Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Saako olla vaikeata vaiko helppoa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chemo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse pelaan eka läpi sillä kultaisella keskitiellä eli normalilla, ja siitä sitten lähetään ylöspäin. Pelit ovat mukavempia kun on tarpeeksi haastetta, mukavaa on pelata kunnon tasolla kun saa tehdäkin jotain. Kuten sanottu liian helpot pelit kyllästyttää erittäin nopeasti ainakin minut.

Muuten toi resin lentokone juttu ei kyllä ollu mikään vaikea kun idean tajusi ;)
 
Haasteiden takia pelejä pelaan. Pelaaminen ilman haastetta on tosi kyllä ketun tylsää yleensä. Lisäksi kun haastetta on enemmän, on onnistumisen riemukin suurempi. Nykyään ikävä kyllä tahtoo tulla liikaa liian heleppoja pelejä. Project Gotham 2:n systeemi on mukava: Pelin pääsee "läpi" huonommillakin suorituksilla, mutta jos haluaa kaiken avata niin pitää yrittää tosissaan. Mieluusti yritän tosissaan.
 
Mieluummin kyllä rassaan nuppiani kuin sormiani. Seikkailupelit (ne oikeat, ei mikään tanan actiontasoloikkaseikkkailu) ovatkin lähinnä sydäntäni, ja niiden julkaisumäärän lisääntyminen lämittääkin mukavasti.
 
Mieluummin inhimillisen haasteellista kuin liian helppoa. Jos peli on liian helppo käy se pidemmän päälle tylsäksi. Liian vaikea peli taas aiheuttaa vain turhautumista.

Myös sellainen peli ei ole hyvä että esim. muuten sopivan vaikeaa peliä on keinotekoisesti vaikeutettu jollakin hyperbossilla joka imee loputtomasti ammuksia/taikoja ym. ja tappaa hahmosi parilla iskulla.

Eli haasteellista mutta loogista.
 
Mielestäni peli saa olla vaikea, mutta sen pitää olla myös reilu.
Reilu on avainsana, joka pelä tehdessä pitäisi muistaa.
Esim. Soul Calibur on äärettömän epäreilu peli paikoittain.
Onneksi epäreiluutta vastaan voi kuitenkin taistella sen omin asein. Toinen esim. Halo = vaikea, mutta loppupeleissä reilu.
 
Se aina vähän riippuu pelistä. Joissakin peleissä aloitan helpolla tasolla, siten tavallaan tutustun peliin ja sen jälkeen yleensä pelaan pelin läpi kaikilla vaikeustasoilla ja jos vielä myöhemmin palaan uudestaan pelin ääreen, pelailen vaikeammilla tasoilla, koska silloin peli on jo yleensä hyvin hallussa.
 
Taitaa mennä hieman tuonne helpon puolelle, mutta esim. Wind Waker oli aivan liian helppo. Ajopeleissä saa olla haastetta kun taas seikkailupelitkin voivat toimia helppoina kunhan tarina on hyvä. Eli riippuu siis täysin pelistä.
 
Seikkailupelit ovat mielestäni parhaimmillaan silloin kun juoni pääsee etenemään jouheasti, eikä yhden ongelman ratkaisemiseen tai jonkin kavalan loppuvihulaisen tappamiseen mene koko iltaa. Turpiin saa ja pitääkin välillä tulla, mutta on todella ikävää jos peli jumiutuu johonkin kohtaan ja sitä joutuu hinkkaamaan hamaan kyllästykseen asti. Raadolla oli hyvä pointti. Pelin pitää olla reilu.

Olisi varmaan hyvä jos peleissä olisi automaattinen vaikeustason säätö, eli jos jokin loppuhirviö ei ota kuollakseen vaikka pelaaja kovasti yrittää niin pikku hiljaa peli tekisi vastuksesta heikomman ja heikomman, kunnes lopulta heikompikin pelimies pääsee pelin loppuun ja juonessa eteenpäin. Samoin noiden puzzlejen kanssa, vihjeitä alkaisi ropista enemmän ja enemmän, jos ei heti ekalla kerralla ongelmaa hoksaa.

Urheilu- ja ajopelit onkin sitten luku sinänsä. Siellä saa haastetta ollakin, sillä jokainen peli on kuitenkin omanlaisensa, eikä varsinaista tarinaa ole.
 
Yleensä haluan peliltä tominnaltaan ja puzzleiltaan haastetta, mutta välillä on myös rentouttavaa pelata jotain todella helppoa peliä, joka vaan soljuu eteenpäin.
 
Vaikeissa peleissä hauskaa on:

-kestää pidenpään
-tuo enemmän haastetta

Itse tykkään semmoisista peleistä joissa on kauhean vaikeita arvoituksia niinkuin eräissä Tomb Raider:ssa.
 
Vastaus: Saako olla vaikeata vaiko helppoa?

Helppo, mutta sellainen, että siinä on todella paljon telemistä ja aika kuluu mukavasti. Semmoinen ettei kuole ihan helposti oikein. Jos peli on helppo, niin se pitäisi olla todella pitkä ja tehtävät/kentät erilaisia ettei tulisi liikaa puuduttavaa toistoa.

Joku helpotettu gta 5 vois olla oikein mieluisa peli. Siinähän on todella paljon tekemistä ja näkemistä.
 
Vastaus: Saako olla vaikeata vaiko helppoa?

Riippuu genrestä. Ylivaikeat aivojumpat eivät ole meikäläisen juttu, siinä missä pelit kuten Ninja Gaideneissa vaikeimmalla vaikeusasteella olen kuin kotona, ja nautin kun se ***** vaikea pomo tai useampikin saman aikaisesti sitten viimeinkin kellistyy. :D
 
Ylös Bottom