Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sega ESPN NHL Hockey

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MrDo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Loukkaantumiset saa tosiaan pois kun aloittaa kauden. Kuulemma auttaa myös jos laitat Franchise difficultyn minimiin. Jos haluaisit enemmän irtokiekkoja niin ota rookie vaikeusaste ja säädä sitä muutoin vaikeammaksi. Rookiella tulee huomattavasti enemmän irtokiekkoja :) Itse pelaan silti pro vaikeusasteella :p

Näköjään samat ongelmat on säilyny NHL2K3:sta.. Harmi sinänsä. 2K3:ssa tulee noita loukkaantumisia myös aivan liikaa ja melko naurettavastikin. Kerrankin matsissa meni kaksi ekaa ketjullista puolustajia loukkaantumisiin. Alko loput puolustajat vähän väsymään. :)

tänään ekaa kertaa tota koitin vaikkakin on jo kauan ollu koko peli.

eli kysyn pari tyhmää kysymystä:

1:miten tossa puolustus tilanteessa taklataan oikeen kunnolla ku en saa sitä kun heittäytymään ja koukkaamaan.
2: miten siinä saa kunnolla syöteltyä ku aina syötöt lähtee hiljaa ja näin ollen epärealistisesti karvaavat vastustajat saavat aina kiekon.
3: mitä hyötyä siitä oikean liipasimen spurtti modin vaihdosta on.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mäksä
tänään ekaa kertaa tota koitin vaikkakin on jo kauan ollu koko peli.

eli kysyn pari tyhmää kysymystä:

1:miten tossa puolustus tilanteessa taklataan oikeen kunnolla ku en saa sitä kun heittäytymään ja koukkaamaan.
2: miten siinä saa kunnolla syöteltyä ku aina syötöt lähtee hiljaa ja näin ollen epärealistisesti karvaavat vastustajat saavat aina kiekon.
3: mitä hyötyä siitä oikean liipasimen spurtti modin vaihdosta on.

Itseltä löytyy vain NHL2K3, mutta:
1. Taklaaminen tapahtuu samasta näppäimestä kuin pikaluistelu, eli muistaakseni B-näppäin
2. Voiko siinä syöttää eri nopeuksilla? :o Luulenpa, että jossain asetuksessa vikaa.

tänään hiukan paremmin kattelin noit asetuksii ja muuttelin niin nyt syötöt lähtee jo niin kuin pitää.

kauden alussa yht äkkii 7pelaajaa loukkaantui mutta ei missään ottelussa kuitenkaan. bugi?
sit vastustajat ainakin pro tasolla karvaavat todella epärealistisesti.

ja vastustajan molarin taakse ei kyllä uppoa mikään eikä alotuksia pysty voittamaan (en myönnä et ois pelaajas vikaa :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mäksä
tänään hiukan paremmin kattelin noit asetuksii ja muuttelin niin nyt syötöt lähtee jo niin kuin pitää.

kauden alussa yht äkkii 7pelaajaa loukkaantui mutta ei missään ottelussa kuitenkaan. bugi?
sit vastustajat ainakin pro tasolla karvaavat todella epärealistisesti.

ja vastustajan molarin taakse ei kyllä uppoa mikään eikä alotuksia pysty voittamaan (en myönnä et ois pelaajas vikaa :)

Paljon mahdollista tuo äkillinen loukkaantumissuma. Tai jos joukkuuesi bussi ajoi kolarin. ;) Tuskin kuitenkaan peliin pistetty mitään tuommoista satunnaistekijää, että pelien ulkopuolella voi sattua jotain onnettomuuksia.

NHL2K3:sta pelaan itse All-Star -tasolla eikä siinä ainakaan karvaaminen ole mitenkään epäinhimillistä tai maalivahdit kiekkomagneetteja. Taitaa olla vaan pelaajasta kiinni.. :P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan YoNzZu
Näköjään samat ongelmat on säilyny NHL2K3:sta.. Harmi sinänsä. 2K3:ssa tulee noita loukkaantumisia myös aivan liikaa ja melko naurettavastikin. Kerrankin matsissa meni kaksi ekaa ketjullista puolustajia loukkaantumisiin. Alko loput puolustajat vähän väsymään. :)

Testailin tuossa hieman loukkaantumisia. Montrealilla oli pienoinen pakkipula päällä, joten nostin reserveistä Martti Järventien ykkösjoukkueeseen. Peli päälle ja SAMAN TIEN kun kiekko ensimmäistä kertaa putosi jäähän, Martti Järventie loukkaantui kädestään 2-4 kuukaudeksi. Ja paskat, ajattelin. Matsi poikki ja uusi yritys. Taas sama. Long story short: kaksitoista kertaa jaksoin yrittää ja joka kerta Järventielle tuli 2-4 kuukauden käsivamma heti kun aloituskiekko putosi jäähän. Tässä vaiheessa voitaneen kysyä, jotta mitä hittoa?

EDIT: Jaksaa kyllä muutenkin syödä miestä aika tavalla tämä NHL 2K4 hetkittäin. Tässä hieman vakiovitutuksen kohteita:

- Koneen alivoima. Saman tien kun pelaaja pääsee kiekon lähellekin, se puretaan yhdellä heitolla suoraan päätyyn asti. Kone ei pura päin pelaajia tai huonosti, se vetää aina päätyyn ja sekunnin sadasosassa. Ylivoimaa ei siis pahemmin hierota vaan yksi syöttö - yksi maali pitää olla tyyli, jos aikoo jotain tehdä.

- Koneen puolustus. Äijät sumppuun maalin edustalle ja rukoillaan parasta. Koska kone katkoo epätodennäköisen tehokkaasti syöttöjä ja blokkaa vetoja, tyyli toimii. Suurin osa maaleista tulee siis vastahyökkäyksistä one-timerilla.

- Suorien vetojen turhuus. Luistelusta ei kannata vetää. Olen tehnyt kauden 45 pelissä ehkä 3 maalia suorasta luistelusta. Loput tulevat one-timereilla. Maalivahti yksinkertaisesti torjuu vedot.

- Vetojen nousu. Maata pitkin ei voi ampua. Piste. Koittakaa huviksenne ampua lämäri tai ranne maata pitkin, veto nousee vähintään maalivahdin maskin korkeudelle. Toki maalin edestä voi lirauttaa maata pitkin, mutta jos maali ei ole turha, ei kannata.

- Oman maalivahdin tekoäly. Pitkä purku kohti päätyä. Mokke lähtee vastaan vastustajan jahdatessa kiekkoa. Omat äijät ovat pelaajaa lukuunottamatta pyörimässä hyökkäyssinisellä. Mokke päättää yllättäen lähteä takaisin maalille, mutta kääntyykin takaisin. Vastustaja poimii kiekon, mokke menee polvilleen ja kiekko tyhjiin. Näitä näkee vähän väliä.

- Kiekottoman miehen estäminen. Äijää koukitaan ja ajetaan niin sumeilematta, että voisi kuvitella katsovansa Tapparan peliä. Rangaistuksia ei luonnollisesti tule. Jälleen liikutaan teemalla "yksi syöttö - yksi maali", koska paikkapeli ei yksinkertaisesti onnistu äijien maatessa maalin lähettyvillä kumossa.

Selvästi paras lätkäpeli, mutta parannettavaa riittää vielä reippaasti.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt toivuttuani tuosta edellisestä Franchise mokasta, uusi yritys Coloradolla: On siinä kiva pelata kun Saku Koivu (vahvistus), Teppo Numminen (vahvistus), Milan Hedjuk, Kariya, Sakic ja Selänne ovat sairastuvalla sellaiset 3 kuukautta.

Noh, eikun uusiksi, taas: Nyt New Jerseyllä. Kolmen pelin jälkeen nolla loukkaantumista, hienoa! Varmaan ennätys? ;)

Mutta hyvä peli silti, pienistä puutteista huolimatta.

Nyt puhun vähän NHL2K3:n suuntaan, koska minulla ei ole siitä uudempaa versiota. Tai lienee sama "ongelma" molemmissa.

Loukkaantumisista. Sitä en ymmärrä, että heti pitää lopettaa, kun joukkueen kaikki parhaat loukkaantuu neljäksi kuukaudeksi. Meitsi on löytänyt uusia tähtiä, vaikka niiden statsit ovat jotain 70 luokkaa. Pariin kertaa ovat nimet Brad Leeb, Sylvain Blouin, Matt Herr pelanneet ykkösketjussa. Mulle ei ole statseilla väliä, koska olen huomannut, että joillakin pelaajilla on niitä tarvittavia kykyjä aina ykkösketjuun saakka. Leebin rannelaukaus + kohtalainen nopeus, Blouinin tasapaino + kovuus, Herrin aloitukset, nopeus + rannelaukaus. Overall stats= Leeb 71, Blouin 69, Herr 75. Monesti on minulla lentäneet yli 80 overall-statsin pelaajat minoreihin tai toiseen joukkueeseen TAI vapaaksi agentiksi.

Nelosketjuun ovat saattaneet päästä jopa 40 overall-statsin kaveri, jos sillä on ollut 99 aggressive tai ylivoimaan samanlainen puolustaja 95 shot power.
Tsekatkaa ja napatkaa vapaista agenteista tai drafteista tuollaisia. Ei ne tarvitse olla kaikissa hyviä, vaan se tietty osaaminen ja hyödyntäkää sitä.

Ja minulla on NHL 2K3 Toronto Maple Leafs komennettavana; Mogilny, Corson, Nieuwendyk, Sundin, Fitzgerald, Nolan, Marchment, Roberts ja Belfour, Kidd + moni muu on jo lopettanut tai vapaana agenttina.
Joukkueen n.3/4 on alle 80 overallia. Enkä tarvitse apuja suuremmilta tähdiltä. Hyvin mennään play-offeihin (taas).

EDIT: Laitetaan vielä, että kyse on tietenkin Francise-moodin difficult vaikeimmalla ja vaikeusaste: All-Star tai se vaikein. Ei se aina ole helppoa, mutta ei se runkosarjan voittaminen ole päätavoite.

Ehkä minä annoin vinkkejä, mutta pääasiassa minä tilitin luovuttamisesta jos nyt sattuu loukkaantumisia tulemaan. Esimerkkinä oma pelaaminen. Ja kukaan ei ole vinkki-puolella itkenyt loukkaantumisista, joten turha mun sinne on kirjoittaa.

EDIT:Olenpas pahalla tuulella...

Loukkaantumisista oiva esimerkki:
pelataan kaverin kanssa kautta(puolikas kausi),minä pelaan
Philadelphialla,kaveri Kingseillä.Sattui niin kivasti,että kohtaamme Stanley Cup-finaaleissa.Ainut huolenaiheeni finaaleihin lähdettäessä on,että joukkueeni runkopelaajista on loukkaantunut 14 äijää!!Mm.Roenick,LeClair,Amonte,Kapanen,
Primeau,Handsuz,Gagne,Williams jne.jne.
Suurin osa pelaajista on ollut poissa suurimman osan kautta ja olen jo pikkuhiljaa odotellut edes jonkun palaavan ruotuun mutta
ei.Kukaan jo loukkaantuneista ukoista ei ole sairastuvalta
palannut,mitään ei tapahdu.Tämä on suoraan sanoen perseestä!
Tässä on pelintekijöillä aika helvetin paljon viilaamista sanon minä.Onneksi mulla on sentään farmista ykköskenttään noussut
Enrique Newman.Laitetaan sitten Enrique Allisonia ja Palffya varjostaa.Nyt voi rehellisesti käyttää lätkäfraasia:"me lähdetään
finaaleihin altavastaajana".

Ihan hyvältä peliltä vaikuttaa, vaikka en ole kovin montaa ottelua pelannut. Ainakin maalinteko on hieman helpompaa kuin 2k3:ssa (tosin liian suuri osa maaleista tulee one-timereilla) ja sekin että voi erikseen säätää koneen ja pelaajan arvoja on parannus. Ihmetyttää vain edelleen tilastojen ankeus. Jostain syystä sarjataulukoista ei näe erikseen koti- ja vierasotteluita, joukkuetilastoissa näytetään vain aloitusvoittojen määrä, ei prosentteja (pelaajatilastossa taas prosentteina). Muistaakseni myös 2k3:ssa näkyi ainakin muistaakseni ottelun jälkeisessä tilastoissa jokaisen pelaajan peliaika, nyt en sellaista nähnyt?
Luulisi että noiden tilastojen tekeminen olisi yksi helpoimmista hommista tuossa pelin tekemisessä, miksi niissä ollaan noin nuukia? Onko EA sportsin pelissä paremmat tilastot? Tuntuu ainakin, että EA:n vanhassa Super Nintendo -versiossakin oli paremmat tilastot kuin tässä...

Suosittelen kaikille ESPN Hockey faneille näitä asetuksia.

Skill Level: Pro
Gamespeed: 3
Period lenght: 8 min
Penalties: 6
Fighting: 5
Puck friction: 10
Ice friction: 0
Freeze puck: 0
Glass breaking: 3
Pinning: on
Offside: on
Icing: auto
Two-line pass: auto

Asetukset- human/CPU
goalie: 10/0
defence: 5/5
Offence: 10/10
SBE: 1/1
SBT: 3/3
SBR: 5/5
Fatigue effect: 0/0
Fatigue time: 9/9
Fatigue recovery: 2/2
Hitting power: 2/2
Shot accuracy: 10/10
Pass accuracy: 0/0
Pass speed: 5/5
Pass interceptions: 5/5
Rebounds: 5/5
Shot blocking: 3/3
Puck retention: 5/5
Puck control: 10/10

Vaikka taso on PRO niin tietokone osaa tehdä aika hyvin maaleja.
Eiliset 7 peliä päättyivät tyyliin 5-3,3-6 jne.
Loistavasti toimii myös tuo väsyminen.Koko ajan ei voi peluuttaa ykkös-kakkoskenttää. Nämä asetukset ovat saaneet minut ainakin nauttimaan pelistä. Tuo hitting power on juuri sopiva ja välillä tulee todella mahtavia pommeja.
Suosittelen.

ENH-sarjan parissa työskentelevä tyyppi Bish sanoi seuraavaa ESPNhockey.net:n foorumissa koskien Roster-päivityksiä:

"There is a PAL version coming too. It may be slightly later than the NTSC version though. "

Jos oikein olen ymmärtänyt niin ko. roster-päivityksellä on myös pyritty helpottamaan maalintekoa. En sitten tiedä millon se on tulossa. Pitänee hommata tuo XBLive. :)

Oon pelannu tässä nyt yhteensä noin parin kauden verran pelejä eri asetuksilla ja alkuinnostuksen jälkeen vaan alkanu ärsyttämään koko peli. En nyt ala kaikkia yksittäisiä huonoja puolia laittamaan, koska soralapio on tiivistänyt ne hyvin postauksessaan.

Ensimmäinen kausi päättyi pleijareihin, kun koko joukkue loukkaantui kerralla, eikä ne äijät tosiaan tule sieltä sairastuvalta enää takaisin, koska aika ei etene. Uskomaton moka pelintekijöiltä. Moisia ei saisi konsolipeleihin jättää. Enkä todellakaan ole maksamassa liveä sen takia, että saisin päivittää pelejäni.

Toinen kausi sitten alkoikin mukavasti. Vaihdoin tason prosta all-stariin. Ensimmäiset parikymmentä peliä olivat tasaista vääntöä ja tietokonekin voitti muutaman. Pelitaidon karttuessa tietokoneen maalit vähenivät peli peliltä. Nyt oon pelannu jotain 5 peliä putkeen oman pään säilyessä puhtaana . Ei oo oikein mielenkiintoa enää, kun kaikki pelit päättyy keskimäärin 1-0. Laukauksia tulee kyllä molemmilta joukkueilta helposti 30+ peliä kohden, mutta maaleja ei vain tunnu syntyvän. Varsinkaan omaan päähän.

Oon kyllä yrittäny säätää eri asetuksia ja kokeillu kaikkia vaikeustasoja. Vaikeustason vaihto tuntuu lähinnä vaikuttavan vastustajan maalivahdin tasoon. Prolla menee suorat laukauksetkin vielä ihan hyvin sisään, all-starilla ehkä 1/20. Hall of famerilla oli jo ihan turha yrittää saada muuten kuin suoraan syötöstä.

Jos joku osaa neuvoa jotain asetuksia, joilla sais oikeasti kunnolla turpiin välillä niin laittakaa ihmeessä tulemaan.

Orestes, ps2 boardilla taitaa olla pitkät pätkät näistä slidereistä tässä pelissä. Soveltuvat hyvin myös xboxin versioon. Lisäksi thunderpuckin forumilta löytyy tästä pelistä enemmän tai vähemmän mielenkiintoista asiaa, joten kannattaa tutustua siihenkin.

Tietääkö kukaan onko sitä prkl roster updatea muuten ikinä tulossa?

Thunderpuckin foorumilta huomasin varsin mielenkiintoisen maalivahti editin. Siinä veskojen pituus muutettiin 160cm ja appearance kohdasta kaikki veskarin kokoon vaikuttavat sliderit vedettiin nollaan, paitsi head scale. Editoin kaikki molarit pikku- ukoiksi ja aloitin Atlantalla kauden hall of famer tasolla. Kaksi peliä olen pelannut seuraaviin tuloksin ATL 6- 5 CBJ ja WHS 4-5 ATL. Varsin viihdyttäviä pelejä molemmat. Vaikka veskarit näyttävät pikku-ukoilta kannattaa kokeilla.

nyt tässä kun mm kisatkin on niin innostuin jälleen koittamaan ja turnausta piti ottaa. mutta eikä siinä tosiaan ole muuta mahdollisuutta tehä tota turnausta kuin toi naurettava playof puu sydeemi

Ylös Bottom