Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

S.T.A.L.K.E.R. 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Isoin miinus on pelin tekoäly joka on samalla liian hyvä (sniikkailu mahdotonta kun ne näkee niin kauas) ja liian tyhmä (eivät tiedä mitä tehdä vaan juoksentelevat vaan edestakas).

Peli edennyt vähän enemmän kun jouduin hyväksymään sen että joitain vihollisia kannattaa vain juosta karkuun. Tuli huomattua että hiippailu ei taida oikein toimia tässä, enkä tiedä mikä sen silun virka on minkä sai alussa pistooliin. Mistä peli alkaa niin lähtee oikealle, siellä on iso military base. Sisään pääsee helposti sneakkailemalla, mutta siellä jos menee niihin taloihin missä olisi loottia, niin vartijat tietääkin että olet siellä. Tekoäly myös jotain kompuroi siellä, kun omat vartiokoirat alkaa murhaamaan vihollisia :D Ja vaikka silulla tappaa vihollisen, mitä mielestäni kukaan ei nähnyt, niin silti kaikki aina tietää.

Tuli tavattua ensimmäinen tömistelevä kääpiö tänään (mikälie oikea nimike), ovat kyllä aika vekkuleita suojiensa kanssa ja repivät aseen kädestä. :D

Myöskin ensimmäistä kertaa kupla vähän heitti volttia kun olin tyhjentänyt alueen vihuista niin kun aloin tutkia onko mitään hyvää loottia niin minuutin päästä se spawnas lisää vihuja siihen. Eikun haulikolla päin näköä. Hetken päästä siihen sitten spawnasi verenimijä joten totesin että jätän lootit keräämättä ja lähdin pois.

Oli siinä roska alueella ihan pohjois osassa siinä tiellä joka johti siihen portille. Että jos sinne eksytte niin kattoa tapahtuuko samanlaista spawnimista.

Tuli tavattua ensimmäinen tömistelevä kääpiö tänään (mikälie oikea nimike), ovat kyllä aika vekkuleita suojiensa kanssa ja repivät aseen kädestä. :D

Myöskin ensimmäistä kertaa kupla vähän heitti volttia kun olin tyhjentänyt alueen vihuista niin kun aloin tutkia onko mitään hyvää loottia niin minuutin päästä se spawnas lisää vihuja siihen. Eikun haulikolla päin näköä. Hetken päästä siihen sitten spawnasi verenimijä joten totesin että jätän lootit keräämättä ja lähdin pois.

Oli siinä roska alueella ihan pohjois osassa siinä tiellä joka johti siihen portille. Että jos sinne eksytte niin kattoa tapahtuuko samanlaista spawnimista.
Itsellä tuli äskö kaksi burersii vastaa, olikohan bunkkeri tai mikälie. 2 kuolemaa tuli, ennenku sain ne tulemaa sillee miten itse halusin. Kaverina oli joku vaeltava sähköpallo anomaly. En nyt muista nimeä. Tajusin ku kuulin äänen, että siel saattaa olla burer, mut en kyl toivonu kahta :D

Joo ei nämä Stalkerit ole ikinä olleet Stealth-pelejä. Näissä kannattaa ottaa toisenlaisen lähestymistavan taisteluihin.

Lähinnä kritisoinkin sitä että annetaan äänenvaimenninta ja mittari alkaa täyttymään kun vihollinen on havaitsemassa, mitkä viittaisivat siihen että pelissä olisi mahdollista myös pelata hiippailemalla, mikä ei nyt ainakaan oman otannan peruseella tunnu toimivan kauhean hyvin.

Toinen esimerkki tekoälyn kökköydestä oli ekasta kylästä aloitettava sivutehtävä, missä saadaan kiikaritähtäin kivääriin ja ollaan ns. hyvällä tähystyspaikalla. Ammuin muutaman vihollisen, 2 kerkesi mennä suojaan. En halunnut kiivetä tikkaita alas, koska olisin itse maalitaulu. Jäätiin tuijotuskilpailuun. 2 vihollista pysyivät taskulampun valokeilan mukaan täysin liikkumatta (eli ei pientä animaatiotakaan), luonnollista liikettä yms.) omien suojiensa takana n. 2min, minkä jälkeen yhtäaikaan vaan unohtivat mikä tilanne oli päällä ja lähtivät käppäilemään kohtuu rennon näköisesti tiehensä :D

Itsellä tuli äskö kaksi burersii vastaa, olikohan bunkkeri tai mikälie. 2 kuolemaa tuli, ennenku sain ne tulemaa sillee miten itse halusin. Kaverina oli joku vaeltava sähköpallo anomaly. En nyt muista nimeä. Tajusin ku kuulin äänen, että siel saattaa olla burer, mut en kyl toivonu kahta :D

Ah se on niiden nimi. Ovat kyllä vittumaisia yksinkin joten kaksi kuulostaa jo hauskalta. Poltergeista ja Bloodsucker ei ole läheskään niin ärsyttäviä otuksia. Burer voi hetkessä imea sun helat nollaan jos ei ole varovainen niiden kanssa.

Ah se on niiden nimi. Ovat kyllä vittumaisia yksinkin joten kaksi kuulostaa jo hauskalta. Poltergeista ja Bloodsucker ei ole läheskään niin ärsyttäviä otuksia. Burer voi hetkessä imea sun helat nollaan jos ei ole varovainen niiden kanssa.
Odotan innolla pseudogiantin kohtaamista. Voi olla että sen hetkiset ammukset eivät tule riittämää. Ainaki ekoissa stalkereis sai meinaa lataa aika paljon kuulaa, et kyseinen kaveri tippuu :D

Lähinnä kritisoinkin sitä että annetaan äänenvaimenninta ja mittari alkaa täyttymään kun vihollinen on havaitsemassa, mitkä viittaisivat siihen että pelissä olisi mahdollista myös pelata hiippailemalla, mikä ei nyt ainakaan oman otannan peruseella tunnu toimivan kauhean hyvin.

Toinen esimerkki tekoälyn kökköydestä oli ekasta kylästä aloitettava sivutehtävä, missä saadaan kiikaritähtäin kivääriin ja ollaan ns. hyvällä tähystyspaikalla. Ammuin muutaman vihollisen, 2 kerkesi mennä suojaan. En halunnut kiivetä tikkaita alas, koska olisin itse maalitaulu. Jäätiin tuijotuskilpailuun. 2 vihollista pysyivät taskulampun valokeilan mukaan täysin liikkumatta (eli ei pientä animaatiotakaan), luonnollista liikettä yms.) omien suojiensa takana n. 2min, minkä jälkeen yhtäaikaan vaan unohtivat mikä tilanne oli päällä ja lähtivät käppäilemään kohtuu rennon näköisesti tiehensä :D
Juu ymmärrän pointin. Olihan jo vanhoissa Stalkkereissa selkeät puitteet hiiviskelyyn, mutta ei se niissäkään toiminut. Olen vain tottunut ajatukseen, ettei Stalkkerilla ole vaihtoehtoa sniikkailuun :D

Odotan innolla pseudogiantin kohtaamista. Voi olla että sen hetkiset ammukset eivät tule riittämää. Ainaki ekoissa stalkereis sai meinaa lataa aika paljon kuulaa, et kyseinen kaveri tippuu :D

En ole ikinä pelannut niin paljon Stalkereira että olisin edes nähnyt sellaisen. Koskaan pelannut vanhan trilogian pelejä läpi asti. Pitäis joskus siihenkin varata aikaa. Niin saisi kunnon kuvan kaikista peleistä.

En ole ikinä pelannut niin paljon Stalkereira että olisin edes nähnyt sellaisen. Koskaan pelannut vanhan trilogian pelejä läpi asti. Pitäis joskus siihenkin varata aikaa. Niin saisi kunnon kuvan kaikista peleistä.
Kannattaa ehdottomasti, ovat nykyäänkin aivan mahtavia. Aika ei ole niin pahasti syönyt niitä, ainakaan minun mielestäni.

Kannattaa ehdottomasti, ovat nykyäänkin aivan mahtavia. Aika ei ole niin pahasti syönyt niitä, ainakaan minun mielestäni.

Joo CoP pelasin tuossa muutama päivä ennen julkaisua koska se on oma suosikki ja kyllä olin koukussa heti kun vaan oppi pelin tietyt mekaniikat ja miten vanhaa stalkkeria pitää pelata. Siinä jokainen löydetty stashi ja itemi tuntui arvokkaalta koska niitä ei jaeta kymmenittäin. Tässä kun lähdet muutaman medkitin ja laastarin kanssa liikenteeseen niin palatessasi tukikohtaan niitä pursuaa ovista ja ikkunoista. Joko jättää keräämättä tai pitää myydä ylimääräiset pois aina. Mut sentäs gearin kanssa ovat tehneet oikein kun paremmat aseet ja armorit tuntuu merkitsellisiltä. Ainakin näin aluksi.

Näköjään kaikki kolme vanhaa Stalker peliä on saanut uutukaisen avulla uutta vauhtia kun kaikki kolme peliä saavutti eilen suurimman yhtäaikaisen pelaajamääränsä. Ei nyt puhuta kun reilusta 1000 pelaajasta kun tämä peli taitaa olla mennyt yli 120K, mutta mukava nähdä että vanha vielä kiinnostaa.

Alkaa tulemaan Far Cry 2 tästä mieleen. Ja ikävä kyllä nimenomaan niiden huonojen puolien kautta. Viholliset tuntuu spawnailevan jatkuvalla syötöllä pelaajan viereen, ja niiden havainnointikyky vaikuttaa kovin ailahtelevalta. Kävin tyhjentämässä "Sphere" nimisen mestan, ja siellä ollessani sinne spawnasi 3 kertaa sellainen partioiva porukka, alueelle mistä olin juuri tappanut kaikki. Huomasin kanssa et stealth toimii silleen että ampuu ihan siitä rajalta että peli piirtää viholliset, niin ei tule hälytyksiä :D Samaisessa mestassa sain achievemntin että tyhjensin leirin aiheuttamatta hälytyksiä, kun sniputtelen ak:n kiikaritähtäimellä ilman silua kaikki. Panoksia ne perkeleen kantaa huonosti, mutta leipää ja kranaatteja tuntuu löytyvän. Sain muutaman sivutehtävän tehdyksi, ja oma 4h kestänyt kierros päätyi takaisin aloituskylään. Reppu oli revetä liitoksistaan tavaran määrästä. Panoksia, healthia yms. käyttökamaa tuntuu löytyvän hyvin, mutta ehjiä aseita ei ja niiden korjaaminen on törkeän hintaista. Mulla on nyt 9000 kuponkia(?) ja tähtäin ak:n kunnostaminen 40% -> ehjäksi maksaa lähemmäs 8000 o_O

Löysin muuten kans mielenkiintoisen näköisen paikan, ja sieltä matkaan tarttuikin eka artifakti! Vähän kryptinen vain sen kuvauksensa kanssa, kun ei mitään oikeita lukuja anna. Suojaa kuulemma ehkä jonkun verran luodeilta...?

Viimeksi muokattu:
Siis tämähän on vain minun mielipiteeni, mut ois se hyvä olla pelattuna nuo vanhat stalker peli. Tuossaku taas tarinassa menny eteenpäin, nii ymmärtää paremmin, mitä on tapahtunu millekkin asioille. Ja onhan youtubes videoita stalkerin koko loresta, jos viellä haluaa syventyä asiaan.

Ensimmäinen kohtaaminen pseudogiantin kanssa. Reppu huutaa ylipainoa ja silti piti mennä haastamaa. Öbaut 300 ak kuulaa ja alta 50 slugia ja 6 nadee. Kuolema millien päässä. Oikea rytmitys lääkkeiden kanssa, sain ekalla kerralla kaadettua. Oli kyl voittaja fiilis. No takas päin mentäessä, peli päätti. "Hei et oo vielä tarpeeksi kärsiny, et sul puolitoista lipasta kuulaa ja muutama haulikon panosta, et hei täs sulle bloodsucker" en jääny halailemaa ja otin jalat alle. :D

Vaikuttaa siltä, että taidan odottaa tämän jatkamisen kanssa. Katsotaan, sitten uudestaan kun ovat päivitelleet ja tuoneet noita ominaisuuksia :)

Saman tein itsekkin. Piti vaan kokeilla Shadow of Chernobylia ja nyt pelannut jo 7h peliä kun jäin koukkuun. Aika vanilla version pelaan, ainoastaan community patch joka korjaa bugeja, scriptejä ja muuta on asennettuna.

Ylös Bottom