Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Satunnaiset peleihin ja pelimaailmaan liittyvät kysymykset/aiheet, joille ei ole otsikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eliminaattori
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkä arvoinen on PS4 Pro nykyaikana jos laitteen myy PS5:n alta pois?

Laite on uutta vastaavassa kunnossa ja käyttänyt sitä todella vähän.

Käsittääkseni PS5 pyörittää kaikki nelosen pelit, joten vanhan voisi myydä pois.

Välillä oikein yllättyy miten hyvältä kaikki näyttää ja ohjain tuntuu. Tuossa meni taas vuosi etten koskenut koko koneeseen.

Minkä arvoinen on PS4 Pro nykyaikana jos laitteen myy PS5:n alta pois?

Laite on uutta vastaavassa kunnossa ja käyttänyt sitä todella vähän.

Käsittääkseni PS5 pyörittää kaikki nelosen pelit, joten vanhan voisi myydä pois.

Välillä oikein yllättyy miten hyvältä kaikki näyttää ja ohjain tuntuu. Tuossa meni taas vuosi etten koskenut koko koneeseen.
150-200€ noissa tuntuu hinta olevan.

@Miika_- taisi laittaa omansa myyntiin, niin ehkä osaa sanoa mitä ihmiset noista nykyään maksaa, jos sai myytyä.

Ei ehkä ihan verrattavissa, mutta möin oman Xbox one X yhdellä ohjaimella ja parilla pelillä 170€

150-200€ noissa tuntuu hinta olevan.

@Miika_- taisi laittaa omansa myyntiin, niin ehkä osaa sanoa mitä ihmiset noista nykyään maksaa, jos sai myytyä.

180e sain omani myytyä ja mukana lähti 2kpl ohjaimia ja kolme peliä. 200e oli alkuperäinen pyynti mutta suostuin tinkisodan jälkeen puottamaan 20e jos kaveri itse tulee hakemaan Oulusta. Aikalailla se 200e hujakoille tai yli menee riippuen mitä mukaan tulee.

Juuri myin viikko sitten 1tb slimin kahdella ohjaimella, oli myös alkuperänen laatikko tallella + kaikki muutkin tilpehöörit, 185€ laitoin hinnaksi ja meni päivässä noudolla, ei edes tinkiny ja ostajia oli jonossa vaikka kuinka. Olis varmaan saanu vähä enemmänki.

Siirretty Miikan aloittama viestiketju tämän ketjun jatkoksi. Sellaisenaan se ei ollut oman ketjun arvoinen kysymys.

Sony on selvästi tulossa mikkiksen tielle, eli tuo pelit myös PC:lle. Hyvä, kun pelit saa laajemman pelaajakunnan. Joltain tämä kyllä vie intoa ostaa konsoleita. Sonylle nuo yksinoikeudet on ollut lisäksi se tehokkain ase konsolien myynnissä kuluttajille.

Näkyy myös selvästi miten on porrastettu, kun rahat on konsoli versiosta lypsetty niin hyvä tuoda PC:lle.

Sony on selvästi tulossa mikkiksen tielle, eli tuo pelit myös PC:lle. Hyvä, kun pelit saa laajemman pelaajakunnan. Joltain tämä kyllä vie intoa ostaa konsoleita. Sonylle nuo yksinoikeudet on ollut lisäksi se tehokkain ase konsolien myynnissä kuluttajille.

Kun katsoo nykyisiä näytönohjainten hintoja niin tuskinpa se konsolien osto into ihan heti katoaa. PS5 tasoisesta PC saa tällä hetkellä maksaa jopa käytettynä reilusti yli 1000€

Kun katsoo nykyisiä näytönohjainten hintoja niin tuskinpa se konsolien osto into ihan heti katoaa. PS5 tasoisesta PC saa tällä hetkellä maksaa jopa käytettynä reilusti yli 1000€
PC:n puolella on varmasti paljon sellaisia pelaajia, jotka eivät konsoleita osta. Tästä saa hyvät lisämyynnit, kun tuodaan tarjolle pelejä, jota kyseisellä alustalla ei ole ollut tarjolla.

Voisin kuvitella, ettei monenkaan tarvitse sillä sekunnilla uutta konetta ostaa, kun esim. Days Gone tulee saataville. Tietysti jos lähtee tyhjästä ja pitää valita tietokoneen ja PS5:n väliltä, niin tilanne on toinen.

Nämä uutiset tekevät sen, että olen alkanut miettimään PC:n ostoa ihan tosissaan. Aikaisemmin en niin välittänyt tietokoneella pelata, mutta nyt kun entistäkin enemmän aikaa kuluu ajopenkissä istuen ja autopelejä pelaten, niin PC on käynyt mielessä. Siihen samaan jos voisin pelata PlayStation yksinoikeudet tietokoneella niin minulle jäisi 500e "ekstraa" koneen ostoon.

Valinnanvapaus tässä on se paras juttu.

No laskis se ihmsiten into ostaa konsoleita nyt sen verran että voisin hakea ensiviikolla pleikka vitosen kaupasta.

:p
Joo, tämäpä se juuri on. Tällaiset PC porttaukset ovat vain lisämyyntiä. PS5 jatkaa aivan varmasti hyvillä myynneillä jatkossakin, vaikka pelejä voisi myös pelata tietokoneella.

Ei aivan kumminkaan samalla tiellä olla MS:n kanssa jossa tiedämme täydellä varmuudella kaikkien pelien ilmestyvän myös PC:lle, yleensä heti julkaisussa. Days Gonenkin julkaisusta kumminkin jo se pari vuotta, aivan niin kuin oli HZD:n kanssa.

Eli toisin sanoen en usko monen jättävän pleikkaa jatkossakaan ostamatta ainoastaan sen perusteella, että satunnaisia pleikkapelejä on aikanaan konsolijulkaisun jälkeen mahdollista ostaa myös PC:lle. Kyllä keskivertopelaaja on yleensä sen verran malttamaton, että ajatus julkaisussa pelaamisesta houkuttaa varmasti monia jos peli yhtään alunperinkään kiinnostaa.

Näillä pari vuotta konsolijulkaisusta julkaistuilla peleillä lähinnä maksimoidaan rahavirta, kun saadaan pelit niidenkin ulottuville jotka eivät ikinä konsolia muuten ostaisi.

Eikä tietääkseni kaikkia PS yksinoikeus pelejä olla tuomassa myös PC.lle? Vain just näitä satunnaisia? Sekä mitä se on keltään pois, hieman naurattaa nämä twitterissä ym itkut kun tyypit on "ettäs kehtaavatki tuoda MINUN pelejä muilla alustoille" "jos haluavat pelata MINUN pelejä niin heidän pitää ostaa MINUN konsoli että saisivat nauttia näistä MINUN mahtavista peleistä"

"MINUN!" "EIKÄ KENENKÄÄN MUUN"

Ylös Bottom