siellä on myöskin Rise of the Ronin esillä. olen lähes pommin varma että jos sitä siellä esitellään niin saadaan myös Demo/beta joko päivä tai shadow droppi demo:sta tai betasta. se on vain team ninja tyyli ollut lähes aina näiden demojen ja betojen kanssa että pressin yhteydessä ne sitten julkistetaan.

 
Viimeksi muokattu:
Eivätkös ne jo sanoneet, ettei demoa/betaa ole tulossa, johtuen pelin "tarinavetoisuudesta".

Toi on kyllä jännä; vaikka ne tarinat Nioheissa ja Wo Longissakin ovat perustuneet oikeisiin historian hahmoihin ja tarustoihin...niin ovathan ne olleet aivan puuta heinää. Kuinka onnistuvat tässä nyt, se jää nähtäväksi.

Redditissä oli ilmeisesti / ehkä vuodettu pelin kartta,
 
Juttua pelin factioneista eli eri puolten ryhmittymistä.


Tästä(kään) ei taida tulla mitään extra special -versiota kiekolla, erikoisversiot vain diginä?
 
sama julkaisu päivä kun Dragons Dogma 2:lla nyt vasta tajusin, siinä onkin monella melkoinen valinta, kaks erittäin kovaa peliä samalle päivälle
 
sama julkaisu päivä kun Dragons Dogma 2:lla nyt vasta tajusin, siinä onkin monella melkoinen valinta, kaks erittäin kovaa peliä samalle päivälle

Jos ei jompikumpi lykkäänny vielä niin varmaan valitsen tämän. Team Ninjan pelattavuus avoimen maailman samurai pelissä kuulostaa vaan ihan törkeen hyvältä. Trailerin perusteella vielä vaikutti paremmalta kuin odotin.
 
sama julkaisu päivä kun Dragons Dogma 2:lla nyt vasta tajusin, siinä onkin monella melkoinen valinta, kaks erittäin kovaa peliä samalle päivälle
Ei tee edes tiukkaa valita näiden kahden välillä. Dragon’s Dogma 2:sta on jo kuulunut sen verran harmillisia yksityiskohtia pelisuunnittelun osalta (vain yksi save ja kovin rajallinen fast travel), ja kun ei näytä ykköseen nähden oikein mitään muuta uutta tuovan, kuin selvästi paremman ulkoasun, niin on itselleni tipahtanut jo käytännössä alelaarikamaksi
 
Ylös Bottom