Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

S.T.A.L.K.E.R. 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Nukkuminen vielä tuo nälän nopeammin, joten ei sitä kannata koisia liikaa tässä :D

Itse kyllä tykkään siitä, ettei tässä saa mistään mitään etuja. Eli ei juurikaan ole mitään tupla XP yöllä tai kykypisteitä. Kaikki on vain varusteista ja omasta kärsivällisyydestä kiinni.

Parasta on myös, kun ei näin ekalla läpipeluukerralla tiedä yhtään mitkä valinnat vaikuttaa mihinkin. Tuntuu ettei tässä voi kehenkään luottaa :D
Parastahan täs on ku löydät sellassia varusteita, jotka oikeesti tuo löytämisen tunteen. Sitten viel se, ku löydät niit uniikki aseita. Sese vasta riemun juhlaa onki. Se mikä on etu, et varustaudut seuraavaan retkeen asein, ehjin armorein, lääkeiden, ruuan ja mitä kuulaa otat mukaa. Pari kertaa lähteny stash runille ja jossain vaihees huomannut, et varusteet ja aseet huutaa keltasta ja ammus määrä huolestuttava. Ja mukavaa on ollu seurata uusia stalkereita, jotka pähkäilevät uusien asioiden parissa ja miten ratkasevat ne :D
 
Kävi aika huvittava tilanne. Kaksi joukkoa räiski toisiaan. Toisen joukon kaikki jäsenet menivät sellaiseen pieneen mökkiin suojaan. Niitä oli varmaan kymmenen tai jotain. Ilmeisesti joku toisesta joukosta onnistui heittämään kranun ikkunasta sisään. Tuli kyllä paljon loottia silloin, kun kävin tutkimassa mökin :D

Tämän pelin suola on kyllä nuo satunnaistapahtumat :D Ihmeen vähän myös bugeja sattunut omalla kohdalle toistaiseksi.
 
Tämän pelin suola on kyllä nuo satunnaistapahtumat :D Ihmeen vähän myös bugeja sattunut omalla kohdalle toistaiseksi.

Nää on kyllä joo parhaita. Ihan alkuvaiheessa sain sen 'Proxy' achievementin kun jotkut rotat tappeli keskenään ja sitten tapoin sen viimeisen henkiin jääneen. Samoin 'Peace and quiet' tuli huomaamatta ihan vain rottia tappamalla.Bugi vai ei, paha sanoa.

Ihan hyvin viihtynyt niidenkin parissa vaikka juonta on edistänyt suhteellisen vähän. Reilut 100h ja juonitehtäviä tullut tehtyä varmaan jotain 6-7. Suolta juuri tulin pois. Kartalla on vain yksi region jolla ei ole vielä nimeä, mutta sinne näyttäisi olevan stash merkattuna niin eiköhän sekin jossain vaiheessa sitten aukea.
 
Nää on kyllä joo parhaita. Ihan alkuvaiheessa sain sen 'Proxy' achievementin kun jotkut rotat tappeli keskenään ja sitten tapoin sen viimeisen henkiin jääneen. Samoin 'Peace and quiet' tuli huomaamatta ihan vain rottia tappamalla.Bugi vai ei, paha sanoa.

Ihan hyvin viihtynyt niidenkin parissa vaikka juonta on edistänyt suhteellisen vähän. Reilut 100h ja juonitehtäviä tullut tehtyä varmaan jotain 6-7. Suolta juuri tulin pois. Kartalla on vain yksi region jolla ei ole vielä nimeä, mutta sinne näyttäisi olevan stash merkattuna niin eiköhän sekin jossain vaiheessa sitten aukea.
Itse olen aivan alussa, 10 tuntia vasta mittarissa. Tuntuu kyllä kartan mukaan olevan lääniä tutkittavaksi paljon. Stashejä on myös kartalla paljon. Pitäisi niitäkin tutkia. Olen lähinnä mennyt tehtävien perässä milloin mihinkin, enkä ole oikein vielä kunnolla vapaasti tutkinut paria paikkaa lukuunottamatta. Pitää kyllä tarkemmin tutkia ja pitää vähän taukoa tehtävistä.

Mutta tuskin tulen tekemään tässäkään pelissä aivan kaikkea. En lepsu omasta lupauksesta pelaavani tasan niin paljon kuin haluan. Vaikka tuskin tässä pelissä se menee siihen task listan täyttämiseen, kuten muissa Open world peleissä.
 
Viimeksi muokattu:
Patchia odotellessa (joka korjaisi rikkinäisiä tehtäviä) palasin rikkovaa päätehtävää (Sirkan luona vierailu) edeltävään saveen, ja olen tutkinut paikkoja ja keräillyt artifakteja. Löysin reitin myös tuonne kartan eteläpuolen alueelle. Selvästi kun parkouria pelissä pitää harrastaa joidenkin stashien kanssa, niin en näe syytä miksi sitä ei tekisi muuallakin.

Näin pääsee pohjoisalueillekin heti, kuten myös sitten rinteen reunaa kävelemällä tuonne etelän pilvisille alueille. Siellä oli yllättävän 'suunnitellun' näköisiä alueita, erilaisia maastotyyppejä, joita ei ole tullut vastaan ihan samanlaisena muualla. Ja sitten tietysti siellä ihan pelialueen rajalla sitten tuota perintestä low-poly-low-res-tekstuuria. Spoilereihin liitän pari kuvaa.

Pääsihän tuolta kartan reunalta sitten myös tipahtamaan, muttei kovin syvälle, tuolla rupumaastolla ei ole kantokykyä, sen alla kävelin. Tunne oli ihan sama kuin muissakin out-of-bounds-jutuissa, 'täältä pois'. Se onnistui onneksi ihan vain hyppäämällä takaisin oikeaan maastoon. Lähes kokonaan länteen tuota aluetta ei päässyt, sen verran syvää vettä tuli vastaan, mutta kiersin ala- ja länsikautta muurin viereen, sisään ja päällekin. Tosin siellä sitten saattaa kuolo korjata jos erehtyy vähän liian lähelle vartijapistettä, kuten varsinaisenkin alueen puolelta.

Peliaika keikkuu jo tuolla 125 tunnin tienoilla ...

pic1.jpgpic2.jpg
 
Ai niin, lisäyksenä edellseen, tuli katseltua myös sitä pelin alun aluetta, mihin ajetaan josta hypätään aidan yli varsinaiselle alueelle. Tie on lyhyt pätkä joka alkaa ja loppuu ihan yhtäkkiä. Sen verran että siinä alussa näkyy riittävästi, alkuanimaatiossa olevaa tietä ei näy misään. Mutta on tuolla alueella muutakin ihan sinällään valmiin näköistä, junanrata joka loppuu tunneliin jossa on ovet tiukasti kiinni. Välillä tuli mieleen että sijoittuukohan tuonne sitten mahdollisesti joku DLC, mutta tuskin kun sijaitsee missä sijaitsee. Vihuja sinne välillä ilmestyi lähistölle ja niitä lehtipyörteitä näkyi, muutoin oli hyvin rauhallista tutkiskelua.
 
Pääsin nyt aloittamaan tämän ja ensivaikutelmat pelistä on hieman kaksijakoiset. Pelin alku oli todella surkea ja vaikka tiesin etukäteen, että monilla tämä peli on jäänyt jo tutoriaaliin, niin tuli se silti yllätyksenä miten surkeasti se oli toteutettu. Ehkäpä huonoin tutoriaali mitä olen ikinä pelannut. Olin kokoajan ihan pihalla, että mitä nyt pitää tehdä ja minne pitää mennä, kun peli selitti mekaniikat aina vain puolittain. Pyörin myös pitkään aivan sokkona, kun peli ei missään kohtaa kertonut miten taskulampun saa päälle.. Myös heikohko suorituskyky oli omiaan nostamaan verenpainetta heti alussa.

No, tämän todella surkean aloituksen jälkeen peli alkoi pikku hiljaa avautumaan ja nyt muutamia pää- ja sivutehtäviä tehneenä kiinnostus on kyllä herännyt. Parasta tässä ehdottomasti on tunnelma ja se immersio, jonka peli parhaimmillaan saa aikaan. Hiippailusta ei vielä hirveästi ole otantaa, mutta se vaikuttaa hieman kehnolta siinä mielessä, että viholliset saattavat välillä nähdä sinut vaikka olet aivan selkeästi piilossa, mistä seuraa se, että yhtäkkiä kaikki viholliset tietävät missä olet.

Jatketaan pelailua ja katsotaan jatkuuko nousujohteinen käyrä vai lopahtaako innostus.
 
Pääsin nyt aloittamaan tämän ja ensivaikutelmat pelistä on hieman kaksijakoiset. Pelin alku oli todella surkea ja vaikka tiesin etukäteen, että monilla tämä peli on jäänyt jo tutoriaaliin, niin tuli se silti yllätyksenä miten surkeasti se oli toteutettu. Ehkäpä huonoin tutoriaali mitä olen ikinä pelannut. Olin kokoajan ihan pihalla, että mitä nyt pitää tehdä ja minne pitää mennä, kun peli selitti mekaniikat aina vain puolittain. Pyörin myös pitkään aivan sokkona, kun peli ei missään kohtaa kertonut miten taskulampun saa päälle.. Myös heikohko suorituskyky oli omiaan nostamaan verenpainetta heti alussa.

No, tämän todella surkean aloituksen jälkeen peli alkoi pikku hiljaa avautumaan ja nyt muutamia pää- ja sivutehtäviä tehneenä kiinnostus on kyllä herännyt. Parasta tässä ehdottomasti on tunnelma ja se immersio, jonka peli parhaimmillaan saa aikaan. Hiippailusta ei vielä hirveästi ole otantaa, mutta se vaikuttaa hieman kehnolta siinä mielessä, että viholliset saattavat välillä nähdä sinut vaikka olet aivan selkeästi piilossa, mistä seuraa se, että yhtäkkiä kaikki viholliset tietävät missä olet.

Jatketaan pelailua ja katsotaan jatkuuko nousujohteinen käyrä vai lopahtaako innostus.
Jos haluaa ehjemmän pelikokemuksen, niin suosittelen odottamaan korjauksia. Vähän kuin Cyberpunkissa.

Täysin ehjää kokemusta Stalkker-peleistä on toki turha odottaa :D
 
Nyt sain ensimmäiset kokemukset tuosta vihollisten ilmestymisestä tyhjästä. Olin tunkeutunut kerrostaloon, jossa ajattelin olevan vihollisia, mutta hämmästyksekseni siellä olikin vain yksi omalla puolella oleva NPC tekemässä punnerruksia.. No, etenin katon kautta alempiin kerroksiin ja löysin huoneen, joka oli lukittu munalukolla. Ammuin lukon auki ja sisältä löydän panttivangin. Nyt alan jo hieman ihmettelemään tilannetta, varsinkin kun en pystynyt juttelemaan tälle panttivangille. No, poistun huoneesta ja huomaan, että oven vieressä seisoo vihollinen. Ammun hänet ja lähden liikkumaan poispäin, niin yhtäkkiä huomaankin koko kerroksen (joka oli aiemmin tyhjä) olevan täynnä vihollisia :D. Jos tuollaisia bugeja nyt harvakseltaan tulee, niin ei se maailmaa kaada, mutta pelissä, joka nojaa niin vahvasti pelimaailmaan eläytymiseen, niin kyllähän tuollaiset aika tehokkaasti tappavat sitä.

Toinen asia mikä on kyllä pahasti vialla pelissä on lootin määrä. Huomaan nyt jo noin 7 tunnin pelailun jälkeen, että suurin osa tavarasta, jota löydän - siis yli 90 % - alkaa olla jo sellaista, ettei sitä yksinkertaisesti kannata ottaa mukaan. Minulla on aivan yllin kyllin jo ammuksia ja parannustarvikkeita, enkä voi enää enempää ottaakaan, koska muuten alkaa jo kantokyky tulla vastaan. Lootin määrän voisi tässä helposti vähentää puoleen ja sitä olisi silti tarpeeksi.

Pää- ja sivutehtävät ovat molemmat tähän asti olleet hyviä. Paljon on myös päässyt tekemään valintoja ja tehtävissä annetaan muutenkin aina suhteellisen vapaat kädet valita oma lähestymistapa. Pääsin nyt pois ensimmäiseltä alueelta ja seuraavaksi alkaa uuden alueen tutkiminen.
 
Juuri täräytettiin linjoille valtava 1.1 patchi joka korja 1800 ongelmaa ja tuo mukanaan ensimmäiset A-Life fiksit.


Kokoa päivityksellä massiiviset 117 gigaa PC xbox versiolla. holy shit devit on ansainneet ainakin joulutaukonsa.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas sitä vois päivityksen jälkee jatkaa. Rupes olee sellai työmaa pelis et, pseudodogit hyökkäs ja 7 bloodsuckerii perää. :D
 
Juuri täräytettiin linjoille valtava 1.1 patchi joka korja 1800 ongelmaa ja tuo mukanaan ensimmäiset A-Life fiksit.


Kokoa päivityksellä massiiviset 117 gigaa PC xbox versiolla. holy shit devit on ansainneet ainakin joulutaukonsa.
Xboxilla patchin koko 12.15 gigaa.

Näytti listalla olevan hyviä kaivattuja korjauksia, mm. siihen yhteen sivutehtävään joka oli niin rikki että palasin edellistä päätehtävää edeltävään tallennukseen.

Eipä näköjään korjautunut tuo että asetuksissa ainakaan invert y ja sound dynamic range full eivät tallennu, vaan ovat aina käynnistyksen jälkeen oletuksissa väärissä asennoissa. Olin tästä jo raportoinutkin ja viestejäkin vaihdettu.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri täräytettiin linjoille valtava 1.1 patchi joka korja 1800 ongelmaa ja tuo mukanaan ensimmäiset A-Life fiksit.


Kokoa päivityksellä massiiviset 117 gigaa PC xbox versiolla. holy shit devit on ansainneet ainakin joulutaukonsa.
Noniin, pitääpi itsekkin ehdottomasti jatkaa kunhan joulukiireiltä kerkiää.
 
Noniin, pitääpi itsekkin ehdottomasti jatkaa kunhan joulukiireiltä kerkiää.

Itse taidan aloittaa alusta, ehtisin vasta 13h pelaamaan. Saa paljon ehkä paremman kokemuksenkin kun ei ole kaikki asiat patchin jälkeen niin solmussa varsinkin tehtävien osalta. Haluan muutenkin nauttia pelin kokonaisuudessaan nyt kun isompia fiksejä tehty. Toivotan että Spawni ongelmat olisi saatu korjattua koska se oli ison yksittäinen ongelma pelissä itselle, aika immersion syövää kun ukot ja monsut vaan spawnaa päälle.
 
Kuulostaa siltä, että ukrainalaiset ovat olleet kiireisiä korjausten kanssa. Itsehän en tämän teoksen kimppuun ehdi ennen kuin vuosi vaihtuu, joten oma ensikosketus onkin jo ilmeisen paljon hiotumpaan kokonaisuuteen kuin mitä tämä suoraan julkaisussa oli. Hyvä näin ja tämä on kyllä myös niitä julkaisuja, joita haluaa tukea, joten voi olla, että tulee tämä ostettua ihan omaksi.
 
Ylös Bottom