Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rock Band 2 [X360] (Lue ensimmäinen viesti ennen kuin kysyt!)

Pexx

New Member
Koska soittimien yhteensopivuudesta tulee lukemattomia kyselyjä, linkitetään yhteensopivuustaulukko tähän ensimmäiseen viestiin.

T: KonsoliFIN-ylläpito

----------------------------

Huomenna on julkaisu boxille,muille alustoille tammikuussa.

Biisejä on heti yli 80,eli huomattavasti enemmän kuin ykkösessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rock Band 2

On ykkösosa ja vaikka siellä on kakkosestakin puhuttu niin ehdottomasti tämä ansaitsee oman ketjunsa. Vaikka aiheen alustus olis voinu olla vähän parempi ;)

Perjantaina tai ehkä jo huomenna pitää katsella löytyiskö jostain kaupasta hyllystä. Viikonlopuks on varmaan jo myös GH WT soittimineen itselleni haettavana niin voisi sitten niitä RB2:ssakin testailla. Rumpuja en olekaan vielä päässyt kunnolla pelaamaankaan, mitä nyt lyhyen kokeilun jossain messuilla.

Rock Band 2:n soittimiakin saa täällä kaiketi vasta joulukuussa tai pahimmillaan tammikuussa, mikä saattaa lisätä kilpailijankin myyntiä. Itse ainakin olen nyt tykästynyt Rock Bandiin pelinä enemmän kuin Guitar Heroon.
 
Vastaus: Rock Band 2

Itse ainakin olen nyt tykästynyt Rock Bandiin pelinä enemmän kuin Guitar Heroon.

Samat sanat ja kävinkin eilen Gamestopissa hyödyntämässä GHWT-tarjouksen ja pistin samalla RB2:n varaukseen, eli "sälät" toisesta ja peli toisesta tulee olemaan kulutuksessa. Eiköhän se GHWT tule myös läpi vedettyä, mutta lisäbiisit, illanvietot jne tulee vietettyä RB:n parissa. Nyt itseltäni löytyy ykköselle noin 90 biisiä, joten kakkosen 80 biisiä + 20 ladattavaa = lähes 200 biisiä. Ei paha, ei laisinkaan. Tuossa kohtaa ei kyllä enää huvita ostaa uutta musiikkipeliä mikä ei tue noita biisejä...
 
Vastaus: Rock Band 2

Onkos joku nettikaupoista tilannut jo saanut omansa, itse tilasin dischopista ja eivät ainakaan tänään saaneet postiin, eli ei huomenna kolahda laatikkoon.Tomb Raider sentään on jo tulossa.

Harmi vaankun ei pääse Eye of the Tigeriä luukuttamaan viikonloppuna.
 
Vastaus: Rock Band 2

Löytyipä tänään Anttilan Topten-myymälästä yks kappale RB2:sta sieltä ykkösten kanssa samasta hyllyväliköstä. Pakkohan se oli ottaa mukaan siitä itkemästä vaikka hinta oli melko suolaset 69,90.

Biisit ykkösestä on siirretty (=ostettu) kovalevylle. Onneksi levytila riitti juuri ja juuri (1,7 gigaa taisi olla tarkka tilavaatimus). Nyt vaan tahkoamaan solo touria että saa kaikki biisit auki. Vaikuttaa kyllä paljon dynaamisemmalta nämä kakkosen pelimoodit. Tarkoitan sitä että yksinpeli ja moninpeli ei ole niin erotettu toisistaan, vaan Solo tourissakin on moninpelihaasteita mukana ja eri soittimia pitää käyttää jos ihan kaikki tehtävät haluaa suorittaa. Lisäksi voi suorittaa keikkoja vaikka eri vaikeustasoilla samassa Tourissa ja järjestyksen suhteen tarjotaan enemmän valinnanvaraa. Näytti olevan noista ykkösen biiseistäkin koottu joku setti siellä.

On myös mielestäni hyvä se, että biisit eivät tosiaan ole yksittäin suoritettavia vaan on useamman biisin keikkasettejä. Tulee vähän keikkatunnelmaa kun biisejä tulee peräkkäin useampi ilman turhia taukoja, mitä nyt pisteet näytetään ja sitten heti seuraavaa kappaletta tulille. Tähän mennessä ehti tulla vastaan 3-9 biisin settejä. Keikkasetit on ainakin osittain tehty teemapohjalta, esim. aikakausittain tai genreittäin, ja muiden soittajien ulkonäkö vaihtelee hauskasti teeman mukaan.

En ehtinyt vielä ihan kunnollista kuvaa saada tuosta Tourista näin äkkiseltään. Nettipeliä tuli muutaman biisin verran koitettua. Setin ekassa biisissä Ride The Lightningissa tipahti rumpali pois ja lähti kokonaan, ja jäätiin toisen kitaristin/basistin kanssa vetämään muutama biisi sen jälkeenkin.

RB1:ssä heräsin nettipelaamiseen vähän liian myöhään eikä peliseuraa oikein ollut enää tarjolla ainakaan pikapeliin kun RB2 oli jenkeissä jo julkaistu, joten en ehtinyt sitä juurikaan Livessä tahkota. Vaikea siis sanoa nettipelin eroista RB ykköseen nähden.

Taitaa edessä olla kiireinen viikonloppu täälläkin kun huomenna tulee taloon vielä GH:WT soittimineen...
 
Vastaus: Rock Band 2

Onkos joku nettikaupoista tilannut jo saanut omansa, itse tilasin dischopista ja eivät ainakaan tänään saaneet postiin, eli ei huomenna kolahda laatikkoon.Tomb Raider sentään on jo tulossa.

Harmi vaankun ei pääse Eye of the Tigeriä luukuttamaan viikonloppuna.

Ei tullu mullekkaan julkaisu päivänä mutta tänään ehkä vois tulla. Oli kaupasta (VPD) lähetetty jo keskiviikkona :eek:
 
Vastaus: Rock Band 2

Itse käväsin eilen Myyrmäen SavePointista tämänkin hakemassa. Mukaan tarttui myös L4D.

Enpä kerinnyt pelaamaan vielä joten eipä osaa vielä sanoa eroista.
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Keskiviikkona kävin Konsolinetistä hakemassa omani pois.

Vaimokkeen kanssa nyt parina iltana ollaan kiertuetta väännetty ja fiilis on positiivinen deja'vu. Kaikki on suurinpiirtein ennallaan mitä nyt pieniä parannuksia löytyy sieltä täältä. Yksinpelistä en osaa sanoa mitään, kun ykkösenkin kohdalla yksin pelatut kerrat jäivät ehkä kahteen.

Multiplayerin bändien väliset challenget vaikuttavat ideana oikein hyvältä, mutta pitää niihin vielä tutustua tarkemmin. Rumpubiittien ja fillien treenaus vaikutti myös oikein toimivalta. Yllätykseksi pelistä löytyy myös rummuille freestyle mode missä saa soittaa vapaasti mitä lystää.

Oikein hyvä fiilikset alkulämmittelyjen jäljiltä jäi, mutta lauantaina tämä pääsee tosi testiin kun pidetään kunnon bänditreenit äijien kesken.
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Itse tuli torstaina haettua EB:stä, tallensin biisit ykkösestä kovolle ja peli vaihtoon kakkosta vasten :) itse olen jo ostanut n. 50 biisiä joten biisi valikoima yli 200. Mukavan fiiliksen parin päivän pelaaminen jätti ja nyt tuntuu että RB on sitä mitä sen pitäisikin olla. Ehkä nyt jopa pääsisi tämän tahkoamisella Expert tasolle rummuilla kun Hard sujuu jo :)
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Tuohon kakkoseen saa siis ostettua ykkösosan pelit livestä? Onko tietoa paljon maksaa?
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Tuohon kakkoseen saa siis ostettua ykkösosan pelit livestä? Onko tietoa paljon maksaa?
Ei, vaan kakkoseen voi tuoda kaikki (paitsi neljä) ykkösen biisiä ostamalla n. 5 euron hintaisen lisenssin. Operaatio vaatii kuitenkin RB1-pelilevyn. Marketplacelta ykkösen pelilevyllä olleita kappaleita ei pysty ostamaan.
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Mistäs tuon rB1 biisilisenssin voi ostaa? Yritin katsellla mutta en löytänyt mistään
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Mitens, tarviiko ykkös-osaa pelata läpi, että voi siirtää kaikki biisit kakkos-osaan? Riittääkö se, että syöttää koodin millä saa kaikki biisit auki? Ei jaksais pelata 1. osaa sen takia läpi, että sais siirrettyy ne kakkoselle...
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Mitens, tarviiko ykkös-osaa pelata läpi, että voi siirtää kaikki biisit kakkos-osaan? Riittääkö se, että syöttää koodin millä saa kaikki biisit auki? Ei jaksais pelata 1. osaa sen takia läpi, että sais siirrettyy ne kakkoselle...

Luultavasti se exporttaa kaikki biisit vaikka et niitä olisikaan avannut.

Tuli torstaina ostettua RB2 ja GH:WT. Molempia on nyt parisen päivää hakattu erikokoisilla bändeillä vaihtelevilla promilleluvuilla ja olen tullut siihen tulokseen, että Guitar Hero olisi voinut jäädä kaupan hyllylle.
RB2:seen on korjattu kaikki ykkösen pienet mokat ja biisivalikoima on älyttömän laaja ja monipuolinen. Nyt saa onneksi vetästä tuon endless setlistinkin yksinään kun ei porukasta vielä oikeen expert tason soittajia löydy.
 
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Törmäsinpä vähän "hölmöön" juttuun, mielestäni - toivottavasti ei kaikki ole ihan eri mieltä ja pidä mua vaan huonona : D

Mutta niin, pelaillut tässä hardilla läpi rock band 2:sta ja aikalailla 90%:ssa biiseistä tulee se 5 tähteä, eli lähinnä ekaa kertaa läpi ajattelinkin soitella rikkomatta rannettani ja välittämättä vielä siitä että yritän tehdä jotain lyömättömiä ennätyksiä... varsinkin kun tässä ollut guitar hero:sta ihan kivan mittainen tauko, sen jälkeen kun GH2, GH3 ja aerosmith tuli jo veivattua "läpi" (ei nyt ihan kaikkea, mutta jotakuinkin puhkisoitettuja toistaiseksi)

No, nyt on sitten Boston mm. auki ja kun jo aiemmin olin päässäni miettinyt, että "olis hauska jos olisivat tehneet aidon setin mittaisen, tai ainakin pidemmän setlistin, joka vastaisi vähän niinkun koko keikkaa" ja bongasinkin siellä tämän "Harmonix Marathon, 9 songs"

Tupakallakäynti, juomanhaku ja veivaamaan.

Mukavan haastavia sooloja ja kohtia alko jo tulla ja biisit meni raskaammaks, mikä oli vaan positiivista. Kunnes tuli biisi nimeltä "Visions".... EH. 33% pääsin ekalla kerralla. 34% toisella ja sit olikin jo ranne aivan rikki siitä sähläämisestä.

Through the fire and flames on tullut hardilla veivattua läpi monta kertaa kolmosessa, mutta tuota en tunnu pääsevän... ja tuohon se nyt jäi "Retry / abandon gig / practice" valikkoon seisomaan.
Harmi sinänsä, että kesti aika kauankin pelata ne 8(?..olikohan visions viimeinen?) muuta biisiä, vain päästäkseen biisiin mihin koko touhu tyssää eikä keikkaa siten sitten pääse läpi.

Jatkuukohan se edes tuosta biisistä seuraavalla kerralla? No, se jää nähtäväksi.

Mutta on kyllä tuon visions biisin vaikeustaso _AIVAN TÄYSIN_ eri luokkaa kun minkään aiemmin vastaan tulleen :/ Olin suoraansanottuna ihan ällikällä lyöty ja tyrmistynyt eikä sit enää ees jaksanut yrittää - varsinkin kun viereisessä huoneessa nukutaan ja tuntuu että tuonsortin nopea sähläys aikaansaa jo sellasen nappuloiden naksunnan ettei viitsi kuulokkeet päässä sellasta riehua näin myöhään.

Ei sillä, ettenkö varmasti sisuuntuis ja sen läpi vetäis, on niin ennenkin tehty (Expertin "One", hardin "TTFAF" ja "raining blood" mm.) mutta .... tuli vähän sellanen olo että "mitä helv..?!" kun vaikeustaso hyppäs siitä "mukavasta soittelusta puolimahdottomaan" kertaheitolla.

Noh, johan tota tuli 5 tuntia soiteltua putkeen ennen tuota biisiä. ehkä pitää antaa käden levätä.

Ja itse yleensä soitan kolmella sormella nopeampia kohtia.. neljättä kyllä tulee käytettyä mutta pikkurilli ei koordinoi niin fiksusti, eli sit kolmella sormella ja liu'uttelemalla niitä visionsin edestakaisinsettejä käsi väsyy melllko nopeasti. Visionskin meni ihan hyvin hetken, mut kun se sama vaan jatkuu niin ei vaan kykene. :( Ymmärrys kyllä riittäis miten se pitää soittaa mutta hmh.

Mikä mua vaivaa, kun en vieläkään ole joku expertin jokabiisinvetäjävirtuoosi, kuten poikkeuksetta JOKAINEN tuntuu olevan netin keskustelupalstoilla? :D

Noooh. Toivottavasti jatkuu samasta kohtaa keikka vaikka sen "hylkää" / luovuttaa.

--

Ainiin ja soittelen Guitar Hero 3:n kitaralla, kun ei instrumentteja ole vielä rock bandiin tullut ostettua, mutta ne saapi ens perjantaina synttärilahjaks vähänniinkun.
Voi olla että se isompi, rock bandin oma kitara voi olla reilusti parempi.. Ja rummut.. ah, ei malta odottaa synttäreitä. \o/

Ja jostain syystä oon törkeän addiktoitunu customoimaan tota bändiä :D Tehnyt siihen jokaisen jäsenen erikseen, eri asenteineen, leimannut jonkun rumpaliks, jonkun basistiks jne. ja nyt sitä vaan ostelee niille vaatteita ja säätää kaikenlaista. Tarpeetonta, mutta jostainsyystä mukava lisä soittelun välissä.

Tuli mm. tehtyä "Jesus Christ!", eli Jeesus itse ja Jason Vorhees, kun sieltä kunnon "homeless hobo"-takki ja kyseisen sällin murhaajalätkämaskikin löyty. Ja tottakai jotain ylilyötyjä goottimuijia ja superheviäijiä.

On mulla huvit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rock Band 2 [X360]

Ei, vaan kakkoseen voi tuoda kaikki (paitsi neljä) ykkösen biisiä ostamalla n. 5 euron hintaisen lisenssin. Operaatio vaatii kuitenkin RB1-pelilevyn. Marketplacelta ykkösen pelilevyllä olleita kappaleita ei pysty ostamaan.

Mitkä neljä biisiä jää pois?
 
Ylös Bottom