Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bochu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Moi!

Saako ps3:lle käynnistyksen yhteydessä kysyttävää salasanaa?
Tai onko jotain ohjelmaa tähän?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Suoranaista salasanasuojausta ei tosiaan ole mutta jos laite on verkossa ja käytössä on PSN-tili, voihan siitä aina ruksia pois tilin salasanan muistamisen, jolloin se pitää syöttää sisäänkirjautumisen yhteydessä. Vaihtoehtoisesti voi kikkailla huoltaja-asetusten kanssa määrittämällä niille salasanan ja asettamalla niiden suojaustason alimmilleen, jolloin pelien ja elokuvien käynnistäminen tai nettisurffailu / storessa vierailu päätyy sitä pyytämään.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Kuinka monta kaveria kaverilistalle mahtuu enintään?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Kiitoksia edellisistä vastauksista..

Tässä taas yksi: Eli saanko jostain ohjelman joka hakisi internetistä joltain palvelun tarjoajalta musiikkikappaleisiin sanat?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Eli saanko jostain ohjelman joka hakisi internetistä joltain palvelun tarjoajalta musiikkikappaleisiin sanat?
PS3:lle ei moista softaa ole olemassakaan, ja PS3-kysymyksiähän tässä ketjussa käsitellään. :)
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Ja toimiiko movepelit jo pelkällä moveohjaimella vai tarviiko myös navigaatio-ohjaimen? Ja jos ei tarvitse navigaatio-ohjainta erikseen niin mitä lisähyötyä sen hankkimisesta on?

Pelatakseen Movepelejä pitää olla myös Navigaatio-ohjain.

Navi ei edelleenkään ole pakollinen, vaan sen tilalla voi käyttää tavallista PS3-ohjainta. Lisäksi monissa Move-peleissä ihan pelkkä Move-kapulakin riittää.

Toki Navin hankkiminen on pidemmän päälle suositeltavaa, mutta alkuun pärjää ilmankin.

Tyhmä kysymys, mutta mihin sitä navigaatio-ohjainta oikeastaan tarvitsee? Hankin käytettynä move- ja navigaatio-ohjaimen. Olen pari peliä kokeillut ja missään en ole vielä tarvinnut navigaatio-ohjainta. Itse pelaaminen tapahtuu move-ohjaimella ja valikoissa yms liikkuminenkin tapahtuu move-ohjaimella. Kysyin tutultakin, jolla on move-ohjain ja monta movepeliä, että mitä navigaatio-ohjaimella tehdään. Hän ei edes tiennyt, että sellaista on olemassa :D eli siis tarvitaanko sitä vain joissain peleissä (esimerkkejä?) vai mikä sen "tehtävä" on?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Liski: Esimerkiksi Sorceryssa ja Heavy Rainissa pelkkä Move ei riitä, vaan Navi (tai Sixaxis/DS3) tarvitaan kaveriksi. Käytännössä Navin tatilla ohjataan hahmoa varsin perinteisesti, ja Movella hoidetaan tähtäys ja muu liiketunnistustelu.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Liski: Esimerkiksi Sorceryssa ja Heavy Rainissa pelkkä Move ei riitä, vaan Navi (tai Sixaxis/DS3) tarvitaan kaveriksi. Käytännössä Navin tatilla ohjataan hahmoa varsin perinteisesti, ja Movella hoidetaan tähtäys ja muu liiketunnistustelu.

Kiitos vastauksesta. Itseltä löytyy Heavy Rain niin voisi kokeilla sillä tuota 2 ohjaimen (move+navigaatio) ohjausta :p ja ainakin omien pelien perusteella näyttäisi siltä, että monessa pelissä riittää pelkästään move-ohjain.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Olen alkanut miettimään josko myis xbox s premiumin pois ja vaihtais PS3.

Mitä kannattaa ottaa huomioon kun pleikkaria ostaa / vaihtaa? Itsellä viimeinen kokemus PS2 laitteesta.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Mitä kannattaa ottaa huomioon kun pleikkaria ostaa / vaihtaa?
Jos aiot liittää PS3:n HD-televisioon, ei konsolin vakiovarusteisiin kuulu HDMI-kaapelia. Myöskään mitään mikrofonia ei tule, joten jos haluat käyttää äänikeskustelua verkkopeleissä, joudut hankkimaan jonkinlaisen headsetin tai mikrofonin erikseen.

Ja jos haluat saada saman tien reilusti pelattavaa, hanki vuoden PlayStation Plus -jäsenyys. Lisätietoa Plus-jäsenyydestä voit lukea Plus-FAQista.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Jos aiot liittää PS3:n HD-televisioon, ei konsolin vakiovarusteisiin kuulu HDMI-kaapelia. Myöskään mitään mikrofonia ei tule, joten jos haluat käyttää äänikeskustelua verkkopeleissä, joudut hankkimaan jonkinlaisen headsetin tai mikrofonin erikseen.

Ja jos haluat saada saman tien reilusti pelattavaa, hanki vuoden PlayStation Plus -jäsenyys. Lisätietoa Plus-jäsenyydestä voit lukea Plus-FAQista.

Kiitos, entä millasia ominaisuuksia itse konsolilta? Ainakin se 250gb mutta mitä muuta voisi vaatia?

EDIT: Onko Pleikkarille samanlaista apsia kun xboksille, voi etänä kirjautua dashbordille?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Kiitos, entä millasia ominaisuuksia itse konsolilta? Ainakin se 250gb mutta mitä muuta voisi vaatia?
Kunhan et sitä 12 gigan kiintolevytöntä mallia hanki. Ja jos haluat saman tien toisen ohjaimen, saattaa joissain paikoissa olla valmiita bundleja tuota varten. Noin muuten kaikki oleellinen on valmiina.

EDIT: Onko Pleikkarille samanlaista apsia kun xboksille, voi etänä kirjautua dashbordille?
Kyllä ja ei. Remote Play -ominaisuutta voi käyttää PSP:llä, Vitalla ja tietyillä Sonyn läppäreillä/puhelimilla. Mitään yleistä iOS- tai Android-sovellusta ei ole.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Onkos PS3 mahdollista polttaa levy pelit jollain tapaa kovalevylle? Samaan tapaan kuin boksilla.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Onkos PS3 mahdollista polttaa levy pelit jollain tapaa kovalevylle? Samaan tapaan kuin boksilla.

Ei. Pelit saattavat asentaa jotain kovalevylle, mutta suoraan niitä ei ajeta sieltä. Toisaalta PS3 pelit saattavat olla kooltaan 7-44GB, joten ne vievät aikasta hurjasti tilaa kovalevyltä.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

tere.ja anteeksi tyhmä kysymys.olen plussa jäsen ja pelitallennukset menevät sinne plussa automaatti tallennukseen.tarkotus olis ottaa pleikka mukaan mökille,jossa ei ole netti mahdollisuutta.toimiiko noi pelitallennukset ilman nettiä?eli pystynkö pelaamaan jotain peliä samasta kohdasta mihin viimeksi on tallentanut kun on ollut nettikaapeli kiinni.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

tere.ja anteeksi tyhmä kysymys.olen plussa jäsen ja pelitallennukset menevät sinne plussa automaatti tallennukseen.tarkotus olis ottaa pleikka mukaan mökille,jossa ei ole netti mahdollisuutta.toimiiko noi pelitallennukset ilman nettiä?eli pystynkö pelaamaan jotain peliä samasta kohdasta mihin viimeksi on tallentanut kun on ollut nettikaapeli kiinni.
Tallennus tapahtuu aina konsoliin ja extrana pilveen, joten kyllä.
 
Lego: Pirates

En löytänyt pelille ketjua ja kysyn sen aika yleisen kysymyksen täällä. Ohjatkaa muualle jos haluatte.


Eli nyt se kävi. Lego: Pirates ei kuulunut mitenkään suosikkeihini, mutta olin tahkonnut sitä mittarin mukaan joku 6x%. Kävi kuitenkin niin, että jostain syystä pelin alun load-kentässä lukikin save ja samalla kun itse+katsovia lapsia yritti ladata vanhaa savea niin todellisuudessa tuo eteneminen tallentui yli ja hävisi. Onko ps3:lle jotain kikkakolmoskovo-ohjelmaa, jolla tuohon tallennukseen voisi päästä käsiksi?

Ja en halua luentoa aiheesta pelisavet USB:lle yms. Olen tutustunut kyllä aiheeseen.
 
Vastaus: Lego: Pirates

Jos tallennuksesta ei ole ulkopuolista varmuuskopioita, ei sitä ylikirjoitettua savea ole enää mitenkään mahdollista palauttaa.
 
Ylös Bottom