Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Tomb Raider

Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Eipä tästä jaksa oikein enää jauhaa, mutta tuossa mun linkkaamassa Digital Foundryn videossa kuva on hidastettu ja pyörii 240fps, ja siitä kyllä näkee aivan selvästi että viivettä on.
Tämän tuntee myös pelatessa aivan selvästi, todella kankea tähdätä, enkä ole todellakaan ainut jolla tämän pelin kohdalla kyseinen ongelma on.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Selvästi toisilla on, toisilla ei.

Edit: pelistä löytyi myös etenemisen estävä bugi loppupuolelta. Googlella löytyy ratkaisu, "trebuchet". Bugi on ilmeisesti ollut siellä alusta alkaen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Miten puussa olevista linninpesistä pystyy kerään sulat? Ei mitään mahkuja että hyppäämään sais.

Edit. Löysin yhden pesän ja sain tehtyä nuolia lisää joten nythän ne saa ampumalla alas [emoji846]
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Tämän pelin kohdalla kyse on bugista eikä mistään TV asetuksista. Kaikki ei vaan näköjään huomaa tämmöisiä asioita.

Eli meillä joilla tuota "bugia" ei ole tai saa sen "poistettua" asetuksilla, olemme joko A) vajakkeja tai B) niin likinäköisiä ettemme huomaa eroa? Ompas alentava näkemys toisten faktoja kohtaan.

Kuten tuossa ylempänä mainittu, niin ero 20ms ja 120ms välillä on jäätävä, joten kyllä niillä tv:n asetuksilla on todellakin väliä.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Ostin molemmat osat pari päivää sitten (kiitti tipsistä Routa!) ja en ole vielä tämän uusimman kimppuun kerennyt, mutta jos on mennään saman tyylisellä meiningillä kuin ykkösosassa niin tulee olemaan kyllä heittämällä vuoden parhaita pelejä. Jo ykkösosa pesee omasta mielestä heittämällä useimmat Unchartedit, eikä pelistä löydy samanlaisia lapsuksia, jotka mielestäni vaivasivat vielä Uncharted nelostakin.

Poimittuja kohtia omasta viestistäni Uncharted 4 ketjusta

... Kiipeily on sitä samaa mitä ollaan nähty jo kolmen pelin verran. Mielestäni tähänkin olisi voitu tehdä joku pieni jippo, jolla pakottaa pelaaja pysymään skarpimpana, esim. käsisijan/lankun pettäessä alta uuden otteen saaminen vaatisi oikean aikaista X-painamista...
-> CHECK!

... Harvassa oli kohtaukset, jotka olisi voinut viedä loppuun asti hiipimällä, yleensä viimeiset tyypit joutui räiskimään kumminkin, en tiedä kuinka pahasti sotisi pelin ideologiaa vastaan jos peliin olisi tuonut pistooliin äänenvaimentimen, sille olisi ainakin itsellä ollut tarvetta...
-> äänetön murhaaminen läpi kohtauksen onnistuu jouskarilla -> CHECK!
Käytettynä tuota ykkösosaa löytyy alle 15 eurolla (uutena 22e), joten suosittelen pelailemaan sen lävitse, jos ette ole aiemmin sitä läpi kolunneet.

Nyt takasin pleikkarin ääreen, että pääsisi jo tämän uudemman kimppuun :cool:
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Eli meillä joilla tuota "bugia" ei ole tai saa sen "poistettua" asetuksilla, olemme joko A) vajakkeja tai B) niin likinäköisiä ettemme huomaa eroa? Ompas alentava näkemys toisten faktoja kohtaan.

Kuten tuossa ylempänä mainittu, niin ero 20ms ja 120ms välillä on jäätävä, joten kyllä niillä tv:n asetuksilla on todellakin väliä.

Kuten tässä on sanottu monta kertaa niin esim Digital Foundryn kattavassa ja asiantuntevassa testissä on tuo input lag/deadzone todettu. Minulla on noin 20ms viiveellä oleva töllö, jossa on pelitila päällä ja kaikki sellaiset asetukset poissa päältä, jotka viivettä voivat aiheuttaa ja tässä pelissä sitä on siitä huolimatta paljon. Ei tässä ketään olla "vajakiksi" hakuttu. Jotkut eivät vain sitä viivettä huomaa tai se ei häiritse ja joitakin toisia kyllä, mutta ei se poista sitä tosi asiaa, että sitä kuitenkin tässä pelissä on. Kannattaa vain nauttia siitä, jos se ei häiritse. :)

Mutta loistava peli viiveestä huolimatta! Kivasti tekemistä ja todella upean näköinen ja toimii tasaisella ruudunpäivityksellä. :)
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Ostin molemmat osat pari päivää sitten (kiitti tipsistä Routa!) ja en ole vielä tämän uusimman kimppuun kerennyt, mutta jos on mennään saman tyylisellä meiningillä kuin ykkösosassa niin tulee olemaan kyllä heittämällä vuoden parhaita pelejä. Jo ykkösosa pesee omasta mielestä heittämällä useimmat Unchartedit, eikä pelistä löydy samanlaisia lapsuksia, jotka mielestäni vaivasivat vielä Uncharted nelostakin.

Käytettynä tuota ykkösosaa löytyy alle 15 eurolla (uutena 22e), joten suosittelen pelailemaan sen lävitse, jos ette ole aiemmin sitä läpi kolunneet.

Nyt takasin pleikkarin ääreen, että pääsisi jo tämän uudemman kimppuun :cool:
Meninki on samaa, peli vain parantaa kaikkea tässä uudemassa ja pelattavaa tuntuu olevan jo peruspelissä enemmän. Siperia on myös paikkanakin kiinnostavampi ja myös upean näköinen tässä. Taitaa omalla listalla taistella ihan PS4 parhaan pelin tittelistä, katsotaan nyt kun saadaan tämä lävitse joskusti.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Onko ps4 versiossa jo kunnon new game+ vai onko siinäkin vaan se erillinen mission select jos haluaa uudestaan tarinaa pelailla päivitetyillä varusteilla?
Tuo oli se isoin puute minulla kun tässä kuitenkin varusteiden päivittäminen vaatii paljon enemmän työtä mitä edellisessä raiderissa.
 
Ei tätä voi Unchartediin verrata. Unchartedit on mestariteoksia ja nämä uudet Tomb Raiderit vain ihan hyviä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Ei tätä voi Unchartediin verrata. Unchartedit on mestariteoksia ja nämä uudet Tomb Raiderit vain ihan hyviä.

Ihan hyvin voi, on tämä ja edellinen tomppa parempia kuin uncharted 1-3 mutta uncharted 4 nostaa riman niin korkealle ettei ihan sinne ylletä.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Jos kovin pitkään vertailua harrastetaan, niin ehkä täytyy jossain vaiheessa luoda oma Tomb Raider vs. Uncharted taisteluketju... :D

No anyways! Pelien ideahan on hyvin lähellä toisiaan, aarteenmetsästys ja 'arkeologia', mutta lähestymistapa on molemmilla sarjoilla erilainen. Uncharted keskittyy enemmän hahmojen väliseen tarinaan ja tiukasti organisoituun tarinan kuljettamiseen rajatuissa ympäristöissä. Toki Tomb Raider tekee myös samaa, siinäkin on välinäytöksiä ja niin edelleen, mutta tutkittavat alueet ovat laajempia ja avoimempia. Lisänä tietenkin mahdollisuus palata takaisinpäin ja tutkia myös täysin vapaaehtoisia nurkkia ja kulmia. Tietenkin näistä kadesta Tomb Raider on myös se 'roolipelimäisempi', kun jokainen saa kehittää sitä omaa Laraansa hieman eri tavalla, tai ainakin eri järjestyksessä, koska pelien loppuvaiheessahan melkein kaikki taidot kuitenkin on kehitetty, jos sivutehtäviä tekee ja sillä ansaitsee lisää kokemusta.

Virkistävän erilaisia lähestymistapoja siis samanlaiseen ideaan. Uncharted on elokuvamaisempi ja suoraviivaisempi kokemus, kun taas Tomb Raider aavistuksen löyhempi ja avoimempi. Molemmat sarjat hyviä, pidän molemmista! Jostain syystä Tomb Raiderista kuitenkin aavistuksen enemmän johtuen ehkä juuri tuosta avoimemmasta asenteesta ja roolipelielementeistä. Ja tietenkin kolmekymppisenä miehenä täytyy sanoa, että kyllä sitä Laraa siinä isolla ruudulla mieluummin katselee kuin Nathan Drakea, vaikkei jälkimmäisessäkään hahmona tosiaankaan mitään vikaa ole! :D
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

On kyllä parasta Tomb Raideria vuosiin, todella loistavaa. Challenge tehtävissä on jopa jotain samaa kun vanhoissa kunnon Tombeissa. Kissakin tykkää, seuraa meinaan tv:n vieressä niin tarkasti menoo että [emoji2]
 
Kun oon kerännyt kaikki aseen/jousipyssyn osat ja tulee ilmoitus uudesta aseesta, niin ei sinne kumminkaan mitään ilmesty valikkoon. Samat vanhat kokoajan. Mikä juttu tää on vai bugi.

Edit. Sit semmonen, et kun on talentti jossa Lara ampuu useamman nuolen eri viholliseen, niin miten sen saa toimiin? En vaan saa sitä vihollisen luokitusta päälle millään vaan aina ampuu vaan sitä yhtä vihua.

Edit2. Katsottu videoita ja ohjeita miten tuo pitäisi toimii, mutta ei vaan toimi. Aikas paljon tuntuu olevan bugeja tässä pelissä. Välillä Lara vaan jumittaa johonkin ja pakko ottaa Checkpointista lataus.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Kuten tässä on sanottu monta kertaa niin esim Digital Foundryn kattavassa ja asiantuntevassa testissä on tuo input lag/deadzone todettu. Minulla on noin 20ms viiveellä oleva töllö, jossa on pelitila päällä ja kaikki sellaiset asetukset poissa päältä, jotka viivettä voivat aiheuttaa ja tässä pelissä sitä on siitä huolimatta paljon. Ei tässä ketään olla "vajakiksi" hakuttu. Jotkut eivät vain sitä viivettä huomaa tai se ei häiritse ja joitakin toisia kyllä, mutta ei se poista sitä tosi asiaa, että sitä kuitenkin tässä pelissä on. Kannattaa vain nauttia siitä, jos se ei häiritse. :)

No vaikka se tuossa DF:n testissä todetaankin, ei se poista tosiasiaa, että ongelma selvästikin esiintyy hyvin eri voimakkuuksisina eri pelaajilla. Itselläni on 23 ms input lagilla varustettu Sonyn telkku ja Xbox One -versiossa tuota tuskin havaitsi ollenkaan. Olen kohtuullisen voimakkaasti allerginen kaikelle lagille, nykimiselle ja visuaaliselle häiriölle peleissä, joten olisin täysin varmasti ärsyyntynyt, jos ongelma olisi ollut samaa tasoa kuin Aksun videossa.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Onkos tää pelikelvoton ps4:lla ton input lagin takia? Meinasin eilen ostaa,mut mietityttää input lagi.

Joskus ostin töllön jossa oli lagia,mut ei noin paljon kuin Aksun linkittämässä videossa. Vein tölllön takas giganttiin,ei vain ajamisesta ym tullut yhtikäs mitään.:mad:
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Tosta ei löytynyt,mut jostain oon kahtonut/kuullut,ett n.20 ms ois input lag.
Sony kdl55w805

No,täytyy hommata peli ja testata onko lagia.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Ihme homma tuo input lag-bugi varsinkin kun osalla tuo on, osalla ei. Meinaan mulla on sonyn telsu jossa hyvinkin alhainen input lag, oliko jopa alle 20ms.

Ihan kaikki muut pelit toimii viiveettömästi ja sulavasti, mutta tässä tuo tähtääminen on niin hirveetä kuraa ja vasteetonta että tekisi mieli oottaa päivitystä jossa tuo korjataan, olettaen että semmonen on edes tulossa. :mad:
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Onkos tää pelikelvoton ps4:lla ton input lagin takia? Meinasin eilen ostaa,mut mietityttää input lagi.

Joskus ostin töllön jossa oli lagia,mut ei noin paljon kuin Aksun linkittämässä videossa. Vein tölllön takas giganttiin,ei vain ajamisesta ym tullut yhtikäs mitään.:mad:

Jos peli vain kiinnostaa, niin osta ihmeessä :)

Itse pelasin pelin Xbox Onella läpi julkaisun aikoihin ja siinäkin on tuota input lagia, mutta kyllä siihen oppii sopeutumaan, kunhan pelaa enemmän, eikä lopuksi ollut pahemmin ongelmia ampumisen suhteen.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Tämän pelin input lag ei johdu TV:stä, vaan ihan pelin Xbone ja PS4 versiossa olevasta "Bugista".
Mulla on tämä peli myös PC:llä ja samalla TV:llä ja samalla ohjaimella pelatessa ero on merkittävä, PC versiossa ei ole oikeastaan yhtään deadzonea/input lagia.

Jos tätä vertaa vaikkapa Uncharted:The Nathan Drake Collection tai 4 osaan niin tässä Tomb Raiderissa on todella surkeat kontrollit, mutta kyllä tämä silti ihan hyvä peli on, turha vaan odottaa mitään kunnollista tähtäystä.

Testasin tätä 3ms PC näytöllä ja paremmalta tuntui, mutta aika harva näitä konsolipelejä PC näytöllä pelaa.

Tuo video minkä postasin edelliselle sivulle ei ole mun, vaan jonkun random tyypin video. Voi olla että tuossa videossa on myös huono TV, vaikea sanoa koska hidastettu kuva.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom