Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä?
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!

Itse olen nintendo-natsina pysynyt vielä Wiissä, mutta noista kahdesta minua houkuttelee Xbox. Perustelu on yksiselitteisesti ainoastaan hinta. Boxilla on hyviä perinteisiä pelejä, Wiille tulee nintendon yksinoikeuspelit, joita ilman ei voi elää. Lisäksihän ulottuvillani olisivat Raren pelit, joita SNESillä ja N64:llä pelaajanurani aloittaneena suuresti arvostan.

Eli valinnassani ratkaisisivat hinta ja Rare.

Pitkä Masan kommettiin on puututtava positiivisessa mielessä: mä haluaisin vielä josku pelata SuperMario 3sta, mutta en kyllä Wiitä osta sen takia. Pitäis varmaan "myydä" kone vaimolle sillä Wii Fitillä! Toisaalta, ei tahdo riittää aika edes PS3lla pelaamisen... Ehkä se Äkspoksi on se lyhyen tähtäimen valinta juuri sen hinnan ja pelivalikoiman vuoksi, mutta PS3 tuntuu pääsevän vauhtiin pikkuhiljaa.

Ja musta tuntuu, että molemmilla alustoilla on / tulee olemaan niin paljon hyviä pelejä, että kaikkia ei voi kuitenkaan ehtiä pelaamaan. Mulla on esim. Assasin's Creed näkemättä ja kokematta ja Ratchetin vaihdoin noin kuukausi sitten Unchartediin, mutta en ole sitä vielä sekuntiakaan pelannut... Eli mitä yritän tällä ylipitkällä monologilla sanoa on, että mikäli et pelaa 24/7 ei niitä kierrossa olevia pelejä kuitenkaan ehkä tarvitse olla kuin 2-3. Ja kun sulla on jo Wiikin, niin aika loppuu kesken.

Mulla oli oma painini asian suhteen tuossa joulun tienoilla. Halusin konsolin, jolla voi pelata nyt ja tulevaisuudessa ja langattomasti piti päästä verkkoon. SInänsä arvelin, että store/live olisi täysin toissijainen juttu. Ja hiljainen piti konsolin olla (mutta sellaista ei ole olemassakaan, että toistaiseksi näiden konsoliversioiden kesken ei liene suurta eroa kuormituksen aikana (=GTA IV)).

Noh, kun laskin raa'alla matematiikalla xbox+wlan+play&charge niin hinta olikin jo korkeampi kuin PS3:n hinta! Hiukan vaakakupissa painoin myös PS3:n erinomaiset mediaominaisuudet, jotka kyllä käyttökelpoisuudellaan yllättivät.

Silti olen sitä mieltä, että molempi parempi :)

Kuten jo itsekin viestissäsi sanot: "X-Boxilla on eniten hyviä pelejä, sille on myös eniten niitä tulossa"...
- Eikös tuo ole se mikä ratkaisee? Pelit...

Itse en Boxin exclusiiveistä löydä kuin pari hassua peliä jotka kiinnostaa, mutta nämäkin lopulta aina PC:lle itsensä löytävät...joten olen siis Sonyn mies.

Eliten mukana tulee head-set ja hdmi, mutta ethän sinä niissä 50:a mitenkään säästä..
HDMI 5 ja headset ehkä max 15...ellet jotain kultapäällysteisiä hifijuttuja hanki...joista ei mitään hyötyä siis ole...Mutta tällä asialla nyt ei kovin suurta painoarvoa konsolin valinnassa pitäisi olla.

Sillä ehkä voi kohdallasi olla että Boxin netti on tunnetusti maksullinen...
Ei kovin kallis ja ehkä tasapainoisempi kuin Pleikkarin...
Mutta jos maksat live maksuja seuraavat 5 vuotta...sen voit suoraan lisätä konsolin hankintahintaan jos hintoja vertailet.

Itse Pleikkarin valinnut seuraavista syistä:
- Olen pleikkari-mies, en siis fanita Sonya yrityksenä, sillä kaikkihan ne vaan haluavat rahat pois kuluttajilta...miksi siis heitä pitäisi palvoa...Mutta olen omistanut kaikki Playstation perheen konsolit ja täten sille julkaistuista pelisarjoista on tullut "rakkaita"...
- Eli siis pelit: MGS-pelit (MGS4 & MGO), Final Fantasyt (FF XIII, XIII Versus), God of War 3, Gran Turismo....Pelistudiot ja heidän tukensa tulevien pelien muodossa: Konami, Square, Sonyn omat, Naughty Dog yms. yms.
- Japanilainen konsoli = Japanilaistyylisiä pelejä ennen pitkään (lähinnä roolipelit PS3:n elinkaaren myöhemmässä vaiheessa)

Siinä näitä....Sama se pystyykö pleikkarilla keittään munat tai kattoon blu-ray leffoja, selaan nettiä tai streamaan musiikkia tietokoneelta...Hienoja juttuja nää kaikki ja lisää sitä hyvää fiilistä siitä että on laittanu rahansa hyvään tuotteeseen....PELIT RATKASEE!!!

Ja mitä tulee pleikkarin tai boxin tai Wiin hintoihin...Halpojahan ne on kaikki...
PS3 oli omasta mielestäni jo julkaisussa aivan tuhottoman halpa...Ei siinä että mulla olis liikaa rahaa tai mitään vastaavaa, mutta 500-600-700 laitteesta joka viihdyttää sua seuraavat 5-10vuotta hienojen pelien, mutta myös elokuvien ja muiden asioiden myötä on aika vähän...

Tää oli vaan taas yks mielipide asiaan. Tosin puhut kovin provoavasti ja tuntuu että omalla tavalla haluat että tästä alkais loputon sota, mutta en usko että täällä siinä onnistut.. Pelaajan foorumeilla tuntuu olevan ikäkeskiarvo n.10v joten siellä onnistuu varmasti.

Mutta tosiaan vaikuttaa siltä että boxi sua kiinnostaa enemmän koska sille on sun mielestäs parempia pelejä nyt ja tulevaisuudessa. Toki menetät paljon hyviä pelejä, kuten Final Fantasyt, mut se on elämää.
Mut jos tosiaan haluat asiaa vielä harkita niin katso yksinoikeuspelejä...mitä tulee vain Boxille tai Pleikkarille...ei siis lasketa niitä jotka julkastaan myös PC:lle.. Mitä pelejä boxille jää?
Ja toki RROD on aina uhka...mut kai sekin on vähän parantunu...ehkä...

MIkä tämän thriidin tarkoitus on, jokin provosointi pleikkarin kannattajien saamiseksi puolustusrintamaan todistamaan vääriksi jo lähes mielipide tappeluiksi muodostuvia krafiikka vertailuita. Pelit ovat nykypäivänä hyvin identtiset molemmilla alustoilla, ja miksi pelintekijöiden pitäisi multiplattareissa pyrkiä muuhun.

Eh eivät ne ole. Noita vertailuja tehdään joka paikassa ja suhde paremman näköisissä multiplattareissa on Boxin hyväksi noin 10-1.

Se onkin sitten taas eri asia, että jaksaako niistä välittää jotain.

Uskomatonta että joku viellä luottaa Gamespottiin. Vielläkö nämä vertailevat noita eroja muuten? vai onko nuo niitä vanhoja EA pelejä edelleen.

Ei tietenkään kannata luottaa pelkästään Gamespotiin.

Eurogamer on julkaissut jo toistakymmentä osaa jatkuvajuonista artikkelisarjaa, jossa vertaillaan kulloinkin tuoretta monialustatarjontaa XO:n ja PS3:n välillä:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=134315

(Minun ei tarvinne sanoa, kumpi konsoli on jatkuvasti ja edelleen ylivoimaisesti niskan päällä.)

Miksi boksi puolueen edustajat näkevät tarpeelliseksi tehdä tälläisiä aiheita pilvin pimein? Ymmärrän hyvin että jokainen voi pitää omaa konsoliaan sinä parhaimpana, mutta ei kai sitä tarvitse mulle todistaa aina näin näkyvästi? Vai todistellaankko siinä jotain itselle? Mene ja tiedä. :confused:

Miksi boksi puolueen edustajat näkevät tarpeelliseksi tehdä tälläisiä aiheita pilvin pimein? Ymmärrän hyvin että jokainen voi pitää omaa konsoliaan sinä parhaimpana, mutta ei kai sitä tarvitse mulle todistaa aina näin näkyvästi? Vai todistellaankko siinä jotain itselle? Mene ja tiedä. :confused:

Samasta syystä miksi aurinko nousee ja laskee.

Tää oli vaan taas yks mielipide asiaan. Tosin puhut kovin provoavasti ja tuntuu että omalla tavalla haluat että tästä alkais loputon sota, mutta en usko että täällä siinä onnistut.. Pelaajan foorumeilla tuntuu olevan ikäkeskiarvo n.10v joten siellä onnistuu varmasti.

Mut jos tosiaan haluat asiaa vielä harkita niin katso yksinoikeuspelejä...mitä tulee vain Boxille tai Pleikkarille...ei siis lasketa niitä jotka julkastaan myös PC:lle.. Mitä pelejä boxille jää?
Ja toki RROD on aina uhka...mut kai sekin on vähän parantunu...ehkä...

Eipähän jostain syystä käy ihan tekstit yhteen.

PC:lle ilmestyvät pelit tarkoittavat kuitenkin konsolipuolella exclusivea. Ja yleensä PC-versiot on aika pienellä rahalla tehtyjä porttauksia, usein mukana kopionsuojaukset jotka kusee sitten homman pahimmassa tapauksessa (Bioshock).

RRoD ei ole sen suurempi ongelma kuin BD-asema. Huollot toimivat ja takuutakin on enemmän kuin tarpeeksi.

Pelit joista sinä olet kiinnostunut tulee suurin osa vasta tulevaisuudessa. Eli jos pelit ratkaisevat nyt niin XO on varmempi valinta. Tulevaisuus saattaa olla PS3:n ja sitä en ihmettelisi yhtään.

Ihmeellistä on tehdä noita hintavertailuja. XO:n omistaja on jo tietoinen Liven maksuista joten niitä ei tarvitse siihen konsolinhintaan lisätä. Sonyn hintapolitiikka on ilmainen ainakin nyt, tulevaisuudesta ei tietoa, mutta koska resurssit kasvavat ja rahaa mene koko ajan enemmän niin en olisi yllättynyt jos PSN alkaisi myös maksulliseksi siirtymään. PS3:n hintaan voi lisätä DS3:n ainakin, niin alkaa nuo hinnat tasoittumaan.

Eliten ostaminen on aika turhaa niin kauan kuin pelit eivät vaadi kovoa tai Live sisällä ladattavia elokuvia/sarjoja. Lisäksi mustista kuorista ja 120gb:n kovosta en lähtisi tuota hintaeroa maksamaan. Premium on halvin ja paras vaihtoehto nyt konsolia hankkivalle, etenkin sellaiselle joka meinaa myös PS3:n ostaa.

Niin onhan se aika lapsellista välillä kun ihmiset tappelevat hampaat irvessä mikä on paras konsoli. Mutta sellainen ihmisluonto vain on, jokaisella on omat huvinsa. :p

Eipähän jostain syystä käy ihan tekstit yhteen.

PC:lle ilmestyvät pelit tarkoittavat kuitenkin konsolipuolella exclusivea. Ja yleensä PC-versiot on aika pienellä rahalla tehtyjä porttauksia, usein mukana kopionsuojaukset jotka kusee sitten homman pahimmassa tapauksessa (Bioshock).

RRoD ei ole sen suurempi ongelma kuin BD-asema. Huollot toimivat ja takuutakin on enemmän kuin tarpeeksi.

Pelit joista sinä olet kiinnostunut tulee suurin osa vasta tulevaisuudessa. Eli jos pelit ratkaisevat nyt niin XO on varmempi valinta. Tulevaisuus saattaa olla PS3:n ja sitä en ihmettelisi yhtään.

Ihmeellistä on tehdä noita hintavertailuja. XO:n omistaja on jo tietoinen Liven maksuista joten niitä ei tarvitse siihen konsolinhintaan lisätä. Sonyn hintapolitiikka on ilmainen ainakin nyt, tulevaisuudesta ei tietoa, mutta koska resurssit kasvavat ja rahaa mene koko ajan enemmän niin en olisi yllättynyt jos PSN alkaisi myös maksulliseksi siirtymään. PS3:n hintaan voi lisätä DS3:n ainakin, niin alkaa nuo hinnat tasoittumaan.

Eliten ostaminen on aika turhaa niin kauan kuin pelit eivät vaadi kovoa tai Live sisällä ladattavia elokuvia/sarjoja. Lisäksi mustista kuorista ja 120gb:n kovosta en lähtisi tuota hintaeroa maksamaan. Premium on halvin ja paras vaihtoehto nyt konsolia hankkivalle, etenkin sellaiselle joka meinaa myös PS3:n ostaa.

Jep ja sitten voisi hintaan lisätä sen HD kaapelin ja kuulokkeet mitä PS3:lla ei mukana tule. Ihmettyttää jos se kerran on joku Full HD konsoli niin miksi mukana ei tule edes jotain komposiitti HD kaapelia, niin kuin Xboxilla? Tähän hieman petyin. Pidän kuitenkin molemmista konsoleista.

Jep ja sitten voisi hintaan lisätä sen HD kaapelin ja kuulokkeet mitä PS3:lla ei mukana tule. Ihmettyttää jos se kerran on joku Full HD konsoli niin miksi mukana ei tule edes jotain komposiitti HD kaapelia, niin kuin Xboxilla? Tähän hieman petyin. Pidän kuitenkin molemmista konsoleista.

Olisiko kuitenkin sen takia, että suurimmalla osalla on toi putkitelkkari, niin pääsee heti pelaamaan, ilman että tarttee investoida ja sitten kun hankkii Taulutelkan, niin sitten samalla investoi HooDee piuhaankin, siinä kun sitä telkkaa ostaa, niin se piuhan hinta ei tunnu missään ;)

Olisiko kuitenkin sen takia, että suurimmalla osalla on toi putkitelkkari, niin pääsee heti pelaamaan, ilman että tarttee investoida ja sitten kun hankkii Taulutelkan, niin sitten samalla investoi HooDee piuhaankin, siinä kun sitä telkkaa ostaa, niin se piuhan hinta ei tunnu missään ;)

Xbox 360:in mukana tulee tarvittavat piuhat taulu- ja putkitelkkua varten.

Xbox 360:in mukana tulee tarvittavat piuhat taulu- ja putkitelkkua varten.

Jep näin on. Tässäkin M$ on tehnyt viisaamman ratkaisun. Harmi vaan että eivät lisänneet heti sitä HDMI-pistoketta sinne konsoliin, vasta jossain Eliten julkaisun jälkeen. Joten olen nyt ilman sitä. :o

Mutta ei sillä nyt niin väliä ole koska en ole kauhea graffa horo. :D

Tuleeko XO:n mukana HDMI-piuha? Ja jos tulee, niin joka mallinko mukanako, -kö?

Molemmat löytyy,ps3 ja xo elite. Molemmat hyviä.Mutta esim cod4 ei äänet lagaa kuten ps3 versiossa tekee.Molemmissa on jotain mitä toisella ei ole.....

Ei tietenkään kannata luottaa pelkästään Gamespotiin.

Eurogamer on julkaissut jo toistakymmentä osaa jatkuvajuonista artikkelisarjaa, jossa vertaillaan kulloinkin tuoretta monialustatarjontaa XO:n ja PS3:n välillä:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=134315

(Minun ei tarvinne sanoa, kumpi konsoli on jatkuvasti ja edelleen ylivoimaisesti niskan päällä.)

Tuo oli kyllä ylläripylläri, olisin kuvitellut että PS3 on useammassa pelissä niskanpäällä. :rolleyes: Mjaah, no eipä ole ilmeisimmin tarvis sitten AINAKAAN multiplattareiden takia PS3:sta ostaa.

Molemmat löytyy,ps3 ja xo elite. Molemmat hyviä.Mutta esim cod4 ei äänet lagaa kuten ps3 versiossa tekee.Molemmissa on jotain mitä toisella ei ole.....

Onko sun äänisysteemis kytketty oikein, ainakaa ite huomannu mitää ongelmia äänien kanssa codissa...

Tuo oli kyllä ylläripylläri, olisin kuvitellut että PS3 on useammassa pelissä niskanpäällä. :rolleyes: Mjaah, no eipä ole ilmeisimmin tarvis sitten AINAKAAN multiplattareiden takia PS3:sta ostaa.

Kuvien perusteella lähes poikkeuksetta PS3:n grafiikka multiplattareissa on jotenkin sumuisempaa, ei niin terävää kuin Xbox 360:llä.

Ylös Bottom