Vastaus: Sega Saturn elää!
Sega Saturn todellakin elää! Löysin ja ostin omani noin kuukausi sitten. Kone on PAL-konsoli ja vanhempaa mallia eli soikeilla nappuloilla kera kahden alkuperäisen ohjaimen. Löytöni oli CIB kuntoinen joten mukana tuli alkuperäinen laatikko kaikkine ohjekirjoineen ja lappuineen sekä pakkausmateriaaleineen. Laite oli miltei kuin kaupan hyllyltä nostettu, kerrassaan loistavan kuntoinen ja olen hankintaani erittäin tyytyväinen.
En ennaltakäsin Saturnia sen tarkemmin tuntenut koska en koskaan nuorempana ollut sillä pelannut. Ajatus hankkia se syntyi siitä että oli ihan pakko päästä pelaamaan Sega Rally'a konsolilla ja muutenkin toki laite kiinnosti.
Olin todella positiivisesti yllättynyt Saturnin olemuksesta. Laite on tukevan tuntuinen ja toimii jämäkästi ja luottamusta herättävästi. Saturnista on helppo pitää. Siinä on sitä jotain mikä puuttuu useimmista konsoleista, jotain mitä ei osaa nimetä mutta tietää kun se osuu kohdalle.
Laitteesta oli tietenkin saatuani se sisäisen muistin ylläpitävä paristo ehtynyt mutta sen vaihto oli helppo tehtävä. Uusi paristo löytyi paikallisesta kelloliikkeestä. Sisäistä muistia ei vain ole kovin runsaasti joten mielessä on jo käynyt että kohta pitänee hankkia jokin laajennusmoduuli joka tuo lisää pelitilanteiden tallennusmuistia käyttöön. Samalla tekisi mieli hankkia moduuli joka mahdollistaa JAP/USA import pelien pelaamisen joten Action Replay 4M+ lienee ainoa järkevä mahdollisuus.
Minulla on nyt kymmenkunta peliä hankittuna. Niistä eniten olen toki pelannut juuri Sega Rallyä joka oli siis koko laitteen hankinnan pääsyy. Lisäksi Need for Speed on ollut ahkerassa käytössä. Jostain ihmeen syystä olen myös mielelläni pelannut monissa paikoissa kovasti moitittua Shockwave Assaulttia
Nyt odottelen saapuvaksi pelejä Daytona USA Championship Circuit Edition, Sega Worldwide Soccer '97 ja F-1 Challenge. Ja jonakin päivänä kunhan olen ensin saanut Action Replayn hankittua unelmissa siintää Radiant Silvergun...