Vastaus: Se on konsolisota nyt Kaz Hirai!!!
Kuten jo itsekin viestissäsi sanot: "X-Boxilla on eniten hyviä pelejä, sille on myös eniten niitä tulossa"...
- Eikös tuo ole se mikä ratkaisee? Pelit...
Itse en Boxin exclusiiveistä löydä kuin pari hassua peliä jotka kiinnostaa, mutta nämäkin lopulta aina PC:lle itsensä löytävät...joten olen siis Sonyn mies.
Eliten mukana tulee head-set ja hdmi, mutta ethän sinä niissä 50:a mitenkään säästä..
HDMI 5 ja headset ehkä max 15...ellet jotain kultapäällysteisiä hifijuttuja hanki...joista ei mitään hyötyä siis ole...Mutta tällä asialla nyt ei kovin suurta painoarvoa konsolin valinnassa pitäisi olla.
Sillä ehkä voi kohdallasi olla että Boxin netti on tunnetusti maksullinen...
Ei kovin kallis ja ehkä tasapainoisempi kuin Pleikkarin...
Mutta jos maksat live maksuja seuraavat 5 vuotta...sen voit suoraan lisätä konsolin hankintahintaan jos hintoja vertailet.
Itse Pleikkarin valinnut seuraavista syistä:
- Olen pleikkari-mies, en siis fanita Sonya yrityksenä, sillä kaikkihan ne vaan haluavat rahat pois kuluttajilta...miksi siis heitä pitäisi palvoa...Mutta olen omistanut kaikki Playstation perheen konsolit ja täten sille julkaistuista pelisarjoista on tullut "rakkaita"...
- Eli siis pelit: MGS-pelit (MGS4 & MGO), Final Fantasyt (FF XIII, XIII Versus), God of War 3, Gran Turismo....Pelistudiot ja heidän tukensa tulevien pelien muodossa: Konami, Square, Sonyn omat, Naughty Dog yms. yms.
- Japanilainen konsoli = Japanilaistyylisiä pelejä ennen pitkään (lähinnä roolipelit PS3:n elinkaaren myöhemmässä vaiheessa)
Siinä näitä....Sama se pystyykö pleikkarilla keittään munat tai kattoon blu-ray leffoja, selaan nettiä tai streamaan musiikkia tietokoneelta...Hienoja juttuja nää kaikki ja lisää sitä hyvää fiilistä siitä että on laittanu rahansa hyvään tuotteeseen....PELIT RATKASEE!!!
Ja mitä tulee pleikkarin tai boxin tai Wiin hintoihin...Halpojahan ne on kaikki...
PS3 oli omasta mielestäni jo julkaisussa aivan tuhottoman halpa...Ei siinä että mulla olis liikaa rahaa tai mitään vastaavaa, mutta 500-600-700 laitteesta joka viihdyttää sua seuraavat 5-10vuotta hienojen pelien, mutta myös elokuvien ja muiden asioiden myötä on aika vähän...
Tää oli vaan taas yks mielipide asiaan. Tosin puhut kovin provoavasti ja tuntuu että omalla tavalla haluat että tästä alkais loputon sota, mutta en usko että täällä siinä onnistut.. Pelaajan foorumeilla tuntuu olevan ikäkeskiarvo n.10v joten siellä onnistuu varmasti.
Mutta tosiaan vaikuttaa siltä että boxi sua kiinnostaa enemmän koska sille on sun mielestäs parempia pelejä nyt ja tulevaisuudessa. Toki menetät paljon hyviä pelejä, kuten Final Fantasyt, mut se on elämää.
Mut jos tosiaan haluat asiaa vielä harkita niin katso yksinoikeuspelejä...mitä tulee vain Boxille tai Pleikkarille...ei siis lasketa niitä jotka julkastaan myös PC:lle.. Mitä pelejä boxille jää?
Ja toki RROD on aina uhka...mut kai sekin on vähän parantunu...ehkä...