Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)
Tulipas tässä sellainen juttu mieleen, että kun minulla on tuollainen halpa Sonyn kotiteatteri, joka ei ota ollenkaan ääntä vastaan HDMI:n kautta, niin minulla on sellainen viritelmä että on SCART adapteri kiinni tuossa teatterin toosassa ja tähän adapteriin menee pleikasta ja tv:stä oma scart johto ja kuva taas menee pleikasta telkkariin HDMI:n kautta, niin tuli sellainen vähän parempi vaihtoehto mieleen tälle kytkennälle, mutten tiedä toimisiko se niin kokeilen kysellä täältä.
Elikkä tässä nyt on ongelmana se, että jos haluan katsella telkkaria teatterin äänillä, niin pitää aina adapterista käydä napsauttamassa peikan scart pois käytöstä ja vastaavasti TV:n scart portti auki. Sitten on myös se, että kun haluaisin koneeni välillä pistää HDMI:llä kiinni telkkariin ja samalla kuulla teatterista äänet, esim. pelaamisen tai leffojen takia, mutta se ei oikein onnistu nyt ja pitäisi säälittävän surkeita telkkarin kaiuttimia käyttää. Telkkari kun on jotenkin rajoittunut niin, että jos pistän HDMI kanavan käyttöön, eli kun käytän pleikkaria (tai PC:tä TV:ssä), niin se TV pitää silti "TV:tä auki", eli kuuluu siis digitv:n äänet JOS minulla siis olisi TV suoraan teatterissa kiinni, mutta tämän ongelman takia juuri joudun käyttämään tätä adapteria, että saan suljettua ne tv:n äänet sieltä kun käytän pleikkaria. Vähän epäselväksi saattoi mennä selitys, mutta selvennetään sitten jos joku ei tajua.
Nyt sitten tänään aloin miettiä tähän jotain ratkaisua, niin tuli vastaan tällainen vaihtoehto:
Tämä:
SCART adaptor, 3.5mm socket audio out: Amazon.co.uk: Electronics
+
tämä:
3.5mm Stereo Plug to Stereo Plug 1.2 Mtrs Gold: Amazon.co.uk: Electronics
Jos laittaisin 3.5 "kuulokejohdon" telkkariin, ja sitten toiseen päähän tuo scartti ja se kiinni teatteriin, niin kävisikö näin? Sitten voisi laittaa pleikkarista äänet HDMI:n kautta telkkariin, ja myös koneenkin samaten, ja äänet tulisivat hienosti kuulokereijästä suoraan teatteriin. Eikö se näin suunnilleen pitäisi mennä? Minulla oli ennen tätä teatteria pari vuotta sitten sellainen Race-tuoli, jossa on kaksi kaiutinta, ja se laitettiin juuri tuonne kuulokereikään kiinni ja hyvin toimi kaikki silloin.
Lisätään vielä varmuuden vuoksi, että:
TV: Samsung LE32S86BD
Teatteri: Sony DAV-TZ230
E: Ja vielä, että onko tuo Amazon kannattava tai luotettava paikka ostaa? Suht halvalla ainakin lähtisi.
E2: Tulipahan taas uusi vaihtoehto mieleen. Minulta löytyy kuulokeaukkoon adapteri niille punaiselle ja valkoiselle johdolle, ja sitten toiseen päähän vanha pleikkarin scart adapteri. Aion kokeilla tätä tänään, puuttuu vain se johto
E3: Vähän säästämiseksi meni mutta sain homman pelittämään