Pikkuhiljaa alkaa muodostua jonkinlaista käsitystä pelistä.
Todella laajalta näyttää ja tekemistä riittää. Co-opissa on rynnistetty main questia eteenpäin kunnes vastaan tulikin ilmiö: "*tu se rikko mun mauntin!" Ja sitten pitikin lähteä kigeen
Eli välillä tosiaan joutuukin keräilemään vähän leveliä, jotta pääsee eteenpäin.
Ohessa olen vääntänyt single-playeria sillä "isosiipisellä" ja tehnyt melkein pelkästään sivutehtäviä. Huomioitavaa on, että toisella hahmolla kerätyt tavarat voi heittää hero chestiin ja poimia toisella hahmolla käyttöön. Peli kun tuntuu jakavan melkoisesti muiden hahmojen rojuja.
Latasin heti alkuun Carrier Impin, tuon ilmakitaraa soittavan mukana kulkevan hero chestin ja se helpottaa kyllä etenemistä kun ei tarvitse ravata koko aika kaupungissa laatikolla tyhjentämässä inventoria.
Moninpelissä muuten tulee ilmeisesti enempi ja pahempia örmyjä?
Potionit on ainakin kortilla kokoajan, kun taas yksinpelissä niitä oli eilenkin 160kpl ennenkuin latasin puolet laatikkoon co-opin Inquisitor:a varten
Miinusta tulee varsinkin jossain kylissä ilmenevästä "loading-liiku 3 metriä-loading" touhusta (co-op:ssa). Onneksi sitä ei kovin monessa paikkaa ole tapahtunut.
Lisäksi Quest Log näyttää tyhjenevän kaikilta muilta paitsi pelin hostanneelta?!
Yksinpelissä oli pitkän aikaa niin, että puskissa vastaantulevat perusjampat antoivat vain 1xp. Onkohan tässä sillain, että jos sahaa samoilla alueilla esim sivutehtäviä suorittaen, niin tietyn pisteen jälkeen random-ukkojen antama expa putoaa? Vai oliko hahmollani joku kirous päällä?
Ja hahmon levelin mukaan skaalautuva unique mountin hinta tuli vähän yllärinä, vaikka onhan se myytävä mountti aina samaa leveliä kuin itsekin mutta silti...
Mutta mitä Baldurs Gatet (1 ja 2) varmaan tusinan kertaa läpi pelannut on tästä loppujen lopuksi mieltä? Vastaus = Helmi peli!