Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

sega gt 2002

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Joo, oma makuhan se lopulta ratkaisee. Usein vaan on niin että uusi peli, joka nyt ei ole suoralta kädeltä ihan perseestä, innostaa pelaajia hetkeksi aikaa kehumaan ja ylistämään sitä todellista tasoa huomattavasti korkeammalle. Tämä hötinä sitten pikkuhiljaa haihtuu ja pelistä saadaan todenmukaisempi kuva.

GT3 on peli, joka on pystynyt pitämään tämän huippupelin tason jo todella pitkään ja jopa ihmiset jotka alussa teilasivat sen liian vähän uutta sarjaan tuoneena myöntävät sen aseman loistavana autopelinä.

En nyt halua tässä manata mitään, mutta Sega GT vaikuttaa siihen samaan kastiin menevältä kuin mm. PGR tai F355 challenge (tosin tätä ei lienen kehunut kovin moni). Hirveä vouhotus ja sitten koko peli vaipuu unholaan.

XBoxille on tulossa ainakin kaksi autopeliä, joissa on sisältöä, nimittäin codemastersin luomukset, niin ja GP4, jos sellaisesta tykkää. Minä odottaisin XBoxin omistajana näitä enkä haaskaisi rahaa keskinkertaisuuteen.


EDIT: Otetaanpa sana takaisin tosta GP4:stä, näyttää olevan peruttu!! :(

Olen osittain samaa mieltä,mutta kyllä minä PGR pelinkinkin melkein nostan CMR3 rinnalle,vaikka saman suuntaisista XB-peleistä ei olekkaan kyse. PGR on ollut jo pidempäänkin minulle viihdyttävä autopeli,kun taas RSC jäi loppujen lopuksi alkuinnostuksen jälkeen aika tylsäksi ralli-peliksi.

Sega GT2002 pelistä on vielä vaikee mennä sanomaan...? Vanhat legendaariset klassikko autot kuitenkin kiehtoo,mutta se nyt ei vielä yxistään riitä syyksi ostaa tätä peliä.

GT3 kieltämättä kuuluu PS2:n autopelien eliittiin,ellei jopa paras edelleen! Mutta mikään täydellisyys ei sekään ole,tiettyjä puutteita siitäkin löytyy ja siksi minusta se ei ole ihan "täysin" hypensä arvoinen,visuaalisuuttakin on kehuttu maasta taivaaseen ja se kieltämättä on hienoa ja varsin onnistunutta antia,mutta esim. kuskia ei autoista näy tummenettujen tuulilasien läpi(kuskia ei edes ole),PGR:ssä taas on helvetin hienoo kun katsoo Replaynä,kun kuski liikahtelee aidon oloisesti tiukoissa mutkissa yms. ja väliin jopa näkee kuinka kuskin käsi vaihtaa vaihteita jne...GT3:sta puuttuu myös täysin autojen vaurionmallinnus,tälläinenkin malinnus rupee olemaan autopeleissä jo enemmänkin sääntö kuin poikkeus, vaikka ei ohjattavuuteen vaikuttaisikaan! PGR:ssä nuo katu-autot ovat kuski-animaatioineen hienoiten mallinnettu mitä olen vielä yhdessäkään autopelissä nähnyt,ehkä vähän turhankin hienoja! ;) Eikä PGR:n pelillinenkään puoli suinkaan mitään tyypillisen keskinkertaista kamaa ole,nimenomaan siitähän se sitä kiitosta on saanutkin!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jokke
GT3 kieltämättä kuuluu PS2:n autopelien eliittiin,ellei jopa paras edelleen! Mutta mikään täydellisyys ei sekään ole,tiettyjä puutteita siitäkin löytyy ja siksi minusta se ei ole ihan "täysin" hypensä arvoinen,visuaalisuuttakin on kehuttu maasta taivaaseen ja se kieltämättä on hienoa ja varsin onnistunutta antia,mutta esim. kuskia ei autoista näy tummenettujen tuulilasien läpi(kuskia ei edes ole),PGR:ssä taas on helvetin hienoo kun katsoo Replaynä,kun kuski liikahtelee aidon oloisesti tiukoissa mutkissa yms. ja väliin jopa näkee kuinka kuskin käsi vaihtaa vaihteita jne...GT3:sta puuttuu myös täysin autojen vaurionmallinnus,tälläinenkin malinnus rupee olemaan autopeleissä jo enemmänkin sääntö kuin poikkeus, vaikka ei ohjattavuuteen vaikuttaisikaan! PGR:ssä nuo katu-autot ovat kuski-animaatioineen hienoiten mallinnettu mitä olen vielä yhdessäkään autopelissä nähnyt,ehkä vähän turhankin hienoja! ;) Eikä PGR:n pelillinenkään puoli suinkaan mitään tyypillisen keskinkertaista kamaa ole,nimenomaan siitähän se sitä kiitosta on saanutkin!

Olen pikkusen eri linjoilla. Mielestäni GT3 ei graafisesti ole mitenkään ihmeellinen siinä suhteessa, että XB:lle saa helposti yhtä kauniita, jos ei kauniimpiakin autopelejä. Replay:t nyt on sellasta pientä kivaa, jota on kiva kattoa mutta ei välttämätöntä. GT3:n se juttu mikä siitä tekee niin nautittavan pelin on autojen säätäminen. Aivan kaikkea voi säätää ja säädöt myös vaikuttaa auton käyttäytymiseen! Pari kertaa tullut oikeessa elämässä Corollalla radalla puskettua. :p Ja voin sanoa että ratin kanssa GT3 ajotuntuma on lähinpänä aitoa mitä missään pelissä toistaseksi!!

Ymmärrän että monille pelaajille se että autoa voi säätää pienintä yksityiskohtaa myöten ja että auton ajettavuus on realistista ei ole tärkein tekijä ajopelissä. Niille GT3 ei anna kovinkaan paljoa mutta ne pelaajat, jotka osaavat arvostaa kyseisiä asioita pitävät GT3:sta maailman parhaana ajopelinä.

Edit: pientä virhettä pukkaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gaff
Olen pikkusen eri linjoilla. Mielestäni GT3 ei graafisesti ole mitenkään ihmeellinen siinä suhteessa, että XB:lle saa helposti yhtä kauniita, jos ei kauniimpiakin autopelejä. Replay:t nyt on sellasta pientä kivaa, jota on kiva kattoa mutta ei välttämätöntä.

Kyllä mulle taas toi replay-ominaisuus auto-peleissä on ihan ehdoton välttämättömyys,kyllä jää auto-peli kuin auto-peli hyllyyn,jos ei tota olisi peliin myös mukaan ympätty! Jatkuvasti ei jaksa into piukassa näitä pelata,vaan väliin on myös kiva näitä replaynä vain TV:stä katella,onhan se jo näissä melkein kuin oikeaa auto-urheilu TV-lähetystä katsoisi. Joissakin autopeleissä vaan toi repalayn hallinta puoli on ikävä kyllä jätetty puolitiehen,puhumattakaan sellaisen tallentamisesta,ainakin PGR:ssä pystyy nämä replayt talentamaan halutessaan XB:n kovolle.

Mitä näiden autopelien visuaaliseen puoleen vielä tulee,niin tuo tuleva Racing Evoluzione sattaa olla jo silläkin saralla XB:lle sellainen tajunnan räjäyttäjä?
 
Hetkinen, pistäkääs pelin autolista tänne.
Olin näkevinäni Tiltin arvostelussa W124 Mersun, näinkö näkyjä? Mikäli W124 (Vuoteen 95 valmistettu E-sarja) on mukana, lähtee Xbox välittömästi hankintaan.
 
Btw Gaff, oletko testannut PC:llä Live For Speediä kunon ratilla? En ole GT3:a ajanut ratin kanssa, joten olisi kiva kuulla kumpi on fysiikoiltaan paremmin toteutettu... LFS:ssähän tarkoitus on ollut luoda niin simulaattori kuin simulaattori voi vain nykyisellä PC-raudalla olla :)
 
Muuten, milläs lisenssillä sen Viperin saa?
Mä yritän jatkuvasti saada S lisenssiä, vaikeeta!

ps. Fiat 131 abarth rules:D
 
Jep, tuo Viipperin taisi saa ekan kauden viimeisen kisan jälkeen. Tuo lisenssin, jossa ajettiin Jaguarilla (en ole varma oliko tuolla autolla)
saa kohtuu helposti ainakin manuaali-vaihteistolla ajellessa. kolmannella yrittämällä tais irrota, ku ekaksi koitin ihan automaatilla.

edit:hieman tarkennettu tekstiä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kauhu
Jep, tuo Viipperin taisi saa ekan kauden viimeisen kisan jälkeen. Tuo lisenssin, jossa ajettiin Jaguarilla (en ole varma oliko tuolla autolla)
saa kohtuu helposti ainakin manuaali-vaihteistolla ajellessa. kolmannella yrittämällä tais irrota, ku ekaksi koitin ihan automaatilla.

edit:hieman tarkennettu tekstiä

Itselläkin meni kolmannella, tosin hikiseen vajaan sekunnin alle rajan, automaatilla. Automaatti on kyllä täysin paska tuossa pelissä. Väkisin vääntää pienillä kierroksilla liian isolla vaihteella, vaikka pienempää vois jo huoletta heittää. Tuhnummilla autoilla tuntuu että johan se kohta sammuu.
 
Itse vaihdoin Sega GT:n pois päivän kokeilun jälkeen, lähinnä muutaman häiritsevän ominaisuuden vuoksi:

-Onnettoman vähän ratoja, jotka vieläpä ovat melkoisen tylsiä.
-Grafiikka aika heikkoa, väritöntä ja rumaa, autotkaan eivät olleet lähellekään niin hyvän näköisiä kuin screenshoteista olisi voinut päätellä. GT3 on suoraan sanoen ihan eri planeetalta tämän kanssa.

Odotin Sega GT:ltä samanlaista graafista loistoa kuin PS2:n GT3:lta, mutta ikävä kyllä tämä jää kauas siitä. Melkoinen pettymys siis tässä suhteessa tämä Sega GT 2002.
Ajotuntuma pelissä oli ihan kohdallaan, mutta itse odotan autopeleiltä myös miellyttäviä maisemia ja mielenkiintoisia ratoja.
Saisi nyt tulla joku autopeli, jossa yhdistyvät GT3:n upeat automallit, RSC:n maisemat jne...
 
Noniin

En viitsi alkaa mitään turhaa lätisemään tosta segagtstä muuta ku ett MÄHÄN SANOIN IHAN PASKA verrattuna gt3seen...Muka gt3 tappaja ...hahah ei lähelläkään.
 
Re: Noniin

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jorepore
En viitsi alkaa mitään turhaa lätisemään tosta segagtstä muuta ku ett MÄHÄN SANOIN IHAN PASKA verrattuna gt3seen...Muka gt3 tappaja ...hahah ei lähelläkään.

Helpottiko?
 
Re: Noniin

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jorepore
En viitsi alkaa mitään turhaa lätisemään tosta segagtstä muuta ku ett MÄHÄN SANOIN IHAN PASKA verrattuna gt3seen...Muka gt3 tappaja ...hahah ei lähelläkään.

Katsokaa lapset. Ensi viikon peelo on päässyt häkistään.
 
Ylös Bottom