Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä?
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

"Kuvien perusteella lähes poikkeuksetta PS3:n grafiikka multiplattareissa on jotenkin sumuisempaa, ei niin terävää kuin Xbox 360:llä."
Niimpä! Ja frameratet pökkivät, siis vielä 360:a enempi! Ja...
"Tuo oli kyllä ylläripylläri, olisin kuvitellut että PS3 on useammassa pelissä niskanpäällä. Mjaah, no eipä ole ilmeisimmin tarvis sitten AINAKAAN multiplattareiden takia PS3:sta ostaa."

Se mua tässä hämääkin, että yksinoikeudetkin näyttävät myös valjuilta, JA harvalukuisilta. Metal Gearikin on melko mitäänsanomattoman näköinen, siis ihan teknisessä mielessä. Mä olen Kojima-fani ja olen kiimassa tohon peliin ja aion lainata koneen sitä pelatakseni. Mutta kun sen piti olla se peli, joka ottaa PS3:ta kaiken irti, eikä sekään ole kuvallisesti mikään. NIIN!!! Ja Motor Storm 2! Sen ykkösen takia mä olin aikoinaan hypen vallassa ja konetta jo ostamassa. Sitten peliä kokeilin kaupassa, ja kaverilla vielä vähän paremmin ja sehän oli hidas kuin tossumopo! Mä ajattelinkin, että kyllä nooh, ehkäpä PS3 olikin niin kenkku ohjelmoitava, että kaikkea ei ykkösessä saatu irti ja kakkososassa sitten viilataan tekniikkaa, kun on jo pohja valmiina. Nyt kakkosen videot pyörivät netissä ja se on aivan yhtä hidas!!! Mitä hittoa!?!? Mario Karttikin on kevyesti nopeampi. Mieleen tulee, että olisivat voineet tuolla vauhdintunteella tehdä mieluummin Tour de France-pelin. Mä tykkään älyttömästi Wiin Excite Truckista ja SE ON vauhdikas peli. Ilman turboakin!!! Ja se on kyllä autopelissä hiton tärkeä asia.

Kyllä mä olen nyt niin Eliteä ostamassa...ei vaan tiedä, että ostaisko sittenkin halvemman boksin. Mä ajattelin, että tämmösen ketjun perustamalla tulisi esille myös PS3 vahvuuksia, mutta ei, niitä ei vain näytä olevan. Joka paikasta käy vain ilmeisemmäksi se, että X-Box on pelaajalle ylivoimainen, vaikka ei edes hintaa ajateltaisikaan. Ja mitä mediaan tulee, ei X-Box siinäkään pöllömmältä vaikuta. Itse olen kuumana noihin nettilatauksiin, miksi sitä Eliteä kovalevyn mitalla kaavailenkin. Saakos noihin ÄxBoxeihin erillistä kovoa ostettua, jos vaikka ostaisin sittenkin ensin halvan Boxin ja koviksen sitten perässä joskus?

Aika turhaan sä tulit tänne kyselemään kun näyttäis olevan päätös tehty jo ennen kysymyksiä. Erojahan tuli esille, mutta jos niitä ei halua nähdä niin sille ei voi mitään.

Sekä jos metal gearit ja muut näyttää kuivalta niin tulet kyllä pettymään siihen boxinkin tarjontaan. Aika saman näköstä tavaraa niillä molemmilla on joten eipä sieltäkään puolelta mitään sen erikoisempaa tule löytymään. Melkein kannattais jättää konsolin ostaminen kokonaan väliin ja painella ostamaan tuliterä pc.

Sekä jos metal gearit ja muut näyttää kuivalta niin tulet kyllä pettymään siihen boxinkin tarjontaan. Aika saman näköstä tavaraa niillä molemmilla on joten eipä sieltäkään puolelta mitään sen erikoisempaa tule löytymään. Melkein kannattais jättää konsolin ostaminen kokonaan väliin ja painella ostamaan tuliterä pc.

Vai että FUD:ia kehiin heti kun kaveri ei meinaa ostaa sitä pleikkaria? :rolleyes:

Kiitäjä..on ne oikein kytketty....ja kyse oli Multiplayerin keskustelu äänistä.Codissa välillä ps3 versiossa kuulee vihunkin äänen:DVälillä ei edes omiaan kuule...tai välillä kuulee kenet kuulee:D XO:lla en vielä vastaavaan ole törmännyt.

Ode..maksaa se juu mutta toi live onkin hieman muuta myös kuin pelkkää nettipeliä,joten sitä ei voi verrata ollenkaan sonyn vastaavaan.Jo esim invite hommat toimii ihan erilailla ja jopa pelistä toiseen jne...eli voit kutsua esim gta:ta pelaavaa kaveria pelamaan codia.

No joo...tarkotus ei ole kumpaakaan jumaloida/dissata koska itseltä löytyy molemmat.Molemmista pidän.

Vai että FUD:ia kehiin heti kun kaveri ei meinaa ostaa sitä pleikkaria? :rolleyes:

Ja sä et olis tullu sanomaan mitään jos komentti olis ollu toisin päin ?

Oikeesti jos metal gear ja motor storm2 on skeidaa niin mitä sille boxille sitten on ?

Ja ps3 vahvuuksia ei ole? Sama kuin boxi on pelkkä grilli joka odottaa leviämistä ?

Nyt varmaan oot sitte hiljaa, koska tuli sen verran kovaa faktaa vai ?

Mullehan on ihan yks hailee ostaako toi äijä vaikka wiin, kuitenkin kun äijä tulee kyselemään tänne jotain niin luulis sitten lukevankin mitä vastataan.....

Kiitäjä..on ne oikein kytketty....ja kyse oli Multiplayerin keskustelu äänistä.Codissa välillä ps3 versiossa kuulee vihunkin äänen:DVälillä ei edes omiaan kuule...tai välillä kuulee kenet kuulee:D XO:lla en vielä vastaavaan ole törmännyt.

Ode..maksaa se juu mutta toi live onkin hieman muuta myös kuin pelkkää nettipeliä,joten sitä ei voi verrata ollenkaan sonyn vastaavaan.Jo esim invite hommat toimii ihan erilailla ja jopa pelistä toiseen jne...eli voit kutsua esim gta:ta pelaavaa kaveria pelamaan codia.

No joo...tarkotus ei ole kumpaakaan jumaloida/dissata koska itseltä löytyy molemmat.Molemmista pidän.

Mulla ei oo viellä kertaakaan menny äänet sekasin tolleen.... Toki en väitä etteikö vastaavaa bugia olisi.

Ja toki se liven toimivuus on parempi viellä toistaiseksi, siinä ei kuitenkaan ole mitään mitä pleikka puolella ei voisi toteuttaa. Pleikan systeemi kumminkin toimii tarpeeksi hyvin joten mielummin otan sen pari pikkupeliä vuodessa "ilmaiseksi" verrattuna hieman parempaan inviteen.

Eikä mullakaan ole mikään tarkotus lytätä boxia. Itellä oli molemmat, kuitenkin toinen riitti tähän taloon. Pelit on enemmän mieleen pleikalla joten luovuin sen takia boxista.

"Oikeesti jos metal gear ja motor storm2 on skeidaa niin mitä sille boxille sitten on ?"
Mä olen Metal Gear fani ja olen pelannut tähän saakka jokaisen sarjan osan. Uskon että Metal Gear 4 on loistava peli, siis se osa mikä siitä on peliä. Mutta Motor Stormi on kyllä niin hidas, että se jo pikkasen haittaa.. Mä olen tottunut Excite Truckin vauhtiin, ja sekin on ehdoton minimi, jos on joskus maistanut F-Zeroa GameCubella.

"Ja ps3 vahvuuksia ei ole? Sama kuin boxi on pelkkä grilli joka odottaa leviämistä ?

Nyt varmaan oot sitte hiljaa, koska tuli sen verran kovaa faktaa vai ? "
Missä faktaa? En ole nähnyt vielä Ps3 vahvuuksia. BlueRay on toki isompi, mutta uskon pelien olevan jo nyt niin suuria kuin on taloudellisesti järkevää tai mahdollistakaan tehdä. BlueRay on pelkästään leffoja varten, minkä tuo Metal Gearikin osoittaa. Jos pelit vielä tästä kasvavat, käyttänevät ne proseduraalista sisältöä ja se taas ei vaadi isoa mediaa.

"Mullehan on ihan yks hailee ostaako toi äijä vaikka wiin, kuitenkin kun äijä tulee kyselemään tänne jotain niin luulis sitten lukevankin mitä vastataan....."

Wiihän mulla jo onkin ja olen Nintendo mies. Ajattelin kuitenkin Wiin pelikuivuutta paikata jommalla kummalla isommalla koneen köriläällä, jos ei e3lla tule ylläreitä Wiille. Nämä aparaatit vain ovat karmean kalliita, (paitsi X-Box :) että tuon Kaz Hirain livulla ajattelin vähän kohentaa konsolisodan hiipuvia liekkejä. Että kumpi kone iskee paremmin kipinää. Tähän saakka vain X-Boxilaisilla on ollut esittää faktoja. Vaikka pelit tietysti ratkaisevt, ajattelen tässä myös tulevaa. ja sillä haluan saada kuvaa myös konehuoneesta. Specsit eivät minua niinkään kiinnosta, eivätkä mielikuvat(näitä tänä päivänä riittää. Tästä mielikuvamarkkinoinnista pitäisi kirjoittaa ihan oma juttunsa. Ennen konsolin osto oli helpompaa, kun tekniikasta sai jotakin selvää. Nyt myydään mielikuvia, esim. kaikki uskovat Cellin olevan yrmeä woodooprosessori, jolla on rajattomat resurssit ilman, että kukaan olisi nähnyt siitä olevan mitään hyötyä. Muistatteko Emotion Enginen? Itse olen tämän takia tällä kierroksella kriittisempi ja), haluan nähdä oikeaa ja retusoimatonta pelikuvaa, Haluan siis käytäntöä, ja mistä muualta sitä saa luotettavammin kuin käyttäjiltä? Kaikista paras, jos on molemmat koneet, eivätkä mielikuvat niin tiukassa.

Luulin jo tänkin keskustelun päättyneen...
Mut toistan nyt tän sen vihon viimeisen kerran...

PELIT RATKAISEE!!!

Ostat sen koneen mille on tullu / tulee sinua kiinnostavia pelejä (piste).
Jos alkuperäinen x-box kiinnosti (tai siis lähinnä sen pelitarjonta), myös varmasti x360:n pelitarjonta osuu jokseenkin kohdalle...

Jos taas olet PS tai PS2 miehiä, niin varmaan koet tarpeen myös PS3:sen ostaa.
Vain ja ainostaan siitä syystä että muilla koneilla et näe Metal Gearin, God of Warin, Gran Turismon, Final Fantasyn ja muiden sarjojen jatko-osia...Myös Naughty Dog ja Insomniac muiden muassa kehittävät vain pelejä Playstationille...
Mutta jos nämä eivät iske niin en näe mitään syytä pleikkaria hankkia...
Oli se kuinka hieno/ruma/ihana/grilli-tahansa...

PELIT RATKASEE KAIKEN YKSINKERTAISESTI JOTEN VOITANEMME LOPETTAA TÄNKIN JAUHAMISEN...

ps. Kyllä mä laskisin ne pelit multiplattareiks jotka julkastaan boxille ja PC vaikka konsoliyksinoikeuksia ovatkin. Useimmilla kun on se PC joka tapauksessa. Täten siis pääsen pelaan niitä boxin yksinoikeuksia ilman sitä boxia..Esim Alan Wake on yksi niistä harvoista jotka kiinnostaa hurjasti, mut en sen takia boxia osta, joten PC tulee hätiin tässä.

Nyt takaisin ihanien Euroviisujen pariin..=)

Siis ei kai nyt tartte ruveta kiukuttelemaan, jos mä kartotan konsolin potentiaalia pelikoneena? Ja tää on konsolisota alueella, ni vertailkaa nyt ihmeessä! Eikä siis mun tähden tietenkään tartte vaivautua, vaan valistuksen :)

Gamespottiin tulikin juuri parahiksi uusi vertailu!!! Lopputulemassa sanotaan, ettei sillä nyt niin väliä ole jos PS3:ssa on suttusemmat grafiikat ja fps:t lagaa pikkasen, mutta tällä kerralla kuvissa näkyvät erot olivat mun mielestä jopa vieläkin selvemmät, kuin aiemmin! X-Boxilla tekstuureiden mappaukset näyttivät kolmiulotteisilta, PS3:lla sumeilta ja jopa "last geneilta". Mulle resoluutio ei sinällään meinaa mitään, mutta juuri normal mappingit ja mitä hittoja niitä nyt onkaan(eikä sillä niin väliäkään), tekevät pelistä uuden sukupolven näköisen! Ja lisäksi pelien asennukset eivät tuoneet etua latausaikoihin X-Boxiin nähden.

http://www.gamespot.com/features/61...clk=multimodule&tag=multimodule;picks;title;1

Ja kun sanotte, että: "no, noi on nyt niitä multiplattareita, kuka niitä ostaa?", niin pistäkää sitten IHMEESSÄ jotain älyttömän makeita linkkejä niistä yksinoikeuksista! Mä en ole nähnyt yhtään sikasiistin näköstä PS3 peliä vielä, mutta tahtoisin kyllä nähdä. Ei kuitenkaan KillZone 2:sta! Se ei välttämättä kans ole aivan niin siisti, kuin on luvattu, mut katotaan sitä sitten kun se tulee.

Joo. Tää olikin vähän harhanen ton ketju otsikon takia(kin). Mä hain kuitenkin vähän eri näkökulmaa kuin tossa pisin korsi-ketjussa...(Sehän on tietty selvä: Wii sen veti jo, ja Wiin elinkaaren(eri kuin PS3) aikana sitä ei saada kiinni.)
Mä halusin teknistä jargonia PS3 ja X-Boxin voimasuhteista. Mä katon saanko heti turpaan, jos pistän uuden versus-ketjun näiden välille. Mutta kiitos jo tässä vaiheessa.

Joo. Tää olikin vähän harhanen ton ketju otsikon takia(kin). Mä hain kuitenkin vähän eri näkökulmaa kuin tossa pisin korsi-ketjussa...(Sehän on tietty selvä: Wii sen veti jo, ja Wiin elinkaaren(eri kuin PS3) aikana sitä ei saada kiinni.)
Mä halusin teknistä jargonia PS3 ja X-Boxin voimasuhteista. Mä katon saanko heti turpaan, jos pistän uuden versus-ketjun näiden välille. Mutta kiitos jo tässä vaiheessa.

Sitä jargonia ja turhaa vertailua varten on WiiPS360n ketju konsolien eroille. Turha kuitenkaan selitellä tätä ketjua. Ilmiselvä trolliketju, ja jengiin uppoaa. Onnittelut.

Turha kuitenkaan selitellä tätä ketjua. Ilmiselvä trolliketju, ja jengiin uppoaa.

Tästähän saatiinkin foorumiterminilogiaan kätevästi uusi määritelmä:

Trolliketju:Verkkofoorumin keskusteluketju, jossa vertaillaan vaihtoehtoja perustellusti asia-argumentein ja lähdeviittein varustettuna - siinä tapauksessa, että perustelut ja faktat saavat mielikuvamarkkinointiin ja omiin ennakko-odotuksiin perustuvan oman suosikin näyttämään heikommalta vaihtoehdolta. (Mikäli perusteltu argumentointi kuitenkin johtaa oman mussukan voittoon, kyseessä on ns. asiaketju).

Aijaija, kyllä näin PS3:n omistajana hirvittää oman konsolin tulevaisuus. Tämänpäiväinen Tekniikka ja talous maalailee Sonyn näkymistä vielä tähänastisiakin synkeämpiä visioita:

Sonyn kasvustrategia petti sijoittajat - osakekurssi pohjalukemiin

Sonyn osakekurssi tippui alhaisimpiin lukemiin neljään kuukauteen, kun yrityksen julkistama uusi strategia ei onnistunut vakuuttamaan sijoittajia. Elektroniikkajätti tulee tekemään tappiota jo toisena peräkkäisenä vuonna, kertoo Reuters.

Sony pyrki korjaamaan tulostaan irtisanomalla 19 500 henkilöä edellisen tilivuoden aikana sekä sulkemalla tehtaitaan. Sijoittajat kaipaavat jo vakuuttavaa kasvustrategiaa, mutta Sony kamppailee edelleen lähinnä kituvan viihdepuolensa kanssa.

Sijoittajat eivät täysin luota Sonyn lupauksiin saada televisioyksikkönsä tuottoisaksi ensi vuoden aikana, sillä yksikkö on tuottanut tappiota jo viiden vuoden ajan.

Legendaarisen Walkmanin tekijällä ei ole ollut aikoihin uutta uutta hittituotetta. Samalla koko Sonyn brändi menettää hohtoaan. ”Sonylla ei ole enää uniikkeja tuotteita, jotka voisivat hallita markkinoita”, sanoo Chibagin Asset Managementin analytikko Fujio Ando.

Sonyn kasvustrategia petti sijoittajat - osakekurssi pohjalukemiin - Tekniikka&Talous

Kauankohan kestää, että saamme kuulla huhuja esimerkiksi tulossa olevista PSN-verkkopalveluiden käyttömaksuista?

Kauankohan kestää, että saamme kuulla huhuja esimerkiksi tulossa olevista PSN-verkkopalveluiden käyttömaksuista?
Johan niitä kuultiin eilen, kun sieltä Sonyn kalvoista löytyi kohta "New revenue from subscription". :)

Tosin Hirai ehti jo vakuuttelemaan, että PSN:n nykyiset palvelut pysyvät jatkossakin ilmaisina, eli nuo tilauspalvelut ovat Jotain Uutta, josta ei annettu sen tarkemmin tietoa. (Oma hihaveikkaus liittyy Spotifyn kaltaiseen kuukausimaksulliseen musapalveluun. Ja jo aiemmin on vihjailtu kk-maksullisesta Storesta, eli könttäsummalla saisi Storesta ostaa niin paljon kuin sielu sietää.)

Onko tämä ketju joku joukki? Vai siis tämäkö on nyt "konsolisota"-ketjun kuuluisa uudestisyntyminen? Noh, pienistä ne ilot...

Onko tämä ketju joku joukki?
Kai tämä pitäisi luokitella menneiden aikojen jäänteeksi, jonka Xbugs nyt n. puolentoista vuoden tauon jälkeen päätti herättää henkiin. Ketju on aikanaan palvellut hieman eri tarkoitusta, mutta ilmeisesti tämä ketju oli paras paikka tuolle Tietoviikon uutiselle.

Ylös Bottom